1. leht 1-st

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: P Mai 27, 2007 16:41
Postitas Ingvar
Mure järgmine, et sai täna Riias käidud ja sinna sõit kulges tõrgeteta. Peale 1,5 tunnist peatust uuesti sõitma hakates oli 250hj-st alles vast mingi 50hj. Auto oli väga uimane, seda eriti sõitu alustades, tundus nagu läheks kohalt 3-da käiguga ära. Käigukast toimetab igati korrktselt, nii et selle viga ei tohiks olla. Tulin tagasi tasa ja targu ja pöördeid katsusin nii palju, kui võimalik mitte üle 2500 rpm-i lasta. Saulkrastis tegime väikese peatuse ja peale seda hakkas auto jälle korralikult toimetama. Pärnusse jõudes ja linnavahel tiirutades kadus jõud jälle ära. Algul mõtlesin, et äkki on katalüsaator umbes, aga tagant tundub kuuma õhku korralikult läbi tulevat ja ega kat just suure tõenäosusega ennast ise puhtaks ei köhi ka.
Kas oskab keegi oletada, milles võiks viga olla?
Ja kas turbo seier peabki tühikäigul valge sektori keskel olema?
Autoks 9-5 Aero ´04, ls 63000km ja suur hooldus VM-s 1000km tagasi tehtud. Tühikäik on normaalne ja mingeid muid anomaaliaid ei tähelda, armatuuris ka ühtegi liigset tuld ei põle.
Ja kas selle autoga kannataks Pärnust Tallinna VM-i sõita või ei ole see soovita?
Siin teemas samad sümptomid:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4915
Kas keegi seletaks võhikule, mis see BPC on?

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: P Mai 27, 2007 17:12
Postitas Cyber
BPC on see klapp, mille juurest 3 voolikut turboni läheb. Sellega reguleeritakse turborõhku. Ilmselt kusagil ees otsas mootoriruumis radika küljes näiteks... (Ma muidugi seda '04 9-5 kapotialust ei tea täpselt).

Tühikäigul seier keset valget ala on normaalne. valge kollase piir peaks 0 rõhk olema.

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: P Mai 27, 2007 20:07
Postitas Jupats
võimalik ka veel, et wastegate varras on plehkat panud. st et splinter lännu ja varras poldi otsast maas.

hetkel on su auto vabalthingav...:D

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: E Mai 28, 2007 10:09
Postitas Ingvar
Algselt postitas: jupats
võimalik ka veel, et wastegate varras on plehkat panud. st et splinter lännu ja varras poldi otsast maas.

hetkel on su auto vabalthingav...:D

Ei tohiks olla, sest täna sõidab auto jälle normaalselt. Panime läpaka hommikul taha ja vea teated puuduvad. Kas võib selline anomaalia olla tingitud liiga kuumast ilmast? Eile oli väga lämbe ja palav ilm ning jõud kadus just linna sõidul. Maanteel hakkas jälle korralikult toimetama. Armatuuris küll vee temp. näidik oli normis.Täna hommikul sai ka linna vahel pikemalt tiirutatud, aga ei midagi. Ja veel selline küsimus: kas vigane BPC peaks vea teate mällu jätma või ei?:freak::wall:
Kas on kellegil veel mõtteid, kust või kuidas viga otsida? Nii kaua, kui auto jälle korralikult toimetab vist midagi edasi otsida ei saa?:poke:

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: E Mai 28, 2007 10:11
Postitas qdwin
Kui jõudu ei olnud, kaugele turbo seier tõusis?

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: E Mai 28, 2007 10:14
Postitas Ingvar
Väga ei tahtnud suruda, aga vist liikus vajadusel ikka punaseni välja.

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: E Mai 28, 2007 10:30
Postitas saabu
Mul juhtus laupäeval sama lugu,pöörded üle 3000 tõusta ei taha,turbo seier kollases.Kuna linna tagasi ei viitsinud sõita,siis kodus puhusin õhufiltrit natuke ja asi läks paremaks,täna linna sõites tegi turbo vilet.Uus filter sisse ja eks õhtul näis mis toimub.

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: E Mai 28, 2007 10:40
Postitas Ingvar
No mul õhufiltri muret olla ei tohiks, sest VM-s 1000km tagasi suur hooldus tehtud.

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: E Mai 28, 2007 12:06
Postitas Jupats
wastegate varras näiteks veakoode ei anna. BPC kohta ei oska öelda. Praeguste ilmadega võib ju intercooler ka tuliseks minna. Siis poob auto ennast kinni.

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: E Mai 28, 2007 12:17
Postitas Trionic
Algselt postitas: jupats
wastegate varras näiteks veakoode ei anna. BPC kohta ei oska öelda. Praeguste ilmadega võib ju intercooler ka tuliseks minna. Siis poob auto ennast kinni.

Varras ise tagasi ronida ei saa,seega viga mujal.Võimalik ja suht levinud häda on sellesama varda ja klapi vahelise liitmiku kinniroostetamine,siis sarnased sümptoomid.

Kuhu kadus aero jõud?

Postitatud: K Juul 18, 2007 15:03
Postitas Ingvar
Võib selle teema ka lõppenuks lugeda. Viga oli esimeses katalüsaatoris, ms ei tahtnud mootori soojenedes enam heitgaase läbi lasta. Tänud ka Troosti poistele, kes pika otsimise peale vea suutsid leida ja auto jälle normaalselt käima panna.