1. leht 2-st
Super mootor
Postitatud: P Dets 31, 2006 18:27
Postitas Berg
Kunagi räägiti ühest erilisest SAABi mootorist. Sõites tavalistes oludes, on mootor a la 1,6L vabalthingav. Koormuse kasvades muutub mootori töömaht a la 2,0 L, ja rakendub TURBO. Töömahu suurendamine ja surveastme alandamine saavutati sellega, et hülsid koos kaanega olid ploki pikkiservast pööratavad. Ploki teises servas asus hüdraulika, ehk täitevmehanism, mis liigutas(pööras tappidel) hülsse koos kaanega üles või alla. Karterit ja plokki tihendas kummist lõõts. Sellega saavutati kaks mootorit ühes autos. Linnas suht terav ja ökonoomne, maanteel turbovõimas. On keegi sellest midagi kuulnud?
Super mootor
Postitatud: P Dets 31, 2006 18:36
Postitas andreas
Super mootor
Postitatud: P Dets 31, 2006 18:49
Postitas Berg
Ei rända ajas. Tegu reaalsusega.
Super mootor
Postitatud: P Dets 31, 2006 18:54
Postitas Berg
Algselt postitas: Berg
Ei rända ajas. Tegu reaalsusega.
Lisan lihtsa joonistuse
Lisatud failid
Super mootor
Postitatud: P Dets 31, 2006 19:07
Postitas Aimar
Kunagi on midagi kõrvu jäänud SAABi muutuva surveastmega mootorist.
Mis tast sai, seda ma ei tea. Ehk on siin informeeritumaid inimesi, huvitav oleks teada.
Super mootor
Postitatud: P Dets 31, 2006 19:15
Postitas teager
Nimetatakse seda siis SVC'ks - Saab Variable Compression.
Ametlik uudis Saabi lehel
siin
Laiemalt seletatud sellest veel
siin
Aasta siis oli 2000... pole nagu kuulnud-näinud teedel vuravat sellise mootoriga masinat...
terv, teager
Super mootor
Postitatud: P Dets 31, 2006 19:36
Postitas romza
njaa, saabi insenererid leiutavad ikka igasugu mõnusaid asju, kuid kahju, et härrad ökonomistid pidurit panevad ja kõik hääd asjad maha kärbivad

Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 1:44
Postitas indrek
Arvan et, idee on niikaua ilus, kui ta inseneri laual on. Praktikas hakkab see variable kompression meenutama jalgratta esiamorti: on küll väga mõnus, kuid amortiseerimisele kuluv energiakadu on suht valus. Ehk selle mootori puhul hakkab töötakt kangutama kõigepealt silindripea lukustust ja alles siis jõudu kolbide kaudu soovitud suunas.
P.S. Head Uut Aastat!

Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 11:45
Postitas Trionic
Algselt postitas: Berg
Kunagi räägiti ühest erilisest SAABi mootorist. Sõites tavalistes oludes, on mootor a la 1,6L vabalthingav. Koormuse kasvades muutub mootori töömaht a la 2,0 L, ja rakendub TURBO. Töömahu suurendamine ja surveastme alandamine saavutati sellega, et hülsid koos kaanega olid ploki pikkiservast pööratavad. Ploki teises servas asus hüdraulika, ehk täitevmehanism, mis liigutas(pööras tappidel) hülsse koos kaanega üles või alla. Karterit ja plokki tihendas kummist lõõts. Sellega saavutati kaks mootorit ühes autos. Linnas suht terav ja ökonoomne, maanteel turbovõimas. On keegi sellest midagi kuulnud?
Sa oled tiba valesti aru saanud.
Mul selle mootori koolituseaegsed paberid nina all just.. "Saab Variable Compression" concept on asja nimi.
Tegu on 1,6 liitrise 5 silindrilise mehaanilise kompressoriga mootoriga.Ülelaaderõhk kuni 2,8bar. mis siis tunduvalt kõrgem,kui turbokompressoriga tavamootoris võimalik oleks.
ükski turbo ei suudaks ka nii kiiresti reageerida drosselklapi liikumisele.
Kütusekulu ja kahjulike gaaside hulk on 30% madalamad,kui tavamootoril.Spetsiaalne Trionic juhib kõike seda.Sõita võib igasuguse kütusega,bensiin,piiritus,nende segu,gaas jne.
