Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali

Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 771
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#51

L Jaan 11, 2020 10:28

Teretali kirjutas:
L Jaan 11, 2020 9:47
Leidsin ühe variandi kuidas ära surnud elektriliselt kokkuklapitavaid peegleid uuesti ellu äratada, aga minu puhul ei töötanud. Mul on ikkagi peegli mootorid ise ära väsinud. Ühe sain liikuma - suudab ennast nüüd kokku lapata, aga mitte enam lahti. Teine ei tee ühtegi piiksu.
Kas ise remontisid selle juhendi järgi oma peeglid ära?
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#52

L Jaan 11, 2020 18:33

Ise jah. Hoidsin esimest korda elus jootekolbi käes mistõttu esteetiline see jootekoht ei jäänud, aga kuna peegel liikus, siis ju sai ok. Kõige tüütum oli selle vana kaitsme väljapuhastamine. Uued kaitsmed tellisin oomipoest. Võtsin mõned varuks, aga kuna mul asja ei saanud sellest parandusest siis need on üle. Samuti on üle see üks moodul mille ära tegin, ei hakanud peegli sisse jätma panema kuna mingit tolku seal tast ei ole. Et kui huvi on võin ära anda. Nii vast lihtsam proovida oma autol kui ise nokitsema hakata.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#53

L Jaan 11, 2020 19:06

Eelmise aasta lõpus saabunud jupid said nüüd Troosti meeskonna juures külge. Tehtud sai:

Mootoril uued sepiskolvid+saaled koos mootoriõli ja õlifiltriga. Õlikulu mure nüüd usutavasti lahenenud;
Plokikaas sai ka lihvitud;
Selgus et väljalaskekollektoris oli mõra, sai see kaa "uue" kasutatud varuosa vastu vahetatud;
do88 vahejahuti koos uute lõdvikutega;
do88 lõdvikud jahutusvedeliku jaoks. Aga selgus et eelmine omanik on kunagi radikat vahetanud ja aretanud külge vanema 9-5 radika, mis on heas seisukorras, aga ühte uut silikoonlõdvikut ei olnud seetõttu võimalik külge panna;
Sai pandud uus diverter valve (ei teagi eestikeelset nime sellele) Austraalia firmalt GFP. Isegi minu standardse turboga on tunda et gaasipedaal on palju tundlikum ja turbo-lag on väiksem. Usun et suurema turbo puhul on vahe veel rohkem märgatav. Selle ostuga kindlasti väga rahul.
Termostaadi vahetus + uus jahutusvedelik;
Taha uued klotsid/kettad;
Ühe parkimisanduri remont. Aasta jooksul juba kolmas (siiani kõik erinevad) mis on ära surnud. Tundub et ongi 15a elueaga varuosa et kõik koos saba annavad.

Ja väike meeleolupilt kapoti alt.

Pilt
owl
Captain Slow
Postitusi: 246
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#54

L Jaan 11, 2020 20:39

Kas see diverter valve äkki mitte GFB toode pole?
Kena igatahes.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#55

L Jaan 11, 2020 21:48

owl kirjutas:
L Jaan 11, 2020 20:39
Kas see diverter valve äkki mitte GFB toode pole?
Just see. Kes endal ka veidi ennetavat hooldust või upgrade plaanib teha, siis igatahes soovitan.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#56

L Mai 23, 2020 21:25

Ettekanne olukorrast, kus koroona on veidi elevust tekitanud.

Kõigepealt käis auto veebruaris väikesel tuuril: Rootsi-Taani-Saksamaa-Poola-Leedu-Läti. Käitus korralikult. Mootorituli küll süttis reisi ajal, aga põhjuseks vigane lamda andur mis nüüdseks vahetatud.

Siis sai auto veebruari lõpus viidud Lätti Cesises olevasse firmasse Recro käigukastiremonti (downshift 3->2 tuntava jõnksuga). Kuna olen ka varem sealt abi saanud, siis eelistasin neid Hõbenoolele. See remont hakkas neil aga venima, sest kui remont oli teostatud, selgus et tagurpidikäiku valides käis ebanormaalselt tugev jõnks. Kokku võtsid nad vist 3x kasti lahti kuni lõpuks asja korda said. Aga. Selleks ajaks olid juba piirid kinni ja auto istuski Recro parklas ja ootas piiride avanemist. 15. mail sai autol järgi käidud ja olin tol päeval neljas eestlane kes oma auto lõpuks kätte sai, lisaks polnud kaks eestlast veel jõudud aga pidid ka tulema. Aga lõpp hea, kõik hea.

