1. leht 1-st

esimesed pidurikettad

Postitatud: T Okt 17, 2006 20:19
Postitas Cubik
selline rumal küsimus...mulle tundub, et üks (või mõlemad) esipidurikettad on kõverad, sest kui ürnalt pidurdada, siis auto jõnksutab...siit küsimus...kas kettad ise ei kulu sirgeks tagasi :red:

esimesed pidurikettad

Postitatud: T Okt 17, 2006 20:23
Postitas Cyber
Ei.

esimesed pidurikettad

Postitatud: T Okt 17, 2006 20:25
Postitas Cubik
...aga huvitav miks? kõverus peaks ju suurema jõuga vastu klotsi käima ja seega ka rohkem kuluma...

esimesed pidurikettad

Postitatud: T Okt 17, 2006 20:33
Postitas Cyber
Asi läheb ainult hullemaks. Tegu pole siiski treipingiga. Klots on siiski suurem kulumaterjal kui ketas ja kulub ära. Lisaks loksutab pika peale su esisilla laiali...

esimesed pidurikettad

Postitatud: T Okt 17, 2006 21:22
Postitas IFF
Endal on sama mure. Suurtematel kiirustel pidurdades on tunne, et sõidad treppi peal. Eks kevadel tuleb välja vahetada. Siit ka tähelepanek pidurdajatele. 180 ->0 pidurdada mitu korda järjest toob kaasa standard ketaste kuumuse tõttu kõveraks minemise, samas huvitaks mind kas mitte standard ( näiteks fedoro) või muu kangema piduriklotside olemas olul, kettad jääksid intensiivsel pidurdamisel sirgeks?

esimesed pidurikettad

Postitatud: T Okt 17, 2006 21:59
Postitas napoleon
Koolifüüsikast on teada, et sama pidurdusjõu juures eralduv soojus klotsist ega kettast ei sõltu. Kui kangel klotsil on jahutus(milles julgen isiklikult kahelda), siis võib mingi erinevus olla aga üldiselt soovitaks koos kangemata klotsidega ka kangemad kettad osta... või siis paremat jalga pisut taltsutada;)

esimesed pidurikettad

Postitatud: T Okt 17, 2006 22:06
Postitas IFF
Algselt postitas: napoleon
Koolifüüsikast on teada, et sama pidurdusjõu juures eralduv soojus klotsist ega kettast ei sõltu. Kui kangel klotsil on jahutus(milles julgen isiklikult kahelda), siis võib mingi erinevus olla aga üldiselt soovitaks koos kangemata klotsidega ka kangemad kettad osta... või siis paremat jalga pisut taltsutada;)

Vaat erinevus on klotsi materialis. Nimelt kõik klotsid ei lähe nii kiirelt kuumaks samuti oleneb klotsi segust see kuda ta käitub. Kui standard klots töötab tava tigimustes täitsa hästi, erinevalt nn racing piduri klotsist, mis aga töötab kõrgematel temperatuuridel edasi, samas kui standard klots on juba klaasistunud.

esimesed pidurikettad

Postitatud: T Okt 17, 2006 22:18
Postitas napoleon
Nüüd räägid aia asemel aiaaugust. Olen nõus, et standard klots võib kõrgetel temperatuuridel mitte töötada, liiga kiiresti laguneda vms. aga kui räägime eralduvast soojushulgast, siis on see ikka F*s, kui eeldame, et klotsis ei hakka toimuma keemilisi protsesse, mis täiendavalt soojust eraldavad. Ehk siis racing klots ajab su standard piduriketta täpselt sama edukalt või isegi edukamalt kõveraks.

esimesed pidurikettad

Postitatud: T Okt 17, 2006 22:19
Postitas sebastian
Endal selline kogemus, et kõver ketas läheb üsna sirgeks kui teda tulikuumaks pidurdada, lausa suitsema. Aga kui jahtub, on endiselt jälle kõver või veel kõveram kui enne.
Ei teagi kas see ka mingite füüsikaseaduste alla kuulub või on puhas ulme :cool:
Kõva klots vajab suuremat pidurdusjõudu, ise kulub vähe aga ketast kulutab mehemoodi.

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 1:20
Postitas mad1
tihtilugu pole probleem üleüldse ei ketastes ega klotsides...
peamiselt on probleem siiski ratta,laagri viskumisest või käändteljes...sellega seoses kipub kettaid aeg-ajalt minema

kui "ratta" viskumine on üle lubatud normi, kulub ketas pidurdades ebaühtlaselt
loomulikult kaasneb sellega ka vibratsioon jne jne


suurepäraselt aitab uute ketaste ja klotside paigaldus kuni järgmise korrani, juhul kui viskumine pole likvideeritud..:notworthy:

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 7:30
Postitas S9K
Milleks uued kohe, kui kettal veel piisavalt paksust, siis saab abi treimisest ja siis uued klotsid.

