1. leht 2-st

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 13:24
Postitas Pootsman
...Jõulud on nõme aeg (telekast midagi ei tule, tööl käia ei tohi, sugulased kiusavad ja nõuavad tähelepanu) siis ...

Umbes nii on ka siin. Selleks, et pühad kuidagi üle elada tuli Kristjani käest tonnine tuua, timutit käest turbomootori kola sebida, sebastianile aju saata ja eero käest mõned vajalikud uued pudinad tellida. B234i-st saab FPT, loodetavasti veel see nädal.



Eile pisut sai nokitseda, ajasin auto üles.



Vahetasin pihustid turbomootori omade vastu



Autost ka siis pisut.
Nahksisu
Kliima
Istmesoojendused ees
Elektrilised aknad
Elektrilised peeglid
Püsikiirusehoidja
Toonklaas
Udutuled
Digitaalne kell ja see gizmo mis näitab kütusekulu, DTE ja tempi
tehase vargavastane seade ja immo, kaks pulti koos kahe komplekti võtmetega

+ 50HP/60Nm koos T7 BPC muudatusega soft by Crossroad Performance. Manuaal käigukast. 25.11.1996 esmane registreerimine, ehk siis MY1997 masin.



Lisatud failid

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 13:28
Postitas Pootsman
Kollektor ja püksid tulid probleemideta maha, kõik mutrid tulid kenasti lahti ja midagi puruks ei keeranud. Kollektori pinda tuli lihvida, eile tegevus lõpuks jäigi selle taha, et vl kollektori tihendit ei olnud, et tagasi kokku laduma hakata. Homme hommikul saab tihendi



Turbost õli äravoolu jaoks punn eemaldatud plokist



Lisatud failid

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 13:30
Postitas saabu
Mis nende siniste pihustite kood on?

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 13:31
Postitas Pootsman
Mis nende siniste pihustite kood on?

ei tea, homme kui garaazi lähen vaatan järgi
Vahejahuti, õhutorud, vee- ja õlitorud leotasin eile nafta sees puhtaks veel.

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 13:49
Postitas Hiiglane
Kas see auto mitte aastaid tagasi 2.0t mootori ja ca 170kw softiga ringi ei sõitnud? Kasutaja Kork endine auto oli vist kui mälu ei peta.

Hiiglane.

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 13:53
Postitas Pootsman
Kas see auto mitte aastaid tagasi 2.0t mootori ja ca 170kw softiga ringi ei sõitnud? Kasutaja Kork endine auto oli vist kui mälu ei peta.

Hiiglane.

Puudub info selle kohta. Tean, et Kristjan (S9K) vahetas mootori B234i vastu. Tehasest väljus ta kunagi B204E mootoriga küll, poleks tal T5 juhtimist ei oleks hakanud mässama turboga. Jube mannetu on ta ilma ikka...

EDIT: KorK'i vana masin jah :thumb: -> http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=13007 Aju ja BPC on S9K Nissaabi peal, mootor jooksis kokku koos turboga...

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 15:19
Postitas S9K
Turbel lekkis ja vanurid lasid pikal otsal mootori kuivale. Mina ei viitsinud enam nende plönnide turbodega jännata ja kõige kiirem odavam lahendus oli see B234i.

[size=-2]Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii[/size]

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 16:39
Postitas KorK
Tore on näha enda vanat tonnist, mis oli müügi hetkel vist kõige paremas korras olev tonnine Eestis. Nahk oli sees nagu tehasest välja tulnud ja mootor oli saanud just kap. remondi. Olen Eestis esimene omanik sellel. Kahju on kuulda, et seda ei hoitud, kuid jällegi hea meel, et asjalike meeste kätte sattus.

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 17:07
Postitas S9K
No mina sain ta mingi ehitaja või mis iganes vend see oli käest. Polnud ta siis ka enam uus. Velgedel olid värvi sisse sulanud metalli pritsmed, ilmselt sõidetud ilma piduri klotsideta. Värvkattel polnud väga läiget enam, esitiib roostetas juba siis, kere peal oli mingi teise värviga parandusi tehtud, täppe täis. Salong on praegu samasugune nagu sul piltidel.

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 17:54
Postitas Pootsman
Auto maksis 550€, tee siin räägite puudustest, ma aga imestan et see asi nii hea on! Tonnine on jumala nitševoo masin! Kapoti all on ruumi. Pehme aukudes, rehvi müra vähem kui 9-5s, ei nagise ja on üsna ruumikas. Ma pakun valdav enamus kuni 2000€ 9-5 on kehvemas tehnilises seisukorras kui see tonnine. Sugulasele esimeseks autoks ideealne.

[size=-2]Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii[/size]

See on ainult hea. Mulle meeldib vilistada ja no kui asi pehme ja vedel on siis kiirused tunduvad suuremad,ei pea nii palju tuunima. :thumb: topelt win

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 18:19
Postitas D116
Tonnine on prarm SAABidest :facts: kui ainult oleks uuemaid :(
Ta on laiem ja teel püsib parem kui 9-5
Müra vähem kui 9-5-l!
Vilistada meeldib :) Kasi vahetus ei ole kaugel :) e. 4t tööd
Auto maksis 550€, tee siin räägite puudustest, ma aga imestan et see asi nii hea on! Tonnine on jumala nitševoo masin! Kapoti all on ruumi. Pehme aukudes, rehvi müra vähem kui 9-5s, ei nagise ja on üsna ruumikas. Ma pakun valdav enamus kuni 2000€ 9-5 on kehvemas tehnilises seisukorras kui see tonnine. Sugulasele esimeseks autoks ideealne.

[size=-2]Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii[/size]

See on ainult hea. Mulle meeldib vilistada ja no kui asi pehme ja vedel on siis kiirused tunduvad suuremad,ei pea nii palju tuunima. :thumb: topelt win

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 18:28
Postitas saabu
Pehme aukudes, rehvi müra vähem kui 9-5s, ei nagise ja on üsna ruumikas.

[size=-2]Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii[/size]

See on ainult hea. Mulle meeldib vilistada ja no kui asi pehme ja vedel on siis kiirused tunduvad suuremad,ei pea nii palju tuunima. :thumb: topelt win
Boonuseks on tonnise odavad kuluosad.
Küll aga mäletan, et Kristjan jubedalt kirus seda tonnise nagisemist(Mis tegelt on nendel suht tüüpiline probleem jah, eriti masinad mis eestis kaua sõitnud on) Ma pidin talle kunagi mingi õpetuse kirjutama, et mismoodi ma endal neid naginaid eemaldasin, kuid...vist pole vajadust rohkem?(kaks nädalat tagusin salongis igast plastikuid ja asju, kuni enamuste naginate ja kolinatele jälile sain.

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 18:31
Postitas S9K
Tegelt polegi väga nagisemine, pigem on hoopis rappumine. Nagu kogu juhtmestik oleks armatuuri sees lahti ja halval teel käib see üles alla/vibreerib, sama kehtib ka ukse polstrite ja armatuuri kohta.

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 19:55
Postitas KorK
Mis siis plaanis on? Loodetavasti sinna 600-700 hobuse kanti :D

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 20:05
Postitas Pootsman
Mis siis plaanis on? Loodetavasti sinna 600-700 hobuse kanti :D

600-700 mitte :D Kuna see on siiski ESIMENE auto sugulasel siis alustuseks Garretti T25, nõks vabama väljalaske ja Crossroad Performance teeb Stage 2 softi. Siis vaatame edasi. Ehk tekkib poisil endal ka huvi asja vastu ja asub nokitsema. Hetkel niigi ju "tjuuning" mootor - kõrgem surveaste ja kangemad nukad.

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 20:22
Postitas arvo92
Esimeseks masinaks. Mitte paha. Mõned meist on pidanud 66kw Ford Mondeotega esimese masinana alustama ja ka siis esimesel päeval uue autoomanikuna kiirusületamise eest trahvi saama! :red:

Ma ikka 10 aastat ilastasin turbosaabe ennem kui ise sellise sain. Eks ohtlikke olukordi jagub nüüd ikka magnituudiliselt rohkem sellise kerge esiotsaga masina puhul.
Aga jõudu ehitamisel. Loodame, et sugulasele meeldib samamoodi, nigu meile. Ja väga hea pildimaterjal vaatamiseks. Ootame lisa.

