Saab 9-5 Vector 2.3 162kw 2005 9-5LPT (ex Vunts123)
Jätkan siis siit samas vaimus edasi, auto sai esialgselt mõeldud kaaslasele, aga meeldib endale ka sedavõrd, et sõidan ise ja kaaslane peab vähemalt praegu minu diiselsakslasega sõitma.
Kohe algusest on teda mingid mured ikka painanud, heitgaasi lõhn ja kummalised kõrvalhelid, mis kõik viitavad väljalaske kollektori puudustele. Tundub, et kuidagi on sinna saanud ebasobivad tikkpoldid/ mutrid, sest neid tuleb mingi aja tagant natuke pingutada. On plaanis õiged asjad lasta panna järgmiste tööde hulgas, turbo ja katalüsaatorivaheline ühendus ka lekib.
Esimese asjana tahtsin pidurid üle käia ja puuritud/soontega kettad sinna alla kruttida, aga need said ainult kahjuks ees tehtud, sest taga on oodatust väiksem ketas (ees aero), alla läks maptuni madaldus mida ostukorvi valides sai kõigest 128 euro eest komplekt, aga maksmise hetkeks oli hind juba 151 euroraha - soodne sellegipoolest. Tormi käest oli eelmise Aero jaoks soetatud 205kw softiga aju, mida seal vaja polnud sest tundus, et seal oli veel kangem kraam peal.
Sellel autol on aju peale Vuntsi modifikatsioone kirjutamata ja aju vahetus tõi ka sõidurõõmu kuhjaga juurde, aga nipetnäpet on veel vaja teha et ideaalne saaks. Praegu tundub Fixuse diagnoosi põhjal, et throttlebody on mineku äärel, loodan sellega vabadel päevadel tegeleda ja ühtlasi, kui kellelgi on 2005a autole seda pakkuda, siis olen huvitatud selle ostust või võime ka mingite asjade vastu vahetust teha (aero vedruring, mõlemad originaalradikad eest, turbo, väljalaske kollektor - misiganes puudu nendest olema tundub - need on ka müügiks).
Kulutused:
Vedrud/pidurid/fixus - ca 600
Uus aku - 94.-
Soovin osta:
- tagaluugi (ideaalne oleks musta värvi)
- throttlebody, mis sobiks 2005a autole, teati rääkida et neil on mingid erinevused vanematega võrreldes. - Tehtud!
- tagumised aero pidurid (support + rangid). Neid võib ka esimesi pakkuda, kui komplekt hea hinnaga on, laseks kohe pulbris nad mingid ilusamat värvi teha. - Tehtud!
- 3” otsast lōpuni väljalase
Mõned pildid ka:
Kohe algusest on teda mingid mured ikka painanud, heitgaasi lõhn ja kummalised kõrvalhelid, mis kõik viitavad väljalaske kollektori puudustele. Tundub, et kuidagi on sinna saanud ebasobivad tikkpoldid/ mutrid, sest neid tuleb mingi aja tagant natuke pingutada. On plaanis õiged asjad lasta panna järgmiste tööde hulgas, turbo ja katalüsaatorivaheline ühendus ka lekib.
Esimese asjana tahtsin pidurid üle käia ja puuritud/soontega kettad sinna alla kruttida, aga need said ainult kahjuks ees tehtud, sest taga on oodatust väiksem ketas (ees aero), alla läks maptuni madaldus mida ostukorvi valides sai kõigest 128 euro eest komplekt, aga maksmise hetkeks oli hind juba 151 euroraha - soodne sellegipoolest. Tormi käest oli eelmise Aero jaoks soetatud 205kw softiga aju, mida seal vaja polnud sest tundus, et seal oli veel kangem kraam peal.
Sellel autol on aju peale Vuntsi modifikatsioone kirjutamata ja aju vahetus tõi ka sõidurõõmu kuhjaga juurde, aga nipetnäpet on veel vaja teha et ideaalne saaks. Praegu tundub Fixuse diagnoosi põhjal, et throttlebody on mineku äärel, loodan sellega vabadel päevadel tegeleda ja ühtlasi, kui kellelgi on 2005a autole seda pakkuda, siis olen huvitatud selle ostust või võime ka mingite asjade vastu vahetust teha (aero vedruring, mõlemad originaalradikad eest, turbo, väljalaske kollektor - misiganes puudu nendest olema tundub - need on ka müügiks).
Kulutused:
Vedrud/pidurid/fixus - ca 600
Uus aku - 94.-
Soovin osta:
- tagaluugi (ideaalne oleks musta värvi)
- throttlebody, mis sobiks 2005a autole, teati rääkida et neil on mingid erinevused vanematega võrreldes. - Tehtud!
- tagumised aero pidurid (support + rangid). Neid võib ka esimesi pakkuda, kui komplekt hea hinnaga on, laseks kohe pulbris nad mingid ilusamat värvi teha. - Tehtud!
- 3” otsast lōpuni väljalase
Mõned pildid ka:
Kogenud Aeronaut.
Vahepeal on hunnik raha kulutatud ja Saabi siitsealt paremaks tehtud.
Upgradetud pidurid, sh suuremad kettad taha
(288->300), mis omakorda nõudsid suuremaid supporteid ja supportirange. Need tulid kasutatud kujul, 70.- paar, pulbervârv 60.- kolmeraudses. Rotingeri kettad ja klotsid ca 360.- koos vahetusega.
