1. leht 1-st

tonnise kliima puhub ainult ühe kiirusega

Postitatud: P Juun 10, 2007 23:25
Postitas Nöx
Salongi ventilaator lõpetas täna õhtul erinevatel kiirustel opereerimise ära. Töötab ainult konstantselt ühel (mingi keskmine) kiirusel. Ei aita ka kui käsitsi vunki juurde panna.

Vanal kliimata tonnisel oli sarnase probleemi põhjustajaks reostaadi rikke. Kas kliimaga variandil ka kuskil selline asi on? Kus? Kas see võib olla probleemi põhjustajaks?
Lisaks tuli kusagilt korra ka kärsahaisu (selline mähise kärsakas vms)

masinaks '95 a tonnine ACC-ga

tonnise kliima puhub ainult ühe kiirusega

Postitatud: E Juun 11, 2007 0:11
Postitas sebastian
Ehk kärssas ventika kiirusregulaator. Asub see kapoti all, vaheseina (nn. tulemüüri) taga...in evaporator housing behind bulkhead...pilti pole kahjuks.
Ventika mootor tuksis (pöörleb raskelt, puksid läbi vm.), siis see regulaator ka otsad annab. Täpset skeemi ma ei tea, aga ideeliselt peaks seal lisaks muudele komponentidele olema üks transistor väikese radikaga, põleb see transistor lühisesse ja ventikas panebki ainult max. pööretega.

edit: '91 tonnisel on ta seal: http://quasimotors.com/fan_ctllr_location.htm
Hiljem viidi regulaator natuke ülespoole

tonnise kliima puhub ainult ühe kiirusega

Postitatud: K Juun 13, 2007 21:15
Postitas Nöx
Tänud väga kasuliku lingi eest.

Uurisin asja veits ja tekkis küsimus.
Kas sama regulaator reguleerib ka tagumistes ustes olevaid ventikaid?
Ventilaaotori kiirust konsoolilt muutes tagauste ventide kiirus igastahes muutub. Kas võib loota et regulaator ok?

Samas sain ka aru, et salongi vendimootor omadega õhtal :mad:
niipaljukest kui veel ringi käis, tegi väga koledat häält.

tonnise kliima puhub ainult ühe kiirusega

Postitatud: K Juun 13, 2007 22:23
Postitas sebastian
Algselt postitas: Nöx
Ventilaaotori kiirust konsoolilt muutes tagauste ventide kiirus igastahes muutub.
Oled ikka kindel et muutub? Pole ma ise küll märganud, aga võibolla tõesti.
Skeemi järgi ei lähe tagumised vendid samasse regulaatorisse kuhu peavent, vaid otse ACC ajusse. Seal lülitakse nad vajadusel sisse...nähtavasti mingi analoogse transistorregulaatoriga.
Kui ventikas enne koledat häält tegi, siis on üsna kindlalt vigane regulaator.

edit: soovitan sul kõigepealt ventika mootor vahetada ja siis regulaator. Uut regulaatorit rikkis mootoriga proovida ei tohi...põleb seegi läbi.