Ettevaatust rehvieksperdiga.
Postitatud: E Dets 20, 2004 16:04
Mina ei soovitaks kellelegi sinnakohta oma auto rehve vahetama minna.
Kuu aega tagasi sai lastud talvekummid alla panna - pühapäeva õhtul tallinna sõites lahkus auto alt vasak esimene ratas poltide kadumise tõttu( ~400km sõidu järel).
Sai otsitud ratas üles, painutatud tiivaserva ja piduriketta kaitseplekki kettast nii palju eemale, et kõik vabalt ringi käis ja sõitu jätkatud. Näitasin nädal hiljem neile autot - need vaatasid üle ja täna siis vormistati selline vastus :
Olles teadlik Teie auto vigastustest on minu järeldus on selline, et
Teie autol tuli ratas sõidu ajal ära liigselt välja veninud keermete
tõttu ratta poldiaukudes. Nimetatud keermed pidid olema juba enne
rehvivahetust välja veninud (mitte küll nii palju, kui tagumised,
millele me ka uue poldi panime) ning järjekordne pingutamine oli
lihtsalt "viimaseks piisaks". Arvatavasti on mõne eelmise veermiku
remondi või rattavahetuse ajal rattapoldid liigselt pingutatud.
Dünamomeetrilise võtmega pingutamine, nagu seda Rehvieksperdi keskustes
tehakse ja mis on näha ka turvakaamera salvestusest, välistab keerme
rikkumise liigse pingsuse tõttu meie poolt. Rattapoldi keerme vigastust
oleks märganud ka rattavahetust teostanud rehvimees, kuid keerme
vigastus poldiaugus ei ole eriti lihtsalt tuvastatav. Eeltoodust
lähtuvalt ei näe ma Rehviekspert OÜ poolset süüd selles, et Teie autol
ratas alt ära tuli.
----
Mina igatahes sinna urkasse enam ei lähe ja koolitarkusena panen kõrva taha selle, et alati pingutan poldid ise üle.
Kuu aega tagasi sai lastud talvekummid alla panna - pühapäeva õhtul tallinna sõites lahkus auto alt vasak esimene ratas poltide kadumise tõttu( ~400km sõidu järel).
Sai otsitud ratas üles, painutatud tiivaserva ja piduriketta kaitseplekki kettast nii palju eemale, et kõik vabalt ringi käis ja sõitu jätkatud. Näitasin nädal hiljem neile autot - need vaatasid üle ja täna siis vormistati selline vastus :
Olles teadlik Teie auto vigastustest on minu järeldus on selline, et
Teie autol tuli ratas sõidu ajal ära liigselt välja veninud keermete
tõttu ratta poldiaukudes. Nimetatud keermed pidid olema juba enne
rehvivahetust välja veninud (mitte küll nii palju, kui tagumised,
millele me ka uue poldi panime) ning järjekordne pingutamine oli
lihtsalt "viimaseks piisaks". Arvatavasti on mõne eelmise veermiku
remondi või rattavahetuse ajal rattapoldid liigselt pingutatud.
Dünamomeetrilise võtmega pingutamine, nagu seda Rehvieksperdi keskustes
tehakse ja mis on näha ka turvakaamera salvestusest, välistab keerme
rikkumise liigse pingsuse tõttu meie poolt. Rattapoldi keerme vigastust
oleks märganud ka rattavahetust teostanud rehvimees, kuid keerme
vigastus poldiaugus ei ole eriti lihtsalt tuvastatav. Eeltoodust
lähtuvalt ei näe ma Rehviekspert OÜ poolset süüd selles, et Teie autol
ratas alt ära tuli.
----
Mina igatahes sinna urkasse enam ei lähe ja koolitarkusena panen kõrva taha selle, et alati pingutan poldid ise üle.