9-5 Retsirkulatsioonimootor vajab elektrooniku nõu
Postitatud: N Mai 05, 2016 12:40
9-5 retsirkulatsioonimootori probleem on ilmselt üldteada ning ka õpetused (http://www.saabservices.com/SAAB%205334719.html) parandamiseks olemas. Teemat on puudutatud ka siin: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... 79&page=11
Minul oli nii plasthoob katki kui ka takisti läbipõlenud. Selgus aga, et takisti vahetamine uue 18ohm takisti vastu ei aita ja mootor tööle ei hakka.
Seega palun nõu, mida võiks veel katsetada ning milles võib viga olla.
Mainin ette ära, et ise ma elektroonik ei ole, aga koolist on ühtteist külge jäänud ja jootekolbiga oskan toimetada.
Kasutasin 1W takistit, mis hakkas uuesti kärssama, kui moodul sai toitekaablist DC12V peale, hetkel katsetan 18ohm 2W takistiga, mis läheb kuumaks aga läbi ei põle. Kui mooduli kaablist 12V sisse lasta, siis tester mõõdab mootori klemmide pealt kõigest 1,6V ja mootor sellega muidugi tööle ei hakka. Mitu volti originaalis mootorini jõudma peaks? Kui annan 4,5V patareiga otse mootorile toite, siis mootor töötab.
Kuna skeem on lihtne ja koosneb a) mootorist b) takistist ja c) 1uF kondekast, siis jäi veel üle testida kondekas, kuid ka see oli testri andmetel 0.99 ehk 1uF.
Õpetuses mainitakse, et võib takistiga minna nii madalale kui 10ohm, aga see on minu jaoks arusaamatu, kuna ohmi seaduse järgi see tõstab ju veelgi ampreid (12V/18ohm=0.67A vs 12V/10ohm=1.2A).
Mõtted on hetkel otsas. Et miks 12V muutub kõigest 1.6V mootoris ja miks voolutugevus on nii suur, et kärsatab takistit. Äkki seda skeemi annab paremaks teha ja üldse see takisti kuumenemise probleem likvideerida?
Pilte näeb: http://imgur.com/4zhFgYO ja http://imgur.com/INL4p0P (viimasel pildil on takisti jalad kinni jootmata, see ei ole viga ja on teadlik. Proovimise ajal olid kinnijoodetud).
Minul oli nii plasthoob katki kui ka takisti läbipõlenud. Selgus aga, et takisti vahetamine uue 18ohm takisti vastu ei aita ja mootor tööle ei hakka.
Seega palun nõu, mida võiks veel katsetada ning milles võib viga olla.
Mainin ette ära, et ise ma elektroonik ei ole, aga koolist on ühtteist külge jäänud ja jootekolbiga oskan toimetada.
Kasutasin 1W takistit, mis hakkas uuesti kärssama, kui moodul sai toitekaablist DC12V peale, hetkel katsetan 18ohm 2W takistiga, mis läheb kuumaks aga läbi ei põle. Kui mooduli kaablist 12V sisse lasta, siis tester mõõdab mootori klemmide pealt kõigest 1,6V ja mootor sellega muidugi tööle ei hakka. Mitu volti originaalis mootorini jõudma peaks? Kui annan 4,5V patareiga otse mootorile toite, siis mootor töötab.
Kuna skeem on lihtne ja koosneb a) mootorist b) takistist ja c) 1uF kondekast, siis jäi veel üle testida kondekas, kuid ka see oli testri andmetel 0.99 ehk 1uF.
Õpetuses mainitakse, et võib takistiga minna nii madalale kui 10ohm, aga see on minu jaoks arusaamatu, kuna ohmi seaduse järgi see tõstab ju veelgi ampreid (12V/18ohm=0.67A vs 12V/10ohm=1.2A).
Mõtted on hetkel otsas. Et miks 12V muutub kõigest 1.6V mootoris ja miks voolutugevus on nii suur, et kärsatab takistit. Äkki seda skeemi annab paremaks teha ja üldse see takisti kuumenemise probleem likvideerida?
Pilte näeb: http://imgur.com/4zhFgYO ja http://imgur.com/INL4p0P (viimasel pildil on takisti jalad kinni jootmata, see ei ole viga ja on teadlik. Proovimise ajal olid kinnijoodetud).