1. leht 1-st
millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 17:20
Postitas tanel122
Otsustasin siin paari nädala jooksul kui auto müüki panin et ei müügi maha.Kuna ostjad tulevad tingima ja ei taha seda hinda välja maksta,paras peavalu see müümine.Kuna olen varem omanud 9 autot,hakkab igakord sama jama pihta.Niisiis otsustasin oma aero endale jätta.Tuli küll tahtmine osta Janne pakutud 9-3 aero ,kuid arvutusi tehes 115 oma auto väärtusele juurde maksta pani mõtlema.Selle raha eest võiks ju enda omal midagi korda saata.Nüüd paluks abi klubikaaslastelt!
1.kuna on mõtet hakata hirchima?
2.kui korras peab olema eeldatavalt mootor(ise hindan 10-st 7)
3.kui kulukaks võib kapp remont ulatuda koos softi vahetusega
4.kas on mõtet kui praegu liigub ka
5.kas rõngaste vahetus eeldab seda ka et siis kindlasti peaks ka väntvõlli lihvima ja uued saaled panema(+kaane lihvimine ja klappide sooveldamine
millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 17:45
Postitas olaviv
Minu soovitused.
Mõtle endale kõigepealt selgeks, mida sa selle autoga teha plaanid, sellest tulenevad edasised soovitused ja tegevused. Vaata kuidas masinal kere on, roostetavat isendit pole ehk mõtet tuunima või kapremontima hakata. Piilu polstrite ja katete alla, sealt kipub kõigepealt rooste minema.
Kui oled jõudnud seisukohale, et ikka tahaks miskit ära teha ja masinat ägedamaks saada, siis mina võtaks asja ikka põhjalikult ette ja teeks koos forseerimisega ka mootori ilusti korda ning veermiku samuti. Salongividinate ja mugavuslisade korrastus on juba maitse asi.
Kapremondi maksumus sõltub suuresti sellest, mida remontida. Kui ise teed võid ka paari tuhandega hakkama saada (mootori juppide hind reeglina väike). Kui teha lased siis suurusjärk ilmselt 10-30 kilo.
Tuunimise hinnast saad pildi ette, kui uurid maptuni lehte ja palju seal erinevad stage komplektid maksavad.
Rõngaste vahetus väntvõllli lihvmist ei eelda. Vänta lihvi siis, kui see on kulunud tolerantsist välja. Klappide soveldamine (või lihvimine) hinnatakse välimuse järgi - kui tööpind on kogu ulatuses peegelsile, siis pole vaja.
millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 17:58
Postitas tanel122
Kuna olen juba keret enne müüki kontrollinud siis roostet leidub väga minimaalselt.Ilmselt hakkan siis asjaga tegelema.
1 küsimus veel aga kas ei ole mitte nii et kui rõngaid vahetad muutub ju hõõrdetegur suuremaks.see siis koormust saaledele ei tekita?
millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 18:06
Postitas olaviv
Kindlasti muutub hõõrdetegur ja hõõrdumine aga mis siis sellest? Kui remonditud mootori korralikult sisse sõidad on kõik normis. Ega vända lihvimine hõõrdumist vähenda. Lihvimise mõte on selles, et kui vända laagripinnad on kulunud ja on kusagil standardmõõdu ja remontmõõdu vahel siis lihvitakse niipalju maha, et remontmõõtu mahuks. Siis pannakse remontmõõdu saaled.
Praktikas jäetakse vahel vänt lihvimata, pannakse lihtsalt uued saaled ja läheb edasi küll. Kuid tuunitud turbomootoriga ei riskiks

millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 19:38
Postitas Cyber
Alusta sellest, et su mootor oleks originaalolukorras 9-10 punkti vääriline selles 10 punkti skaalal. Alles peale seda hakka juurde keerama. Lisanduva jõu mahasaamiseks peaks kohe ka sildade kallale minema. Jäigem/madalam ehk.
Mina alustaks ilmselt mootori kettide-rihmade-turbo kontrollist ja vajadusel vahetusest. Siis sillad ja alles siis hakkaks softi vahetama.
millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 20:29
Postitas romza
Algselt postitas: Cyber
Alusta sellest, et su mootor oleks originaalolukorras 9-10 punkti vääriline selles 10 punkti skaalal. Alles peale seda hakka juurde keerama. Lisanduva jõu mahasaamiseks peaks kohe ka sildade kallale minema. Jäigem/madalam ehk.
Mina alustaks ilmselt mootori kettide-rihmade-turbo kontrollist ja vajadusel vahetusest. Siis sillad ja alles siis hakkaks softi vahetama.
Olen isiklikult sama meelt.
Enne auto korda ja siis tuunima. Kui tõesti plaanid tõsisemad, siis juba mootori ja auto hoolduse käigus teha selliseid töid, et siis hiljem mootorit uuesti lahti ei peaks võtma. Näiteks portimist või nukkvõllide lihvimine. Ja kui raha rohkem, siis miks ka mitte sepiskolvid

millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 20:35
Postitas Cyber
Algselt postitas: romza
Ja kui raha rohkem, siis miks ka mitte sepiskolvid
Kui ma nüüd õieti mäletan siis need on seal nagunii..

