Saab 9-5 Aero 2.3T, MY2003, Skybound
Postitatud: P Juul 01, 2007 23:24
Olen siin foorumis juba peaaegu aasta otsa ilma Saabita plärtsunud, nüüd sai see viga parandatud 
Täna sai ka Paadi juures mõned pildid klõpsitud - üks teine foorumlane (wyxx?) oli ka kunagi oma lennukiga sinna maandunud ja pilte teinud. Sealt idee saingi, kuna koht minu elukohast kõigest kiviviske kaugusel
Muutunud on vahepeal niipalju, et pärast auto kättesaamist veeretasin alla foorumlase Dohmani käest ostetud veljed (millel peal foorumlase TROLL käest ostetud rehvid)
Aga auto on tõesti hea, peale mõne pisivea paistab olevat hästi hoitud. Seest ei nagise absoluutselt, veermik ei tee piuksugi, mootor ja elektroonilised vidinad töötavad laitmatult ja hele nahksisu (peale juhiistme) näeb müstiliselt hea välja.... nagu uus (Y) Hooldused on tehtud Saabi esinduses Šveitsis, sissekanded tehtud korrektselt ja seega peaks kehtima ka 8-aastane mootorigarantii (täpsustan Vikingis).



Lühidalt siis mini-ülevaade kelladest ja viledest:
Mis peal: kõige meeldivam üllatus autot Tartus üle vaadates oli see, et tegu Model Year 2003 autoga. Tuli see välja VIN-koodilt ja see muutis hinna ka palju meeldivamaks
Siit ka lisad, mida 2002. aastakäigul vist ei kohta: Sen-tronic käiguvahetus roolilt ja bi-xenon esituled kombinatsioonis halogeen-kaugtuledega. Lisaks parkimisabile, vihmasensorile jms. oli suureks plussiks ka eemaldatava kärukonksu olemasolu (Y)
Mis puudu: elektrilised (ja ventileeritavad) istmed ja tagaistmesoojendus (ehk esiistmed siis mehaanilised ja ainult soojustusega), katuseluuk ja telefonihoidja-handsfree (mis on plaanis lähiajal paigaldada). Seniste loomkatsete tulemusena tundub, et puudu on ka signa ja kasko nõudmisel on vaja paigaldada.
Mis viga: kriimud tagapampril, paar parkimismõlki, SID-il üsna hea ports piksleid surnd, juhiistme serv väheke marraskil, kundepoolse A-pillari kattel väike auk. Juhipoolne peegel streigib elektrilisel kokkuklappimisel, tagaluugi ühel nn. "positsioneerijal" alt mündisuurune alus puudu ja seetõttu luuk ühest servast madalam, kui peaks. Käikude lülitumisel on väike kala, viimasel ajal pole enam tunda andnud. Kui Troosti härrasmehed on üle vaadanud, eks siis saab täpsemalt rääkida.



Väike ülevaade siis ka esimestest elamustest inimese pilgu läbi, kes varem pole Saabi roolis olnud:
Positiivselt üllatas: erakordselt hubane salongivalgustus, koos tumeda puitimitatsiooni ja beeži nahaga moodustab see fantastilise luksusliku õhustiku. Üllatuse alla kvalifitseerub ka see, et salongis on ikka päris vaikne - kunagi keegi foorumis torises, et salongimüra on 9-5-l vaikimisi liiga suur ja tekib vajadus pigimattida. Vennal on E38 (730) buumer ja sisemüra poolest on nad täiesti ühe pulga peal. Samuti vedrustuse jäikus oleneb taustsüsteemist
Kui ma nüüd Saabi roolist tagasi 10 aastat vanemasse Hondasse ronin, siis tekib tunne, nagu sõidaks kardiga. Iste madalal, lärmi palju rohkem, auklikul teel raputab.
Midagi negatiivset? Raske leida. Kui võrrelda sakslastega, siis salongi koostekvaliteet jätaks nagu mõnes kohas soovida. Nuppudel on väike "loks" sees, suunatule ja kojameeste hoovad ja käigukang liiguvad väheke ebamääraselt (nagu lõtkuga), mõnes kohas on mingid liistuvahed liiga suured. Keskkonsooli paneelid on omavahel väikese nihkega (peaks saama timmida?). Ei midagi tõsist, jutt käib millimeetriosadest ja materjalid ise (eriti nahk) on tegelikult väga kvaliteetsed, lihtsalt kohati jääb sellest Lexuse/Mersu/jne. koostetäpsusest tiba puudu. Teine asi, mis sõidu ajal silma hakkas, oli kiirushoidja kasutamise ebamugavus. Nupud on rooli varjus ja käsitsemine vajab harjumist. Paar korda sõidu ajal kobamisi ilma vaatamata aktiveerida püüdes vilgutasin vastutulijaile kaugtulesid
Samuti see, et lisamine-vähendamine toimub samalt kangilt ja põhimõtte poolest täiesti erinevate nuppudega. Saabi insenerid oleks võinud teha mingi triki -M+ nuppudega, et D režiimis "Cruise"'ga sõites toimiksid käiguvahetusnupud roolil kiiruse regullijana.
Ja lõpetuseks ka sõiduelamusest - esimene positiivne elamus oli see, KUI rahulikult ja lihtsalt Aeroga sõita võimalik on. Selle obesekarja kohta oleks arvanud, et linnas sõites on gaasipedaal erk ja äkiline (juba Honda on linnasõidus ja ummikus kulgedes 150hp toel nagu hüppav kits - OK tegu manuaaliga), aga selle rahuliku kruiisimismaneeriga, nagu Saabil, võib julgelt kasvõi vanaema rooli saata. Ka vikatiga vanamemm tee ääres VÕIB Aero omanik olla
Igaljuhul on tõsi, et kihutama see auto küll ei sunni, rahulikult kruiisida on hoopis mõnus - ja peamiselt linnasõiduga näitab mul kütusekuluks hetkel 11,2
Kui on aga vaja rohkem powerit, siis on see ainult varbavajutuse kaugusel. Väga lihtne on tipptunnil kõrvalteelt peateele keerata, ilma et kellelegi jalgu jääks - mõne sekundiga on teistega võrdne linnakiirus saavutatud. Fantastiline lihtsalt, kui pingevabalt linnas kulgeda saab, omades sellist reservi. Tühjal sirgel teel sai aga ka S-tähe toel Aero võimeid proovitud. Kuni 100-ni oli see auto kiire, isegi väga kiire..... kusagil 100km/h juures aga tuli nagu mingi extra moment veel juurde ja siis läks ikka päris magusaks ära
Tee oli lühike ja suuremaid kiirusi ei üritanud. Aga öösel und ei saanud ja üritasin meelde tuletada, kus ma veel sellist tunnet varem kogenud olen. Vist lennuväljal enne õhkutõusu, mõtlesin 


