Uus aku. - Milline?

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
annakas77
Postitusi: 54
Liitunud: R Jaan 02, 2015 10:42
Asukoht:
Auto: 2004 9-3 2.0; 2010 9-5NG; 1994 9000; 2004 9-3 2,2Tid; 2008 9-3 TTiD Aero

#1

K Okt 17, 2018 11:44

Praegu peal minu silmis liiga lahja aku, millel käivitusvool on 540A. Kindel plaan on aku välja vahetada AGA. Hea, et ma ei lähtunud tehnilistest andmetest ja akut netist ära ei tellinud, sest - mõõdud on mööda. Mudelipõhised otsingud annavad mõõtudeks 315x175x175 aga lõin kapoti lahti ja pikkust üle 285 ma sinna küll ära ei mahuta. Seega hakkasin otsima akut a) mõõtude järgi, b) ah ja A.
Leidsin sellise: http://fixus24.ee/?st=5;info=autotarvik ... 74x17.html
Mida asjateadlikumad arvavad/soovitavad?

:?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2119
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

K Okt 17, 2018 12:13

Et momendil just uue aku peale panen, siis...278mm on standardpikkus akule, järgmine 315mm ja siis oli vist 350+mm.
Mõned soovitavad AGM-tüüpi akut ja sellise just ka ise panen: https://www.akumaailm.eu/et/product?id=55
AGM aku kestvus kuni 3x pikem, kui kasutustingimused õiged.
Samas AGM ei salli eriti kuuma ja kui kapoti all (aku ümbruses) pidevalt 40+ kraadi, võib olla tavaline aku isegi parem.
https://www.akumaailm.eu/et/a/varta-e38 ... 78x175x175

edit: tasub ka jälgida klemmide asetust, reeglina on õige nii, et paremal asub "+" ja vasakul "-". Saabidel peaks vist kõigil nii olema..
Osadel autodel aga vastupidi.
Kasutaja avatar
annakas77
Postitusi: 54
Liitunud: R Jaan 02, 2015 10:42
Asukoht:
Auto: 2004 9-3 2.0; 2010 9-5NG; 1994 9000; 2004 9-3 2,2Tid; 2008 9-3 TTiD Aero

#3

K Okt 17, 2018 15:01

Tänud. Toon selle teise Varta täna siis ära. :)
marke
Postitusi: 61
Liitunud: N Mai 20, 2010 15:40
Asukoht:
Auto: 9-5 Griffin Estate 2000

#4

K Nov 21, 2018 12:29

Miks näiteks Varta nõrgemale akule ütleb "Recommended" - https://www.varta-automotive.com/en-gb/ ... S%29%22%7D

(Jah, jutt läks nüüd küll üle sujuvalt 9-5 bensukale)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2119
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

K Nov 21, 2018 23:50

Mida vanem auto, seda nõrgemat akut nähtavasti soovitatakse. Eks Varta (õigemini Johnson Controls) peab ju odavamad-viletsamad ka kuidagi maha müüma.
Ma ei näe küll mingit muud põhjust, miks need paremad variandid ei peaks 9000/900/9-3/9-5 bensukatele sobima.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2104
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#6

N Nov 22, 2018 9:06

Mis see AGM siis erilisem on kui "tavalin aku"?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2119
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