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 8:16
Postitas Cubik
...ja siis veel selline asi...pidurdamisel peab pedaalile suht kõvasti vajutama...tunduvalt kõvemini, kui teiste autode puhul, millega olen sõitnud...kas see ongi nii tonnise puhul, või on see minu auto anomaalia?

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 9:09
Postitas pva
pidurikettaste treimine on taielik kolhoos.
neid ainult asendataxe ja ainult uuetega.
kui sellex raha pole, siis tasub mqtelda kas on yldse raha autosqidux.

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 9:25
Postitas Sumps
Algselt postitas: pva
pidurikettaste treimine on taielik kolhoos.
neid ainult asendataxe ja ainult uuetega.
kui sellex raha pole, siis tasub mqtelda kas on yldse raha autosqidux.

Täpselt. ketaste treimine on mõttetu tegevus. See ei tasu ennast ära, sest üldjuhul on kettad üsna varsti jälle kõverad. Samuti ka treimine maksab ja töömaht (vana ketas maha uus või treitud ketas asemele) on ju täpselt sama ning minu arust ei maksa uued kettad nii palju, et neid ei jaksaks osta.

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 9:41
Postitas Cubik
üks küsimus veel...kas piduriketta puhul on oluline ka tootja, või võib suvalised "itaallased" osta?

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 10:24
Postitas Saingi
Tavaliselt lähevadki kettad kõveraks,sest tootja on vale.Teistest põhjustest veel kinnijäänud klots-support või lihtsalt ülemäärane kulumine.Vahel harva ka liiga agressiivne sõidumaneer.

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 12:02
Postitas romza
Mu eelmisel autol oli ka see probleem, et esimesed kettad läksid pidurdamise peale kõveraks.
Lasin need sirgeks treida, kuid mõne kuu pärast suutsin nad uuesti kõveraks sõita. Lasin uuesti üle treida ja mõne aja pärast jälle sama lugu.
Usun, et tegu oli mingi tootja veaga või siis viletsa materjaliga.
Võis juhtuda, et tootmisel termotöötlus mittepiisav või mine tea.

Aga kui huvi on, siis võin pakkuda 9000 kettaid. Mis aasta auto sul on?
On nii originaalkettad:
http://www.speedparts.se/prod/res_broms_skivor.shtml
Pakkuda on ka klotsid, sadulad ning ka sportlikumad pidurikomplektid saabidele.

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 12:16
Postitas romza
Cubik, unustasin lisada, et seal tabelis, mille lingi panin on hinnad SEK-ides.
Kui huvi olemas, siis anna teada võibolla teen foorumikaaslasele nn sõbrahinna ;-)

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 13:54
Postitas pva
IMHO hea ventileeritav pidurikettas mis maxab alla 1Keek on kahtlane asi.

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 14:19
Postitas epsum
Ei pruugi, 1keegu kanti juba puhas ja korralik odavam ralliketas maksab. Aga kodanikud, kes muidu oma autoga rahulikult sôidavad, vôiks arvestada seda, et "päris"racing piduriklots on siiski selline, mis on ette nähtud pidurdama korduvalt ja suurtel kiirustel ning vôivad valmistada sulle külmast peast ja vaiksel pidurdamisel üllatuse... elik ôiged racing klotsid ja kettad eeldavad ka vastavat sôidustiili... kui performance klotsi otsida, siis ikka vaadake street & racing, mitte ainult racing. Vôi näiteks ferodo vôi AP vôi brembo tänavaklotse.

esimesed pidurikettad

Postitatud: K Okt 18, 2006 14:20
Postitas romza
pva: ega need polegi alla 1keek, kuna sealses hinnakirjas on hinnad rootsi kroonides. Kaup ise on ka rootsist.
Kuid kui asja vastu huvi olemas, siis võib hinna üle kaubelda. Väike mänguruum ka olemas ;-)

Muidugi, kui rahakott kannatab, siis võib panna alla ka sellised iludused brembolt:
http://www.speedparts.se/images/prod/broms/xb,31441.jpg
Hind ~15000kr paar.

Aga kui soov saada parem väljanägemine valuvelje tagant ning samas saada kvaliteetsed kettad, siis Saab9000-le pakuks veel järgmisi EBC kettaid:
http://www.speedparts.se/images/prod/broms/ebc,9320.jpg
Hind ~4800 kr paar.

Või siis TAR-OX pidurikettaid:
http://www.speedparts.se/images/prod/broms/tx,0000.jpg
Hind sõltuvalt 9000 väljalaskeaastast 4600-5350 kr paar

juurde pakun ka kõikvõimalikke juppe, mida pidurite juures võib vaja minna.