1. leht 1-st
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 08, 2007 15:17
Postitas Ryhkija
88.a aasta klassik, alul ei pidanud viiendat hästi sees ja kippus välja viskama, kui jala vähe järsemalt gaasipedaalilt ära võtsid. Mingi aja pärast see probleem kadus, kuid nüüdseks on asendunud vastupidisega - sisse läheb viies käik ilusti, kuid välja saamiseks on vaja jõudu kasutada.
Võimalikud põhjused:
Väsinud mootoripadjad?
Sidur?
Käiguhoovastik?
Käigukast ise vaikselt ära minemas?
...
Mida annab teha, et viies käik jälle korralikult lahutuks?
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 08, 2007 16:02
Postitas KT100
vb käiguhoovastik paigast nihkunud? tulemüüri juures, vahetult pärast kasti on nuutidega liitekoht
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 08, 2007 16:08
Postitas Cyber
Esmalt arvaks mootoripatju või hoovastikku.
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 08, 2007 16:17
Postitas ivomets
kõige esmalt arvaks, et salongis käigukangi alt/ juurest 3 polti lahti. yks kord nägin sellist varianti ja yks kord nägin veel. kummi- või nahkkate ymbert käigukangi ylesse tõmmata ja siis näeb sinna alla.
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 08, 2007 17:24
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: ivomets
kõige esmalt arvaks, et salongis käigukangi alt/ juurest 3 polti lahti. yks kord nägin sellist varianti ja yks kord nägin veel. kummi- või nahkkate ymbert käigukangi ylesse tõmmata ja siis näeb sinna alla.
Et lihtsalt poldid lahti põrunud? Peab järele vaatama, äkist ongi nii ...
Seda käigukangialust, kui ta juba lahti peaks olema määritakse vist kah miski ollusega, aga millega?
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 08, 2007 17:35
Postitas mts
mäletan,et omal oli selline jama,et süütelukk suri ära ja sai kogu see krempel seal ära vahetatud ja enne seda oli jama samuti 5 käiguga,mis ei läinud sisse alguses.
pärast sain vulkanusele rääkides teada,et oleks võinud asja ka ära rikkuda täiesti.
niiet üks võimalus on ka see kuliss seal.
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 08, 2007 17:53
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: mts
...ja enne seda oli jama samuti 5 käiguga,mis ei läinud sisse alguses....
Sisse lähevad kõik käigud üldjuhul ilusti, jama on vaid viienda välja saamisega.
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: N Aug 09, 2007 10:02
Postitas Pereira
Algselt postitas: Ryhkija
Algselt postitas: mts
...ja enne seda oli jama samuti 5 käiguga,mis ei läinud sisse alguses....
Sisse lähevad kõik käigud üldjuhul ilusti, jama on vaid viienda välja saamisega.
Mul täpselt sama lugu OG 9-3 viienda käiguga. Peaks ka asja uurima.
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: N Aug 09, 2007 11:21
Postitas veldur
Algselt postitas: Pereira
Mul täpselt sama lugu OG 9-3 viienda käiguga. Peaks ka asja uurima.
Ka minu 9-3 OG-l ei taha 5-s vahel hästi välja tulla. Peab käega natuke tugevamini tõmbama.
Ja 3. ning 4. lähevad kehvasti sisse, justkui midagi takistaks.
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: N Aug 09, 2007 11:32
Postitas Cyber
Teeks äkki nii, et ei ajaks ühes teemas klassiku ja 9-3 käigukastijamasid taga? Need on ikka üsna erinevad autod. Pärast on nagu puder ja kapsad, keegi ei saa aru, millest parasjagu jutt.
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: T Aug 28, 2007 12:05
Postitas EnnSvensson
Algselt postitas: KT100
vb käiguhoovastik paigast nihkunud? tulemüüri juures, vahetult pärast kasti on nuutidega liitekoht
Ei ole nuutidega liitekoht,hoopis klemm-liide silindrilisel pinnal.Klemmliite üks ots kinnitub käigukastist tulevale juhtvardale ristiläbi koonilise poldiga,seal vahel on veel kummist leevendi, ja on üheselt fikseeritud.Klemmliite klemmipoolne ots kinnitub käigukangi-aluse kulissivarda otsa.Läbi selle klemmliite on võimalik reguleerida klassikul ja üha-ühal käigukangiasendit.
