Saab 9-5 Aero 169kW 1999 mikk77
Postitatud: E Sept 27, 2021 10:54
Nonii, panen siis kirja oma neljanda Aero peatüki
Viimasest (töötavast) Saabist on möödas kolm aastat. Vahepeal olnud kasutuses erinevaid masinaid aga kõik on olnud võrdlemisi emotsioonitu rämps.
Kuna valge mees diisliga ei sõida ja ma isiklikult pole omanud ühtegi probleemivaba diiselmootoriga aparaati siis sai vaikselt silm pea hoitud erinevatel bensukatel. Aeg-ajalt lapates ka Saabi foorumit ja erinevaid müügikuulutusi tekkis tahtmine et võiks ühe 9-5 manuaal Aero leida kuskilt.
Eelnevalt omanud siis 2001 9-3aero-manuaal, 2003 9-3aero-automaat ja 2004 9-5aero-automaat(mis läks sisuliselt kohe juppideks, sest remont oleks olnud ebamõistlikult kallis)
Veissbuukis leidisin kuulutuse, et mingi sepp müüb manuaal aerot. Rääkis osad vead enam-vähem ära ja mainis ka keti klõbinat mis külmalt pidi kosta olema. Mõte oli, et kui masin kuigi palju liigub ja toimib siis võtan ära sellise hinnaga, et juppideks tehes oleks vähemalt raha tagasi saanud.
Igatahes sai ta ligi võetud. Esimese asjana selgus, et keti kolin on ikkagi soojast peast ka. See oli küll võrdlemisi minimaalne kolin ja ise arvasin et ehk pääseb k.k.kaane sees oleva kummi jublaka vahetusega. Kui pinguti maha nokkisin siis oli muidugi teine teema. Pinguti maksimum on 19mm. Pinguti ise oli jooksnud juba 17-18mm peale. Sisuliselt üks-kaks hammast oli veel lõpuni.
Asi selge, kett vaja ära vahetada.
Siis veel muud mured -
Viies käik ei läinud sisse. Või no läks aga seda pidi otsima ja veidi jõudu rakendama. Mõtlesin algul et äkki vaja hoovastik ära seadistada. Proovisin teha aga augud kõik paigas kenasti. Siis mõtlesin et huvitav miks tagurpidi käigu puhul ei pea seda plastik huinjaad üles tõstma. Näppisin veits ja selgus, et see jublakas oli 90kraadi vales asendis. Panin siis õigeks ja viies käik olemas. Küll aga läheb väikse raginaga sisse. Praktikas viienda käigu sükronisaatorit naljalt ära ei lõhu, nii et kahtlustan ise väsinud patju. Sõidu peal gaasi maha lastes ja juurde andes käib jõnks läbi - see võiks patjade teooriat kinnitada.
Siis veel kesklukk ei toiminud. Võtmest käib aga puldist ei käi. See viga kadus teisel päeval ja Saab parandas end ise ära. Nüüd toimib kenasti puldist kinni-lahti.
Kellaplokk oli idiootseid led’e täis topitud. Need nokkisin kenasti välja ja vahetasin ära. Lisaks kellaplokk valetab pööretega. Tühikäigul näitab 1500 kuigi diagnostika ütleb et on 840-850.
Elektri koha pealt on veits pornot ka tehtud.
Esiteks null asendis lähevad parktuled ja udutuled(kui on sisse lülitatud) kohe tööle. Sest no nii on ju ägedam.
Algul diagnostika ei saanud pistikust toidet. Tuli välja et kaitse välja võetud. Torkasin siis sinise 15A sisse ja plaks, kohe läbi. Näppisin juhtmeid jms ja avastasin, et kui raadio ära võtta, siis kaitse jääb terveks ja diagnost toimib. Raadiole on eraldi toide veetud. Pole veel nii täpselt juhtmeid jälitanud et aru saada, mis selle lolluse mõte on. Aga samas mingi aja pärast remontis end jälle ära. Diagnosti kaitse ei põle läbi ja raadio on ka järgi. See las hetkel olla, momendil ei häiri.