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 20:24
Postitas KorK
Selle väikse garretiga pole küll mõtet kiusama hakata :D

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: E Dets 21, 2015 22:41
Postitas que
Auto vanus pole oluline, oluline on kuidas sa teda hooldad ;)
Tundub, et hakatakse tonnise võludele pihta saama :cool: :thumb:

Tonnine on prarm SAABidest :facts: kui ainult oleks uuemaid :(
Ta on laiem ja teel püsib parem kui 9-5
Müra vähem kui 9-5-l!
Vilistada meeldib :) Kasi vahetus ei ole kaugel :) e. 4t tööd
Auto maksis 550€, tee siin räägite puudustest, ma aga imestan et see asi nii hea on! Tonnine on jumala nitševoo masin! Kapoti all on ruumi. Pehme aukudes, rehvi müra vähem kui 9-5s, ei nagise ja on üsna ruumikas. Ma pakun valdav enamus kuni 2000€ 9-5 on kehvemas tehnilises seisukorras kui see tonnine. Sugulasele esimeseks autoks ideealne.

[size=-2]Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii[/size]

See on ainult hea. Mulle meeldib vilistada ja no kui asi pehme ja vedel on siis kiirused tunduvad suuremad,ei pea nii palju tuunima. :thumb: topelt win

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: T Dets 22, 2015 16:54
Postitas Pootsman
ülevaade hetke kuludest
veepump 53.2€ SKF
väljalaskekollektori tihend 10.45€ Reinz
täissünteetiline mootoriõli 33.25€ BP 5W40 5L
õlifilter 3€ Champion
õhufilter 11€
T7 BPC 45.25€ OEM
vaskseibid banjo poltidele (12 seibi, 0.30senti tk)
vasetatud mutrid turbole, kollektorile, dp-le ja väljalaskesse (M8 mutter 0.24 senti tükk, 18tk)
Mõned klambrid ja vaakum voolik BPC-le ~10€
Lisaks tellisin tagaluugile uued amordid, õlg täna võttis korraliku löögi luugilt vastu rsk, hea, et pea ei olnud ees. :mad: 20.9€ paar
turbokola 170€ foorumist
auto 550€ + 42 kindlustus + 48 ümberkirjutamine
softi uuendus ja jootmistööd by CR 70€
_____________________
KOKKU: 1075.05€

Garaazi varudest leidsin uued küünlad mis on turbokale sobilikumad, turborõhu kella, silikoon vaakumvoolikuid, korraliku rihma ja pinguti koos rullikuga, turbo tihendi ja vist ka käigukasti õli, pean vaatama mis kasti käib. Täna midagi tegema ei hakanud, kuna veepumba saab homme ja siis hea teha kui eest lage kõik. Proovisin täna kuidas kollektor ja torud istuvad, keerasin kollektori tikkpoldid üle keermelõikuriga ja loodan homme kokku laduda.






Ning mõned pildid N/A mootori turbo valmidusest, ainult punnide ära keeramise vaev :cool: Ja ka õlipihustid on B234i mootoriplokis olemas. Keps on sama mis B204 turbo mootoril, väntvõll on sama mis B234 turbo mootoris, erinevad on kolvid, mis ei ole identsed ühegi turbomootori omaga. Kui aga kasutada B234i kolbide asemel nt. B204 kolbe siis saab päris tugeva alumise otsa ning surveaste langeb ka alla 10 :thumb: Kurat mulle see Saabide mootorite juppide sobivus meeldib.



Lisatud failid

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: T Dets 22, 2015 18:01
Postitas D116
Käigukasti käib tavaline, mitte sünt mootoriõli.

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: T Dets 22, 2015 18:10
Postitas Pootsman
Käigukasti käib tavaline, mitte sünt mootoriõli.

Ega ma käigukasti mootoriõli ei panekski. Mis asi sinna kasti käib muidu?

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: T Dets 22, 2015 18:24
Postitas ARZT
Mäletamist mööda 10w40. Mootoriõli

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: T Dets 22, 2015 18:38
Postitas Pootsman
Mäletamist mööda 10w40. Mootoriõli

Johaidii, ongi mootoriõli kastis... :freak:
http://jope.fi/saab/www.quasimotors.com/5spd_drain.htm

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: T Dets 22, 2015 18:38
Postitas arvo92
Ehk on siit midagi abi:
Mineraalne ÖL on hea. Mina toppisin mingi Liqui Moly 80w90 gear oili sinna sisse.

Lisatud failid

Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Postitatud: T Dets 22, 2015 18:49
Postitas saabu
Saab lõpuks soovitas kasutada mingit spets käimari õli, mida esindusest peaks ostma. Ma ei leia praegu seda infolehte üles.
Ise olen GL5 kasutanud kastis.