1. leht 1-st

Silindripea poltide vahetus

Postitatud: P Mai 28, 2023 19:46
Postitas markstm
kas kellelgi on olnud vajadus silindripea polte vahetada?
Väidetavalt Saab 9-5 tulevad poldid lahti mingi aja jooksul (tüüp probleem?)

Tean, et vaja alguses 40nM, teine kord 60nM ja pärast 90kraadi peale keerata.
Endal momentvõti 42-210, kui teha esimene näiteks 45'ga, mõjutab see ka miskit?

Re: Silindripea poltide vahetus

Postitatud: E Mai 29, 2023 0:11
Postitas I-Vaari
SAAB 9-5 l ei ole varem nn "tüüpveana" kuulnud ei diislitel ega T7 B2x5 mootoritel plokikaanepoltide lahtitulekut kui neid polte silindripea poltideks nimetad. Tüüpveana oli MY1998 - 2001 mudelitel väntvölli otsal oleva rihmaratta poltide lahtitulek ja selle raviks ennetavalt nende poltide avamine ja keermelukustusliimiga tagasi asetamine. Plokikaane poldid täidavad liialt nöudlikku ülesannet ja nende maksumus mootoriremondi juures on nii väike , et taargem on väsinud poldid uutega asendada. Noo ja peale öigete NM ja nurgakraadide on ka plokikaanepoltide pingutusjärjekord tähtis ja plokikaanetihendi ölikanali ümbruse töötlus , et remonditud mootoril ühte vöimalikku ölileket vältida.

Re: Silindripea poltide vahetus

Postitatud: E Mai 29, 2023 8:27
Postitas Cyber
Imelik väide... :) Siiani pole kõrvu jäänud sellist ...
Vat kui rõhud juba nii suureks aetakse, et plokikaane üles tõstab, siis on asi paha ja võiks mõelda pingutuste ja uute poltide peale...:)

Re: Silindripea poltide vahetus

Postitatud: E Mai 29, 2023 8:57
Postitas markstm
Cyber kirjutas: E Mai 29, 2023 8:27 Imelik väide... :) Siiani pole kõrvu jäänud sellist ...
Vat kui rõhud juba nii suureks aetakse, et plokikaane üles tõstab, siis on asi paha ja võiks mõelda pingutuste ja uute poltide peale...:)
Uued poldid sai ostetud ja plaan ongi ära vahetada.
Aga hetkel mõtlen, et kas see saabi esimene pingutus 40NM on väga oluline kui panen ise algselt 45NM?

Momentvõti ei võimalda 40't, algab 42st... :D

Re: Silindripea poltide vahetus

Postitatud: E Mai 29, 2023 9:46
Postitas bambino
Kalibreeritud momentvõtme viga on 3-4% piires. 42 Nm nimiväärtuse puhul võib siis tegelik olla 40-44 Nm nii et mina keeraks julgelt. Iseasi on sinu võtme tegelik kvaliteet ja seisukord.

Re: Silindripea poltide vahetus

Postitatud: E Mai 29, 2023 10:44
Postitas aatom
Cyber kirjutas: E Mai 29, 2023 8:27 Imelik väide... :) Siiani pole kõrvu jäänud sellist ...
Vat kui rõhud juba nii suureks aetakse, et plokikaane üles tõstab, siis on asi paha ja võiks mõelda pingutuste ja uute poltide peale...:)
Wheeler Dealersis lahkab seda teemat, jahutusvedelik hakkab nurgast lekkima, väidetavalt nii 9-3OG, kui ka vanemad 9-5OG mootorid, millised täpselt, ei saagi aru. Viga vist mittevenivates poltides, mida kasutati.
Alates teisest minutist:

Re: Silindripea poltide vahetus

Postitatud: E Mai 29, 2023 16:12
Postitas markstm
bambino kirjutas: E Mai 29, 2023 9:46 Kalibreeritud momentvõtme viga on 3-4% piires. 42 Nm nimiväärtuse puhul võib siis tegelik olla 40-44 Nm nii et mina keeraks julgelt. Iseasi on sinu võtme tegelik kvaliteet ja seisukord.
Võti on pigem odavama poolne (soetushind oli 60-70€ vahemikus), kuid suhteliselt vähe kasutatud, mõni üksik kord ja praktiliselt uus

Re: Silindripea poltide vahetus

Postitatud: E Mai 29, 2023 16:40
Postitas entson
Selles videos pigem oli polt jäänud ilma viimase pingutuseta , et pärast sai sõrmega lahti keerata.

Re: Silindripea poltide vahetus

Postitatud: E Mai 29, 2023 17:02
Postitas Viki
B205/235 ehk plekist plokikaane tihendiga seda probleemi pole. Teistel jah suht tavaline. Mismoodi sa kavatsed neid polte vahetada? Et keerad vana välja ja uue tuimalt asemele? Nii seda küll ei tehta, siis peaks juba uue tihendi ka panema. Kui see hirm nii suur on, siis võid lihtsalt proovida peale pingutada. Muidugi eelnevalt võiks olla ettekujutus kui suur see 60Nm+90 kraadi jõud on.

Re: Silindripea poltide vahetus

Postitatud: E Mai 29, 2023 17:02
Postitas Cyber
aatom kirjutas: E Mai 29, 2023 10:44 Wheeler Dealersis lahkab seda teemat, jahutusvedelik hakkab nurgast lekkima, väidetavalt nii 9-3OG, kui ka vanemad 9-5OG mootorid, millised täpselt, ei saagi aru. Viga vist mittevenivates poltides, mida kasutati.
Alates teisest minutist:
Kuna saates lahati Viggenit, mille on 9-5 mootor, siis jutt on 9-5 mootoritest kuni 2001, millel (nende väidetavalt) poldid keerati kinni liimiga, mis ajapikku järgi annab. Vahetati need seal venivate poltide vastu (torque to yield), esimene kinnitus 30lb-ft, teine 44, meie mõõtühikutes 40 ja 60 Nm). Lisa 90 kraadisest pöördest seal juttu polnud. Mis paraku on viga, sest WIS ütleb tõesti, et 90 kraaadi tuleb veel peale keerata.. https://saabwisonline.com/c5/9-5/2002/2 ... g-torques/

No ühesõnaga, teoreetiline võimalus ju on, et midagi võib olla..:) Aga kuni sul seal midagi ei leki, siis ilmselt üleliia muretsesid..:)