Saab 9-5 Vector 2.0TiD, 2010, Pootsman

Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1028
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#26

T Juul 03, 2018 18:43

Mure järgmine, pidurdamisel 80 km/h - > 60 km/h lööb rooli vibratsiooni sisse, kui pedaalile vajutada väga tugevalt vibratsiooni ei ole. Kergel ja keskmisel pidurdamisel on vibra sees ja tugev kohe. Kontrollitud ja tehtud - all on uued rehvid, rattad tasakaalustatud 2x ja rattaid ringi tõstetud auto all, velgede sirgsust kontrollitud, kõik on okei. Piduri kettad/klotsid on uued ees ja taga, sadulad liiguvad ja ei "loksu", olen ka kettad korra veel maha kiskunud ja kontrollinud, et ketta ja rummu vahele mingit sodi ei oleks jäänud, rattalaagrid on korras, Tõnu Säreveres loksutas sildasi - ei midagi, olen ülevaatuse punktis lasknud kontrollida mitte midagi ja olen ka ise proovinud loksutada - mitte midagi ei leia. Veovõllides liigseid lõtke ei ole täheldanud.

Suuremal kiirusel pidurdamisel vibratsiooni ei ole nt. 140km/h - > 90km/h peale on kõik ok. Viga on küljes olnud autol ostu hetkest saadik, kõik eelnev mis tehtud on vibratsiooni vähendanud kuid siiski on see väga häiriv. Kui alguses oli ka külmade piduritega see häda küljes, siis praegu külmalt ei ole vibra sees, peale 3-4 pidurdust annab viga endast märku.

Amordid ? Sillastend teha ?
marti420 ja saabu - te olete rehvidega kokkupuutunud, kas Generali rehv on äkki probleemne (s.t vigane ei ole üks rehv vaid kogu jooks on "kõver"
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1671
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#27

T Juul 03, 2018 20:55

Ma ühel autol samade sümptomitega ka loksutasin igasuguseid asju ja lasin rehve ümber tõsta jne. Lõpuks aitas rehvide vahetus. Peale seda ei mingit vibrat. Kuskilt teist jooksu ei ole laenata testiks?
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2865
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Vector 2,0TiD 10 x2 9-5 Aero 11

#28

T Juul 03, 2018 22:08

Juhtub, et on mõni praak rehv kuid neli tk ühe auto all... Mul on sulle pakkuda prooviks 4 erinevat jooksu
marti420
Postitusi: 165
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#29

T Juul 03, 2018 23:00

Generale olema paigaldanud päris palju ja siiani pole ühtegi muret olnud.
Kui vibra ainult pidurdades, siis peaks see ikka ketastega seotud olema, äkki ikka kettad natuke viskavad.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1028
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#30

N Juul 05, 2018 17:14

marti420 kirjutas:
T Juul 03, 2018 23:00
Kui vibra ainult pidurdades, siis peaks see ikka ketastega seotud olema, äkki ikka kettad natuke viskavad.
Kuna mul ei ole enam kuskilt kinni hakata siis laenasin vajaliku tööriista ja mõõtsin ketaste viskumist

Esimesed pidurikettad TRW DF4995S
Tagumised pidurikettad TRW DF6312
sõitnud ~6000km,

Mõõtmis tulemused:
Esimene vasak: 0,06mm
Esimene parem: 0,03mm
Tagumine vasak: 0,02mm
Tagumine parem: 0,07mm

WIS ütleb et lubatud maksimaalne viskumine on 0,05mm - ma päris nii ketast rummu külge ei sikutanud nagu WIS ütleb, aga ketas oli mõõtmise hetkel rummu vastas korralikult ja alt pinnad olid puhtad, seega mõõtmis tulemused on täpsed. Mõõteriist on värskelt taadeldud ka. Anyway, tundub, et esimene vasak ketas võiks pekkis olla 0,01mm, parem tagumine ketas 0,02mm ja sellest piisab, et rooli vibra lüüa pidurdusel ainult kiirustel 80km/h kuni 60km/h? :wtf: Krt ma ei taha uskuda, aga hakka või uskuma...

Pilt
marti420
Postitusi: 165
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#31

N Juul 05, 2018 17:45

Ega vist ennem teada ei saagi kui prooviks ühe ketta ära vahetad.

