Mul siis nii.
1. Kaks suve olen oma käsitsikonditsioneeritavat NGd pidanud. Konditsioneeri sisselülitamisel hakkas enamasti kerge ulgumine. See vist osutab sellele, et gaasi hakkab vähevõitu olema?
2. Sel kevadel ulgumist enam pole ja külma ka enam ei tule. Mootori pöörded ka ei suurene kondi lülitist. See osutab vist sellele, et nüüd on juba päris tühjaks jooksnud?
Ma tahaks kuulda, et see võib nii olla.
Et mitte valmistada ennast vaikselt ette mingite pumpade või sidurite vahetamiseks.
konditsioneeri kaugdiagnostika
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
just sain oma klassiku kondiga yhelepoole. nats vaeva tuli näha , aga midagi yle mõistuse pole.
kui tööle pump ei hakka, siis yheks võimaluseks kylmaaine vähene kogus, või kuskil auk, kust see aine yldse jalga lasknud.,
pead ikka sõitma sinna kohta, kus nendega tegeldakse.
esiteks uurima, kas voolud asjad lähevad õigesti peale ja seal mingit kala pole, kui need nagu toimivad, siis pead laskma ära mõõtma surve, palju sees rõhku on.
kui ON, siis ehk piisab kylmaaine lisamisest, kui EI OLE, siis yks võimalus lämmastikuga täita vajaliku rõhuni ja hakata seebivahuga otsima, kust lekib.
kui lämmastik systeemis, siis pumpa mitte mingil juhul käivitada.
ja kui voolikud, torud kuskilt lahti võtad, siis tuleb kõik vabad otsad kilega kinni panna, et niiskus sinna sisse ei pääse.
kui tööle pump ei hakka, siis yheks võimaluseks kylmaaine vähene kogus, või kuskil auk, kust see aine yldse jalga lasknud.,
pead ikka sõitma sinna kohta, kus nendega tegeldakse.
esiteks uurima, kas voolud asjad lähevad õigesti peale ja seal mingit kala pole, kui need nagu toimivad, siis pead laskma ära mõõtma surve, palju sees rõhku on.
kui ON, siis ehk piisab kylmaaine lisamisest, kui EI OLE, siis yks võimalus lämmastikuga täita vajaliku rõhuni ja hakata seebivahuga otsima, kust lekib.
kui lämmastik systeemis, siis pumpa mitte mingil juhul käivitada.
ja kui voolikud, torud kuskilt lahti võtad, siis tuleb kõik vabad otsad kilega kinni panna, et niiskus sinna sisse ei pääse.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Võtsin ka nüüd kevadel ette kondi kontrolli mida ma pole autole teinud selle ostmisest saadik, kuid asi on töödanud rahuldavalt 2+ aastat. Endal subjektiivne tunne oli, et ei tole piisavalt külma, see aga osutuski subjektiivselt mitte objektiivseks hinnanguks kondi töö kohta.
Algul pöördusin Troosti poole, kuid nende juurde on vaja minna päeval töisel ajal ja ei saa ka, nagu ma aru sain, asja ka ootetööna teha. Ei, siinkohal ei taha midagi negatiivset Troosti kohta öelda. Usun, et neil on palju tööd nagunii lihtsalt.
Siis aga leidsin juhuslikult streetrace.org foorumist reklaampostituse kliima kontroll+täitmine mis kiirelt kustutati kuid võtsin kohe kontakti ja sain minna kontrollima - kodu lähedal kah suhteliselt veel (nõmme) ja peale tööd aeg sobis kah. Nimelt asja tehakse siis Männikul libedasõidu raja taga.
Pandi temperatuuri mõõdik salongi avade juurde kust õhku tuleb ja kliima pealt LOW reziim (täistuuridel puhumine) siseringlusega koos.
Mõne aja pärast hakkas termomeeter näitama sisse puhutava õhu temperatuuriks nii 11,3-11,8 kraadi mis pidigi täpselt õige olema
Samuti mõõdeti surved üle ja need olid imemispool 1-3bar ning surve pool 13-18 bar mis pidi vastama töökorras rõhkudele
Saabijumalad võivad kinnitada või ümber lükata.
Mul ta klõpsib suhtkoht tihedalt seda sidurit nii 30 sekundit hoiti pumpa rakendunud olekus, kuid stopperiga ma kõrval ei seisnud. Siduri vahe on natuke suur võrreldes sellega mis ta teoorias peab olema (siin juttu: http://www.saab9000.com/procedures/vent ... clutch.php ) ja teeb päris kuuldava klõpsu, kuid töötab ilusti ikkagi. Kompressor on mu masinal Seiko Seiki oma.