Supportite remontkomplekt ja lahti ja kokkupanemine, 55.-
Kuna boost kippus mingitel hetkedel ära kukkuma ja mootorituld ka vilgutas ja veakoodid vihjasid Throttlebodyle, sai see vahetatud, uued küünlad NGK BCPRES7 ja uus Hitachi DI-kassett ka tellitud, boosti probleeme see täielikult lahendanud pole, vahel ikka on tunne, et midagi on kuskilt puudu ja open-sid toetab seda. Proovin kōik ühesuuna klapid ära vahetada.
155.- süütekassett
14.- küünlad
70.- kasutatud Throttlebody
Väljalaske kollektor oli igatpidi kōver ja lekkis, see sai uuesti lihvitud ja uute tihenditega üle kâidud, aga ikka tekkis üsna kiiresti lekkele viitav vilin tagasi. Tuleb vost originaal malmis kolle külge tagasi kruttida kuniks kogu väljalase vabamaks kvaliteetsemate asjadega saab tehtud.
Kolde lihvimine 80.-
Tööraha 200.-
Velgede tasakaalustamine 10.-
Upgradetud pidurid, sh suuremad kettad taha
(288->300), mis omakorda nõudsid suuremaid supporteid ja supportirange. Need tulid kasutatud kujul, 70.- paar, pulbervârv 60.- kolmeraudses. Rotingeri kettad ja klotsid ca 360.- koos vahetusega.
Supportite remontkomplekt ja lahti ja kokkupanemine, 55.-
Kuna boost kippus mingitel hetkedel ära kukkuma ja mootorituld ka vilgutas ja veakoodid vihjasid Throttlebodyle, sai see vahetatud, uued küünlad NGK BCPRES7 ja uus Hitachi DI-kassett ka tellitud, boosti probleeme see täielikult lahendanud pole, vahel ikka on tunne, et midagi on kuskilt puudu ja open-sid toetab seda. Proovin kōik ühesuuna klapid ära vahetada.
155.- süütekassett
14.- küünlad
70.- kasutatud Throttlebody
Väljalaske kollektor oli igatpidi kōver ja lekkis, see sai uuesti lihvitud ja uute tihenditega üle kâidud, aga ikka tekkis üsna kiiresti lekkele viitav vilin tagasi. Tuleb vost originaal malmis kolle külge tagasi kruttida kuniks kogu väljalase vabamaks kvaliteetsemate asjadega saab tehtud.
Kolde lihvimine 80.-
Tööraha 200.-
Velgede tasakaalustamine 10.-
Kogenud Aeronaut.
Saabike sai uue DI külge ja puhastasin ka massijuhtme ühenduse ära, tundub et lōpuks sai sōitma nii nagu vōiks.
Homme kiletatakse iluvōred mustaks eest, esiküljeklaasidele ilmselt 35% toonklaas, vbl ka tuled - võiks selline mõnus sünge üldmulje jääda.
Teisipäeval vahetan veel igaksjuhuks vända-anduri, tehakse üks pisike õlileke korda, siis võiks kûll mõnda aega remonditöökoda külastamata olla.
DI - 155.- Aeromotorsist
Ülevaatus 50.-
Homme kiletatakse iluvōred mustaks eest, esiküljeklaasidele ilmselt 35% toonklaas, vbl ka tuled - võiks selline mõnus sünge üldmulje jääda.
Teisipäeval vahetan veel igaksjuhuks vända-anduri, tehakse üks pisike õlileke korda, siis võiks kûll mõnda aega remonditöökoda külastamata olla.
DI - 155.- Aeromotorsist
Ülevaatus 50.-
Kogenud Aeronaut.
Vahepeal sai külge uus nuka andur, tagasi pandud originaalkollektor, sest roostevaba kollektori oli turbopoolsest otsast jälle kõveraks kiskunud - ei saa neid hiinaimesid vist usaldada.
Auto on nüüd piisavalt kiire, pseudoprobleemina tooks välja selle suunatulerelee, mille 4 vilkumiskorda on piisavalt pikk aeg, et möödasõidul tagasireastudes ei saa teistpoolset suunda tööle õigeaegselt.
Tulevikuplaanidest on veel 3” väljalase ja iluvead korda teha vaja, kui üks Läti hârrasmees teda endale àra ei osta.
Kiletasin esimesed küljeklaasid 35% kile alla, iluvõre ümarad osad ka ja järgmisena tuled ka õrna kilega üle.
Kiletamine 100.-
Kollektori teema 135.-
Auto on nüüd piisavalt kiire, pseudoprobleemina tooks välja selle suunatulerelee, mille 4 vilkumiskorda on piisavalt pikk aeg, et möödasõidul tagasireastudes ei saa teistpoolset suunda tööle õigeaegselt.
Tulevikuplaanidest on veel 3” väljalase ja iluvead korda teha vaja, kui üks Läti hârrasmees teda endale àra ei osta.
Kiletasin esimesed küljeklaasid 35% kile alla, iluvõre ümarad osad ka ja järgmisena tuled ka õrna kilega üle.
Kiletamine 100.-
Kollektori teema 135.-
- Manused
-
- IMG_2669.jpeg (155.22 KiB) Vaadatud 3766 korda
-
- IMG_2668.jpeg (175.8 KiB) Vaadatud 3766 korda
-
- IMG_2759.jpeg (142.18 KiB) Vaadatud 3766 korda
-
- IMG_2766.jpeg (101.08 KiB) Vaadatud 3766 korda
Kogenud Aeronaut.
Läks see auto Lätimaale, jõudis veel lõpus mind nöökida umbes katalüsaatori ja BPC klapiga, ausaltöeldes on hea meel, et müüdud sai - ainult remonditöökojas see isend olla tahtiski.
Kogenud Aeronaut.