DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
veikov
Postitusi: 253
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG 2.8 XWD , 9-3 1.9TTiD, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 1.5 ja veel

#26

K Juul 18, 2018 0:29

videovalve on juba alates 01.07.2018 kohustuslik. Kuid nüüd neil uus mure, väidetavalt ei ole see kooskõlas hiljuti jõustunud GDPR-iga. Seega vist korjatakse kaamerad maha ( tuttav ülevaatuses töötav isik mainis et nad ootavad mis saab).
Saab ka ilma DPF-ita läbi: kui mootor korras ei suitseta midagi, kui just veits jõudu juurde pole keeratud.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 122
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#27

K Juul 18, 2018 8:09

veikov kirjutas:
K Juul 18, 2018 0:29
Saab ka ilma DPF-ita läbi: kui mootor korras ei suitseta midagi, kui just veits jõudu juurde pole keeratud.
Gaasi andes ka mitte?
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1034
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#28

K Juul 18, 2018 9:23

paulk kirjutas:
K Juul 18, 2018 8:09
veikov kirjutas:
K Juul 18, 2018 0:29
Saab ka ilma DPF-ita läbi: kui mootor korras ei suitseta midagi, kui just veits jõudu juurde pole keeratud.
Gaasi andes ka mitte?
Mul oli Euro 4 Audi A6 3.0TDI 165kw, ilma DPF filtrita ja sealt ei tulnud täis gaasil ega käiguvahetusel mitte grammigi tahma välja.
Hanna
Postitusi: 16
Liitunud: P Juul 30, 2017 16:29
Asukoht: Tartu
Auto: saab 9-3 ttid 132kw 2008

#29

K Juul 18, 2018 10:46

Minu autol eemaldatud nii DPF kui EGR. Värskelt ülevaatus läbitud ja mõõtmised olid normis. Karta on et varsti suudetakse kontrollida, iseasi kuna.
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#30

K Juul 18, 2018 16:29

Kas ma eksin, kui arvan, et ega peenosakesi ülevaatusel (hetkel) ei mõõdetagi, gaase mõõdetakse ning selle järgi DPFi kätte ei leia. EGRi puudumine, aga hea katalüsaator võiks ka OK tulemuse anda.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 122
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#31

K Juul 18, 2018 19:13

Pootsman kirjutas:
T Juul 17, 2018 20:59
Ei ole nii, et alati on ummistus tagajärg.
[...]
Must suits diislil näitab pigem, et midagi on korrast ära...
Mis vahe on mustal suitsul ja tahmapilvel ja selle tõttu umbe mineval DPFil?
pistyk
Postitusi: 393
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#32

K Juul 18, 2018 20:22

kas DPF polegi selleks,et seda tahmapilve endasse koguda?
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#33

K Juul 18, 2018 22:22

Lonti sumpast ei peaks tulema, kübeme filter on nähtamatute peenosakeste jaoks.
pistyk
Postitusi: 393
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#34

K Juul 18, 2018 22:37

aga nendel kes dpf on eemaldanud üldiselt tuleb ju lont sumpast
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1034
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#35

K Juul 18, 2018 22:56

Milline on konsistentsi vahe neil pilvedel ei oska ma öelda. :D Lihtsalt kaugele nähtav tume must suits ei ole okei minu silmis ja seni olen ka alati mingi põhjuse leidnud miks see suits taga on. TTid sai DPFi eemalduse ja keerati peale, oma viga et viisin nurga taha, tulemus oli üsna kole täis gaasil. Tuunija ise asja ei jaganud - tellis või on kokku ostnud mingid softid, mille sisust ei teadnud midagi. Uue softi tegija juurde ma ei jõudnud, aga tuntud ja hea tegija Tallinnas lubas 150kw null tahmaga. Kas see ka nii on, seda saab vast kinnitada üks foorumi liige, omal soovil - ma ei julge nime välja hüüda, pärast näidatakse veel näpuga et kae tonti võttis filtri vahelt. Ehk siis viga oli kehvas tuuningus - ja ma kardan et see ongi suurim viga väga paljudel diislitel, mis käinud dpfi eemalduses.