Aga statistika mõttes, mis mõõdus generalid alla läksid ja kuidas muidu rahul oled. Müra, pidamine ja mugavus?
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1028
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#32

N Juul 05, 2018 20:32

marti420 kirjutas:
N Juul 05, 2018 17:45
Ega vist ennem teada ei saagi kui prooviks ühe ketta ära vahetad.

Aga statistika mõttes, mis mõõdus generalid alla läksid ja kuidas muidu rahul oled. Müra, pidamine ja mugavus?
Ma homme teen loomkatset - ühendan ühe sadula välja süsteemist, vaatab mis siis teeb :mrgreen: mul suur plats on käepärast, ei pea liiklusesse suunduma õnneks.

225 55 R17, rehvidega olen rahul, müra nad väga ei tee, sõidu mugavus on hea ( mul ei ole ammu olnud ka nii kõrge rehviga autot) ja pidamist on piisavalt, ka märja ilmaga. Aga eks näis mis saab peale 15.000km läbimist, Minervad vihmaga olid üsna kehvad peale ühte suve sõitu. Mingit kiskumist ei ole rööpasse sõidetud teel

Pilt

Mis otstarve on sellel kummil liugtapi peal? Alumistel liugtappidel nii ees kui taga on see kumm peal. Tänu sellele kummile liiguvad alumised liugtapid hulka kehvemini kui ülemised. Margipõhise "remont kmpl" saad ilma kummita versiooni poest, ei hakanud ostma neid ennem kui pilt selge milleks see kumm seal on. Fakt aga see on, et liikuma peaks nad kergelt. Määre on õige, ei tohiks kummi üles paisutada - > http://www.partinfo.co.uk/files/XZS120GB.pdf
Viimati muutis Pootsman, N Juul 05, 2018 23:11, muudetud 1 kord kokku.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#33

N Juul 05, 2018 23:07

Sadula kolina pärast?
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1028
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#34

L Juul 07, 2018 15:46

Hiinast tellitud parkimisandur saabus. Maksis alla 5 € ja täiesti toimiv detail.

Pilt

Pilt

Pilt

Fixus organiseeris täna hommikuks Pärnusse liugtapid - ei andnud rahu alumised kummiga tapid, uus asi liigub ikka hulka libedamalt, ainult proovima ei ole jõudnud, sai liiga vara see õlu avatud.... :beer: Kui vibratsioon ikka sees siis käin treiali juures ära. EDIT: Ja vibratsioon on ikka sees, väiksem aga olemas. :wall:

Pilt

Hõbedase auto rõõmud, ei mäletagi millal pestud sai viimati. :thumb:

Pilt

Pilt

EDIT:

2-se silindri eelsüüteküünal vahetatud, DTC P0672 kadus ja rõhu näit silindris oli ka identne teiste silindritega. Jälgime mängu...

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1028
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#35

K Aug 15, 2018 11:35

Kolmas pidurituli on taas pime - 3tk vahelt kustus, selle trükkplaadiga jama asemele peaks panema äkki led riba? nt midagi sellist - http://elektritarbed.ee/led-riba-30cm
Aga dioodid võiks olla tihedamalt, kellelgi on äkki kokkupuude selliste asjadega ja oskab soovitada mõnda poodi kust võiks leida õige asja? Hiinast saab samasuguse kus dioodid on harvemalt ja selline valge toru jääb nilbe.

Või äkki pealmine klaas hajutab nii palju ära, et võivad ka harvemalt olla dioodid?
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2865
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Vector 2,0TiD 10 x2 9-5 Aero 11

#36

K Aug 15, 2018 17:11

Ma vahetasin kõik 24 pirni ära ja no problem.
Tegelikult oli ainult kolm pirni küpsed, aeg teeb oma tööd.
Ray91
Postitusi: 53
Liitunud: N Sept 03, 2015 20:46
Asukoht: Saue
Auto: SAAB NG 9-5 Aero 2010

#37

K Aug 15, 2018 17:14

Mu Aerol ka 3 pirni läbi,pole veel lahti võtnud,aga mis pirnid sinna lähevad.Aitähh.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1028
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#38

K Aug 15, 2018 20:35

melka
Postitusi: 201
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 2010 Hirsh, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#39

