1. leht 5-st
9-5le jõudu juurde
Postitatud: L Dets 02, 2006 22:12
Postitas Jupats
Tere saabijumalad!!!
Tahaks küsida, et kuidas oleks võimalik mu autole pisutki jõudu juurde saada? Tean, et esimese asjana soovitaksite mul otsingut kasutada, kuid ülejäänud samasisulised teemad on enamasti tonniste või küülikute kohta. 9-5 on nagu soiku jäänud. Jälgisin pikalt ka "ajukirurgia" ning "turbopurustaja" teemasid.
Põhjus, miks võimu juurde tahaks oleks see, et automaat kast on suhteliselt uimane. Ja kõige hullem... onul(sebastian) on minust võimsam kaunitar:wall::wall:
:drive:
võidurelvastumine:headbang:
9-5le jõudu juurde
Postitatud: L Dets 02, 2006 22:16
Postitas teager
Märgusõnadeks otsingus Trionic 7 ning
BSR tuuning...Ajul softi vahetus ja siis
terv, teager
9-5le jõudu juurde
Postitatud: L Dets 02, 2006 22:52
Postitas Trionic
uimasuse põhjused tuleks enne selgeks teha.isegi 2,0 lpt pole eriti uimane,kui kõik ok on.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: L Dets 02, 2006 23:55
Postitas Jupats
No see oleneb kes seda uimasust hindab. Autoga on kõik korras. Asi on selles et tahaks sellest autost pisut rohkem välja pigistada.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: P Dets 03, 2006 1:09
Postitas sebastian
Jupats, võiksid sealt otsida:
http://www.saabnet.com/tsn/bb/performan ... ?query=9-5
Inglise keel sul ju vinge ja jääb ainult otsingusõnu sisestada.
Ehk ma eksin, aga 9-5 tundub natuke liiga uus mudel, et siinsed omanikud seda eriti tuunima kipuksid.
Täiesti pandava ysisajase või tonnise saab juba mõnekümne tuhandega kätte, aga 100t+ massina omanik ehk enne mõtleb nati sügavamalt kui suht riskantse turbotuunimise ette võtab.
Mõtlen just sellist MBC/bleeder -tüüpi tuunimist kui kõige odavamat varianti, kus kasutusel stock soft.
Praegu märja tee ja hiljem lumega (loodetavasti ta lõpuks ikka tuleb, qdwin ootab kah pikisilmi

) on üle 1bar turborõhud täiesti mõttetud. Pole mõtet naelu rehvidest välja loopida, neid läheb ohutuks sõiduks tarvis.
Ja ära põe, kui võimsust praegu vähevõitu. Järgmiseks suveks sebid uue ECU, kusagil lennuväljal paneme masinad joonele ja küll ma siis su ette lasen

9-5le jõudu juurde
Postitatud: P Dets 03, 2006 6:49
Postitas Trionic
MBC`ga võimlemine T-7 puhul saaks üpris huvitav olema.kuna ECU `l hakkab katus sõitma,kuna arvutuslik ja üles krutitud boost normist erinevad,siis päris huvitav oleks teada,kuidas T-7 reageerib.Muidu võiks minu oma peal katsetada,aga Trolli soft ise juba hoopis teisest maailmast.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: P Dets 03, 2006 13:35
Postitas Jupats
Ma arvan, et kuu kahe pärast olen avatud igasugustele katsetustele. Täpsemalt siis on auto ametlikult ka minu oma. Puht juridiliselt.