See ülal toodud A6 sai ostetud remonti vajavana üsna odava hinnaga. Vead - pihustite näidud oli täiesti kosmos, õli tase tõusis silm nähtavalt, sisselase oli ummistunud EGR "sitast" , DPF'i vead, sund põletust teha ei saanud kuna tahma % filtris oli nii suur, et VCDS lihtsalt ei lasknud seda enam teha, veakoode kustutada ei saanud, tulid kohe tagasi ja kõik tingimused (temp, kütuse kogus jne.) oli täidetud. Eelsüüte tuli vilkus, mootorituli põles, minek just kiita ei olnud. Täis gaasil tekkis taha märgatav must pilv, kui koha peal tiksus üle 10 minuti oli sinine toss väljas ja kirbe lõhn üleval. DPFi viga tekkis hiljem eelmise omaniku sõnul - selle juhtumi puhul 100% tagajärg, must aga oli elu päevad visknaud. Vahetusse läksid pihustid 6tk, pihustid kodeeriti, pihusti pesad freesiti. Sisselase puhastati, swirl klappide vardad said vahetatud, EGR läks kinni ja DPF eemaldati, sisselaske torustikus vahetati üks lõdvik. Jõudu ei lisatud, tahma taga ei olnud. Auto tehti täpselt selliseks nagu on Euro4 ilma DPFita tehasest väljunud A6 + EGR kinni
Viga oli pihustites ja lekkivas sisselaske torustikus
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#36

N Juul 19, 2018 13:39

Kuna süüteküünaldes viga ei saa olla, peab miski muu kütuse ebatäieliku põlemise tekitama - pihustid, mingi leke, õhu lugeja - need kolm asja mingis kombinatsioonis võivad vabalt kütuse ja õhu suhte paigast ajada ning põlemiseks hapniku enam ei jätku.
Kasutaja avatar
FinestC
Postitusi: 3
Liitunud: T Juul 17, 2018 0:27
Asukoht:
Auto: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm

#37

N Juul 19, 2018 20:15

Endal läbis ka mais 2018 ülevaatus läbi puuritud DPF'iga.

Mul valmistab 2006 aasta Alfa Romeol (159 1.9 JTDm) ilmselt ikkagi see DPF veel probleeme. Eelmiste omanike poolt filter väidetavalt läbi puuritud, kuid aju progemine kuidagi poolikuks jäetud. Auto hakkas mingi 3000km peale ostu vahest maanteel jõnksutama + sellist valget suitsu viskama jõnksutamise ajal + turborõhk käib korra üleval ja kukub nulli (video: https://youtu.be/eGJjKi_YhE4) ning õli justkui tuleks ka juurde peale neid jõnksutamisi. Tundub, et auto üritab selle puuritud filtriga tulutult midagi peale hakata?

Tuleks lasta vist kusagil see DPF arvutist välja progeda. Kas keegi omab mingit kogemust näiteks sellisest kohast nagu "RNJ Diagnostika / dpfeemaldus.ee" (veebilehel mingi tabeli järgi on sealt ikka päris palju autosid läbi käinud)?
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 164
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#38

N Juul 19, 2018 21:20

Mul TTiD Hirschi tuuninguga, samuti DPF eemaldatud. Londi viskab korraks välja siis kui eelnevalt ökotanud mõnda aega, samas ÜV see ei seganud 2 kuud tagasi, kuigi olin ARKi platsil jupp aega kohapeal torusid täis tahmanud. . . Olen plaaninud EGR ka vahelt välja progeda kuid nüüd ei julgegi, mine tea, peab pärast tagasi toppima ÜV jaoks. . .
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
vedur
Saabiklubi liige
Postitusi: 12
Liitunud: N Mär 08, 2018 11:57
Asukoht: Saue vald
Auto: 2007 Saab 9-5 Vector 1.9TiD

#39

N Juul 19, 2018 22:28

FinestC kirjutas:
N Juul 19, 2018 20:15
Endal läbis ka mais 2018 ülevaatus läbi puuritud DPF'iga.

Mul valmistab 2006 aasta Alfa Romeol (159 1.9 JTDm) ilmselt ikkagi see DPF veel probleeme. Eelmiste omanike poolt filter väidetavalt läbi puuritud, kuid aju progemine kuidagi poolikuks jäetud. Auto hakkas mingi 3000km peale ostu vahest maanteel jõnksutama + sellist valget suitsu viskama jõnksutamise ajal + turborõhk käib korra üleval ja kukub nulli (video: https://youtu.be/eGJjKi_YhE4) ning õli justkui tuleks ka juurde peale neid jõnksutamisi. Tundub, et auto üritab selle puuritud filtriga tulutult midagi peale hakata?

Tuleks lasta vist kusagil see DPF arvutist välja progeda. Kas keegi omab mingit kogemust näiteks sellisest kohast nagu "RNJ Diagnostika / dpfeemaldus.ee" (veebilehel mingi tabeli järgi on sealt ikka päris palju autosid läbi käinud)?
Kas ei või olla pihusti pistiku probleem? Endal juhtus üks päev maanteel sõites sarnane probleem. Leidsin, et kolmanda silindri pihusti pistik ei andnud korralikult ühendust. Auto ise ühtegi viga ei näidanud aga kiirendamisel katkus ja jõudu ei olnud.

Üldiselt olen mina seda meelt, et see tehnika mis tehasest välja sõites peal oli peab seal ka olema ning töökorras. Ega autotootjad lollid ei ole, et raiskavad miljoneid mõttetutele süsteemidele.

Endal on nähtavat suitsu (ei ole läbipaistmatu pilv vaid pigem vine) ainult siis kui liikuma hakkan või siis kui tuleb tugevalt kiirendada. Käisin igaks juhuks Viking-us diagnostis ja sealt öeldi, et peale eemaldatud DPF-i ja muudetud tarkvara nemad ühtegi probleemi ei leidnud. Anti veel sõbralik soovitus pihusteid kontrollida ning ütlesid et aitavad meeleldi originaaltarkvara taastada.
sigaelmar
Postitusi: 869
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#40

R Juul 20, 2018 7:23

See tehnika, mis tehasest euronõuete pärast peale topitakse ja mile peale miljoneid kulutatakse, autole endale küll mitte midagi head ei tee. Seda tehakse, et saaks lubatud saastenormid kätte. Head ta teeb keskkonnale ja sellega seoses auto omaniku tervisele, mitte aga autole ega selle omaniku rahakotile.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#41

R Juul 20, 2018 12:55

Kogu see direktiivindus on mõnusalt silmakirjalik. Tulin just sõbralikust Tšehhi vabariigist. Linnadevahelised suslad on seal endiselt sellised nagu pildil ja kedagi ei koti...
tahm.jpg
tahm.jpg (119.73 KiB) Vaadatud 782 korda
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1034
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#42

R Juul 20, 2018 16:40

FinestC kirjutas:
N Juul 19, 2018 20:15
Tuleks lasta vist kusagil see DPF arvutist välja progeda. Kas keegi omab mingit kogemust näiteks sellisest kohast nagu "RNJ Diagnostika / dpfeemaldus.ee" (veebilehel mingi tabeli järgi on sealt ikka päris palju autosid läbi käinud)?
ELUAEGNE GARANTII - Proovi 2 nädalat tasuta!
Ei meeldinud?
Tagastame samal päeval originaal paramteetrid ja raha.

Kuni -2009a autod. DPF välja programmeerimine Bosch - 100eur.

100 rutsi ees tasub vast proovida
Kasutaja avatar
FinestC
Postitusi: 3
Liitunud: T Juul 17, 2018 0:27
Asukoht:
Auto: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm

#43

R Juul 20, 2018 22:34

Pootsman kirjutas:
R Juul 20, 2018 16:40
FinestC kirjutas:
N Juul 19, 2018 20:15
Tuleks lasta vist kusagil see DPF arvutist välja progeda. Kas keegi omab mingit kogemust näiteks sellisest kohast nagu "RNJ Diagnostika / dpfeemaldus.ee" (veebilehel mingi tabeli järgi on sealt ikka päris palju autosid läbi käinud)?
ELUAEGNE GARANTII - Proovi 2 nädalat tasuta!
Ei meeldinud?
Tagastame samal päeval originaal paramteetrid ja raha.