Esimesel päeval suri juhipoolne kaugtuli ära. Ja suri niiviisi et lambist keset maanteed tõmbas ühe silma pool-kustu ja SID teavitas et pirn katki. Järgmine päev vahetasin pirni ära ja ei midagi. Ikka ei toimi. Kusjuures vana pirn oli ka terve, kui pärast üle kontrollisin. Testriga vaatasin et kapotialusesse juhipoolse kaugutule kaitsmesse jõuab ainult 0,9-1volt. Ehk siis probleem on kuskil kaugemal, kui kaugtule pirnis. Näppisin veidi ka oranzi releed aga midagi paremaks ei läinud. Aa ja kusjuures kellaplokis ei näita kui kaugtuled peale tõmbad. See on suht häiriv.
No ja siis legenaarsed mittetoimivad el.peeglid ja parkimisandurid.
Algul mõtlesin et krt oma garaazis ketti naljalt ei vaheta. See pigem isegi kuur kui garaaz. Ja mõtlesin ka müügi peale aga nädalake seedimist ja ei ole siin midagi, leian selle aja ja teen korda.
Nüüd nädalavahetusel hakkasin siis peale. Nokkisin ülevalt ja alt kaaned maha. Pilt oli suhteliselt kena. Nõgi kuskil ei olnud. Karteris oli kergelt kõrbenud õli jääke aga ei midagi hullu. Õlivõtturi sõel oli u 95% ulatuses puhas. Karteri põhjas oli ka mingit sodi veidi. Aru ei saanud mis puru see oli, igatahes mitte metall. Arvatavasti ketitaldade plastiku tükid.
Turbo lõtke näpuga ei registreerinud, mis oli positiivne üllatus. Arvestades auto läbisõitu, usun et mingi aeg on uus kaalikas vahele visatud.
Ketti vahetan auto küljes, puudub võimalus mootorit vahelt tõsta. Internetis infot jagub ja kui igal pool räägitakse et mootor tuleb patjadest täiesti lahti lasta siis ise sain hakkama lihtsamat. Kõrvalistuja poolse lasin täiesti lahti ja aku all oleval keerasin mutri lahti. Rohkem polnud vaja. Praeguseks nokkisin otsakaane poldid küljest ära aga kuskilt ei leia mõistliku hinnaga hooratta lukku et see fikseeriga ja vända otsast see suur polt lahti väänata. Nädala sees arvatavasti midagi ei toimu ja jääme uut nädalavahetust ootama.
Viimasest (töötavast) Saabist on möödas kolm aastat. Vahepeal olnud kasutuses erinevaid masinaid aga kõik on olnud võrdlemisi emotsioonitu rämps.
Kuna valge mees diisliga ei sõida ja ma isiklikult pole omanud ühtegi probleemivaba diiselmootoriga aparaati siis sai vaikselt silm pea hoitud erinevatel bensukatel. Aeg-ajalt lapates ka Saabi foorumit ja erinevaid müügikuulutusi tekkis tahtmine et võiks ühe 9-5 manuaal Aero leida kuskilt.
Eelnevalt omanud siis 2001 9-3aero-manuaal, 2003 9-3aero-automaat ja 2004 9-5aero-automaat(mis läks sisuliselt kohe juppideks, sest remont oleks olnud ebamõistlikult kallis)
Veissbuukis leidisin kuulutuse, et mingi sepp müüb manuaal aerot. Rääkis osad vead enam-vähem ära ja mainis ka keti klõbinat mis külmalt pidi kosta olema. Mõte oli, et kui masin kuigi palju liigub ja toimib siis võtan ära sellise hinnaga, et juppideks tehes oleks vähemalt raha tagasi saanud.
Igatahes sai ta ligi võetud. Esimese asjana selgus, et keti kolin on ikkagi soojast peast ka. See oli küll võrdlemisi minimaalne kolin ja ise arvasin et ehk pääseb k.k.kaane sees oleva kummi jublaka vahetusega. Kui pinguti maha nokkisin siis oli muidugi teine teema. Pinguti maksimum on 19mm. Pinguti ise oli jooksnud juba 17-18mm peale. Sisuliselt üks-kaks hammast oli veel lõpuni.
Asi selge, kett vaja ära vahetada.
Siis veel muud mured -
Viies käik ei läinud sisse. Või no läks aga seda pidi otsima ja veidi jõudu rakendama. Mõtlesin algul et äkki vaja hoovastik ära seadistada. Proovisin teha aga augud kõik paigas kenasti. Siis mõtlesin et huvitav miks tagurpidi käigu puhul ei pea seda plastik huinjaad üles tõstma. Näppisin veits ja selgus, et see jublakas oli 90kraadi vales asendis. Panin siis õigeks ja viies käik olemas. Küll aga läheb väikse raginaga sisse. Praktikas viienda käigu sükronisaatorit naljalt ära ei lõhu, nii et kahtlustan ise väsinud patju. Sõidu peal gaasi maha lastes ja juurde andes käib jõnks läbi - see võiks patjade teooriat kinnitada.
Siis veel kesklukk ei toiminud. Võtmest käib aga puldist ei käi. See viga kadus teisel päeval ja Saab parandas end ise ära. Nüüd toimib kenasti puldist kinni-lahti.
Kellaplokk oli idiootseid led’e täis topitud. Need nokkisin kenasti välja ja vahetasin ära. Lisaks kellaplokk valetab pööretega. Tühikäigul näitab 1500 kuigi diagnostika ütleb et on 840-850.
Elektri koha pealt on veits pornot ka tehtud.
Esiteks null asendis lähevad parktuled ja udutuled(kui on sisse lülitatud) kohe tööle. Sest no nii on ju ägedam.
Algul diagnostika ei saanud pistikust toidet. Tuli välja et kaitse välja võetud. Torkasin siis sinise 15A sisse ja plaks, kohe läbi. Näppisin juhtmeid jms ja avastasin, et kui raadio ära võtta, siis kaitse jääb terveks ja diagnost toimib. Raadiole on eraldi toide veetud. Pole veel nii täpselt juhtmeid jälitanud et aru saada, mis selle lolluse mõte on. Aga samas mingi aja pärast remontis end jälle ära. Diagnosti kaitse ei põle läbi ja raadio on ka järgi. See las hetkel olla, momendil ei häiri.
Esimesel päeval suri juhipoolne kaugtuli ära. Ja suri niiviisi et lambist keset maanteed tõmbas ühe silma pool-kustu ja SID teavitas et pirn katki. Järgmine päev vahetasin pirni ära ja ei midagi. Ikka ei toimi. Kusjuures vana pirn oli ka terve, kui pärast üle kontrollisin. Testriga vaatasin et kapotialusesse juhipoolse kaugutule kaitsmesse jõuab ainult 0,9-1volt. Ehk siis probleem on kuskil kaugemal, kui kaugtule pirnis. Näppisin veidi ka oranzi releed aga midagi paremaks ei läinud. Aa ja kusjuures kellaplokis ei näita kui kaugtuled peale tõmbad. See on suht häiriv.
No ja siis legenaarsed mittetoimivad el.peeglid ja parkimisandurid.
Algul mõtlesin et krt oma garaazis ketti naljalt ei vaheta. See pigem isegi kuur kui garaaz. Ja mõtlesin ka müügi peale aga nädalake seedimist ja ei ole siin midagi, leian selle aja ja teen korda.
Nüüd nädalavahetusel hakkasin siis peale. Nokkisin ülevalt ja alt kaaned maha. Pilt oli suhteliselt kena. Nõgi kuskil ei olnud. Karteris oli kergelt kõrbenud õli jääke aga ei midagi hullu. Õlivõtturi sõel oli u 95% ulatuses puhas. Karteri põhjas oli ka mingit sodi veidi. Aru ei saanud mis puru see oli, igatahes mitte metall. Arvatavasti ketitaldade plastiku tükid.
Turbo lõtke näpuga ei registreerinud, mis oli positiivne üllatus. Arvestades auto läbisõitu, usun et mingi aeg on uus kaalikas vahele visatud.
Ketti vahetan auto küljes, puudub võimalus mootorit vahelt tõsta. Internetis infot jagub ja kui igal pool räägitakse et mootor tuleb patjadest täiesti lahti lasta siis ise sain hakkama lihtsamat. Kõrvalistuja poolse lasin täiesti lahti ja aku all oleval keerasin mutri lahti. Rohkem polnud vaja. Praeguseks nokkisin otsakaane poldid küljest ära aga kuskilt ei leia mõistliku hinnaga hooratta lukku et see fikseeriga ja vända otsast see suur polt lahti väänata. Nädala sees arvatavasti midagi ei toimu ja jääme uut nädalavahetust ootama.