Saab 9-3 B204E 1999, hard0

omega
Postitusi: 4
Liitunud: T Mai 29, 2018 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto:

#26

R Dets 28, 2018 0:11

Mootor nüüd valmis? Pilte tööst?
hard0
Postitusi: 57
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#27

R Dets 28, 2018 9:59

Mootor enamasti koos ja kapoti all tagasi. Õlipump oli võrdlemisi viisakas veel ja pärast puhastamist panin tagasi külge.
Vaja veel alusraam külge panna ning rihmaga veetavad seadmed omadele kohtadele tagasi. Alusraamil vahetasin stablilisaatori puksid ära ja keevitasin kinni väga kehvasti lambda anduri jaoks tehtud väljalõike mootori alusraamis. Nokitsemist veel on - vaja veel mõned asenduspoldid ja generaatori kinnitus leida, aga suures plaanis kokkuladumise vaev puhtalt.
hard0
Postitusi: 57
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#28

P Dets 30, 2018 17:19

Mootorialune raam sai omale kohale tagasi ning õõtshoovad ka külge. Samuti vahetasin ära ka stabilisaatorvarda otsaliigendid.
Kaks udust pilti ka.
Pilt
Pilt

Nüüd järgnevalt kõige pakilisem asi on ilmselt turbiin ette võtta. Tangensiaallõtk oli päris hirmuäratav. Katsun külmkoja maha saada ning näha kas tiivik on korpuses käinud või mitte. Vahepeal otsisin ka Aero turbot, kuid ilmselt siiski jään Garretti peale - ausalt öeldes pole niivõrd suurt jõudu vaja mootorist.
Kasutaja avatar
mihkel-m
Postitusi: 74
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#29

P Dets 30, 2018 19:17

Kui on kutu, siis minu käest võid saada kokkuleppelise hinnaga ühe T25 garreti B204R pealt. Toimetas ilusti, aga sai asendatud TD04'ga. Seisnud mõned aastad, aga enne seda toimis ideaalselt va wastegate aktuaator mille vedru oli vist väsinud ja ei jaksanud enam B204R stock rõhku hoida või oli lihtsalt varras mõne spetsialisti poolt paigast sätitud.
hard0
Postitusi: 57
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#30

L Jaan 19, 2019 23:21

Tänu kasutajale mihkel-m on mul nüüd vaevumärgatava pikilõtkuga korralik turbiin. Võrdlesin mõlema wastegate klapi rakendumise rõhkusid ja suurt vahet ei täheldanud. Samuti ei kuulnud, et klappide membraanid oleks lekkinud. Eeldan, et minu LPT puhul puhub 0,4 bar välja ilusti.

Igatahes lappasin kahe turbo parematest juppidest ühe korraliku kokku. Osad õli- ja veetorud said pärast korralikku puhastamist ka kerge kihi külmtsinki kaela, et roostetamist pärssida.
hard0
Postitusi: 57
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#31

E Apr 15, 2019 10:56

Leidsin nüüd nädalavahetusel piisavalt aega et viimased otsad kokku tõmmata. Kuna olin mootori koostamisel veepumba ja mootoriploki vahelise ühendustoru kummirõnga ära lõhkunud(sellest sain muidugi aru alles siis kui vedeliku sisse olin valanud), otsustasin vahetada ära terve veepumba ja ka kõik sealsed rõngad ja tihendid.

Igatahes said mahlad sisse ja lõpuks ka käima. Palju aega läks ka selle nahka, et olin unustanud mootori ja kerevahelise massijuhtme ühendada ja viga otsides kiskusin ka starteri maha, kuigi seda tarvis polnud.
Mootor sai igatahes esimest korda pärast keti ja kõige muu vahetust käima. Hüdrotõukurite lagin oli esialgu päris hirmuäratav, kuid kui need lõpuks õliga varustatud said, siis kadus õnneks ka see. Õlirõhk oli algul külmalt üpris kõrge(5bar), kuna reduktsiooniklapp ilmselt ei töötanud päris õigesti. Sooja mootoriga langes tühikäigul rõhk 1...1,2bar juurde, mis on minule teadaolevalt hea näit.

Vahetatud turbo teeb ka oma tööd hästi, ütleks et hakkab isegi paarsada pööret madalamalt rõhku tegema kui eelmine.

Nüüd vaja veel siit-sealt nokitseda ja saab lähiajal ka ÜV punktis ette näidata.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13747
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#32

E Apr 15, 2019 11:45

Külmalt 5 bari õlirõhku on suht tavaline ju...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
hard0
Postitusi: 57
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#33

E Apr 15, 2019 14:54

Kirjandust lugedes sain aru, et 3,8bar juures peaks reduktsiooniklapp avanema?

Samas vanasti mossel lõi ka külmalt kohe üle nelja õlirõhu...
hard0
Postitusi: 57
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#34

L Juun 22, 2019 15:19

Ülikooli lõpetamisega seoses jäi auto küll mõneks ajaks soiku, kuid nüüd lõpuks jõudsin ka ülevaause peale teha ja auto on tänaval tagasi - päris hea on sõita. Enne peal olnud meeletute lõtkudega turboga ei anna võrreldagi, praegune hakkab ikka oluliselt madalamalt rõhku tegema.

Alla said ka uued Hankooki rehvid, milled venitasin Ronali velgedele, mis on pärit Vectra B alt. Tegelikult on olemas ka SAABi kirjadega keskkapslid sinna, kuid vajavad veidi kohandamist.
Pilt

Ja tegelikult jäi lammutusest näppu ka T5 BPC klapp, seega pärast mõningast sissesõitu ehk orgunnib mõned kilod vatti kapoti alla juurde :D
Kasutaja avatar
mihkel-m
Postitusi: 74
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#35

T Juun 25, 2019 0:22

Pane siis parem juba kohe T7 BPC. See T5 oma on teada-tuntud õnnetu detail ja mitu korda kallim ka kui T7 oma. Nii või naa vaja softi modida, T7 klapiga vaja ainult pistik ka välja vahetada ja ajus füüsiliselt natuke toimetada. Muidugi kui tasuta jäi näppu, siis ehk õigustab. :mrgreen:
hard0
Postitusi: 57
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#36

K Juul 03, 2019 10:24

Eile viskas diagnostikaga kontrollimisel P0455 koodi. Tuleb täna küttepaagi tuulutuse klapp ja torud üle vaadata.
Muidu olen kahe nädalaga juba 1000km maha uhanud ja ka ühe remondijärgse mootoriõli vahetuse profülaktika mõttes teinud(mootorit koostades panin õlipumpa törtsu paksemat määret, et see suudaks karterist õli üles imeda).
hard0
Postitusi: 57
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#37

R Aug 16, 2019 9:21

Tänaseks on siis selja taga juba üle 5000km. Kõik on hästi siiani.

Vigadest on välja löönud kerge õlileke mootori otsakaane ümbruses. Pean rihmaratta maha võtma et täpsemalt diagnoosida, kust lekib. Võib olla mu kehva silikoonitöö tulemus.
Samuti on parempoolsel tagumisel rattal mingi kahtlane kolks sisse tulnud. Peab uurima.
hard0
Postitusi: 57
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#38

E Aug 19, 2019 11:58

Sain jälile ka paagituulutuse vea põhjusele. Nimelt küttepaagi kork ise on vigane. Väike tükk on seest ära murdunud ja pikk praegu sees.
Vasta