Eks ma kogu ka siis nii kaua raha, et nordicust või maptunist meeneid osta.
:head:
9-5le jõudu juurde
Postitatud: P Dets 03, 2006 16:15
Postitas Madis
kas tahad 9-5ga amg´est kiiremini sõita;) ?
9-5le jõudu juurde
Postitatud: P Dets 03, 2006 17:52
Postitas triibutu
Algselt postitas: Trionic
MBC`ga võimlemine T-7 puhul saaks üpris huvitav olema.kuna ECU `l hakkab katus sõitma,kuna arvutuslik ja üles krutitud boost normist erinevad,siis päris huvitav oleks teada,kuidas T-7 reageerib.Muidu võiks minu oma peal katsetada,aga Trolli soft ise juba hoopis teisest maailmast.
Kusagilt on loetud, et T-7 puhul MBC-st üldse tolku pole. Algoritm olevat seal miskit sellist, et vastavalt gaasipedaali asendile peab teatav kindel kogus õhku mootorisse jõudma ja seda ta siis normaaloludes reguleerib segusiibri ja turborõhu kruttimisega. Kui nüüd rõhk MBC-ga üles ajada, siis (kuna arvestatakse õhu kogust) keerab T-7 rahumeeli segusiibri sellevõrra koomale ja muigab omaette habemesse

Tulemuseks lihtsalt turbo mõttetu koormamine, kuna mootorisse seda (r)õhku ikkagi ei lasta.
Trolli puhul tõenäoliselt see graafik lihtsalt järsema tõusuga.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: P Dets 03, 2006 21:35
Postitas Trionic
Tonnise T-5 puhul hirmutati kunagi samaga,aga tegelikkus osutus oluliselt lõbusamaks.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 3:40
Postitas triibutu
Tonnise (vähemalt enamuse) puhul ei saaks seda skeemi põhimõtteliselt rakendada, kuna eeldab elektrilist segusiibrit. 9-5 puhul on aga ajul vaba voli ka siibriga omatahtsi toimetada.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 3:58
Postitas iroman
Suutlikkuse parendamise mõttes on T7 mootor "papist".Ka balanssvõllidega on tõsiseid probleeme siinseal ette tulnud.Selge on see,et kiirusekärbes on sind hammustanud ja natukene juurdekruvimisega sa rahule ei jää.Kõigepealt soovitan Maptuni meenetest keskenduda Wössner sepiskolvidele,Verdi kepsudele,mootori pöörlevate osade dünaamilisele balansile.Jäigemad vedrud ei teeks hüdrotõukuritele paha.(Kindlasti tuleks veenduda vedrude jäikuse võrdsuses.Ilma järelvalveta panevad poisid sokki küll):wise:Edasi on kõik köki-möki
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 8:14
Postitas Trionic
Algselt postitas: triibutu
Tonnise (vähemalt enamuse) puhul ei saaks seda skeemi põhimõtteliselt rakendada, kuna eeldab elektrilist segusiibrit. 9-5 puhul on aga ajul vaba voli ka siibriga omatahtsi toimetada.
Mis asi siis tonnise ETS on:wall:
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 8:17
Postitas Trionic
Algselt postitas: iroman
Suutlikkuse parendamise mõttes on T7 mootor "papist".Ka balanssvõllidega on tõsiseid probleeme siinseal ette tulnud.Selge on see,et kiirusekärbes on sind hammustanud ja natukene juurdekruvimisega sa rahule ei jää.Kõigepealt soovitan Maptuni meenetest keskenduda Wössner sepiskolvidele,Verdi kepsudele,mootori pöörlevate osade dünaamilisele balansile.Jäigemad vedrud ei teeks hüdrotõukuritele paha.(Kindlasti tuleks veenduda vedrude jäikuse võrdsuses.Ilma järelvalveta panevad poisid sokki küll):wise:Edasi on kõik köki-möki
lihtsaim variant kasutada tonnise plokki,see peab muidugi perfektses korras olema.kahjuks nende saadavus väga keeruline kuna svenssonid neist 9-5 mootoreid ehitavad.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 9:39
Postitas optimus
mis see kolvikomplekt üldse maksma võiks minna