P Aug 19, 2018 21:53

To Pootsman: Kas pidurdamisel vibratsiooni probleem lahendatud? Tundub et kipub olema vist tüüp viga? Minu enda autol sama probleem. Samuti kettad eelnevalt vahetatud. Kahtlustan isegi et küllap need liugurid ei liigu piisavalt vabalt või klotsid pesas kinni. Põgusal kontrollimisel liigutasin sadulaid, surudes eelnevalt kolbe sisse. Pärast seda kadus vibratsioon mõneks ajaks peaaegu täielikult ära. Eks aega rohkem siis kisun endal ka laiali...
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1028
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#40

E Aug 20, 2018 22:09

Naine pole siiamaani aru saanud mis vibratsioonist ma räägin pidurdamisel :mrgreen: Aga kuna mina olen igasuguste vibratsioonide ja helide kohapealt üle keskmise tundlik siis saan öelda, et mingil hetkel ikka lööb vibratsiooni sisse rooli. Samas vahest ei löö. Vahemik ikka üks kindel 80->70, keskmise tugevusega pidurdus. Kerge ja tugeva pidurdusega ei midagi. Kettad treiti üle. Kasu polnud, alguses kui klotsid polnud end sisse veel töötanud ei olnud vibratsiooni, pärast mingi hetk aga ikka oli vibratsioon sees. Samas nagu tundub et see oleneb ka teest, uued teed on jube laines kuidagi ja siis nagu avaldubki see. Kolvid liiguvad, liugtapid ka peale vahetust liiguvad vabalt, klotsid on pesades vabalt, kettad on sirged. Iga liigutusega on vähemaks jäänud aga ikkagi pole päris õige. Pikka pidu enam ei ole, talverehvid alla panema varsti juba, siis on näha kas oli rehvide viga või ei.

melka kirjutas:
P Aug 19, 2018 21:53
To Pootsman: Kas pidurdamisel vibratsiooni probleem lahendatud? Tundub et kipub olema vist tüüp viga? Minu enda autol sama probleem. Samuti kettad eelnevalt vahetatud. Kahtlustan isegi et küllap need liugurid ei liigu piisavalt vabalt või klotsid pesas kinni. Põgusal kontrollimisel liigutasin sadulaid, surudes eelnevalt kolbe sisse. Pärast seda kadus vibratsioon mõneks ajaks peaaegu täielikult ära. Eks aega rohkem siis kisun endal ka laiali...
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1028
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#41

L Sept 15, 2018 15:01

Sai otsus vastu võetud, et sõidab talve ära Saabiga ja vaatab siis mis edasi saab temast.

Kuna täitus 160.000km siis tuli vahetada mootorõli ja õlifilter, Motul 8100 X-Clean FE 5W-30, filter MANN.
Talverehvid peaks ostma, eelmine aasta sai sõidetud lamellidega ja üldiselt võis rahule jääda aga nelikvedu oli abiks. See aasta kisub valik väga naastu suunas, kuidas NG omanikud kommenteerivad ja millega sõitnud olete?
marti420
Postitusi: 165
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#42

L Sept 15, 2018 17:27

Raske auto all töötab hea lamell väga hästi, kahjuks kulub ka üsna kiiresti.
Minu kogemus on küll sõsarmudeliga aga: esimene aasta sõitsin nokian7 naastuga, järgmine aasta vahetasin need conti6 lamellide vastu, sest müra käis närvidele. Pidamine oli natuke viletsam ainult jää peal, muidu igati paremad.
caarel
Postitusi: 253
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#43

E Sept 17, 2018 21:13

Alul olid all mingid dunlopi lamellid. Vapsee nagu lehm libedal jääl. Siis sai Hakka 7 alla pandud ja oi seda rõõmu. Kuna olin harjunud NG'lt paremat sooritust kurvis saama, siis hakka7 libises veits läbi. Uurisin ja puurisin ning sai ostetud kiidetud Hankooki naelad. Ostsin vaid 2 rehvi, et katsetada ja jäin väga rahule. See rehv tahab natuke lund saada, et väga hästi toimiks. Hakka7 jäi taha ja Hankook iCept rs2 (kõige rohkemate naeltega versioon) on ees.
Vasta