Võimalik,et ryhkijal on kummist leevendusmuhv väsinud-väändub.Ja veel..
Kuna viienda käigu sisselülitamisel -käigukang paremale, läheb käigukangi all olev tagurpidikäigu piiraja (see mille kraega üles tõmbad,kui t.käiku lülitad)vastu alumiiniumist astet.Kui mehel on palju jõudu ja viiendat tihti tuleb lükata,onjuhtunud,et piiraja paindub ja sööb ennast alumiiniumi peale natuke sisse ja siis ei tahagi käik välja tulla.
Nii et kõige pealt ivo metsa nõu(sama asi juhtub kui käigukangi munaka poldid lahti) ja kui ei aita siis tasub ka korra käigukangi alla vaadata.
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: T Aug 28, 2007 13:59
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: EnnSvensson
Ja veel..
Kuna viienda käigu sisselülitamisel -käigukang paremale, läheb käigukangi all olev tagurpidikäigu piiraja (see mille kraega üles tõmbad,kui t.käiku lülitad)vastu alumiiniumist astet.Kui mehel on palju jõudu ja viiendat tihti tuleb lükata,onjuhtunud,et piiraja paindub ja sööb ennast alumiiniumi peale natuke sisse ja siis ei tahagi käik välja tulla.
Nii et kõige pealt ivo metsa nõu(sama asi juhtub kui käigukangi munaka poldid lahti) ja kui ei aita siis tasub ka korra käigukangi alla vaadata.
Munakapoldid said kontrollitud - olid küll veidi lahti, kuid muna puhastamine ja korralik kinnikeeramine asja ei muutnud.
Kuidas ma aru saan, kas piiraja on ennast alumiiniumisse söönud või mitte - puudub ju võrdlusmaterjal kuidas korras masinal peab olema? (võibolla veits loll küsimus sai, aga ikkagi tahaks enne teada

)
Ja mida siis teha annab, kui selgub, et just selles viga ongi? Ons mingit kraami millega ärasöödut asendada või tuleb terve jupp välja vahetada?
Võimalik,et ryhkijal on kummist leevendusmuhv väsinud-väändub.
Kuidas seda kindlaks teha ja kas seda koduste vahenditega vahetada kah annab?
Ja kuskohast sel juhul saada uut muhvi, palju see maksab?
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 29, 2007 15:26
Postitas EnnSvensson
Kui need kolm käigukangi polti lahti lased ja kangi maha võtad,siis piiraja ongi see kangi all otsas olev kooniline pulk,see peab sirge olema.Edasi vaatad alumiiniumist koja põhja,kus näed astet ja vaatad kas piiraja ei ole sinna mingit soont vms sellist kraapinud.Kui piiraja kõver ,siis lihtsam terve kang välja vahetada,kui koja põhi räsitud,siis võib proovida krassi välja kaabitseda või koda vahetada(sellele kojale kinnitub ka süütelukk).
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 29, 2007 18:06
Postitas Ryhkija
Aitähh!

Tuleb minna ja uurida, mis sealt paistab.
Kas need kojad on kogu klassikute tootmisperioodi 1978 - 1993 püsinud identsetena või on nende ehituses mingil hetkel olnud muudatusi ehk kas kuni 86 tehtud masina koda sobib ka 1988. a tehtule (erinevus on vist 4- ja 5- käigulise kastiga kodadel olenemata aastakäigust?)?
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: K Aug 29, 2007 21:27
Postitas Cyber
vist ei lähe. käigukangid on mingist hetkest erinevate munakatega. Suuruse vahe on.
Probleemid klassiku 5. käiguga
Postitatud: N Sept 27, 2007 20:27
Postitas Trionic
Algselt postitas: Cyber
vist ei lähe. käigukangid on mingist hetkest erinevate munakatega. Suuruse vahe on.
Kusjuures neid erinevusi on ikka päris palju tootmisaastate jooksul.Mingi arendustöö käis ka tol ajal pidevalt.
Ryhkija peaks ju mäletama "Tupsu" hapuks läinud kasti-kulissisaagat.Mitte miski toodud juppidest ei sobinud allesjäävatega ja peale kümneid töötunde selgus,et ostetud kast ise ka ei toimi.