EDIT: paar pilti veel lisatud...

Täna sai ka Paadi juures mõned pildid klõpsitud - üks teine foorumlane (wyxx?) oli ka kunagi oma lennukiga sinna maandunud ja pilte teinud. Sealt idee saingi, kuna koht minu elukohast kõigest kiviviske kaugusel





Lühidalt siis mini-ülevaade kelladest ja viledest:
Mis peal: kõige meeldivam üllatus autot Tartus üle vaadates oli see, et tegu Model Year 2003 autoga. Tuli see välja VIN-koodilt ja see muutis hinna ka palju meeldivamaks

Mis puudu: elektrilised (ja ventileeritavad) istmed ja tagaistmesoojendus (ehk esiistmed siis mehaanilised ja ainult soojustusega), katuseluuk ja telefonihoidja-handsfree (mis on plaanis lähiajal paigaldada). Seniste loomkatsete tulemusena tundub, et puudu on ka signa ja kasko nõudmisel on vaja paigaldada.
Mis viga: kriimud tagapampril, paar parkimismõlki, SID-il üsna hea ports piksleid surnd, juhiistme serv väheke marraskil, kundepoolse A-pillari kattel väike auk. Juhipoolne peegel streigib elektrilisel kokkuklappimisel, tagaluugi ühel nn. "positsioneerijal" alt mündisuurune alus puudu ja seetõttu luuk ühest servast madalam, kui peaks. Käikude lülitumisel on väike kala, viimasel ajal pole enam tunda andnud. Kui Troosti härrasmehed on üle vaadanud, eks siis saab täpsemalt rääkida.



Väike ülevaade siis ka esimestest elamustest inimese pilgu läbi, kes varem pole Saabi roolis olnud:
Positiivselt üllatas: erakordselt hubane salongivalgustus, koos tumeda puitimitatsiooni ja beeži nahaga moodustab see fantastilise luksusliku õhustiku. Üllatuse alla kvalifitseerub ka see, et salongis on ikka päris vaikne - kunagi keegi foorumis torises, et salongimüra on 9-5-l vaikimisi liiga suur ja tekib vajadus pigimattida. Vennal on E38 (730) buumer ja sisemüra poolest on nad täiesti ühe pulga peal. Samuti vedrustuse jäikus oleneb taustsüsteemist

Midagi negatiivset? Raske leida. Kui võrrelda sakslastega, siis salongi koostekvaliteet jätaks nagu mõnes kohas soovida. Nuppudel on väike "loks" sees, suunatule ja kojameeste hoovad ja käigukang liiguvad väheke ebamääraselt (nagu lõtkuga), mõnes kohas on mingid liistuvahed liiga suured. Keskkonsooli paneelid on omavahel väikese nihkega (peaks saama timmida?). Ei midagi tõsist, jutt käib millimeetriosadest ja materjalid ise (eriti nahk) on tegelikult väga kvaliteetsed, lihtsalt kohati jääb sellest Lexuse/Mersu/jne. koostetäpsusest tiba puudu. Teine asi, mis sõidu ajal silma hakkas, oli kiirushoidja kasutamise ebamugavus. Nupud on rooli varjus ja käsitsemine vajab harjumist. Paar korda sõidu ajal kobamisi ilma vaatamata aktiveerida püüdes vilgutasin vastutulijaile kaugtulesid

Ja lõpetuseks ka sõiduelamusest - esimene positiivne elamus oli see, KUI rahulikult ja lihtsalt Aeroga sõita võimalik on. Selle obesekarja kohta oleks arvanud, et linnas sõites on gaasipedaal erk ja äkiline (juba Honda on linnasõidus ja ummikus kulgedes 150hp toel nagu hüppav kits - OK tegu manuaaliga), aga selle rahuliku kruiisimismaneeriga, nagu Saabil, võib julgelt kasvõi vanaema rooli saata. Ka vikatiga vanamemm tee ääres VÕIB Aero omanik olla






EDIT: paar pilti veel lisatud...