1. leht 3-st

Uudiseid Rootsist

Postitatud: L Jaan 22, 2005 15:36
Postitas Svenska Aeroplan AB
Tänane esileheuudis - 'Saab salgab tõsist mootoriviga'.

Saabi turboga bensiinimootorid mudelitelt 9-5 ja vana 9-3 on valesti konstrueeritud ja küpsevad nii tihti, et esimese kindlustusena keeldub nüüd Trygg-Hansa autoomanikele kahjusid hüvitamast. Uuematel autodel kehtib tehase-garantii. Autodel vanuses 6-8 a / läbisõiduga alla 100 000 km on tehnilise rikke kindlustus Trygg-Hansalt. Kuid kindlustuslepingus sisaldub tingimus - kui rike tuleneb tootmis- või materjaliveast, siis seda ei hüvitata. Kuna mootori küpsemine tekitab tavaliselt kulu 15-25 000 Seki, on see Saabi-omanikule korralik mats. Kaks inimest on juba Trygg-Hansa otsuse peale kaevanud.
Trygg-hansa teatab, et 37-t saabi 1000-st tabab tõsisem tehniline rike, samas kui keskmisel autol on see suhe 5/1000. Peamiselt on tegu nukkvõlliketi defektiga, teatab Trygg-Hansa kindlustusjurist Lennart Palmgren. Ta räägib ka, et Saabi esindajad külastasid neid ja ütlesid, et firma on probleemist teadlik. Saab soovivat ajada süü autoomanike kaela, kes ei vahetavat piisavalt tihti õli. Trygg-Hansa ei ole kliente rikkest informeerinud, viidates et see on Saabi kohus, kuid ammugi ei ole seda Saab teinud. Mõelda vaid, kui nad peaksid kõik need autod tagasi kutsuma. Saabi aastatoodang on 120-130 000, 'ennetav remondipakett', mida Saab pakub, maksab kliendile 2000 Sek'i. Probleem puudutab juba ainuüksi Rootsis u 100 000 autot, st siis 200 000 000 Sek'i kulu Saabile.
Dagens Nyheter'i küsimusele, kas Saab kavatseb autod tagasi kutsuda, vastab Saabi infojuht Örjan Åslund - 'Me ei tea seda. Selge on see, et meil on probleem, mis tuleb mingil viisil lahendada, nii et see võib osutuda hädavajalikuks.'.
DN - Milles siis probleem on?
ÖÅ - Mootoririke. Õli kaotab kvaliteedi ja põhjustab kahjustusi mootoris.
DN - Kui paljusid autosid see puudutab?
ÖÅ - Pole aimugi. (ütleb ta kõigepealt, kuid helistab hiljem tagasi ja ütleb, et loomulikult on Saab'il oma hinnag, kuid ta ei soovi täpset hulka avaldada.)
DN - Milliste mudelitega on tegemist?
ÖÅ - Saab 9-5 ja vana 9-3, valurauast mootoritega.
DN - Miks te ei ole kliente informeerinud?
ÖÅ - Me ei saa seda teha enne, kui teame milles asi on.
DN - Kas te saite alles hiljuti probleemist teada?
ÖÅ - Ei. Me oleme märganud, et on midagi mille suhtes me ehk peaksime midagi ette võtma.
DN - Te pakute ju 'ennetavat remondipaketti'?
ÖÅ - Jah.
DN - Ja see pakett on ju päris tükk aega juba turul?
ÖÅ - Jah. Oleme märganud, et mootoririket tuleb liiga tihti ette.
DN - Kas Saab kavatseb kahjud hüvitada neile, kes Trygg-Hansast kahjutasu ei saa?
ÖÅ - Sellele ei saa ma praegu vastata.
DN - Mida peaks siis tegema inimene, kellel on üks neist autodest?
ÖÅ - Pöörduma Saab'i teenindusse, kui ta ennast ebakindlalt tunneb.
Mõne tunni pärast helistab Örjan Åslund tagasi ja teatab, et neil on lahendus valmis, see esitatakse 10 päeva pärast ja see saab olema 'helde'.

Tõlgitud Dagens Nyheter'ist.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: L Jaan 22, 2005 20:51
Postitas chakal
Nõme uudis jah ,eks pean õnnelik olema ,et sellist mudelit ei oma kuigi on plaan uuemat kaeda.:head:

