1. leht 1-st

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 13:47
Postitas heiti
Lugu selline,et kui autoga kuhugi ummikusse jään siis läheb mootor kuumaks, aga samas maantesõidul on kõik ok.ventilaator töötab ilusti samas.Või paneb mõni andur vähe segast.Või hoopis termostaat kuigi siis peaks ka maantesõidul kuumaks minema kui termostaat ei avane.
Äkki miskeid soovitusi.Auto on 9000 (-94) 125kw cd.

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 13:50
Postitas IFF
Defineeri kuumaks. Kas ta läheb punasesse või liigub üle keskmise jne. Samuti on täitsanormaalne, et ummikus seistes on auto kuumem, sest ta ei saa väga olulist jahutus komponenti, milleks on külm tuul.

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 13:52
Postitas stennadi
Viimase posti täpsustuseks, et on normaalne kui ummikus läheb kuumaks aga üle ei tohiksk kuumeneda. Nii et nagu juba IFF küsis, et kui kuumaks see mootor siis läheb?

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 13:53
Postitas heiti
ikka jumala punasesse üleeile seisin Helsingis ägedas ummikus ja siis vaatan et temperatuur juba punases siis panin ohukad põlema ja tiba jahtus maha nii pool tundi ja siis sain sõitma.Kiirteel läks jälle kõik normi.

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 13:55
Postitas IFF
Algselt postitas: heiti
ikka jumala punasesse üleeile seisin Helsingis ägedas ummikus ja siis vaatan et temperatuur juba punases siis panin ohukad põlema ja tiba jahtus maha nii pool tundi ja siis sain sõitma.Kiirteel läks jälle kõik normi.

See on ikka tiba liig. Ummikus võiks ta veel tõusta sinna kolmveerandi peale kuid punane on juba halb. Ma pakun, et termostaadi käsi võib siin mängus olla.

Samuti muutuvad ajapikku radikate jahutus omadused, seoses sinna kinni jäänud tolmu ning putukate surnuaiaga ja muu sodiga. Eelmine suvi sai surveõhu ning surve veega enda radikad puhtaks pestud, nii kui õhu surve taha panid lendas ilge tolmu ning p*sa pilv ülesse.

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 13:56
Postitas KaidoV
Kas sellega mitte nii pole, et ka peetis termostaadiga kannatab eriti talvel maanteel veel sõita aga ummikus istudes läheb hapuks? See termostaat ei maksa suurt midagi ja asjalikus töökojas vast suudavad vana ära ka testida enne otsustamist.

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 14:12
Postitas Cyber
Kui termostaat kinni on siis peaks radikas jahe olema ja voolikud ka. Samas, kui sul vent ikkagi tööle hakkab, siis peaks ju radikasse soe jõudma. Ventika andur ju seal küljes? Või tonnisel ei ole? Äkki näitab osuti lihtsalt puusse? See sai vist oma näidu kusagilt mujalt andurilt.

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 14:29
Postitas suur
Kui termostaat kinni (või oli see lahti?) siis jahutusvedelik suurest radikast läbi ei käi ja möllab ainult väikesel ringil. Sellisel juhul ei tohiks ka maanteekiirustel jahutus oluliselt paraneda. Kõige kiirem, odavam ja lihtsam asi - vaheta paisupaagi kork ära. Kork hoiab jahutussüsteemis kindlat rõhku. Kui kork ei tööta, on rõhk liiga madal ja läheb kergemini "keema". Minul korgivahetus aitas. Järgmine samm on termostaadi kallale minna.

Ventika temperatuuri andur on vanematel tonnistel. Alates MY95 (või oli see varem?) eraldi andurit ventuka jaoks pole neil juhib vendi tööd ECU.

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 15:41
Postitas Trionic
ventikat kontrollisid?