N Nov 22, 2018 12:10

AGM võib kesta kordi kauem, kui tavaline. Kuni 7 aastat, räägivad. Kui aga töötemperatuur üle 40 kraadi, pole ta tavalisest parem. Madalaid temperatuure talub aga tavalisest paremini.
Samuti talub paremini "sügavat tühjendamist", mida lühikeste sõiduotsadega tihti ka juhtub. Talvel külmaga see probleem täitsa olemas, kui genekal pole aega piisavalt laadida.
Ülelaadimist AGM jälle ei salli - auto laadimissüsteem peab korras olema. Eriti tähtis kui sõidetaks tihti pikalt korraga. Kui tavalise 12V aku jaoks "täis aku laadimise" (float charging)
pinge võib olla kuni 14,4V, siis AGM jaoks peaks see olema 13,5V ja suvel kuumaga veel vähem. Võib tunduda kummaline, aga 1V on siin üsna määrav suurus.
Nii et head ja vead.
Ise sõidan suhteliselt vähe ja lühemaid otsi, loodetavasti AGM sobib. Tonnise genekas annab mul akule 14,2V. Eks 5 aasta pärast näha ka auto läbi roostetanud või tuleb taas akut vahetada :-)
Muide 9000 omanikud peaksid mõõtma pinget (laadimist) otse aku klemmidelt, mitte usaldama armatuuris olevat näitu. Täis aku puhul siis. Mul armatuuri näit ca 0,3...0,5V väiksem.
Kasutaja avatar
jyrka
Postitusi: 21
Liitunud: N Mär 04, 2010 18:27
Asukoht:
Auto:

#8

N Nov 22, 2018 17:19

Räägitu peab paika. Boshi S6 AGM teenis mind veebruar 2010 - oktoober 2018, kokku 8,5 aastat. Sõitsin põhiliselt linnas ja kuus korra-paar ka pikema otsa.
Viimased paar talve oli tunda, et külmaga jääb särtsu väheks aga vedas starteri siiski ringi ja käivitusega probleeme polnud.
marti420
Postitusi: 171
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#9

N Nov 22, 2018 17:26

Agm on mõeldud eelkõige start-stop funktsiooniga autodele, nendel on ka vastav laadimine ja aku kestab hästi. Mõnel margil saab geneka laadimise seadistada ka agmi peale. Omast kogemusest võin aga öelda, et tavalisel autol kestab agm pigem vähem kui tavaline aku, seda just laadimise pärast.
Ehk ma ei näe mingit mõtet maksta ligi kaks korda rohkem, kui sellest mingit reaalset kasu pole.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2104
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#10

R Nov 23, 2018 8:18

marti420 kirjutas:
N Nov 22, 2018 17:26
Agm on mõeldud eelkõige start-stop funktsiooniga autodele, nendel on ka vastav laadimine ja aku kestab hästi. Mõnel margil saab geneka laadimise seadistada ka agmi peale. Omast kogemusest võin aga öelda, et tavalisel autol kestab agm pigem vähem kui tavaline aku, seda just laadimise pärast.
Ehk ma ei näe mingit mõtet maksta ligi kaks korda rohkem, kui sellest mingit reaalset kasu pole.
Ma olen ka niimoodi vist kuulnud ja aru saanud...Kuigi ma vahetan neid akusi erinevatel masinatel ikka ka igal aastal millelgi, siis mul ei ole veel ühtegi sellist tüüpi akut olnud, sellepärast uurisingi. Aga mu tööautol, milleks on eelmise aasta VW Jetta, siis kord suvel juhtus nii, et pika seismise järel oli aku tühjaks saanud, kuna puhkused jms ning meil see krdi GPS ju tarvitab voolu, kui masin aia ääres seisab ja siis laadisin oma targa laadijaga, milleks miski CTEK asjandus ja tegelikult juhtus nii, et hommikuks oli see laadija ERRORIS. Aga mingi vurtsu oli see ikkagi akusse andnud, seega käima sain. Aga nagu aru saan, siis sellejaoks jälle eraldi laadijat vaja jne...seega jääb minu huviorbiidist välja.
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 287
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#11

R Nov 30, 2018 8:48

EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
viper85
Postitusi: 96
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, Passat B6, Porsche 944S

#12

P Dets 09, 2018 22:58

Panin enda 9-3OG 2.2Tdi peale 100Ah Varta silver seeria aku. Talvel on pidevalt klaasi, peeglite ja istmete soojendused kasutuses ning lisaks diisli eelsoojendi. Tundub, et enam kui küll. Siinsamas akukeskuses soodukas ka tehtud hetkel.
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 504
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#13

E Dets 10, 2018 9:30

Sai diislile see soetatud, eks näis kas kärab.

https://www.avaruosad.ee/akud/soiduauto ... ta770.html
Vasta