Uudiseid Rootsist

Postitatud: L Jaan 22, 2005 22:01
Postitas Cyber
Millegipärast jääb ikkagi mulje, et sõidetakse ja sõidetakse ja sõidetakse.... ja siis vahel harva tuleb meelde, et näe krt. õli peaks vahetama. Siis lükatakse pahtlilabidaga õlijäänuseid karterist kokku. Ja siis on tehas süüdi, et ei teinud mootorit, mis ei suuda sõita olematu õliga... "Õli viga see ei saanud olla, õli seal ju polnudki.."
Aga noh, eks siis ootame 10 päeva ja vaatame, mis siis välja kuulutatakse.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: P Jaan 23, 2005 9:11
Postitas Trionic
Suurimaks probleemiks sel mootoriperekonnal endiselt karterituulutus,mida
Saab pole tänini suutnud läbi hammustada ja mis põhjustab turbokompressori hävimise.On teostatud mitmeid aktsioone ja need jälle
peatatud ja seni puudub 100% lahendus.Aga autod,millel näiteks ise olen
neid aktsioone läbi viinud koos turbovahetuse/remondiga kulgevad üpris
edukalt,seega tühja pole päris need läinud.Teine probleem seotud kettide
kvaliteediga(Saab ei tooda kette),millede venides tekitatakse mootori
otsakaande õlileke(puhtalt Saabi kala).
Sellest võib pikemalt jahuda meie Soomes töötav foorumlane t8 ,kui ta
viitsib,kuna tema on asjas "sees" ja tunneb Saabe viimase,kui molekulini.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: P Jaan 23, 2005 12:52
Postitas Donald
kurb lugu varem peeti Saabi üheks tugevaimaks küljeks mootorit nüüd siis
sellega häda majas ,kahjuks selline `apsakas´ ei veena küll eriti GM otsustajaid Saabi vanades raamides hoidmast , juhtkonnal nüüd ´hea´
põhjendus korralik ümberkorraldus tootmises ette võtta ja kõik vana ja hea tagurpidi pöörata

Uudiseid Rootsist

Postitatud: P Jaan 23, 2005 14:54
Postitas Arno
Seda tugevamat mootorit võib vist vaid mingite uunikumide peal leida. Mis imestama paneb, et neil uutel kõik üherealised ketid peal on. Ime ka, kui siis kett otsad ei annaks, venib välja ja kulutab hammasrattad ka ära.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: E Jaan 24, 2005 10:33
Postitas smargus
trionicu jutus täitsa point. sest olen mina üks neist, keda osaliselt too probla on taband. ja teine osa, keti vahetus on ikka veel tegemata.

aga, mis puutub saabi mootorisse, siis eks see olegi nii, et suur kontsern määrab lõpuks oma tütarettevõtete eest ise, kust ja millise hinnaga midagi osta võib. ja siis ei saa süüdistada ka saabi tehast kui mingid jamad tulevad (kokkuvõtlikult - ameeriklased suckivad).

Uudiseid Rootsist

Postitatud: E Jaan 24, 2005 10:49
Postitas Trionic
Kõige jõhkramal moel oli see karterituulutuse probleem tabanud Steffy
Saabi,seal oli häving totaalne.Samas,korralikult õiges kohas ja õigel ajal (eelistaks ise esindust)
hooldusi tehes(lihtsalt õli vahetamine pole ju hooldamine)on kõik probleemid tavaliselt ennetatavad.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: E Jaan 24, 2005 11:43
Postitas Trionic
to Steffy:Kuna olid juba pikalt sõitnud meeletu õlikuluga ja see õli sattub
kõik väljalasketrakti,siis tossab auto jupp aega,kuni torud puhtaks põlevad.
Halvim stsenaarium on katalüsaatori läbipõlemine.

Kliimaseadmel on terve hulk kõiksuguseid klappe ja hoobasid,mida liigutavad servomootorid,mis teevad iseloomulikku sirinat(mida ideaaljuhul
eriti kuulda ei ole).

Uudiseid Rootsist

Postitatud: E Jaan 24, 2005 11:55
Postitas Arno
Üks sirin muide võib olla salongiõhu temperatuurianduri ventilaatori oma. Tuhatoosi ava kaudu ACC välja, selle ventilaatori kate maha ja mingite nagadest järgi andes saab ta kätte. Puhtaks teha, ära määrida ja jälle aasta vait.

Pagan, vaatasin nüüd, et 9-5 masinaks. Äkki sellel on teistmoodi, mitte selline turbiintüüpi ventikad termotaki ees. Aga postitust maha võtta ka ei saa. RSS feed saadab esialgse versiooni info minema :)

Uudiseid Rootsist

Postitatud: K Jaan 26, 2005 14:37
Postitas Trionic
To Arno: 9-5 tõesti ei oma sellist tolmuimeja tüüpi andurit.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: P Jaan 30, 2005 15:56
Postitas meelis
Kas praktikas on jama selle karterituulutusega kõigil 9-5 mootoritega autodel või on neist mõni eriti nõrk antud küsimuses?Kuigi viide oli selgelt "perekonnale" siis kas see jama kehtib ka 3.0 mootoriga isendile?

