2.2 TiD 92kw 2003 probleemid stabiilsetel pööretel

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Vox
Postitusi: 3
Liitunud: K Mai 16, 2018 17:35
Asukoht: Tartu
Auto:

#1

K Dets 26, 2018 14:06

Tere

Sügise lõpu poole tekkis Saabiga selline probleem, et stabiilsetel pööretel hakkab auto auto värisema. Seda siis mitte kohe. Kui mootor käima panna siis saab umbes 400m probleemita sõita ja siis tekkib värin kui
lasta stabiilselt näiteks püsikaga. Kiirendades ning käiguga aeglustades pole värinat ning kohapealt minek on väga hea. Alles peale pikemat mootori soojendamist läheb värin väiksemaks.

Veel mõned kahtlased sümptomid:
  • Üpriski tihti kui pikemalt lasta püsikaga stabiilselt koos värinaga siis läheb limp-home-mode'i ning annab veateate single misfire in engine;
  • Peale natukest soojenemist vabal käigul kõiguvad pöörded 1000-1300 kandis (video all);
  • Külma mootoriga tuleb valge-sinakat suitsu;
  • Ilma eelsüüteta ei käivitu just kuigi hästi (eelsüütega ja külmaga läheb väga kiirelt käima);
  • Salongi valgustus vilgub väga minimaalselt kui seista vaba käiguga peale külmalt käivitamist

Hiljuti tehtud tööd (hiljutisemad ees):
  • DIAs tehti ülevaade ning vahetati solenoid välja (suurt midagi paremaks ei läinud), tehti ka kindlaks et viga pole EGR'is;
  • MAP sensori puhastus;
  • Vahetati 1 pihusti täielikult, 3 ülejäänul vahetati otsad;
  • Vahetatud kõik eelsüüteküünlad;

Video 1: peale värsket käivitamist värinat eriti ei ole, kuid natuke on kuulda mingit vilinat (ainult külma mootoriga)
https://drive.google.com/file/d/1S386EY ... NkaAB/view

Video 2: juba natuke soojema mootoriga vaba käiguga hoides gaasi stabiilselt ja õrnalt kõiguvad pöörded kindlas vahemikus:
https://drive.google.com/file/d/1DH-KxH ... cFWaz/view


Olen väga tänulik kõikide soovituste ja arvamuste eest!
viper85
Postitusi: 96
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, Passat B6, Porsche 944S

#2

R Dets 28, 2018 8:51

Ma arvan, et teine korralik kõrgsurve pump ja asi korras. Seal psg16 aju, et uuri ise juurde enne vahetust, kas oli seda vaja autole tutvustada arvutiga või ei. 85kw ei ole seda vaja teha. Kui otsustad seda teed minna, siis siin foorumis juhendid soovitused ka ise tegemiseks olemas. Vaja läheb vastavat rakist.
Kindluse mõttes võid ju mõne diisli spetsi juures diagnostis ära käia. Varem oli Tallinnas näiteks Jassi Autotuba. Kolisid vist Raplamaale. Vähemalt sama pädev koht peaks olema. Muidu hakkavad jälle seal mingeid pihusteid ja solenoide tegema. Need viimased on tegelikult väga töökindlad, eriti pihustid.
Kindlasti vaata enne kütuse filtrit, kas on asi väga käest läinud.
Vox
Postitusi: 3
Liitunud: K Mai 16, 2018 17:35
Asukoht: Tartu
Auto:

#3

P Dets 30, 2018 19:24

Pole veel kindlaks teinud kus täpselt antud isendil see kütuse filter peaks asuma. Kas 9-3 peaks see asuma paremal pool kütusepaaki?
Lisaks kas Tech2'ga oleks ka võimalik probleemist paremini aru saada võrreldes sellega, mida universaalselt auto diagnostikaks töökodades kasutatakse?
Hetkel jääb mulje, et ainuke koht kus Tartus kasutatakse Tech2-te on Carring.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 932
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#4

E Dets 31, 2018 8:52

Vox kirjutas:
P Dets 30, 2018 19:24
Hetkel jääb mulje, et ainuke koht kus Tartus kasutatakse Tech2-te on Carring.
Vähemalt üks koht on veel- Autodiagnostika OÜ, aga sinna ei soovita Saabiga küll minna, mul oma halb kogemus olemas.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
viper85
Postitusi: 96
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, Passat B6, Porsche 944S

#5

L Jaan 12, 2019 5:18

Ega see tech2 mootori osas suurt midagi rohkem ei anna. OP-COM saab ilusti mootori vead ära lugeda. Lisaks on seal ka veel andmete lugemise funktsioonid, nagu pöörded, õhk jms. Ega kui sul üks silinder ei sütti vahel ja pihusti vahetati, siis ega seal muud midagi olla ei saa kui pump. Võimalik, et portsioni klapp oma aja ära elanud ja takerdub seal.
Aga enne vaheta kindlasti kütte filter ära. Soovitan pealevoolu vooliku näiteks keevitustangidega kokku pigistada ja peale vahetust peaks filtri korpuses sama kogus kütet olema, mis seal oli. Jälgi tihendite asukohta. Käima pannes anna kohe pöörded mingi 3000 ja hoia vähe aega. Siis ei ole seda pikalt käiamise probleemi või käima tõmbamise vajadust.
Vox
Postitusi: 3
Liitunud: K Mai 16, 2018 17:35
Asukoht: Tartu
Auto:

#6

R Jaan 18, 2019 17:41

Tech2 ei näidanud midagi erilist tõepoolest. Antud isend ei näita ka ise, millises silindris misfire toimub.
Pihustitele sai tehtud ka teine kontroll paar päeva tagasi ning pritsimine oli normis kõigil neljal.
Enne pihustite kontrolli lasin ka kütusefiltri ära vahetada ning see oli olnud suhteliselt puhas. Nemad olid ka arvamusel, et see pigem ei ole kõrgsurvepumba viga. Nad pakkusid pigem välja et põhjus võib pigem olla mootoris, näiteks et kas kepsu probleem või midagi seoses kolviga. Ehk kui mootor lahti võtta siis võib probleemi leida kuid seda ma hetkel pigem veel ette ei võtaks. Kui tõenäoline see on teie arust?

Lisan siia ka kahe kompressioonitesti tulemused.
Vasak: vahetati eelsüüteküünlad August 2018(ühel küünlal oli eelnevalt keere katki keeratud eelmise omaniku poolt), hakkasin kasutama Karla lisandit;
Parem: peale 1 pihusti ning 3 ülejäänud pihustite otste vahetust käesoleva kuu alguses;

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7203
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

R Jaan 18, 2019 19:36

Pole just diislispets aga kuhu kadus silindritest rõhk??

kas mõõdetud külmal või soojal mootoril?
see sil, nr 2. rõhk on väga madal..... äkki saaks seda kuidagi erinevatel temperatuuridel mõõta. aga samas kui kälmast peast kohe ei värise, siis nagu peaks kõik võrdselt töötama. kepsude teema küll ei ole, nukkvõlli, klappide ehk? aga samas ikka pumpa võiks kahtlustada, see kõige keerulisem komponent.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta