Saab Sonett II V4 1967, aatom

aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 619
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#26

K Dets 04, 2019 19:43

Täna tulevad päris koledad pildid, nimelt piduri peasilinder. Ikka väga roostes ja rokane. Sellel autol sisuliselt sama, kui minu kahetaktilisel, lihtsalt kaan teine ja vedelik eraldi potsikuga eemal. Potsikuks Lokheed-i oma (minul kork puudu), üsna haruldane, aga juba nuhkisin ühest inglismänide poest mõistliku raha eest välja. Saab näha, kas sealt õnnestub tellida (kahjuks vaid kallid transad, posti teel ei saada).
.
piduripeasilinder 1.jpg
piduripeasilinder 1.jpg (155.67 KiB) Vaadatud 605 korda

Avades nägi välja selline õudukas, kuigi kaan pealtpoolt tänu õlile, mis ta peal, ilma roosteta, siis sees ...
.
piduripeasilinder 2.jpg
piduripeasilinder 2.jpg (173.1 KiB) Vaadatud 605 korda
Ja hakkasin siis lahti võtma. Mõistagi kõik kinni, esimene teema kohe plast paksu seibiga, kahetaktilisel see ka ei tahtnud välja tulla, pidin augud sisse puurima ja keermestama, nii punnitasin ta välja.
Õnneks esimene juhtvarras/kolb vm. täitsa terve, mitte nii, kui kahetaktilisel.
.
piduripeasilinder 3.jpg
piduripeasilinder 3.jpg (79.18 KiB) Vaadatud 605 korda
Sellega koos tuli ära ka järgmine kolb, aga tagumine osa tandemist jäi sisse. Sellega oli ilge jama, kuidagi ei liikunud, täiesti kinni. Lasin mutrite lahtitegemise õli sisse ja päevaks ootele. Ikka ei miskit. Lõpuks võtsin siduri slave silindri, koostasin sellise vidina, õli täis ja pitskruviga kolbi suruma. Päris mitmeid kordi pusimist, enne kui liikuma sain. ja vot selline koledus tuli siis välja:
.
piduripeasilinder 4.jpg
piduripeasilinder 4.jpg (123.25 KiB) Vaadatud 605 korda
Õnneks peale puhastamist, silindri seinad väga koledad ei olegi. Ehk siis sellest sitast saab saia küll teha. Homme juba mansetid käes, peaks siis ära puhastama, hoonima ja saabki kokku panna.
.
piduripeasilinder 5.jpg
piduripeasilinder 5.jpg (82.6 KiB) Vaadatud 605 korda
13piisab
Postitusi: 362
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 1,5tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#27

K Dets 04, 2019 20:15

Tihendeid jms saab mõõdu järgi ka kohapealt. Laki tänavas laager.ee, kus riiulites palju kola ja viitsitakse vidinaid mõõta ja otsida.
Samas Laki uulitsas on ka GOST-standardi mõõtudes asju müüv putka. Nime ei mäleta, aga Ramirendiga sama hoov (sõidad Ramirendi uksest mööda hoovijupi lõpuni).

Praktikaga õpitud teooria on, et ei ole paha mõte äkased asjad enne lahtikruvimist väljast suuremast jamast puhastada - pole ju välistatud puhta sisemuse leidmine ja siis satub sinna vähem sodi ;)

...ja kui natuke ringi vaatad, leiad vast inglismannide maal mõne kodunenud eestlase, kes Sulle vajadusel kohalikku vahe-postkasti mängida viitsib.

teema on jätkuvalt huvitav - jõudu!
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 619
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#28

N Dets 05, 2019 20:39

13piisab kirjutas:
K Dets 04, 2019 20:15
Tihendeid jms saab mõõdu järgi ka kohapealt. Praktikaga õpitud teooria on, et ei ole paha mõte äkased asjad enne lahtikruvimist väljast suuremast jamast puhastada.
Tallinnas lihtne, aga minul bensuraha see ära ei tasu, veel enam, mõõdad ja sorid seal kastides, vahest kinnised kotid jne. , siis piinad min. 30 min. müüjat ja ostad viieka eest parimal juhul manseti, müüjast hakkab kahju, tore kui head teeb, aga palgaraha ju ei teeni. Lihtsam on, mul on pdf kujul Autofren Siensa täiskataloog, kus on kõik üksikvidinad koos mõõtude ja piltidega ning ka info, millistesse komplektidesse nad kuuluvad. Istud arvuti taga ja lihtsalt otsid, võib võtta tunde aega, aga leiad õiged asjad. Ja siis vaatad, kes mida pakub, Avaruosad on hea koht, kust näed ära ka teiste tootjate (Frenkit, Ert ...) tootekoodid.