- ülelaadimisel pole enam vaja turbokompressorit,millel teadaolevalt madal töökindlus.
- vastavalt vajadusele muutuv kompressioon,mis tagab väga suure kasuteguri väikese töömahu juures. min. 8:1 ja max. 14:1 mistõttu kadunud ka detonatsioonioht täielikult.
- töömaht ei oma enam tähtsust
Mootor koosneb siis "monohead" ülemisest otsast(plokikaas koos integreeritud sikindritega/ hülssidega ja plokist koos kolvigrupiga.
Nihutatakse neid omavahel hüdrauliliselt 4 kraadi ulatuses.
Tänu "monohead" `le on tunduvalt väiksem/lihtsam jahutussüsteem,mootor on ligi 20cm madalam tavamootorist.
SVC mootorit nimetatakse ühenduslüliks otto- ja diiselmootori vahel.
Leiutis on sama vana,kui Saabi turbomootorid,kuid arendama hakati 1980. Prooviti 3,0 V-6 ; 1,4 V-6 ja edasi juba R-4 kontseptsioone. 2,0 R-4 saavutas nii meeletu erivõimsuse ja väände,et sellisega poleks enam tava-autol midagi peale hakata.
Sakslaste FEW Motortechnic in Aachen võeti kampa ja ehitati 1,6 R-5
4 prototüüpautot sõidavad nende mootoritega juba 1999 aastast,on läbinud kõikvõimalikud katsetused jne.
töömaht 1.598 liitrit
sil.arv 5
sil.läbim. 68
kolvikäik 88
kompressioon 8:1 kuni 14:1 sõltuvalt mootori koormatusest
max.ülelaadim. 2,8bar.(mehaaniline ülelaadimine)
max. monohead tilt angle
4
vääne 305Nm
võimsus 225hj
Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 11:46
Postitas Trionic
Algselt postitas: teager
Nimetatakse seda siis SVC'ks - Saab Variable Compression.
Ametlik uudis Saabi lehel
siin
Laiemalt seletatud sellest veel
siin
Aasta siis oli 2000... pole nagu kuulnud-näinud teedel vuravat sellise mootoriga masinat...
terv, teager
sõidavad prototüübid tänini.
Aga nagu Trionic süsteemide peaautor tookord toonitas,et isegi GM suurune gigant ei taha sellisele innovatiivsele mootorile oma miljardeid alla panna,et seda tootmisküpseks teha.Seega ei pruugi me neid mootoreid niipea veel näha.
Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 11:52
Postitas qdwin
Kas mitte probleemiks ei osutunud hind?
Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 11:56
Postitas Trionic
Teadagi,et saavutada madalat omahinda,tuleks mootoreid toota sadades tuhandeted ja kohe ja korraga neid igale poole peale toppida,orgunnida tehniline tugi jne.
Samade hädade pärast viibib ka 42 voldise elektrisüsteemi juurutamine kogu autotööstuses.Meeletud investeeringud.
Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 12:07
Postitas romza
njaa, ma enam etiti bensumootorite hüppelisse arendusse ei usu, sest ega seda kasutegurit enam eriti kõrgemale viia ei saa, kui see juba saavutatud on.
Hea meelega ootaks pigem näiteks puhtalt elektril töötavaid autosid, kuna uudsemad akutehnoloogiad võimaldavad 20a eluiga, töötemperatuuri -50 kuni +50 C ning tööstusvooluga laadimiskiirust 10 minutiga, kusjuures 400-500km läbisõitu ühe laadimisega saavutada pole mingi probleem enam.
Kunagi poleks enam vaja õli vahetada, filtreid vahetada, põdeda mingi viletsa kütusekvaliteedi pärast, maksta kütuseaktsiisi, maksta parkimise eest (tallinnas) jne.
See saabi super SVC mootor võib ju tegelikult ka töötada ja võimaldada mõni protsent kütusekokkuhoidu, kuid samas tänu keerulisemale konstruktsioonile on hind kallim ja hooldus ka kindlalt kallim. Seega kokkuvõttes lõpptarbijale ei annaks just väga suurt effekti.
Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 12:10
Postitas Trionic
30% kokkuhoidu pole enam "mõni %"
Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 12:17
Postitas romza
jah 30% on küll suur%, kuid hooldusvälpadest ja sellise mootoriga auto hinnast pole ju midagi mainitud.
võtaks siia kõrvale mõne tänapäeva diiselmootoriga auto. on ju läbi viidud uuringuid, mis näitavad, et diiselmootoriga kallima auto soetamine tasub ennast (võrreldes samade võimsusnäitajatega bensumootorig variandiga) ära alles peale ~150000 km läbimist. Point oli selles, et korralik diiselauto maksab mõnikümmend tuhat rohkem, kui bensukas. Hooldusvälbad on diislitel tihedamad ja ka vahetatavad osad on kallimad.
Konkreetne lihtsam uuring tehti kunagi tehnikamaailma poolt.
aga ikkagi kahju, et see SVC tehnoloogia pole saabides juba kasutusel, kuna juba mõte, et sõidad tehniliselt uudse tehnoloogiaga autoga on mõnna

Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 14:11
Postitas Berg
Tundub kuidagi müstiline - 8:1 +2,8 bar ja ei teki detonatsiooni bensiini puhul? Teiste kütustega on asi vist lihtsam.
Super mootor
Postitatud: E Jaan 01, 2007 20:30
Postitas Berg
Lugesin ja vaatasin. Jooniselt on ju näha, et ploki ülemises seisus on 8:1 ja töötab kompressor max 2,8. Alumises on 14:1 ja kompressor ei löö. Sealt see ongi ju võetud!
Super mootor
Postitatud: T Jaan 02, 2007 14:46
Postitas Mart900
Siin lehel üsna ülevaatlik jutt kogu projektist (SVC,SCC)
http://www.trollhattansaab.net/archives ... /post.html
Ja siin sama asja tegemas caterpillari mehed
http://www.greencarcongress.com/2006/10 ... rs_va.html
seda muutuvat kompressiooni uurivad vist juba kõik(PSI japsid jne)
Super mootor
Postitatud: T Jaan 02, 2007 21:15
Postitas Trionic
Kindlasti uurivad,see ju sama innovaatiline, nagu trollide trionic mootorijuhtimine
Super mootor
Postitatud: E Jaan 22, 2007 19:17
Postitas kõikesaab
ma ei saanud sellest pisi asjast aru et kui silindrid lükkab ülesse poole siis ju ei muutu sellega mootori töömaht...töömaht on ju kolvi alumise ja ülemise surnudseisu vahe
Super mootor
Postitatud: E Jaan 22, 2007 19:38
Postitas Cyber
Ega esialgne postitus ju mingit põhjalikku ülevaadet ei andnudki. Inimene mäletas ähmaselt midagi aga päris täpselt ei teadnud. Hilisemad postitused seletasid asja pisut. Ära võta siis kohe iga postitust sulaselge tõena, pisut mõelda tuleb omal ka..
Seal muudeti tõesti surveastet, mitte töömahtu.
Super mootor
Postitatud: E Jaan 22, 2007 19:43
Postitas Trionic
Algselt postitas: kõikesaab
ma ei saanud sellest pisi asjast aru et kui silindrid lükkab ülesse poole siis ju ei muutu sellega mootori töömaht...töömaht on ju kolvi alumise ja ülemise surnudseisu vahe
Huvitav,kust sa selle töömahu muutumise välja küll lugesid?:poke:
Jutt käib ju muutuva kompressiooniga mootorist,töömaht sellest ju ei muutu.
Super mootor
Postitatud: T Jaan 23, 2007 20:34
Postitas kõikesaab
kõige esimeses teemas on 1,6l läheb 2,0l ja on öeldud töömaht suureneb
Super mootor
Postitatud: T Jaan 23, 2007 21:24
Postitas kasparius
Algselt postitas: kõikesaab
kõige esimeses teemas on 1,6l läheb 2,0l ja on öeldud töömaht suureneb
Kui nüüd täpne olla siis seal on öeldud "A LA 1,6" ja "A-LA 2,0"- see tähendab NAGU, UMBES NAGU, midagi sellist. Kuigi jah Berg on väitnud et töömaht suureneb ka.
Super mootor
Postitatud: T Jaan 23, 2007 22:31
Postitas Trionic
Algselt postitas: kõikesaab
kõige esimeses teemas on 1,6l läheb 2,0l ja on öeldud töömaht suureneb
oleksid viidata võinud,ma ei viitsinud seda soga põhjalikult lugeda:thumb: