1. leht 1-st
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 13:51
Postitas suur
Avastasin romu.ee lehel ühe esiotsalaksuga 9000CDE müügis olevat. Õnnetusi ikka juhtub, aga imelikuks teebõnnetuse see, et turvapatja pole lahti löönd. Kas pauk on liialt väike olnud või on siin põhjust jälle kivike autoplatside kapsaaeda teele saata?
Kuulutus ise siin:
http://romu.ee/soidukid_avarii.php?acti ... k&uid=3623
Illustreerimiseks mõned pildid ka

Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 13:59
Postitas Cyber
Mina olen näinud umbes samasuurte vigastustega tonnist, millel padjad lahti olid. Sõideti ninapidi vastu posti, kui tänavanurka pisut liialt kiiresti võeti libedaga. Kiirus võis olla laksu hetkel ~30km/h. Stanges oli ilus kumer posti jälg, kapotiserval ka. Esitiib pisut paigast, tuli ühel pool katki. Padjad kõik lahti.
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 14:03
Postitas Sumps
Arvan, et sellised vigastused võivad ka üsna väikse hoo pealt tulla, nii et ei pruugigi patja lahti lüüa, aga vabalt võib ka lihtsalt mingi turvapadja erroriga olla...
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 14:12
Postitas will
Sõiduki elektroonika hindab matsu ära ehk võtab arvesse kuhu mats tuleb, mis kiirusel jne ning selle põhjal otsustab kas AB avaneb või ei.
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 14:14
Postitas Werdinand
Äkki antud juhul keegi teine külje pealt otsa sõitnud? Nagu olen aru saanud, siis ei pruugi turvapadi ka kõigi otse kokkupõrgete puhul avaneda.
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 14:19
Postitas qdwin
Kui õieti mäletan, siis lahtise turvavöö puhul turvapadi ei avane.
Aga pauk pidi olema mehine või takistus väga terava nurgaga, kuna üsna plastne ja tugev tonnise kaitseraua plastkate on lõhki.
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 14:43
Postitas Nastix
Piisab, et SRS hoiatustule pirn on pimedaks tehtud ja ei avanegi. Sellel masinal pidi ikka korralikumat sorti pauk olema, pildil oleval 9000-l ju stange täiesti lömmis. Peale enda esimese tonnise matsu nägin stange ehitust - see on SAABil erinevalt Jaapani plekkvankritest korralik. Plastmassikiht ümber paksust metallist karpraua, mille sees om paks vahtkumm.
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 14:56
Postitas Tan
Kas sellise nurgakõksu ei või tekitada mõni teine sõiduk pargitud Saabile sisse sõites ?
Siis ju kah padjad kinni jäävad..

Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 15:01
Postitas Cyber
Selleks pidi ikka väga kiiresti tagurdama..

Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 15:47
Postitas Haikala
Selleks ei pea üldse tagurdama. Minu aia ääras parkivale saabile suutis naabrimees oma ZAZ tüüpi sõiduautoga päris hea hooga tagant sisse keerata. Peale paari värvikraapsu stangel ei tuvastanud midagi, ehkki auto oli ligi pool meetrit edasi liikunud. Käik oli muidugi sees ja käsipidur peal, see mul harjumuse asi. Naabrimees tagurdas pisut ja tõmbas jeehat. ZAZi nurk oli üsna sees. Üleeile viisin talle stangeotsa ja veel paar mahajäänud jubinat tagasi aga päris

ei hakanud, vana mees ka juba.
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 17:01
Postitas v6sa
Sõltub sellest, kus paiknevad antud auto andurid.
MB C näiteks on kaks andurit, kumbki pikitala otsas. Aga koi väikese läbimõõduga post tuleb kahe anduri vahele, siis võib padi ka üsna tugeva avarii korral avanemata jääda, kuna piirväärtust kumbki andur ei ületa...
Seda enam, et antud auto puhul on tegemist nurgaavariiga, mis võib anda pikiteljele väga väikese impulsi --> löögianduri piirväärtust ei ületata ja padi jääb avanemata.
Samas on see mutikese video kahjuks vägagi tõsi. Teades anduri asukohta on võimalik ka jalalöögiga padi (-jad) lahti lüüa ja nii teisele ca 50 kEEK arve tekitada...
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 17:16
Postitas Viki
pätside avanemine sõltub mitte niipalju auto kiirusest kui peatumise inertsi suurusest.
kui põrutada alusraamiga otse äärekivisse näiteks piisab kiirusest umbes 30 km/h
samas kui pauk tuleb nn "pehmelt" stange pihta (vahtplast) läheb vaja palju suuremat kiirust
Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?
Postitatud: R Sept 29, 2006 19:48
Postitas sigaelmar
Täpselt! Andurid asetsevad raami sees ja see peab pihta saama, et lahti läheks.