1. leht 1-st

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: T Mai 15, 2007 20:32
Postitas melka
Niisiis mõningad küsimused, mida targemad oskavad kindlasti kommenteerida. Mis amordid on 9-5 all, tehasest tulnuna, kas õli või gaas. Ise arvan et õli amort. Aerol on äkki gaasikad või? Teine küsimus on et millistega võiks õli amordid vahetada? Varasemates teemades on juttu olnud küll 9000 amordi vahetamine kõige nõrgema bilsteini vastu, milledega on auto käitumine oluliselt paranenud. Mõtted, kogemused:?:?

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: T Mai 15, 2007 20:49
Postitas ivomets
9-5 aero 2000 aasta all taga õlid. sai vahetatud sacsh´ide õlide vastu. tulemus: töötavate amortidega ikka parem!

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: T Mai 15, 2007 20:59
Postitas melka
Eks tutikate amortidega on kindlasti oluliselt parem. Antud juhul on minul amordid korras (Nädalavahetusel tegin amorditesti) aga olen enam kui kindel et kui õli omad vahetada gaasikate vastu, siis tulemus on palju parem:eureka:

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: T Mai 15, 2007 23:40
Postitas wyxx
Pooldan samuti gaasikaid:thumb:

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: K Mai 16, 2007 8:44
Postitas Jupats
kas tõesti olid esimestel 9-5tel õliamordid all?
Mul 2001 ja kui küsisin VM´ist (siis kui tagumisi vahetati) ,et kas mul on õli või gaas siis öeldi, et loll oled we?:D gaasid ikka

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: N Mai 17, 2007 19:58
Postitas melka
Mhh, teema vist tiba vale koha peal. Vaaria ei ole nagu õige koht. Palun, kes saab, see parandab ehk ära selle apsu.
Niisiis, kas ei ole siis kellegil rohkem tarka infot jagada. Mnjah eks väljas ilm ka ju ilus. :cool: Kellel ikka aega foorumit lugeda :drink:

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: R Mai 18, 2007 11:02
Postitas aatom
Ka mina, kes oma SAABiga Eestimaa teedel vurand juba 58 000 kilomeetrit, tegin äsja amorditesti ja oh imet, kestavad veel, eriti esimesed. Samas ei tea, millal need (eelmise omaniku ajal Belgias) alla on pandud, selle kohta paraku ajalugu puudub (ka hooldusraamatus). SAAB sõitnud siis juba üle 200 000 km. Ja vähemalt esimesed olid Sacsh-id Saabi märkidega.

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: L Mai 19, 2007 8:54
Postitas Trionic
Algselt postitas: jupats
kas tõesti olid esimestel 9-5tel õliamordid all?
Mul 2001 ja kui küsisin VM´ist (siis kui tagumisi vahetati) ,et kas mul on õli või gaas siis öeldi, et loll oled we?:D gaasid ikka
pole neil kunagi mingeid mittegaasamorte olnud tõesti.

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: L Mai 19, 2007 17:42
Postitas melka
Mhh, sain oma küsimusele nüüd ka vastuse. Mille poolest aga erineb aero vedrustus tava 9-5 -est. aerol jäigemad vedrud??

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: L Mai 19, 2007 22:12
Postitas dohman
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: jupats
kas tõesti olid esimestel 9-5tel õliamordid all?
Mul 2001 ja kui küsisin VM´ist (siis kui tagumisi vahetati) ,et kas mul on õli või gaas siis öeldi, et loll oled we?:D gaasid ikka
pole neil kunagi mingeid mittegaasamorte olnud tõesti.
the wheel suspension comprises a MacPherson strut with cylindrical coil and bouble-action gas dampers. There is also an anti-roll bar and subframe.
:facts:

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: P Juun 10, 2007 21:53
Postitas melka
Huvitav kui tõepähe võib neid amordi teste võtta. Olen nagu siit ja sealt kuulnud et tulemused võivad olla eksitavad. Tulemus oli siis esimesed 71% ja 72% tagumised siis 77%. See pidavat olema väga hea. No aga miks siis ei ole pagan küll hea sõita :wall: Sõbral on 2003 aasta 9-5 ja selle juhitavus on ikka tiba minu omast parem. Muidugi uuemal on vist stabika varras ka jäigem?? Samas aga pole ju loogiline et auto on 8 aastat vana ja üle 250 tuhande sõitnud, siis ei saa ju amort olla enam kaugeltki ju uus. Jagate ehk mõtteid kommentaare??

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: E Juun 11, 2007 6:45
Postitas Trionic
Väga subjektiivne on amorditest.

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: E Juun 11, 2007 8:29
Postitas S9K
Amorditest valetab juba siis kui rehvid erineva rõhuga.

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: E Juun 11, 2007 8:59
Postitas qdwin
Rõhk võib mõjutada, kuid see test jääb ikkagi väga subjektiivseks. Nii uute, kui vanade amortide testi tulemus on hall keskmine. Mõtetu. Tonnise amordid tuli ruttu ruttu ära vahetada, vaatamata testi üsna headele tulemustele.

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: E Juun 11, 2007 9:54
Postitas olaviv
Amorditest rohkem katkise amordi tuvastamiseks, väiksemaid kulumisi see adekvaatselt ei hinda. Ikka see vana hea käega õõtsutamise test - surud poritiiva paar korda alla, niiet õõtsuma hakkab ja siis lased lahti, peale seda hetke tohtis vist ühe täisvõnke (üks õõts üles ja alla) teha, kui jääb pikemalt võnkuma siis on amordi tervis kehvakene.
Ja sõiduomadusi mõjutavad peale amortide veel ka kinnituspuksid ja stabikavarda puksid. Viimased ei pruugi sugugi pealtnäha halvad välja näha. Just vahetsin tonnisel esi ja tagavarda puksid ära ja hoopis teine asi sõita. Kuigi need olid terved ja kumm pehme olid keskavad siiski kõvasti suuremaks kulunud. Sõiduomadustes andis see ikka kõvasti tunda. Ega siis asjata stabikavarda nimeks stabiilsuse varras ole ;)

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: E Juun 11, 2007 10:09
Postitas Jupats
Meie oludes enamasti ei saa amort nii kaua all olla et nn. äraväsib(õõtsuma hakkab). Pigem hakkab amort ennem kolisema. Minul oli vasak tagumine amort pooleks!! ja ei õõtsunud midagi:D parem pisut õõtsus.

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: E Juun 11, 2007 19:39
Postitas melka
Mnjah, tuleb rahakotti kergendada ja uued alla osta. Olen siit sealt uurinud ja saaksin ise päris hea hinnaga kätte bilsteini B6. Tea kas teeb liiga jäigaks:?:?

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: E Juun 11, 2007 21:44
Postitas Jupats
ei usu, et märgatavat vahet stockiga märkad. Amordi vahetus muudab nii või naa olemise pisut jäigemaks kui muidu.

Saab 9-5 ja amordid

Postitatud: E Juun 11, 2007 21:48
Postitas melka
Arvad, küsin seda selle pärast et B6 ei ole mitte kõige pehmeb bilstein. B4 peaks olema kõige pehmem. Edasi B6 ja B8. Viimane siis eriti jäik. Rohkem ringraja sõituks.