Saab 9-5 Vector 2.3 162kw 2005 9-5LPT (ex Vunts123)

Suletud
vunts123
Postitusi: 208
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#151

Kuna ülevaatus terendab silme ees siis sai uus Polmo kesk ja Izawit lõppsummuti pandud, uued tripid ja summutiots ka. 120.-
vunts123
Postitusi: 208
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#152

Rehvid said ka uued alla Firemax 235/35/R19. 237.-
vunts123
Postitusi: 208
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#153

Ülevaatus läbitud 49.-
Auto pagassi korrastades avastasin varuratta juurest veelombi. Ilmselt lekib kuskilt vett sisse.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#154

Kontrolli luugi küljes oleva lisapiduritule kinnitusi. Ja veendu ka , et tagaklaasi pesur ukse sisse ei leki.
vunts123
Postitusi: 208
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#155

Tänasest talverehvid all.
vunts123
Postitusi: 208
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#156

Ülevaatus läbitud, tulekustuti taadeldud 48.-
vunts123
Postitusi: 208
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#157

Talverehvid sai alla pandud 25.-
Kuna terve auto vastu huvi on puudunud siis hakkan vaikselt jupitama. Seega esimesena lähevad müüki suveveljed koos rehvidega.
vunts123
Postitusi: 208
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#158

Auto müüdud!
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1256
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#159

Jätkan siis siit samas vaimus edasi, auto sai esialgselt mõeldud kaaslasele, aga meeldib endale ka sedavõrd, et sõidan ise ja kaaslane peab vähemalt praegu minu diiselsakslasega sõitma.

Kohe algusest on teda mingid mured ikka painanud, heitgaasi lõhn ja kummalised kõrvalhelid, mis kõik viitavad väljalaske kollektori puudustele. Tundub, et kuidagi on sinna saanud ebasobivad tikkpoldid/ mutrid, sest neid tuleb mingi aja tagant natuke pingutada. On plaanis õiged asjad lasta panna järgmiste tööde hulgas, turbo ja katalüsaatorivaheline ühendus ka lekib.

Esimese asjana tahtsin pidurid üle käia ja puuritud/soontega kettad sinna alla kruttida, aga need said ainult kahjuks ees tehtud, sest taga on oodatust väiksem ketas (ees aero), alla läks maptuni madaldus mida ostukorvi valides sai kõigest 128 euro eest komplekt, aga maksmise hetkeks oli hind juba 151 euroraha - soodne sellegipoolest. Tormi käest oli eelmise Aero jaoks soetatud 205kw softiga aju, mida seal vaja polnud sest tundus, et seal oli veel kangem kraam peal.
Sellel autol on aju peale Vuntsi modifikatsioone kirjutamata ja aju vahetus tõi ka sõidurõõmu kuhjaga juurde, aga nipetnäpet on veel vaja teha et ideaalne saaks. Praegu tundub Fixuse diagnoosi põhjal, et throttlebody on mineku äärel, loodan sellega vabadel päevadel tegeleda ja ühtlasi, kui kellelgi on 2005a autole seda pakkuda, siis olen huvitatud selle ostust või võime ka mingite asjade vastu vahetust teha (aero vedruring, mõlemad originaalradikad eest, turbo, väljalaske kollektor - misiganes puudu nendest olema tundub - need on ka müügiks).

Kulutused:
Vedrud/pidurid/fixus - ca 600
Uus aku - 94.-

Soovin osta:
- tagaluugi (ideaalne oleks musta värvi)
- throttlebody, mis sobiks 2005a autole, teati rääkida et neil on mingid erinevused vanematega võrreldes. - Tehtud!
- tagumised aero pidurid (support + rangid). Neid võib ka esimesi pakkuda, kui komplekt hea hinnaga on, laseks kohe pulbris nad mingid ilusamat värvi teha. - Tehtud!
- 3” otsast lōpuni väljalase

Mõned pildid ka:
IMG_2273.jpeg
IMG_2273.jpeg (110.73 KiB) Vaadatud 4051 korda
IMG_2254.jpeg
IMG_2254.jpeg (148.22 KiB) Vaadatud 4051 korda
IMG_2101.jpeg
IMG_2101.jpeg (119.46 KiB) Vaadatud 4051 korda
IMG_1896.jpeg
IMG_1896.jpeg (133.83 KiB) Vaadatud 4051 korda
IMG_1790.jpeg
IMG_1790.jpeg (160.59 KiB) Vaadatud 4051 korda
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1256
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#160