Kondi suurim vaenlane pidi olema lekete tõttu süsteemi pääseda võiv niiskus mis ajab seal asjad umbe. Kui rõhumõõdikud küljest võeti oli ka näha, et mul süsteemis on värvaine, mis puhul siis saab UV lambiga lekkeid otsida.
Mul soovitus, ava kapott ja pane samuti kõige külmema reziimi peale ja kasuta termomeetrit sisse puhutava õhu soojuse mõõtmiseks, kasuta siseringlust. Õues võiks olla soe ilm... ise käisin siin esmaspäeval ja siis oli mingi 18 kraadi. Jälgi kondi pumba tööd ja siduri rakendumist. Kondist ette radikasse minev voolik peaks minema üsna soojaks ning salongist tulev metalltoru tagasi pumba külge, üsnagi külmaks.
Kui vaja, saan kontakti privas anda.
/me ülirahul, et nii vanal masinal kont ikka suurepärases korras... hakka või uskuma auto läbisõitu mis spidol, sest ketivahetus sai ka selle järgi tehtud.
Algul pöördusin Troosti poole, kuid nende juurde on vaja minna päeval töisel ajal ja ei saa ka, nagu ma aru sain, asja ka ootetööna teha. Ei, siinkohal ei taha midagi negatiivset Troosti kohta öelda. Usun, et neil on palju tööd nagunii lihtsalt.
Siis aga leidsin juhuslikult streetrace.org foorumist reklaampostituse kliima kontroll+täitmine mis kiirelt kustutati kuid võtsin kohe kontakti ja sain minna kontrollima - kodu lähedal kah suhteliselt veel (nõmme) ja peale tööd aeg sobis kah. Nimelt asja tehakse siis Männikul libedasõidu raja taga.
Pandi temperatuuri mõõdik salongi avade juurde kust õhku tuleb ja kliima pealt LOW reziim (täistuuridel puhumine) siseringlusega koos.
Mõne aja pärast hakkas termomeeter näitama sisse puhutava õhu temperatuuriks nii 11,3-11,8 kraadi mis pidigi täpselt õige olema

Samuti mõõdeti surved üle ja need olid imemispool 1-3bar ning surve pool 13-18 bar mis pidi vastama töökorras rõhkudele

Mul ta klõpsib suhtkoht tihedalt seda sidurit nii 30 sekundit hoiti pumpa rakendunud olekus, kuid stopperiga ma kõrval ei seisnud. Siduri vahe on natuke suur võrreldes sellega mis ta teoorias peab olema (siin juttu: http://www.saab9000.com/procedures/vent ... clutch.php ) ja teeb päris kuuldava klõpsu, kuid töötab ilusti ikkagi. Kompressor on mu masinal Seiko Seiki oma.
Kondi suurim vaenlane pidi olema lekete tõttu süsteemi pääseda võiv niiskus mis ajab seal asjad umbe. Kui rõhumõõdikud küljest võeti oli ka näha, et mul süsteemis on värvaine, mis puhul siis saab UV lambiga lekkeid otsida.
Mul soovitus, ava kapott ja pane samuti kõige külmema reziimi peale ja kasuta termomeetrit sisse puhutava õhu soojuse mõõtmiseks, kasuta siseringlust. Õues võiks olla soe ilm... ise käisin siin esmaspäeval ja siis oli mingi 18 kraadi. Jälgi kondi pumba tööd ja siduri rakendumist. Kondist ette radikasse minev voolik peaks minema üsna soojaks ning salongist tulev metalltoru tagasi pumba külge, üsnagi külmaks.
Kui vaja, saan kontakti privas anda.
/me ülirahul, et nii vanal masinal kont ikka suurepärases korras... hakka või uskuma auto läbisõitu mis spidol, sest ketivahetus sai ka selle järgi tehtud.
Tervitus.
Soovitan välised torud mis asuvad mootori juures üle vaadata. Eriti need seal ees radika all sinna koguneb igaugust soola ja sodi mis paneb need alumiijum torud ussitama. Mul üks oli sealt kummi ja alumiinjumi juurest katki vahetasin selle ja sain korda.(Anti juures toru ~2500 eek). Nüüd sellel talvel uuesti kui külma oli 28 kraadi jooksis kuskilt salongi radika juurest välja. See lutu mis kondensi välja laseb oli otsar rohekas. Nüüd kevadel käisin mingi täitja juures ja ta väitis et see pidigi loomulik olema.