Uudiseid Rootsist

Postitatud: P Jaan 30, 2005 21:17
Postitas Trionic
3,0 on Opeli mootorist arendatud ja selliseid probleeme eriti ei esine."Eriti "
seepärast,et torude külmumist esineb meie kliimas järskude temp. muutuste pärast kõigil markidel,eriti paistavad selle hädaga silma uuemad
VW-Audi mootorid. Saabi hädaks on ikka endiselt karteris tekkiv ülerõhk,mis ei lase turbost tagasivoolu kaudu õlil vabalt minema voolata,mistõttu mingil suvalisel momendil surutakse õli läbi kompressori
õlirõngaste,ning õli sattudes tiivikutele,kõrbeb labadele kinni,viib tiivikud
balansist välja ja kiire lõpp on ees.
Jutt käib siis 9-3 ja 9-5 2,0 ja 2,3 mootoritest(9-3 SS on juba teiste mootoritega ja neist probleemidest prii).Aerodel olev
mitsu. turbo kannatab hoopis rohkem kõiksuguseid jõhkrusi,
kasulik on vahetada peetis kompressor Mitsu. oma vastu,
lisandub lambist ka hulga kilovatte.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: P Jaan 30, 2005 22:37
Postitas aljoga
niipalju/vähe kui ma rootsi keelest suutsin aru saada, leidsin netis kolades vist Saabi ametliku pressiteate 27.01.05 sellele samale probleemile:
http://www.mitt-eget.com/saab/saab_pres ... 050127.txt
huvitav, mis seal kirjutatakse :freak:

Uudiseid Rootsist

Postitatud: P Jaan 30, 2005 23:13
Postitas smargus
Saab har beslutat att ta ekonomiskt ansvar för motorskador i 9-5- och gamla 9-3-modellerna. Varje bil får en åttaårig motorgaranti samtidigt som gamla skador ersätts utan milbegränsning. Enda kravet är att ägaren gjort regelbunden verkstadsservice.

niipalju kui ma aru sain oleks Dagens Nyheterist leitud teksti sisu järgmine:
"Saab on otsustanud, et võtab majandusliku vastutuse 9-5 ja vanemate 9-3 mootoririkete osas. Kõikidel autodel, millel esineb see mootoririke on 8 aastane garantii läbisõidust hoolimata. Ainukeseks tingimuseks on see, et teostatud on korrapärane teenindus"

proovin ka edasi tõlkida :)

Uudiseid Rootsist

Postitatud: P Jaan 30, 2005 23:33
Postitas smargus
leidsin ka ühe inglisekeelse artikli sellest DN artiklist.

http://uk.biz.yahoo.com/050128/323/fba00.html

nii et, kõik kes tunnevad end puudutatuna, homme on esmaspäev ja vikingu uksed avanevad päris varakult. :head:

Uudiseid Rootsist

Postitatud: E Jaan 31, 2005 18:41
Postitas vr
Kuna ka ise korra raginaga suitsupilves lõpetanud, sai seda asja natuke tõsisemalt uuritud. B235 ja B205 mootoritel on valesti projekteeritud kolvid -rõngad. Rõngaste vahelt pääsevad gaasid eriti külma mootoriga otse karterisse. Sellest tulenevad ka kõik karterituulutuse probleemid, mida Saab polegi suutnud lahendada. Kuid kahjuks ei piirdu probleemid ainult tuulutuse tõttu küpsenud turboga, mida on Trionic siin foorumis täpsemalt kirjeldanud. Kõige hullem on see, et õli kaotab sellise asja peale oma määrimisomadused. Tulemuseks kolisev kett ja halvemal juhul saaled ning rikutud silindrid jne. On ka juhtumeid kus 100tkm sõitnud ametlikus esinduses hooldatud autodel lahkuvad kepsud külje pealt. Lahenduseks oleks vahetada kolvid.
Probleemsed on just tänu külmale Soome-Rootsi-Eesti ja sarnase kliimaga autod.
Saab ise tunnistab ametlikult mootori projekteerimisviga, kuigi ei täpsusta. Kuni kaheksa aastat vanal autol makstakse laiali mineku korral mootori sees olevad detailid garantiikorras kinni juhul, kui kõik hooldused on ametliku esindaja juures tehtud. Teoreetiliselt on võimalik nõuda ka Saabi enda vea tõttunud tekkinud kahjud välja kui autot pole esinduses hooldatud. Ja ka turbo raha peaks hea juristi abiga kätte saama.

Ja veel, kuna kolvid on väga kergeks aetud siis on tekkinud pragusid tänu ebaühtlasele kvaliteedile.

Huvitav palju kannatajaid siin leidub, kui rohkem võiks asja edasi ajada.
Kohalikud Saabiremontjad pole milleski süüdi ja peksta tuleks otse tootjat ennast. Kuna endal selgus, et kogu mootor on minu rahakotist sõltumatult vahetatud ja kahju piirdus ainult turbo arvega siis üksi ei viitsi jamama hakata. Kuid kannatajaid rohkem siis võiks asja advokaadiga käsile võtta.

