1. leht 1-st

9-5 Aero DI/küünlad

Postitatud: K Apr 20, 2016 16:24
Postitas rriiel
Tervist!

Et kõik ausalt ära rääkida...

Sõiduk on 2006. a 9-5 Aero, B235R

Viskab CEL-i, veakoodideks P1312 ja P1334, siit foorumist ka läbi käinud.

Esimese asjana sai vahetatud drosselklapi küljest ärakukkunud väike vaakumtoruke, kuid see ei ole püsiva lahendusena tuld ära kustutanud -- ikka veel see tuluke teinekord mulle tekib.

Interneti väitel näitavad need veakoodid üldiselt DI kustumist, kuid asi võib ka proosaliselt olla lihtsalt vanades küünaldes.

Nüüd siis küsimus ise: juhul, kui ikkagi pole vaid küünaldes asi ning DI ise hakkab surema, kas siis peetis DI võib uued küünlad ära süüa või võib muretult hakata seda mängu tükikaupa (kõigepealt küünlad, siis DI) vahetama, vältimaks (veel ühe) uue küünlaringi muretsemist järgmisele DI-le (põhimõtteliselt paagitäis kokkuhoidu) või on ikkagi mõistlikum suurelt peale lennata ja pidulikult DI koos küünaldega ära vahetada?

9-5 Aero DI/küünlad

Postitatud: K Apr 20, 2016 16:32
Postitas S9K
Küünlaid lõhub pigem silindris olev temperatuur. DI on ainult sädeme tekitaja põhimõtteliselt, seega vana DI ei tohiks uusi küünlaid mitte mingil moel rikkuda.

9-5 Aero DI/küünlad

Postitatud: K Apr 20, 2016 21:18
Postitas rantto
Saabi kirjaga küünlad 4tk 40eur pole just kõige hullem

Pilt

9-5 Aero DI/küünlad

Postitatud: K Apr 20, 2016 22:47
Postitas 13piisab
Platinumid on kallid, aga on kasutatud ka NGK BCPR7es-11 küünlaid nende asemel, muidugi neid peab vahetama iga 10 000 km järgi.
Kust selline mõte? See number on küll paranoiliselt väike.
...ja mis väsinud DI küünlale teha saab? Mõne süütamise vahele jätta? Küünlal pole sest ei sooja ega külma...

9-5 Aero DI/küünlad

Postitatud: N Apr 21, 2016 2:21
Postitas S9K
On jäänud meelde, et tava küünla vahetusvälp on miskit 25 000km. Võin eksida :)

9-5 Aero DI/küünlad

Postitatud: N Apr 21, 2016 12:18
Postitas Jupats
Platinumid on kallid, aga on kasutatud ka NGK BCPR7es-11 küünlaid nende asemel, muidugi neid peab vahetama iga 10 000 km järgi.
Kust selline mõte? See number on küll paranoiliselt väike.

Ei kesta nad kauem kahjuks. Ise neid juba väga pikka aega kasutanud ja vähemalt korra aastas vahetan (ca 10 - 12tkm). Ei tea kas tuunitud mootori eripära aga üsna järsult kukub süüte kvaliteet.

EDIT: Algupärase probleemi juurde tagasi tulles kipun nõustuma, et DI on suremas. Küünlad võid sellegi poolest ära vahetada.

9-5 Aero DI/küünlad

Postitatud: N Apr 21, 2016 13:52
Postitas rriiel
Tänud vastajatele,


Kõike kokku pannes tundub, et eks ma siis lähen seda rada pidi, et kõigepealt odavad küünlad, kui mure sellest ära kaob, siis võib järgmise õlivahetuse ajal ka platinumid panna.

Kui ei, siis toimivat DI-d otsima.