1. leht 1-st

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Juun 29, 2006 12:38
Postitas ivomets
suurte masside pingsal nõudmisel väike õpetus:

alustatakse algusest

Lisatud failid

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Juun 29, 2006 12:39
Postitas ivomets
ja jätkatakse

Lisatud failid

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Juun 29, 2006 16:15
Postitas Nakataja
Suur Mass tänab sind õpetuste eest :notworthy:
Aga kui need märgid on kohakuti, mitmes silinder siis tavaliselt töös on ja mis moodi sa seda 180 pööret teed? Kas lihtsalt keerad käsitsi seda ratast?

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Juun 29, 2006 16:20
Postitas ivomets
kui märgid kohakuti, siis kas 1 või 4 silinder.
ja keerad käsitsi vent rihmast. ja täpselt 180 kraadi on vaja.

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Juun 29, 2006 16:50
Postitas Nakataja
No uurin-puurin õhtul pisut seda asja.

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Juun 29, 2006 17:01
Postitas part
A) s.l. klapp 0.3-0.35 ; v.l. klapp 0.35-0.4

B) mina seda lehtkaliibri asja tegelikult eriti ei salli, eriti just sedasorti klappide puhul, mis omavad ka mõnusalt sissekulunud klapi-nookuri vahelisi pindasid. ja kui "tuugalt" see kaliiber ikka vahele peab minema, kas "1PK tihedamalt" või "1PK lobedamalt"? õige oleks ikka indikaatorkell. kuid - kuna kella paika panemine on paras tükk tööd ja kuna ka 99.9% juhtudest küüliku v4 pole nüüd teab mis võidusõidu sätungis mootor ja kuna inimene on loomult laisk, siis igakord lõpetan ikka ropendades selle lollaka lehtkaliibri variandiga. küüliku klappi saab panna ka täiesti kõhutunde järgi - keerad nulli ja väikse "tiksu" võrra tagasi, kusjuures "tiks" peab v.l. klapil olema "1PK" võrra suurem. "Tiks" on küüliku mootori klappidel kohustuslik. ükskord "teaduse huvides" panin vahed veidi alla lubatu ja käik läks küll väga siledaks ja võibolla ehk ka väheke äkilisemaks , kuid tulemusena küpsetas 300 km ls jooksul paaril v.l. klapil kübarad kõveraks. nii et vt A)

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Juun 29, 2006 21:31
Postitas mart96
esiveolistel keeratakse ikka nii, et üks ratas õhku ja neljas käik sisse ja keera rattast nagu ise tahad...
vent. rihmast ei ole küll kunagi tulnud pähe keerata, aga kes otsib raskemaid teid, eks see proovib;)

p.s. kui mootor juba täitsa ''kohv'' on, eks siis on rihmast kindlasti hea keerata...

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: R Juun 30, 2006 8:46
Postitas part
küülikul saab vabasiduriga edasitagasi kah nõkatada - 3.-4. käik sees, küünlad maas. tagumise käiguga peaks saama samal teel "üle liigutamist " tagasi korrigeerida. kui autol on molu maha keeratud siis saab ettevaatlikult vabakäigu puhul keerata ka mingi rihmaratta poldist ( vist tasak võlli ratta) , aga seda peab rahulikult tegema - tasak võlli tekstoliithammakas on defitsiit tänaseks päevaks

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: R Juun 30, 2006 9:51
Postitas ivomets
Algselt postitas: mart96
esiveolistel keeratakse ikka nii, et üks ratas õhku ja neljas käik sisse ja keera rattast nagu ise tahad...

kui auto tungi peal ja ratas maast lahti, siis ei ulatu ma enam kapotiall tegutsema.

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Juul 05, 2006 13:07
Postitas ivomets
soojenduskraan

Lisatud failid

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Juul 05, 2006 13:07
Postitas ivomets
teisalt

Lisatud failid

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Juul 13, 2006 20:56
Postitas stennadi
Soojakraan on Volkswagen/Audi kapoti alt?

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: R Juul 14, 2006 10:39
Postitas Nakataja
Sai ka see kraan lõpuks ära vahetatud, kuna vana originaali remont enam ei õnnestunud. Uue kraani leidsin Järve lammarist ja maksin 50 eeku. Ei teagi mis masina oma oli aga suht sarnane selle Ivometsa omaga, ainult torude asend pisut teine. Igatahes paika läks asi täitsa hästi ja tööle ka :thumb:

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Mai 21, 2008 13:14
Postitas SeekordJaak
Küsimus: kas V4 klapivahede regullimisega saab hakkama ka mootorikauge, aga ehtsat eesti hakkamist täis inimene? Mis selleks tööks tarvis on ja kuidas asi käib?
Karburaatori kruttimisega läksid oma masinal asjad juba palju paremaks, aga miski häirib mind ikkagi.