Või olid need klassikutel??
millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 22:09
Postitas qdwin
Nii ei tohi teha:
Enamik siinsetest, kes on vähemalt taastanud tehaseandmedki, on alustuseks lisanud bleederi/kuulklapi ning möllanud ajuga. Seejärel rahaliselt kõige ebasobivamatel momentidel on välja vahetatud kogu väljalase täies pikkuses, kolisevad ketid, saaled, turbo (igaks juhuks on mitu korda järjest reha peale astutud ja proovitud Garrettitega jännata), sidur, pidurid, kinni kiilunud reduktsiooniklapp jne.
Krt. aga ahvatlus on ju suur! Pisut raha (saab ka ilma) ja suu kõrvuni... Korraks...
Aga seeeest nüüd on lõpuks hea mõnuga kruiisida. Selline hea rahulik pereauto.
millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 23:02
Postitas Jupats
Algselt postitas: qdwin
(igaks juhuks on mitu korda järjest reha peale astutud ja proovitud Garrettitega jännata
Sellega oled küll vist ainult sina hakkama saanud:D:D:D
millest alustada?
Postitatud: N Aug 02, 2007 23:15
Postitas qdwin
Ma ahvisin Trionicut järgi.
millest alustada?
Postitatud: R Aug 03, 2007 10:14
Postitas suur
Olen siinsetega päri.
1.1 - mootor perfektsesse korda
1.2 - väljalase korralikult hingama
2 - Hirch
3 - Rõhukell (et üle ei pingutaks)
4 - MBC
.....
millest alustada?
Postitatud: R Aug 03, 2007 19:50
Postitas tanel122
jama küll et asjlikud mehed tallinnas on ,sest tartu Carringut ei usalda ma üldse.Abis on muidugi sõber kes juba ammustest aegadest autodega tegeleb,kuid jama see et tal pole kokkupuuteid saabiga varem olnud.Niisiis tegutsen omapead koos sõbraga.Esialgene plaan on mootori ketti vahetus.Siis peaks ka rõhud üle mõõtma silindrites (Palju saabil orig-.. peaks olema?vast 15)Kui siis selgub et peaks lahti võtma kogu kupatuse siis vast sooveldus ja lihvimine.Arvan et mõistlik oleks sidur ka vahetada välja koos korviga !Kuida turbot kontrollida seda tean ainult niipalju et lõtk ei tohi suur olla.Kui see jama valmis kõik vahetan enamus voolikutes ja mootori padjad,kindlasti ka kõik mootorijuurde kuuluvad tihendid(nende maksumus oli vist 2500 komp)sillad puksid korras kõik hiljuti sai huvipärast kontrollitud.Kui peaks midagi veel tegema võiks keegi teada anda:?
mismoodi väljalaset teha ?(kas uus kollektor )
sorry:red:
millest alustada?
Postitatud: R Aug 03, 2007 20:03
Postitas suur
Algselt postitas: tanel122
jama küll et asjlikud mehed tallinnas on ,sest tartu troosti ei usalda ma üldse.
Tartus Troostautot muteada pole. Pidasid vast Carringut silmas.
mismoodi väljalaset teha ?(kas uus kollektor )
Pidasin silmas sportkatti koos 3" väljalaskega. Umbes seda, mis Iff'i autol all on (kuigi tal vist katti üldse pole, uuri tema auto teemat.)
Loomulikult võiksid ka vana kolle ära lihvida ja kontrollida, ega seal pragusid pole. Kõvematel meestel on "isetehtud" torukollektorid, kuid seda vast esialgu siiski tarvis pole. Tähtis on eesmärgid seada. Võid ju mõne siinse ässtonnise eeskujuks võtta. Neid on siin mitmeid - iroman, iff, qdwin, torque, teager ,sebastian - eeskujusid küll.
EDIT: vabandust kui keegi nimekirjast välja jäi või kui keegi ennast seal liigsena tunneb.
millest alustada?
Postitatud: R Aug 03, 2007 20:24
Postitas MadMan
Hm. Üksjagu veidrusi üleeelmises postis - "tartu troost", "kettid" jne...
Turbo kontrollimine on ka veidike kogemust nõudev tegevus. Tartus on Soinaste tn-l üks tõsine Turbo-taat.