Vahepeal on hunnik raha kulutatud ja Saabi siitsealt paremaks tehtud.
Upgradetud pidurid, sh suuremad kettad taha
(288->300), mis omakorda nõudsid suuremaid supporteid ja supportirange. Need tulid kasutatud kujul, 70.- paar, pulbervârv 60.- kolmeraudses. Rotingeri kettad ja klotsid ca 360.- koos vahetusega.
Supportite remontkomplekt ja lahti ja kokkupanemine, 55.-
IMG_2574.jpeg
IMG_2574.jpeg (109.39 KiB) Vaadatud 3948 korda
IMG_2575.jpeg
IMG_2575.jpeg (120.35 KiB) Vaadatud 3948 korda
IMG_2559.jpeg
IMG_2559.jpeg (124.61 KiB) Vaadatud 3948 korda
IMG_2447.jpeg
IMG_2447.jpeg (106.48 KiB) Vaadatud 3948 korda
Kuna boost kippus mingitel hetkedel ära kukkuma ja mootorituld ka vilgutas ja veakoodid vihjasid Throttlebodyle, sai see vahetatud, uued küünlad NGK BCPRES7 ja uus Hitachi DI-kassett ka tellitud, boosti probleeme see täielikult lahendanud pole, vahel ikka on tunne, et midagi on kuskilt puudu ja open-sid toetab seda. Proovin kōik ühesuuna klapid ära vahetada.

155.- süütekassett
14.- küünlad
70.- kasutatud Throttlebody
IMG_2483.jpeg
IMG_2483.jpeg (229.34 KiB) Vaadatud 3948 korda
IMG_2475.jpeg
IMG_2475.jpeg (339.48 KiB) Vaadatud 3948 korda
Väljalaske kollektor oli igatpidi kōver ja lekkis, see sai uuesti lihvitud ja uute tihenditega üle kâidud, aga ikka tekkis üsna kiiresti lekkele viitav vilin tagasi. Tuleb vost originaal malmis kolle külge tagasi kruttida kuniks kogu väljalase vabamaks kvaliteetsemate asjadega saab tehtud.

Kolde lihvimine 80.-
Tööraha 200.-
Velgede tasakaalustamine 10.-
IMG_2426.jpeg
IMG_2426.jpeg (536.38 KiB) Vaadatud 3947 korda
IMG_2427.jpeg
IMG_2427.jpeg (592.4 KiB) Vaadatud 3947 korda
613ceef6-c655-4cf0-be48-f51b4e9c370b.jpeg
613ceef6-c655-4cf0-be48-f51b4e9c370b.jpeg (68.29 KiB) Vaadatud 3947 korda
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1256
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#161

Saabike sai uue DI külge ja puhastasin ka massijuhtme ühenduse ära, tundub et lōpuks sai sōitma nii nagu vōiks.
Homme kiletatakse iluvōred mustaks eest, esiküljeklaasidele ilmselt 35% toonklaas, vbl ka tuled - võiks selline mõnus sünge üldmulje jääda.
Teisipäeval vahetan veel igaksjuhuks vända-anduri, tehakse üks pisike õlileke korda, siis võiks kûll mõnda aega remonditöökoda külastamata olla.

DI - 155.- Aeromotorsist
Ülevaatus 50.-
IMG_2591.jpeg
IMG_2591.jpeg (109.44 KiB) Vaadatud 3870 korda
IMG_2660.jpeg
IMG_2660.jpeg (110.6 KiB) Vaadatud 3870 korda
IMG_2658.jpeg
IMG_2658.jpeg (159.62 KiB) Vaadatud 3870 korda
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1256
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#162

Vahepeal sai külge uus nuka andur, tagasi pandud originaalkollektor, sest roostevaba kollektori oli turbopoolsest otsast jälle kõveraks kiskunud - ei saa neid hiinaimesid vist usaldada.
Auto on nüüd piisavalt kiire, pseudoprobleemina tooks välja selle suunatulerelee, mille 4 vilkumiskorda on piisavalt pikk aeg, et möödasõidul tagasireastudes ei saa teistpoolset suunda tööle õigeaegselt.
Tulevikuplaanidest on veel 3” väljalase ja iluvead korda teha vaja, kui üks Läti hârrasmees teda endale àra ei osta.

Kiletasin esimesed küljeklaasid 35% kile alla, iluvõre ümarad osad ka ja järgmisena tuled ka õrna kilega üle.

Kiletamine 100.-
Kollektori teema 135.-
Manused
IMG_2669.jpeg
IMG_2669.jpeg (155.22 KiB) Vaadatud 3766 korda
IMG_2668.jpeg
IMG_2668.jpeg (175.8 KiB) Vaadatud 3766 korda
IMG_2759.jpeg
IMG_2759.jpeg (142.18 KiB) Vaadatud 3766 korda
IMG_2766.jpeg
IMG_2766.jpeg (101.08 KiB) Vaadatud 3766 korda
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1256
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#163

Läks see auto Lätimaale, jõudis veel lõpus mind nöökida umbes katalüsaatori ja BPC klapiga, ausaltöeldes on hea meel, et müüdud sai - ainult remonditöökojas see isend olla tahtiski.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Suletud