1. leht 1-st

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: K Apr 18, 2007 17:58
Postitas tripp
Kui ma olen harjunud sõitma nii, et vasaku käega hoian rooli ja parem käsi puhkab käigukangil, kas see teeb kastile või käigulülitusmehhanismile kuidagi liiga ka?
Küsin sellepärast, et üks sõber, nähes kuidas ma sõidan, rääkis et selline asi võib kasti piixu keerata.
On siis see asi nii hull või on see lihtsalt loll jutt? Käsi lihtsalt toetub kangile, ma ei suru, ega kanguta seda kuidagimoodi.

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: K Apr 18, 2007 18:01
Postitas snowguy
nu üks tark sõidukoolis rääkis mullegi seda värgeldust et surud hammasrattad vastu ja siis kulub kuidagi kuid kui nüüd häste järele mõelda siis võiks seal ju veidike õli kah olla niiet ei tea täpselt...pole ise näinud ühtegi sellise diagnoosiga käigukasti ning selle tagajärgi

ehk troosti rahvas oska äkki rääkida nendest legende...neil vast igasugusi piduseid kaste sealt läbi roomanud

meil toodi näiteks et sõida autoga millel koguaeg üks tagumine ratas plokis ....vaata mis erinevust mingil hetkel märkad nii rahakotile kui ka välimusele ja läbitavuselt:eureka:

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: K Apr 18, 2007 20:11
Postitas iisak
Peale konsulteerimist Kastijumal Jürkaga selgus (küll mitte absoluutne) tõsiasi,et käe toetamine kangile ei mõju kuidagi kastile v.a. juhul,kui pidevalt ei suru nn."käiku sisse".
Käiguhoovastikus on ALATI mõningad lõtkud,mis kompenseerivad toetava käe surve käigukangile.:wise:
Seega mingeid drastilisi tagajärgi see endaga kaasa ei too.

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: K Apr 18, 2007 20:17
Postitas snowguy
selge herr iisak.....ühesõnaga teooria õppejõud autokoolis jälle valetas:P

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: K Apr 18, 2007 21:17
Postitas napoleon
Ega ta päris valetanud... lihtsam on öelda, et ei tohi, kui hakata seletama, et tohib küll, aga ...
Samuti on näiteks jala siduril hoidmisega - tohib küll, kui sidurit pooles vinnas ei hoia, aga sõiduõpetajad seda ikka ei luba;)

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: K Apr 18, 2007 21:19
Postitas suur
Algselt postitas: snowguy
selge herr iisak.....ühesõnaga teooria õppejõud autokoolis jälle valetas:P
Noh, usun et ta tegelikult valetas teadlikult (ja tegelikult ainult natukene). Ehk siis üritas eos vältida situatsiooni kus keegi kätt toetades pidevalt käiku siss/välja surub. Pealegi väitis iisak, et ei pretendeeri kastijürka jutuga absoluutsele tõele (kuigi tõetera ses jutus ikkagi on).

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: K Apr 18, 2007 22:04
Postitas aatom
Minu auto eelmine omanik on sellisel viisil käigukangi nupu üsna siledaks kulutanud (ja niidid katki) e. seda saab ka probleemiks pidada (kulunud käigukangi nupp).

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: K Apr 18, 2007 22:12
Postitas tripp
Haa, seda ma arvasin ise ka, kuid väike uss jäi ikka sisse urgitsema, sellepärast küsisin targematelt üle ;)
Algselt postitas: snowguy
selge herr iisak.....ühesõnaga teooria õppejõud autokoolis jälle valetas:P

Pakun, et nemad peavad sulle õpetama rooli hoidma asendis "kümme enne kahte", sellest ka väide, et nii kätt hoida on pahapaha ning oma sõnadele veenvuse andmiseks udutavad sinna juurde, et see lõhub kasti ;)

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: K Apr 18, 2007 22:18
Postitas snowguy
eks ta ole...ja siis imestatakse et mõnelpool tehakse kahe kolme kuu asemel poole aasta kanti lubasid

on vante kes lihtsalt ütlevad et seda meie ei harjuta kuna me ei lõhu oma autosid ning kui tahad katseta esimesel korral argis:gun:

vabandust teemast kõrvalerääkimise ja teema risustamise pärast

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: N Apr 19, 2007 7:07
Postitas Trionic
Algselt postitas: snowguy
selge herr iisak.....ühesõnaga teooria õppejõud autokoolis jälle valetas:P

Ei valetanud,teoreetiliselt kulutad sa kätt kangil hoides sünkro liugpindu.Seda lõtkuvaba mehanismi puhul(millist praktiliselt ei eksisteeri). Ise hoian ka kätt tihti kangil.

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: N Apr 19, 2007 8:09
Postitas Cyber
Ma kah hoian kätt kangil, harjumusest..:) Enne oli manuaal, siis oli linnas pidevalt vaja siblida selle kaikaga. Nüüd on automaat ja parema käega ei oska miskit peale hakata (vasak jalg enam ei tõmble)...:) Üritan küll pidevalt omale meelde tuletada, et roolist võiks kahe käega hoida, aga ikkagi.

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: N Apr 19, 2007 8:28
Postitas nampat
Ma pakun, et sõiduõpetaja keelab selle tegevuse hoopis sellepärast, et käte koht on roolil. Ehk siis näiteks pimedal ajal maanteel liigeldes on igal juhul mõistlik hoida rooli kahe käega, sest ainult nii on juht võimeline tegema kiireid möödapõikeid näiteks teele ilmunud loomast.

Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Postitatud: N Apr 19, 2007 9:07
Postitas miku
Algselt postitas: napoleon
Ega ta päris valetanud... lihtsam on öelda, et ei tohi, kui hakata seletama, et tohib küll, aga ...
Samuti on näiteks jala siduril hoidmisega - tohib küll, kui sidurit pooles vinnas ei hoia, aga sõiduõpetajad seda ikka ei luba;)

Siduriga on hoopis teine teema. Pooles vinnas hoidmisel kulub lihtsalt ketas, 'naisterahva tegemisel' (jala siduripedaalil hoidmisel sõidu ajal, kuid mitte otseselt vajutamisel) kulub survelaager. Ja seda üsna usinalt, kuna jookseb kaasa koguaeg. Samas normaalsel kasutamisel liigub survelaager ju eemale.