Mis klapiga tegu
Postitatud: L Mär 04, 2017 10:29
Tere küsimus mis klapiga on tegu . Kollane nool on pildil peale suunatud .
Lisatud failid
Lisatud failid
Tere küsimus mis klapiga on tegu . Kollane nool on pildil peale suunatud .
On karterituulutuse klapp. Kriitilise tähtsusega antud mootoril.
Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.
Ja mis need suuremad hädad täpsemalt on?Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.
Ja siis kestval olukorral alles suuremad hädad algavad!
Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.
Sellist pilti ma hiljuti just nägingi: ühel üheksa-viiel kattealune throttle body ilusasti õline. Justkui oleks keegi õlivahetuse käigus kogu mootori üle valanud....Boonusena surutakse õli välja ka kõikjalt, kuhu gaaside survel õliaurud tee leiavad. Saad kaunilt- ja kõikjalt lekkiva mootori.
Lühidalt kõik.
Nii oli jah, huvitav, et see varem pole kuidagi välja tulnud. Arvan,et kui poleks Sebastianiga kohtunud polekski seda märganud, tervitused ja tänud talle. Loodan, et see pole mingeid kahjustusi tekitanud.Sellist pilti ma hiljuti just nägingi: ühel üheksa-viiel kattealune throttle body ilusasti õline. Justkui oleks keegi õlivahetuse käigus kogu mootori üle valanud....Boonusena surutakse õli välja ka kõikjalt, kuhu gaaside survel õliaurud tee leiavad. Saad kaunilt- ja kõikjalt lekkiva mootori.
Lühidalt kõik.
Karterituuulutuse klapp paistis eelmisest aastatuhandest olema (selgus, et vigane ka oli) ja bypass valve vaakumvoolik üldse puudus. Polnud siis ime,
et 1050 õhukogusest tarbiti ainult 700 ja pöördemoment 225Nm ringis.
Paljud vanemad Saabid just nii sõidavadki, tuunimata softi puhul ei anna väike jõukadu eriti märku, harjub ära. Rõhku karteris tagumikuga ei tunne.
Alles OpenSID reedab oma kahtlaste numbritega.
Igaksjuhuks küsisin, et kas see klapp peab originaal olema?
Tänud lingi eest ja tänud Troojale klapi eest. Kaup järgmine hommik juba käes ja küljes. Sai ka bypass voolik õigesti ühendatud, teine asi kohe. Loodan, et see kõik mingeid kahjustusi ei tekitanud.Igaksjuhuks küsisin, et kas see klapp peab originaal olema?
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid291782