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Mai 21, 2008 13:44
Postitas arhitekt
mina mootorikauge inimesena sain hakkama, suurepäraseks abiks on see teema siin

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Mai 21, 2008 13:50
Postitas SeekordJaak
Aitüma, arhitekt, sellest teemalingist peaks piisama küll!

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Mai 21, 2008 13:50
Postitas Martin460
Klapikambri kaaned võtad maha...ootad kuni kõik maha jahtub juhul kui on kuum mootor.Vändast keerad rihmaratta märgi esikaanel oleva märgiga kokku.Ülemise surnud seisu märgiga. Kui selles asendis vänta liigutada edasi-tagasi veidi siis liiguvad natukene kas esimese või neljanda silindri nookurid vastupidises suunas.
Kui neljanda silindri nookurid liiguvad edasitagasi siis regullitakse 1,2,4 ja 6-s klapp. Kui esimese silindri nookrid liiguvad omavahel siis regullitakse 3,5,7 ja 8-s klapp.
Seejärel keeratakse vänta üks ring ja regullitakse ülejäänud.
Klappe on kokku 8 ja loetakse neid alustades paremalt esinurgast.
Sisselaskeklappide vahe peab olema 0,35 ja väljalaskeklappidel 0,40 mm.
Algselt postitas: SeekordJaak
Küsimus: kas V4 klapivahede regullimisega saab hakkama ka mootorikauge, aga ehtsat eesti hakkamist täis inimene? Mis selleks tööks tarvis on ja kuidas asi käib?
Karburaatori kruttimisega läksid oma masinal asjad juba palju paremaks, aga miski häirib mind ikkagi.

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Mai 21, 2008 14:25
Postitas ivomets
krt, mina seda universaalset klappide reguleerimist esmapilgul ei pooldaks.
Õigem ikka silindrite kaupa , siis kui kolb ylemises surnud seisus.
kahjuks sinisest piiblist kah kiireslt ei leidnud teemat.

ja veel: vänta ainult liigutada yhes suunas, mitte edasi tagasi vaid ainult edasi, siis jäävad kõik detailid pinge alla, ehk ilma lõtkuta. tagasi liigutamisega tuleb lõtk sisse ja siis kõik asjad nihkuvad selle lõtku suuruse võrra.

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Mai 21, 2008 14:59
Postitas Martin460
Ma ka regullinud igatmoodi neid.Kui pinged on nookuritelt maas siis võib küll vänta liigutada veidi edasi-tagasi...reguleeritavad nookurid ei liigu.
Teema oli algselt tegelikult karpa kohta.:)

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Mai 21, 2008 15:11
Postitas ivomets
jah, sinine piibel räägib ikka nii nagiu martin kirjutas: 2 korraga kõik klapivahed tehtud! huvitav oleks täitsa proovida.

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: K Mai 21, 2008 15:37
Postitas Cyber
Njaa, pole ammu teemasid jaganud-liitnud..:) Ühesõnaga, kel mingil põhjusel oli bookmargitud see teema, kuhu Arhitekt enne viitas, siis uuendage see bookmark ära siinse teema pihta..:) muutke lõpus "viewthread.php?tid=3220" ära "viewthread.php?tid=8336"-ks
Õnneks foorumisiseselt teemades seda lingitud ei olnud..:)

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Mär 26, 2009 3:58
Postitas ArdoH
Kas keegi Tallinnas mõistliku tasu eest regullimist teostab?

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Mär 26, 2009 7:01
Postitas suur
Algselt postitas: ArdoH
Kas keegi Tallinnas mõistliku tasu eest regullimist teostab?
Ma usun, et kõik kohalikud saabiremontijad saavad selle tööga hakkama. Keerulist pole seal ju midagi.

EDIT: Klapiregulliga peaks kõik autoremondiga sina peal olijad hakkama saama.

v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Postitatud: N Mär 26, 2009 13:01
Postitas mad1
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: ArdoH
Kas keegi Tallinnas mõistliku tasu eest regullimist teostab?
Ma usun, et kõik kohalikud saabiremontijad saavad selle tööga hakkama. Keerulist pole seal ju midagi.

ka kõik fordiremontijad saavad hakkama..tegemist ju fordi mootoriga eelkõige