Garaažis suve oodanud 18" veljed said ka värvimisse viidud. Valisin sellise koha nagu Lipson Invest OÜ (Pulbervärvimine). Kvaliteediga kahjuks rahule ei jäänud. Viisin kaks jooksu velgesid, millest ühel olid kättesaades väga suured mullid värvi sees. Ja mitte ühel veljel. Need läksid uuesti tegemisse. Et mingit kvaliteedikontrolli neil seal küll ei ole. Saabi velgede jaoks tellisin värvi netist ja viisin pakiga neile, kuna nende RAL-kaartide järgi midagi huvitavat leida on väga keeruline. Tulemusega enam-vähem rahul.

Pilt

Suverehvid kasutaja marti420 käest ning valisin Barum Bravuris 5 mõõdus 225/40/18".

Lisaks ootab vahetamist käigukangi alumist osa ümbritsev kummist riba (Jalousie for Gear Selector Lever), mis on ära väsinud ja tagant otsast katki. Youtubes vahetuse video täitsa olemas.
Ka hakkas plärisema subwoofri kõlar. Eks vaatab kas paneb "uue" kasutatud osa, parandab olemasoleva ära või paneb üldse uue sinna. Nagu aru saan, siis uue ostmisel peab vaatama 16,5cm 2x2ohm 2x22W basskõlarit.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 987
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#57

L Mai 23, 2020 21:44

On teada ka mis nad täpsemalt seal kastil remontisid? Mis selline töö maksma läks?
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#58

L Mai 23, 2020 22:38

saabu14jr kirjutas:
L Mai 23, 2020 21:44
On teada ka mis nad täpsemalt seal kastil remontisid? Mis selline töö maksma läks?
Vastus mille ma sain oma esimesele pöördumisele kui neile viga kirjeldasin:

Your described defect might be related with worn clutches or C1/C2 clutch drum, which cause an higher clearance than required, and when they engages You feel a "bang"or kick.
Its amost common issue for these 5speed Aisin Warner gearboxes (similar as Volvo and Opel). If our mechanic after diagnostic confirms my doubts, then we could offer complete gearbox rebuild only.


Aga ma ei ole teemas nii sees et oskaks öelda mida täpselt tähendab complete rebuild. Igatahes selle nad tegid, maksis 1600 + mahavõtmine/paigaldus. Ehk siis kui lihtsalt käigukast sinna saata siis muud juurde ei tule. Et mitte odav, aga ma ei viitsinud hakata kasutatud kastidega jändama - miski ei garanteeri et teine kasutatud kast varsti sarnase probleemiga ei ole.

Autoga minek on selles mõttes parem, et nad teevad enne remonti võtmist alati koos kliendiga testsõidu nii et arvuti on järgi, siis on näha/tunda mis probleemid on ja teevad vastavalt sellele siis soovitused.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#59

R Juun 19, 2020 20:48

Ööseks pargitud auto esiosa alla jääv muru hakkas teatud kohtades ära surema - see kolme otsaga jahutusvedeliku klapp suri ära, Tartu Forssis sai uus pandud.
Subwooferi kõlar sai kasutatud varuosaga asendatud ja kõlab jälle ilusti.
Nüüd tahab tähelepanu roolivõimu pump kuna on hakanud häält tegema.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#60

K Juul 01, 2020 0:04

Troostis uus roolivõimu pump - ebanormaalsed vilinad kadunud ja ka kohapeal on jälle võimalik normaalselt rooli/rattaid keerata. Lisaks profülaktika mõttes uus veepump, kuna ei tea kas ja millal seda varem vahetatud on.

Järgmiseks siis uus väljalase - pütist väljatulev osa on veel ainult ausõnaga püti küljes kinni. Varem kontrollisin visuaalselt aga täna panin käe külje ja liigutasin natuke...no ikka päris läbi on. Huvitav et aasta tagasi oli veel piisavalt ok et ülevaatusel midagi ei mainitud ja nüüd nii kiirelt ära mädanenud.
Pilt
Ega püti teine pool palju parem pole. Peab igaks juhuks traadiga kinni siduma muidu on ühel hetkel maanteel kellelgi esiklaasis või -tules. Peab vist uue väljalaske saabumiseni igaks juhuks rohkem sinise noolega sõitma :D
Pilt
Vasta