Nüüd hirmutasin vist kõik ära, aga juhul kui autol vähemalt 10tkm tagant õli vahetada, külma mootoriga gaasipedaaliga õrnalt ümber käia ja lasta alati mootor korralikult soojaks käia, kestavad nad ka 400tkm ja rohkem.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: T Veebr 01, 2005 9:47
Postitas smargus
Ei, ei, ei...absoluutselt mitte ei hirmutanud :)
Olen käpp ühinema.

Ka minu Saabil suitses asi ja nüüd iga päev mõtlen hirmuga, et millal asi kolinaga kokku jookseb, sest kett ja muu vajalik seal veel vahetamata, mis võib veel põhjustada oioioioioiiii kui palju pahandust.
Aga nii vast ongi hea. Nüüd saakski keti koos muude juppidega arvatavasti tasuta vahetatud. Kuigi auto on mul Rootsist, ei tähenda see midagi.
Iva on selles, et Euroopa Liidu üks tuhendetest direktiividest näeb ette seda, et auto omanik võib oma autot (ka uut, garantii all olevat) käia hooldamas just seal kus ta heaks arvab. Ainuke asi, et oleks näidata ette mingi paber selle kohta, milleks oleks hoolderaamat.

Usun, et see jamps mis nüüd nende kahe mootoriga on tekkinud, paneb ka Vikingu tõsisemalt mõtlema sellele, et Eestis ei saa ajada äri lähtudes ainult oma mätta otsast vaadatuna. Vikingul on aeg aru saada sellest, et Saabide hulk Eestis on kasvanud viimase kahe aasta jooksul märgatavalt ja paljud neist on toodud just piiri tagant. Seega eeldades, et kõik need Saabi omanikud käiksid autot hooldamas vaid Vikingus on äärmiselt naiivne ja väär arusaam. Kuid sellisena just tundub Vikingu suhtumine olema, keeldudes kiivalt jagamast know-how'd ja muud tähtsat infot (ka probleeme) Saabi mudelite kohta.

Ühesõnaga, kui vaja abijõude tõestamaks asja valulikkust Eestis, olen nõus osalema.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: T Veebr 01, 2005 10:46
Postitas Alfonze
oot kas ma saan 6ieti aru et kui on PCV modimine tehtud ja turbo korralik ning vahetad 6li 10k tagant siis probleemi nagu polegi?
mul nimelt masinal esimene talv yldse (mis annab lootust et kolvid r6ngad jne veel ok), mingiaeg turbo vaja korrastada ning kett uus panna ja siis võib nagu rahulikult hingata?

Uudiseid Rootsist

Postitatud: T Veebr 01, 2005 14:42
Postitas Trionic
Ei või rahulikult hingata,sest nende aktsioonidega lükkad tagajärge natuke
edasi,põhjused tagajärgede tekkeks jäävad aga alles.Aga põhimõtteliselt
superhea õli,iga 10 tuh.km,mitsu kompressor ja külma mootori piinamise vältimine.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: T Veebr 01, 2005 15:13
Postitas Alfonze
aga kui vahetada kolvid ja r6ngad, siis on ok?

Uudiseid Rootsist

Postitatud: T Veebr 01, 2005 16:06
Postitas Trionic
Kui rootslastelt tõese info välja imen,siis oskan ehk vastata,seni ei tahaks
lahmida.

Uudiseid Rootsist

Postitatud: T Veebr 01, 2005 16:21
Postitas Alfonze
et siis kui on viga ainult kolbides/r6ngastes siis saab 2kki midagi vingemat lajatada asemele et veel tuunida pilli:-)

Uudiseid Rootsist

Postitatud: T Veebr 01, 2005 16:33
Postitas Madis
aga kuidas muidu 9-5 aero mootor on, kas tal ka kolvid ja rõngad kehvakesed?? ja kas aero mootor on väga palju erinev 125kw 2,3 mootorist??

Uudiseid Rootsist

Postitatud: T Veebr 01, 2005 16:52
Postitas smargus
nagu mina olen trionicu jutust aru saand, siis on aerol mootor sama, lihtsalt teine ja mõnes mõttes ikka õige turbovurr peal, Mitsubishi toodang, ning teine aju. aga võin ka eksida...

to alfonze: kuidas siis on, kas lennuk lendab edasi pööraselt? kas sul on kas see paha fenomen, et nii kui natuke kõvemini pedaali vajutad kohalt minnes, kuuled kuidas naelad asfaldile sügavad vaod jätab..;)

igatahes, mind on see nii araks teinud. ei jõua iga aasta uusi talvejalatseid osta autole