Sellise külmaga ja vanade autode puhul ja erit kliima puhul kui ei lülita konti välja.Arvatavasti pidi sel mingid kummi tihendid olema mis külmaga rabedaks muutuvad ja soojaga uuesti korda lähevad. Täitsin uuesti ära(muidugi kapoti alused torud kontrollisin üle) ja siiani on ok. See salongi radikale ligi pääsemine on vist päris mahukas ja jama töö.
Soovitan välised torud mis asuvad mootori juures üle vaadata. Eriti need seal ees radika all sinna koguneb igaugust soola ja sodi mis paneb need alumiijum torud ussitama. Mul üks oli sealt kummi ja alumiinjumi juurest katki vahetasin selle ja sain korda.(Anti juures toru ~2500 eek). Nüüd sellel talvel uuesti kui külma oli 28 kraadi jooksis kuskilt salongi radika juurest välja. See lutu mis kondensi välja laseb oli otsar rohekas. Nüüd kevadel käisin mingi täitja juures ja ta väitis et see pidigi loomulik olema.
Sellise külmaga ja vanade autode puhul ja erit kliima puhul kui ei lülita konti välja.Arvatavasti pidi sel mingid kummi tihendid olema mis külmaga rabedaks muutuvad ja soojaga uuesti korda lähevad. Täitsin uuesti ära(muidugi kapoti alused torud kontrollisin üle) ja siiani on ok. See salongi radikale ligi pääsemine on vist päris mahukas ja jama töö.
külmadega lülitataksegi konditsioneer sisse, mitte ei lükata välja, seda väga lihtsalt põhjusel: konditsioneer kuivatab üsna märkimisväärselt õhku, sellega väheneb oluliselt talvel kondentsi tekkimine esiklaasile jne. Lisaks veel selline linnalegendi moodi asi (kuigi tõepärane), et -28 kraadi juures töötab kont vastupidi, ehk siis soendab mingil määral.
See, et asi kuskilt pidi lekib, ei ole mingil juhul normaalne, sest tegelikult vastupidiselt arusaamadele, ei voola kondisüsteemis vedelik, vaid üsna korraliku surve all gaas, mis siis surutakse kokku vedelaks. Kondi leket loikude jms näol ei ole võimalik tuvastada (v.a. kui on see värv pandud), välja lekkinud ollus immitseb sealt välja suht gaasilises olekus.
Kui see kusagilt välja immitseb, tähendab ka seda, et miskil hetkel vajub surve maha kogu süsteemis, mille tulemusena ei aeta ka seda õli, mis seal kogu muu solgiga ringi käib ringi ja jääb kompressor kuivale ja hakkab seamoodi häält tegema (ulumine, vilin jne). Tulemuseks on see, et kompressor lendab laiali ja seda ei remondita. Vahetatakse ainult. Uus maksab kusagil 30k, soomest varaosahaku.fi-st on võimalik kätte saada miski 800 EUR-ga.
Laiutan lõugu, sest olen selle tee läbi käinud. Hakkas vilinaga ja lõppes esimeste alumiiniumtorude vahetusega. Kogu ülejäänud huplaa ja muu sinna vahele. Ärge nüüd väga kõvasti lööge.
See, et asi kuskilt pidi lekib, ei ole mingil juhul normaalne, sest tegelikult vastupidiselt arusaamadele, ei voola kondisüsteemis vedelik, vaid üsna korraliku surve all gaas, mis siis surutakse kokku vedelaks. Kondi leket loikude jms näol ei ole võimalik tuvastada (v.a. kui on see värv pandud), välja lekkinud ollus immitseb sealt välja suht gaasilises olekus.
Kui see kusagilt välja immitseb, tähendab ka seda, et miskil hetkel vajub surve maha kogu süsteemis, mille tulemusena ei aeta ka seda õli, mis seal kogu muu solgiga ringi käib ringi ja jääb kompressor kuivale ja hakkab seamoodi häält tegema (ulumine, vilin jne). Tulemuseks on see, et kompressor lendab laiali ja seda ei remondita. Vahetatakse ainult. Uus maksab kusagil 30k, soomest varaosahaku.fi-st on võimalik kätte saada miski 800 EUR-ga.
Laiutan lõugu, sest olen selle tee läbi käinud. Hakkas vilinaga ja lõppes esimeste alumiiniumtorude vahetusega. Kogu ülejäänud huplaa ja muu sinna vahele. Ärge nüüd väga kõvasti lööge.
Ei ole vaja lüüa.Algselt postitas: miku
Laiutan lõugu, sest olen selle tee läbi käinud. Hakkas vilinaga ja lõppes esimeste alumiiniumtorude vahetusega. Kogu ülejäänud huplaa ja muu sinna vahele. Ärge nüüd väga kõvasti lööge.
Jutt täiesti õige:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...