1. leht 1-st

Mis klapiga tegu

Postitatud: L Mär 04, 2017 10:29
Postitas equlibrium
Tere küsimus mis klapiga on tegu . Kollane nool on pildil peale suunatud .



Lisatud failid

Mis klapiga tegu

Postitatud: L Mär 04, 2017 11:13
Postitas Myke
Tere küsimus mis klapiga on tegu . Kollane nool on pildil peale suunatud .

Peaks olema vaakumklapp mis on ühesuunaline.:notworthy:

Mis klapiga tegu

Postitatud: P Mär 05, 2017 12:36
Postitas Trionic
On karterituulutuse klapp. Kriitilise tähtsusega antud mootoril.

Mis klapiga tegu

Postitatud: P Mai 21, 2017 21:51
Postitas RJ85
On karterituulutuse klapp. Kriitilise tähtsusega antud mootoril.

Miks kriitilise tähtsusega ? Mis selle ülesanne täpsemalt on?

Mis klapiga tegu

Postitatud: P Mai 21, 2017 22:29
Postitas sebastian
Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.

Mis klapiga tegu

Postitatud: P Mai 21, 2017 23:14
Postitas ivomets
Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.

Ja siis kestval olukorral alles suuremad hädad algavad!

Mis klapiga tegu

Postitatud: E Mai 22, 2017 0:13
Postitas RJ85
Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.

Ja siis kestval olukorral alles suuremad hädad algavad!
Ja mis need suuremad hädad täpsemalt on?

Mis klapiga tegu

Postitatud: E Mai 22, 2017 8:36
Postitas Trionic
Sellest on palju juttu varem olnud, otsi. Suurimaks probleemiks PCV klapi rikke/puudumise puhul on karterisse tekkiv liigne ülerõhk. (ideaalis peaks olema negatiivne rõhk). Takistatud saab õli äravool turbokompressorist, mis omakorda lühendab drastiliselt viimase eluiga. Boonusena surutakse õli välja ka kõikjalt, kuhu gaaside survel õliaurud tee leiavad. Saad kaunilt- ja kõikjalt lekkiva mootori.
Lühidalt kõik.

Mis klapiga tegu

Postitatud: E Mai 22, 2017 8:38
Postitas Trionic
Perfomance langus on küll VÄIKSEIM probleem, mida vigane PCV põhjustada saab. Kuigi midagi valet selles väites ei ole.
Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.

Mis klapiga tegu

Postitatud: E Mai 22, 2017 10:44
Postitas sebastian
...Boonusena surutakse õli välja ka kõikjalt, kuhu gaaside survel õliaurud tee leiavad. Saad kaunilt- ja kõikjalt lekkiva mootori.
Lühidalt kõik.
Sellist pilti ma hiljuti just nägingi: ühel üheksa-viiel kattealune throttle body ilusasti õline. Justkui oleks keegi õlivahetuse käigus kogu mootori üle valanud.
Karterituuulutuse klapp paistis eelmisest aastatuhandest olema (selgus, et vigane ka oli) ja bypass valve vaakumvoolik üldse puudus. Polnud siis ime,
et 1050 õhukogusest tarbiti ainult 700 ja pöördemoment 225Nm ringis.

Paljud vanemad Saabid just nii sõidavadki, tuunimata softi puhul ei anna väike jõukadu eriti märku, harjub ära. Rõhku karteris tagumikuga ei tunne.
Alles OpenSID reedab oma kahtlaste numbritega.

Mis klapiga tegu

Postitatud: E Mai 22, 2017 12:20
Postitas RJ85
...Boonusena surutakse õli välja ka kõikjalt, kuhu gaaside survel õliaurud tee leiavad. Saad kaunilt- ja kõikjalt lekkiva mootori.
Lühidalt kõik.
Sellist pilti ma hiljuti just nägingi: ühel üheksa-viiel kattealune throttle body ilusasti õline. Justkui oleks keegi õlivahetuse käigus kogu mootori üle valanud.
Karterituuulutuse klapp paistis eelmisest aastatuhandest olema (selgus, et vigane ka oli) ja bypass valve vaakumvoolik üldse puudus. Polnud siis ime,
et 1050 õhukogusest tarbiti ainult 700 ja pöördemoment 225Nm ringis.

Paljud vanemad Saabid just nii sõidavadki, tuunimata softi puhul ei anna väike jõukadu eriti märku, harjub ära. Rõhku karteris tagumikuga ei tunne.
Alles OpenSID reedab oma kahtlaste numbritega.
Nii oli jah, huvitav, et see varem pole kuidagi välja tulnud. Arvan,et kui poleks Sebastianiga kohtunud polekski seda märganud, tervitused ja tänud talle. Loodan, et see pole mingeid kahjustusi tekitanud.

Mis klapiga tegu

Postitatud: E Mai 22, 2017 12:40
Postitas RJ85
Igaksjuhuks küsisin, et kas see klapp peab originaal olema?

Mis klapiga tegu

Postitatud: E Mai 22, 2017 13:40
Postitas Pootsman
Igaksjuhuks küsisin, et kas see klapp peab originaal olema?

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid291782

Mis klapiga tegu

Postitatud: T Mai 23, 2017 11:06
Postitas RJ85
Igaksjuhuks küsisin, et kas see klapp peab originaal olema?

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid291782
Tänud lingi eest ja tänud Troojale klapi eest. Kaup järgmine hommik juba käes ja küljes. Sai ka bypass voolik õigesti ühendatud, teine asi kohe. Loodan, et see kõik mingeid kahjustusi ei tekitanud.