1. leht 1-st
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: K Sept 13, 2006 22:38
Postitas roomlane
Miliseid soovitate? Kas eelistada gaasi- või õliamorti jne...
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 14, 2006 0:09
Postitas Arno
Pane Bilsu kollased gaasid, hea, ei õõtsuta...
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 14, 2006 15:11
Postitas roomlane
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 14, 2006 15:23
Postitas suur
höh-höh, toodud lingid on vastavalt esimene esimeste amortide jaoks ja teine tagumiste amortide jaoks. Ehk siis Arno pidas silmas pigem "midagi sellist JA sellist"

Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 14, 2006 15:44
Postitas Chipy
To Arno: tavalised raudpulgad panna, siis ka ei õõtsuta

aga minu meelest on see sõidumugavus rohkem kinni vedrudes kui amortides ehk need kaks asja kokku muudavad sõidu kas siis kangeks sõi pehmeks. amordi ülesanne on ikka vedrudest tekkinud õõtsumist kinni püüda ehk hoida ratas maas ja kere õõtsumata ja vedrude ülesanne on teekonaruste pehmendamine kerele. nende asjade koostöös tekib sünergia nimega sõidumugavus

See on lihtsustatuna seletatud ja ei pretendeeri absoluutsele tõele (nagu tavaliselt, siis on loota, et hakkab suur targutamine peale)
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 14, 2006 16:04
Postitas roomlane
Vedrud on hetkel need, mis tehases pandi. Ja ma siin üritangi provotseerida teid targutama...
Kas hinnad mu toodud linkidel on amordi paari kohta või on ühe amordi hind?
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 14, 2006 16:23
Postitas Chipy
kui vedrud on samad siis pane ka tehase speciga amordid, peaks olema normaalne sõita - mingit erilist sportlikkust sa ei saa sellega ja ülimat mugavust ka mitte, siuke kompromiss - aga see mulle meeldib - pehmem kui 300 kupee bemm

Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 14, 2006 16:34
Postitas roomlane
to Chipy: kas see tehase spec määrab ka, kas tegu on gaas- või õliamodiga? Kumba eelistada eesti kliimas? Järgmisel nädal on palka oodata, seni saab teooriaid aretada.
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 14, 2006 16:39
Postitas Chipy
ma ei tea, aga mul on gaasid kõik... viimaste õlidega sõitsin 90ndate keskel ja siis oli küll vahest külmaga rattad kuidagi kinni. samas ma pole uurinud, kui palju on vahe aastates (mul '97) ja kere ning mootori konfis, et kas 3 või 5 ust ja turbo või niisama ja kas on strutbar ka ees... et seda peaks saama kuskilt repair manualist vaadata või mingist amortide kataloogist, et mida pakutakse sinu autole.
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 14, 2006 18:06
Postitas roomlane
KYB pakkus ainult gaase (esimesed 1300.- tükk, tagumised 800.-). Esimestel amortidel tehakse vahet, kas on kabrio või mitte. Muidu 900 '93..'98 vahet pole.
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: K Sept 20, 2006 10:33
Postitas roomlane
Eile panin aja kinni, et täna saaks esimesed amordid ära vahetada. Kontrolliti, et Tallinnas on 2 omrti ilusti olemas st tänaseks oleks Tartusse jõudnud. Täna kohale minnes selgus, et täna tuleb vaid 1 amort. Keegi oli tellimusega ilmselt ette jõudnud. Kas ma võin sellest järeldada, et keegi meie foorumist installib endale preaegu KYB amorte?
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: K Sept 20, 2006 14:16
Postitas Arno
KYB, kui Balti Autoosade esindatav amort, on lihtsalt levinuim pakutavates. Mis nendesse eelpoolmainitud kollastesse puutub, siis ühegi eurooplase all pole neid omanud aga oma TBirdi all on nad täiesti pehmed ja mugavad

Igasugused jutud kustukummist hambusse oleks täiesti liialdatud. Umbes 80 kkm sõitsin nendega. Nüüd sõidab isa suviti. Ning mootor oli pisike, 3.8 ainult ja vedru jäi vana tehase originaal. Paned jäigema vedru, vat siis raputab.
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: K Sept 20, 2006 14:22
Postitas pva
KYB on lihtsalt jama.
tavaamortides bilstein on kyll palju parem kui kqik need KYBid ja sachsid.
sportbilstein on kaa vaga gift asi.
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: K Sept 20, 2006 17:09
Postitas Chipy
Algselt postitas: pva
KYB on lihtsalt jama.
tavaamortides bilstein on kyll palju parem kui kqik need KYBid ja sachsid.
sportbilstein on kaa vaga gift asi.
See on küll asjatundlik arvamus

Kust sa tead, et KYB on jama? Ja ma tahaksin fakte, et miks on Bilstein parem kui KYB ja Sachs? Äkki on KONI kõige parem? Või hoopis Monroe? Või on need paremad veel, mis Märtin oma Peugeoti rallikale alla pani ja sai massina kiiremini liikuma?
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: K Sept 20, 2006 21:10
Postitas Arno
Koni on ka kindlasti hea, aga ta pole KOLLANE