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: K Jaan 17, 2007 16:39
Postitas Kroko
soovitaks kah pesemist ja korgi vahetust kui kõik muu näib korras
endal kunagi omega oli siis oli sama jama
lõpuks kohalik soss-sepp soovitas ära pesta ja ennäe imet kõik hakkas tööle

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: N Jaan 18, 2007 9:14
Postitas miku
Üldiselt jah, kui asi hakkab üle mõistuse kuumenema ja massinal natuke vanust on, siis reeglina tasub läbi pesta, sest kunagi ei tea, millega eelmine omanik sõitnud on ja kui tihti tegelikult neid mahlasid jahutussüsteemis vahetati.

Mitte harv ei ole juhus, kus sama jahutusvedelikuga pannakse 10a jutti ja siis imestatakse, miks kogu süsteem kinni on ja radikas ainult osaliselt soojaks läheb. Kõvemad mehed panevad veel tosooli asemel vee ka sisse, nahh mul suvel seda tosooli vaja on, ei külmu ju :wall: A katlakivi tekib ju ikka...

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: N Jaan 18, 2007 9:24
Postitas qdwin
OT: Üks mu tuttav Vitara omanik kurdab et tema masinal linnaummikutes on temp. täiesti õige, kuid maanteel 90-100-ga kruiisides läheb seier punasesse. Kuidas see saab võimalik olla?

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: N Jaan 18, 2007 14:19
Postitas tripp
Algselt postitas: qdwin
OT: Üks mu tuttav Vitara omanik kurdab et tema masinal linnaummikutes on temp. täiesti õige, kuid maanteel 90-100-ga kruiisides läheb seier punasesse. Kuidas see saab võimalik olla?

Mul oli Omegaga umbes sama jama, kui radikal olid praod sees ja süsteemis ei suudetud õiget rõhku hoida. Ei tea, kas Vitaral ka peab mingi kindel rõhk sees olema või mitte.

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: N Jaan 18, 2007 15:45
Postitas Mustang
Japside üldjuhul ikka kinnine süsteem, aga maanteel keema minek vist seotud rohkem mootori endaga, kui jahutusega. Kunagi sai kulgetud diisel pajeroga ja see linnas väikseid otsi sõitis hästi, polnud küsimus, aga maanteel peale 50 km läbimist nii 90 km/h (täisgaasiga) keetis vee välja. Viga oli lihtne, plokikaanes pragu sees ja suurema koormusega läks keema :P

Japsidest siis veel, mu endisel galandil oli jahutusega sama probleem kui Heitil, linnas läks keema, maantel oli ok. Vahetasin nii korgi kui ka ventika anduri, lõpuks kogu radika, kuna hakkas lekkima :P Tee katse, sõida auto soojaks ja vaata kas radioaator ka soe on. Kui see on ok, siis lase kohapeal tiksuda ja vaata millal ventikas järgi tuleb ning kui tugev surve on voolikutes (ei tohi kivikõvad olla). Ex siis saa järeldusi teha.

p.s ärge õpetajaid kohe peksma hakake :D

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: R Jaan 19, 2007 8:15
Postitas Trionic
Termostaat ei toimi õieti ja ventikas ei stardi õigeaegselt.Seepärast kaotati 94- ka ventika lüliti ja juhtima pandi trionic seda propellerit.

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: R Jaan 19, 2007 18:08
Postitas heiti
Nii täna siis tulin töölt koju ja lasin autol kohapeal mootori soojaks. seier läks peaaegu punasesse ja oi kurja vent ei hakanudki tööle:wall:.Mis nüüd edasi peaks tegema, mida kakkuma või vahetama?

mootor läheb kuumaks.

Postitatud: R Jaan 19, 2007 18:18
Postitas ivomets
nyyd pead aru saama, kas radika peal kuskil on ventika lyliti, või mitte??
ja kui on, siis yhenda otsad kokku- peab hakkama vurama. kui hakkab, siis andur peetis.
aga kui andurit radikapeal ei ole, siis aidata ei oska.

mingilt pildilt vaatasin , et peaks olema paremal pool yleval