Tänava servas seismine teeb SAABi üldiselt nukraks ja siis vöib toimimishäireid tema poolt oodata.
Et seda ebameeldivust vältida viisin SAABi eile varahommikul "jalutuskäigule". Hommikukuuest silmad koos söbrannaga lahti , poja juurest läbi ja peale St 1 tanklas "viinaga" tankimist nina Espoost Hämeenlinna suunda. Märkasin nädala alguses Soome Saabiklubi foorumit lugedes , et 26.09.2020 on kavas Ahvenisto ringrajal rajapäev ja seejärel Saabclub FI sügiskoosolek sellises kaunis kohas nagu Petäys Resort Vanajavesi järve löunakaldal mis sealt ringrajalt sellise 25 min autosöiduteekonna kaugusel. Kuna rajale pääsemise tingimus oli - 1. rajale pääseb SAABiga , 2. peab olema Saabclub FI liige siis eilsest olengi ka Soome Saabiklubi liige. Eriline tänu minu poolt hr. Vesa Lindemannile , kes aitas rajapäeva hommikul vormistada klubiga litumise hommikukohvi raja ääres juues.
Kui SAABi müratase oli möödetud (see jäi tunduvalt alla tolleks päevaks lubatud 110 db) siis vaatasime koos pojaga seda sebimist veidi körvalt , kinnitasime SAABi pakiruumis olevad esemed, toppisime oma seljakotid tugevasti esiistmete taha pörandale ja siirdusime rajale. 9.00 - 12.30 ni oli rada reserveeritud ja söit toimus 30 min jagude kaupa. Nn aeglasel söidul kus kiirus ei tohtinud ületada 100 km/h oli lubatud ka kaasreisijate viibimine autos ja poeg tegi sellist söitu , et minu söbranna vist enam ei taha kunagi ringrajal autos kaassöitjana viibida. Kuna SAABil olid velgede täiteks mingid Gitisport rehvid mis sealt Sveitsist kaasa tulid siis peale mitut äkilist kurvi ja nn piirimaid kombites kadus rehvidel pidamine ja me söitsime ca 60 km/h kiirusel kurvist välja. Önneks on rada suhtturvaline ja enne rajapiiret oli piisavalt muruala kus SAABi hoog rauges. Raja servas on ka töusva kaldega kivipiire mis SAABi korraks öhku lennutas ja mingitmoodi seiskus SAABi mootor. Pojal läks värisevate kätega enne veidi aega kui aru sai miks SAAB enam edasi liikuma ei soostu.

Mootor uuesti surisema ja muru tallates rajale tagasi , siis tasasel kiirusel boksialale veidi hinge tömbama.
Aeglase söidu pooltund sai läbi ja hüppasin ise SAABi rooli pigistama. Kiiremal söidul pidi kiiver olema peas köigil kes autos viibisid. Poeg tuli "kaardilugejaks". Rajaprofiil oli tunnetatud ja vöis veidi julgemalt talda anda. Peale boksidest möödumist sai kiiruse ca 120 km/h ,seejärel oli kurv vasakule töusu peal enne mida tuli kergelt pidurdada ja töusu löpus oli suhtjärsk langus millel pidamine oli kerge kadumaja seejärel kohe paremkurv mis önnestus ka 80 km/h. Raja kiireim löik oli kohe selle kurvi järel kus poeg muru pügama söitis. Kurvist ca 60 ga väljudes ja paremat jalga sirgena hoides önnestus "2 ratta peal" 120ga läbida leebe paremkurv ja sirge löpuks ca 160 pealt tuli äkkipidurdusteha , et ca 80 ga algul töusev ja seejärel laskuv paremale U kurv söita. Peale seda kui sel löigul ka korra pidamine kadus ja ca 140 ga vibades raja serva libisesime sai edasi veidi rahulikumas tempos tiirutatud. Pidurid said ka ikka korralikult kuuma nii , et suitsesid ja enne OMC söitu paigaldatud uued Brembo piduriklotsid olid peale mitmeid 10 -15 minutilisi tiirutamisi tunduvalt kulunud. Parimat tempot tegid rajal maanteeliiklusest roosteussi töttu körvaldatud "KLASSIKUD" mil turvapuur sees, mittevajalik kola välja visatud ja diferentsiaal "Kemppi lukustusega".
Kui päike oli loojunud toimus sama ringraja körval suusahüppetorni lähedal körgel mäenölval männimetsas ilus lasershow Sibeliuse muusika saatel.
https://www.youtube.com/watch?v=p-EdIkQId-Y ( p.s. see lasershow toimus mitme päeva öhtul ja antud klip on salvestatud paar päeva varem. Klassikaline muusika on super kuid samas tuli seda müstikat vaadates meelde selline lugu -
https://www.youtube.com/watch?v=lTNIxhW3uOM&pp=QAA%3D )
Oli köva päev SAABile ja mönus päev iseendale koos loksutamise , higistamise ja öhtul hinge rahustamisega.