Loodame, et Monroe on ka paremaks läinud, kunagi väsis Scorpale etteostetud paarist üks kuuga täielikult. Oh seda tralli, et siis uus asemele saada. Ära vahetasi mingi riiulis seisnud vastu, see töötas aga tundus veidi pehmem. Lubati, et läheb korda; no ega päris läinud. Ega ilmaasjata nende reklaam soovitanud iga 20 000 (?!) tagant amorte kontrollida.
Kõige õudsam ost oli kunagi Gabrielid. Vat see oli saast. Aasta pärast ei julgenud äärekivist alla ka tagurdada, äkki lõhub stange.
KYB võib olla, nagu Sasch'ki kõvad harju keskmised aga jutt oli ju amordist, mis meie teedel autot ei õõtsutaks. Mul vahel tundub, et ka mitsu vajaks tugevamat amorti alla. Äkki olekski olnud EVO õige valik, oleks saanud ka Aerosid edestada (vähemalt jäärajal) aga see oleks pangaröövi nõudnud.
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: K Sept 20, 2006 21:31
Postitas roomlane
tore
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 21, 2006 1:14
Postitas triibutu
Algselt postitas: Arno
Koni on ka kindlasti hea, aga ta pole KOLLANE
http://www.koni-na.com/konisport.html 
Täiesti pehmeks keeratuna on need ka meie tänavatel üsnagi

Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 21, 2006 9:42
Postitas roomlane
reguleeritavaid amorte ma ei taha. Kujutan ette, et ega seda regulli üle 2 korra aastas vist ei teeks. Ja pealegi kuidas ma teaks, kas peale regulli ikka kõik amordid samas seades on?
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 21, 2006 10:00
Postitas Cyber
Algselt postitas: roomlane
reguleeritavaid amorte ma ei taha. Kujutan ette, et ega seda regulli üle 2 korra aastas vist ei teeks. Ja pealegi kuidas ma teaks, kas peale regulli ikka kõik amordid samas seades on?
Ilmselt on seal mingi märgid peal, päris suvaliselt vist ikka ei keera. Pead lihtsalt usaldama, et need amordid kõik ühtemoodi käituvad.
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 21, 2006 13:31
Postitas triibutu
Algselt postitas: roomlane
reguleeritavaid amorte ma ei taha. Kujutan ette, et ega seda regulli üle 2 korra aastas vist ei teeks. Ja pealegi kuidas ma teaks, kas peale regulli ikka kõik amordid samas seades on?
Ega sa neid iga sõidu jaoks üle ei regulligi, üks kord võtad vaevaks ja leiad omale meeldiva seade ning siis nii sõidadki. Mittereguleeritavatega on selline pimedas lahmimise teema, ostad ära ja loodad et said meeldivad...
Kui keerad kõiki samapalju, siis on ka samas seades. Võimalus veel ees/taga eri jäikust kasutada, kui tahtmist on. Või kui tekib tahtmine ka rada proovida, siis keerad koomale ja

See regull on neil tegelikult imelihtne ja aega võtab umbes 10sek per amort...
PS. Loomulikult kehtib ka see kellele-ema-kellele-tütar jutt kui universaalne tõde

Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 21, 2006 14:00
Postitas pva
ma raagin isiklikust kogemusest kqigepealt - minu autodega ylevaatusel kodu juures stendit kontrollib inimene

Praegu mul kyll aga tagasiminek - tava bilstein.
KONIga on keeruline, ikkagi kollasega ja regullitavaga - minu kogemusest ta liiga ebakomfortne on.
KYB - loob tagumikule kuid subjektiivselt "ei hoia", ja kuulub.
sachs - sama, kuid kestab kauem.
Ma kyll mingeid super-duper sport amorte palju ei ole nainud - bilsteiniga olin rahul pikka aega, kuid enam-vahem tava asjadest bilstein paistab olema parim. Eriti hea on sportbilstein, mis mqlematele suuntele toimib.
Sama kogemusi repordib ka palju autoharrastajaid keda ma leidsin pqhjust usaldada (seda kyll - usaldan bilsteini parast

)))
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 21, 2006 14:09
Postitas pva
pagn, mul ilmus paha mqte - ikka tuleb sport bilsteinid panna!
troostis polnud tagumisi sellisi tellida ja polnud aega uurida mis sobib ja kust saab.
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: N Sept 21, 2006 18:02
Postitas Arno
Oh pagan, ongi kollased

Kuigi, selles Pirni tänava Koni esinduses jäid just miskit punased silma. Kuna oma masinale kunagi kataloogi järgi sobivaid ei pakutud, jäid proovimata.
Aga niisama sõitmiseks; KYB alla ja käib küll. Ja ikka gaasid. Sest gaasamordis teeb tööd ikka õli, ainult et surve all.
Mis amordid 900NG-le, et oleks mugav, Eestis?
Postitatud: R Sept 22, 2006 11:23
Postitas roomlane
kui teil huvi on, v]ite edasi lobiseda. Minu poolest v]ib teema lukku panna.