Endal vahetus ees ja eile ma nats surfasin, aga ei suutnud hindasi leida.
Ja kui palju need perfomance kolvid rohkem plekivad
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 9:45
Postitas Cyber
Verdi forged Connecting rods 8 796.00 (SEK)
Forge Pistons 9-3/9-5 2.0T 6 396.00 (SEK) (kõik kolvikomplektid on sama hinnaga...)
Stiffer valve spring 100.00 (SEK)
need siis asjad mida Iroman soovitas Maptunist...
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 10:06
Postitas qdwin
Selle kõrval on kasutatud tonnise ploki hind kaduvväike. Jääb veel raha täielikuks kapremondiks. Seda muidugi juhul, kui eesmärgiks ei ole "GTBB3076R(WG) 420HP@2,3bar so far"
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 10:35
Postitas Jupats
Üldiselt olen Iroman`iga nõus, kuid ma tahaks auto jätta võimaikult originaalseks. Kui olen siin mõelnud nordicu stage 1 peale. Sellest peaks esialgu küll olema. Võib olla ka susada sinna Mitsu turbo.
Ma tean ma tean, et nõudmised on pisut imelikud.

9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 10:38
Postitas IFF
Algselt postitas: jupats
Üldiselt olen Iroman`iga nõus, kuid ma tahaks auto jätta võimaikult originaalseks. Kui olen siin mõelnud nordicu stage 1 peale. Sellest peaks esialgu küll olema. Võib olla ka susada sinna Mitsu turbo.
Ma tean ma tean, et nõudmised on pisut imelikud.
Peaks piisama, ehh
Ma mõtlesin ka, et tõstan rõhku kuni maximum 1,0bar'i, yeah right.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 10:46
Postitas Jupats
No tegelikult oleks mootorikompenentide vahetus ka võimalik. See mille ma välistaks oleks jäigem vedrustus. Praegune vedrustus on hetkel väga hea ja kuna mul selg ka selline haige võitu, siis jäikus ei tee sellele paha. Ma proovisin siin paar kuud tagasi 9-5 Aerot. Mulje oli mega. Kiirendas naq püstol ja istus asfaldi peal nagu tatt aga peale proovimist oli selg valus ja käisin mitu päeva kõveras.
Kõige hullem oli muidugi hiljutine reis Tartu Subaru impreza STi`l. Poole tee peal tahtis nutt peale tulla:P
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 10:49
Postitas Jupats
Saab 9-5 2.3t 01-05 185hp
Stage 1 - 220hp 330Nm (243ft-lbs)
* ECU software
* Price: 12 500:- sek
Stage 2 - 240hp 370Nm (273ft-lbs)
* ECU software
* 2.5" Sports exhaust with an oval 4" or double 3" tailpipe/s
* 3.5 Bar (51 PSI) FPR (Fuel Pressure Regulator)
* Price: 20 810:- sek
Isegi Stage 2 oleks veel mõistliku hinnaga.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 11:04
Postitas Jupats
Minu teada vist ei eelda. Sest mitu korda ECU vahetada pole ka j mõtet.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 11:05
Postitas Trionic
Algselt postitas: roomlane
siin vist stage 2 ei eelda stage 1 eelnevat paigaldamist kah.
Kunagi pole eeldanud.
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 11:08
Postitas Jupats
Aga endiselt ma ei saa aru, mis vahet on LPT ja Aerol. Ok aerol on mitsu föön, ecu, mis veel? Kas vahe on tõesti nii suur, et nordicus nad aerole mõeldud kit`i külje ei viska?
9-5le jõudu juurde
Postitatud: E Dets 04, 2006 12:34
Postitas triibutu
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: triibutu
Tonnise (vähemalt enamuse) puhul ei saaks seda skeemi põhimõtteliselt rakendada, kuna eeldab elektrilist segusiibrit. 9-5 puhul on aga ajul vaba voli ka siibriga omatahtsi toimetada.
Mis asi siis tonnise ETS on:wall:
Kirjutasin ju sulgudes "vähemalt enamuse"

ETS on ikka vähestel tonnistel. Või vähemalt oli selline mulje jäänud...