Sain remondikomplektid kätte, Saab 99 komplekt (Frenkit 415002) sobib ideaalselt minu siduri peasilindrile, kuigi sama tootja ei paku oma kodulehel midagi. Isegi vedruseib on sees (mis minul katki) ja ka tolmukate on sama. Piduri peasilinder nüüd puhastatud, peab nagunii ju teist x korda puhastama, selle tõttu tegin väljast vaid "esmase puhastuse" e. nägi ikka suht rokane välja. Avastasin, et piduri peasilindri vedruseib kah katki, peab vaatama, kas on mõnes komplektis, äkki murdub päris ära või rikub manseti.

Aga nüüd 2 küsimust laiale ringile:
1. Kaburaatori kiirenduspumba membraan, poodides enam eraldi ei leidnud (ka Lada oma, vaid komplektid), vähemalt meil Viljandis. Vaatasin siis pildi järgi ja odavaim, lihtsaim VW Polo, Lupo, Golf ... karburaatori paranduskomplektist S41G (täpselt see, mis vaja). Kui olin ära tellinud, siis avastasin, et Lada 2108 oma sobib ka (tegelikult pikem e. otsas vedruga vidin, e. pisut pikem), tellisin juurde, olematu raha maksis. Nüüd küsimus, kumb on parem tegelikult, on kogemusi ... , vaata pilti.
2. Puht teoreetiline küsimus piduri peasilindri kohta, minul mõõt 19mm. Peale puhastust, ikkagi vajab hoonimist vm. kraatrid sees (kuigi võib-olla see mõjutab piduri tööd vaid vähe, sest ees 27mm e. suurem mansett, e. lekkima ei hakka). Tänapäeval vist enamasti 20,6 mõõt (aga võimendusega). Kas tasub mõelda suuremale mõõdule tegemisele (ilma võimendita), kui leiab sobiva tandem süsteemi? Pead tugevamalt tallama, aga ka rohkem pidurit?
.
kiirenduspunba membraan.jpg
kiirenduspunba membraan.jpg (99.83 KiB) Vaadatud 518 korda
seib.jpg
seib.jpg (43.62 KiB) Vaadatud 518 korda
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3704
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#29

R Dets 06, 2019 9:49

Mul head kogemused Tartu Baltflexiga :cool:

http://www.baltflex.ee/et/
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 619
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#30

E Dets 09, 2019 14:10

Piduri ja siduri asjad läksid riiulisse kasti sisse paremaid aegu ootama.
.
PidurSidur.jpg
PidurSidur.jpg (181.56 KiB) Vaadatud 295 korda
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2154
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#31

T Dets 10, 2019 8:31

Mis asjandusega Sa nad nii puhtaks ja ilusaks saad?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13798
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#32

T Dets 10, 2019 13:17

pakun, et ultrahelivannis...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 619
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#33

T Dets 10, 2019 14:06

Teen arvutis photoshop-i :D

Tegelt ultraheli vann on pigem pettumust valmistav, on küll korralik ja võimas vidin, aga aastakümneid paakunud mustust ta ära ei võta, ammugi läikivaks ei tee, nii nagu netivideotes. Korralik puhastusvedelik ja olen ka kangemat lahust ja teisigi aineid proovinud, aga ei aita.

Kõige tõhusam on käi, paras saast, aga teeb oma töö ära, mille otsas traathari. Ohtlik riist, õnneks veel pole mu kätt koos kindaga kaasa viinud. Ja üllatuseks hari kestab hästi. Vahest olen ka MOS2 õli detailile lasknud enne traatharjaga puhastust. Ja siis kumerad kohad drelli otsa pandud trossi tükiga, löögi režiimis, kui rauast detail.

Nii saab alumiiniumi päris hästi puhtaks ja pole mõtet hullult leotada vm. enne, traathari pühib piisavalt hästi saasta maha. Bensiiniga puhastus ja kergelt 1K poolmatt lakk peale
Raud/malm/teras detailidega siis puhastus bensiiniga ja roostesurm peale.
Peale päeva reageerimist taas väikse drelli otsas traatharjaga reaktsiooni jäägid maha ja poolmatt 1K lakk peale (autovärvi poest, miskit lasid ballooni, et matim jääks), poltidele jne. miski saksa kvaliteet tsinkvärv peale.
.
käi.jpg
käi.jpg (96.95 KiB) Vaadatud 160 korda
Vasta