1. leht 3-st

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 10:26
Postitas ivomets
mure selline, et turbokella peal osuti jääb vaid poole kollase peale.
hakkasin uurima ja selgus, et yks mingi jubinas/klapp, mis asub vahetult ennem turbot ja mille kylge läheb yks vaakumvoolik ( nimetust ma veel ei tea ja pbc klapp see pole) laseb õhku läbi selgus, et serva vahelt, kui läbi selle vaakumvooliku sinna klapi sisse survet puhuda.

kas see olema nii peab või mitte?
mida teha?

klapp ise selline

Lisatud failid

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 11:12
Postitas S9K
See on blow off klapp. Otsa peaks minema peenike vaakum voolik. Õhku ta niisama läbi lasta ei tohi mitte kuskilt. See klapike laseb üleliigse rõhu tagasi ringlusesse, kui gaasiklapp suletakse.

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 11:44
Postitas ivomets
tänan aga kust sellist saab???

mul susiseb ja vusiseb kaane vahelt. ju see olev tihendsurnd

hetkel läheb epo-liim kasutusse.

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 11:46
Postitas S9K
Kui ma Märdilt mootori soetasin siis sain talt mõned turbo vidinad kaasa koos selle klapiga. Ma ei tea kas see töötab aga võin selle sulle anda, sest ei tee ise sellega midagi.

Edit: Tundub, et töötab.

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 12:01
Postitas ivomets
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kui ma Märdilt mootori soetasin siis sain talt mõned turbo vidinad kaasa koos selle klapiga. Ma ei tea kas see töötab aga võin selle sulle anda, sest ei tee ise sellega midagi.

Edit: Tundub, et töötab.

jäta tel kah, ehk satun finlandisse

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 12:03
Postitas S9K
http://hot.ee/kw107/BOV.jpg

tel: 55 635 439
nimi: Kristjan

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 12:19
Postitas Cyber
S9K jutt õige, see klapp hoolitseb selle eest, et gaasi lahti lastes ei tekiks turbole kõva vastusurve nätakat. BOV laseb selle liigse surve turbo sisse tuleva poole peale, tekitades ringluse. Tehakse neid nii ringlevaid (nagu see pildil olev), kui avatud variante. Avatud variant laseb üleliigse surve lihtsalt atmosfääri ja tekitab sellise mõnusa sussss-hääle käiguvahetusel, võid ka pardivile sinna otsa keerata näiteks..:D.

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 12:44
Postitas S9K
Ringleva variandi klapp peaks vist ka seda susssss häält tegema kui ta turbo lõdviku küljest eemaldada. Avelito omal korra proovisin aga sealt nagu kuuldavat häält ei tulnud. No tal LPT ka ja ega me gaasi pedaali eriti põhja ka ei surunud.

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 13:22
Postitas ivomets
aga kas vaid sellest võib olla, et osuti vaid kollase osa poolele liigub??
varsti liim kõva, siis proovin uuesti

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 13:50
Postitas Trionic
"Bypass valve" on see Saabi keeles,maksab 600 raha.

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 13:51
Postitas qdwin
Kui see klapp läheb läbi, siis ta ka läbi on. Korralikku elulooma epoga ei saa tast teha. Kui tõesti membraan ei ole veel katki, siis kohe läheb.
Ja ma võin kihla vedada, et kõik vaakumvoolikud on ka mädad. Ka nemad on lekete allikaks.

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 14:45
Postitas ivomets
veame kihla jah, aga ma ei tea veel mille yle yldse vaielda.
nii nyyd proovime, mis liim tegi.( membraan oli veel terve.)

ok, nende voolikutega saab ehk ka yhelepoole,
teeme ikka samm, sammu haaval.

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 14:47
Postitas qdwin
Ja vaata et üleval olev väike valge "tagasilöögiklapp" oleks terve ja ei laseks survet karterisse. Ja et sama vooliku sisselaskekollektori kinnituse kõrval oleval torukesel oleks kübar peas.

mure 9000 T turboga

Postitatud: P Okt 15, 2006 15:09
Postitas ivomets
õpetussõnad on vajalikud- tänud. aga liim pidama jäi vaid hetkeks, seeda homme klappi otsima. no võrreldes algseisuga osuti mingi 1...2 mm liikus kaugemale. aga ikka seal kollase keskel ;((

vaja oleks veel bensiinipaagi luuki ja mootori patja, seda mis rihmarataste poole käib.

mure 9000 T turboga

Postitatud: E Okt 16, 2006 15:23
Postitas TFK
soovitan HR timutile helistada tal neid vanemaid 9000-ndeid lausa hulgim seal hoovipeal ja usun et väikese kommirahaeest paneb ta sulle vajaminevad varuosad ka posti ja et sa vaeva ei peax nägema lisan ka telefoni nri.5063101

mure 9000 T turboga

Postitatud: E Okt 16, 2006 22:30
Postitas ivomets
suured tänud saabninehundritile, kelle käest ma vajaliku klapi sain. homme saab järgi proovitud, ehk kärab.
veel ikka vaja mootoripatja

ning yks kysimus:
kui compuuter näitab välitemperatuuri +10 kraadi asemel
-2, kas siis segusegamisearvuti või mingi muu asi kah seda arvestab? kas peaks midagi remontima?

mure 9000 T turboga

Postitatud: E Okt 16, 2006 22:33
Postitas S9K
Ei tohiks arvestada. Segusegamis aju:freak::D arvestab mootori temperatuuri. Kliima vist arvestab ja AUTO peal reguleerib siis ka sise temperatuuri. Aga ma ei ole endas kindel.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 3:25
Postitas triibutu
Segusegamise aju see pamperis asuv andur ei loksuta, teda huvitab rohkem õhu temperatuur sisselaskes.
Aga muidu peab ikka ära remontima, kui on midagi remontida :nono:

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 7:41
Postitas suur
Tolle anduriga on nii jah, et mõjutab kliimaseadme töö. pakun välja, et sul mingi probla pistikus. See võib mõnusalt oksüdeerinud olla, mistõttu ühendus kehvapoolne. Ma küll ei tea, kuidas OG tonnise andurile ligi pääseb, aga NG tonnise anduri pistikuni pääses kapoti alt hõlpsasti.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 8:31
Postitas andres
välis temp andur peaks asuma udutule kinnituse taga(juures)

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 9:56
Postitas ivomets
nyyd siis uus bypass klapp peal ja taas kellaseier mõne millimeetri liikus edasi.
kurat, miks ta rohkem ei lähe!?
võtsin ka prooviks kõik voolikud kordamööda wastergate kyljest lahti ja ei midagi. mis teha?

ja vaja ikka veel mootori patju!
hr timutil neid enam laos ei ole ;(

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 10:03
Postitas Cyber
A pane korralik manokas külge ja vaata, mis see näitab. Äkki on hoopis see seier vildakas...

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 10:08
Postitas qdwin
Vaakumvoolikud on mädad, ülemine vaakumvooliku tagasilöögiklapp on mäda, sisselaske kollektori küljes on ühel torukesel kummimüts puudu, Kui BPC on olemas siis see klapp on surnud (see mis turbo rõhku reguleerib), turbo on väsinud, väljalaskekollektori tihendid lasevad läbi. Ühesõnaga kuskilt midagi lekib mis hirmus. Hirmsasti tahaks lootusetu pessimistina jälle kihla vedada, et kõik need ennustused on õiged.
Vaata Sm. Teageri auto pilte, kõik need punased voolikud olid tal mädad ja BPC surnud. Praeguseks on sedasorti pisiremondi tulemusel Teageri auto jälle Aero mis Aero.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1189
Kas turbo üldse puhub, saad kontrollida kui tõmbad wastegate (tähis W voolikul) vooliku lahti ja teed väikse proovisõidu. Kui turbo on mingilgi määral terve ja totaalseid rõhukadusid pole, saad üsna kergesti seieri punase lõppu.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 10:21
Postitas IFF
Vaakumvoolikuid saad testida järgmiselt, nimelt mudi neid tiba näppude vahel. Kui näpud muutuvad mustaks (kohe ikka tõsiselt mustaks) siis ongi voolikute eluiga läbi. Nimelt kuumuse tõttu kaub see nn kummi aine sealt ära ning ta jääb seliseks rabedaks ja hakkab lekkima.

Mul endal oli voolikute vahetamise järgi kohe tunda mineku erinevust kuigi tegemist oli isegi LPT'ga

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 10:34
Postitas ivomets
Algselt postitas: qdwin


Kas turbo üldse puhub, saad kontrollida kui tõmbad wastegate (tähis W voolikul) vooliku lahti ja teed väikse proovisõidu. Kui turbo on mingilgi määral terve ja totaalseid rõhukadusid pole, saad üsna kergesti seieri punase lõppu.

no ei lähe kaugemale selliselgi juhul.
vaakumvoolikud survestasin ja kontrollisin. aga selle pybass klapi asendusega ju nihkus natuke ja vaakumvoolikute muutmisega kah. ja see karterisse mineva vooliku klapp kah terve. huvitav on see, et kui lasen bps klapi juurest W torusse rõhku, siis wastergate varras vaid mõni mm liigub ( äkki on auk yldse avatud?? et polegi päris kinni.
jube viletsalt pääseb sinna ligi...

edit. aga tegelikult on lahe, et niipaljud 9000 k sõbrad aitavad!