Kuni -2009a autod. DPF välja programmeerimine Bosch - 100eur.

100 rutsi ees tasub vast proovida
😁 Kardan rohkem, et keeratakse ECU lõplikult tuksi.. Eitea kas mingi backupi ka saab endale küsida neis kohtades?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#44

R Juul 20, 2018 22:43

FinestC kirjutas:
R Juul 20, 2018 22:34

😁 Kardan rohkem, et keeratakse ECU lõplikult tuksi.. Eitea kas mingi backupi ka saab endale küsida neis kohtades?
Kui nad lubavad taastada eelneva seisu, siis peavad nad selle sealt välja lugema. Seega võiks neil failina olla olemas. Samas on selle formaat jälle teadmata... oleneb ilmselt kasutatavast tuuningusoftist vms... ma ei usu, et tänapäeval keegi kividest image bitthaaval maha kirjutab ja selle alles hoiab nagu vanasti tehti..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1034
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#45

L Juul 21, 2018 8:39

FinestC kirjutas:
R Juul 20, 2018 22:34

😁 Kardan rohkem, et keeratakse ECU lõplikult tuksi.. Eitea kas mingi backupi ka saab endale küsida neis kohtades?
Meenus, et siin foorumis on inimene olemas, kes tegeleb DPF välja kirjutamisega, suhtle, küsi kõik küsimused ära mis sind häirivad (mis saab kui aju tuksi keeratakse, kas auto aju saab tagasi originaali konditsiooni taastada jne)

"Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee"
dpfoff kirjutas:
K Mai 16, 2018 14:15
Kui huvi, siis võib vabalt helistada: viis1982816 Danel
Asun Rapla/Tallinn kandis.
dpfoff
Postitusi: 25
Liitunud: E Jaan 03, 2011 22:11
Asukoht:
Auto:

#46

P Juul 22, 2018 23:32

Tere. Jaa olen ikka olemas ja tegutsemas. Juba 6 aastat. 100 SAABi, 100 OPELit ja 75 muud marki autot selle aja jooksul saanud ümber progetud. Võta julgelt ühendust. Kokkuleppel saan ise kuskile kohale sõita ja OBD kaudu progemise ära teha. Uuematel autodel vaja aju maha võtta, st koha peal progemist ei tee. Selleks aparatuur mul kodus.
Prog.jpg
Insignia 2014 2.0TTiD softitamine
Prog.jpg (91.35 KiB) Vaadatud 540 korda
Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1034
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#47

E Juul 23, 2018 11:59

dpfoff kirjutas:
P Juul 22, 2018 23:32
Tere. Jaa olen ikka olemas ja tegutsemas. Juba 6 aastat. 100 SAABi, 100 OPELit ja 75 muud marki autot selle aja jooksul saanud ümber progetud. Võta julgelt ühendust. Kokkuleppel saan ise kuskile kohale sõita ja OBD kaudu progemise ära teha. Uuematel autodel vaja aju maha võtta, st koha peal progemist ei tee. Selleks aparatuur mul kodus.Prog.jpg
EDC16 saab üle OBD aga EDC17 aju maha?
dpfoff
Postitusi: 25
Liitunud: E Jaan 03, 2011 22:11
Asukoht:
Auto:

#48

E Juul 23, 2018 13:42

Mitte kõik EDC16 ei saa OBD kaudu teha. 9-5 2006-2009 pole mina erinevate aparaatidega veel OBD kaudu softi kätte saanud - ei teagi miks. Kuigi mõned väidavad et on. Ka Volvodel on mingi probleem EDC16-ga. Seal pidavat K-line juhe OBD pistiku ja ECM vahel puuduma. Endal kogemus puudab. EDC17 on jah aju maha vaja võtta.
Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee
Vasta