1. leht 1-st
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 12:52
Postitas hybrid
Tere,
Tutvusin natukene foorumiga ja avastasin, et Šveitsi autosid ei soovitata, eriti veel ka kui müüjaks pole firma.
Endale jäi aga eelnevalt silma just üks selline isend. Müüjaks eraisik.
Kas keegi teab või omab kogemusi antud müüjaga või oskab kohe auto kohta mõne hea soovituse/hoiatuse öelda?
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Ettetänades...
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 14:09
Postitas qdwin
Ei ole neil šveitsi autodel häda midagi. See on üks väheseid kohti, kus Saabe on keskmiselt rohkem ja hinnad mõistlikumad. Tõsi šveits ei ole EU, seega piiril lisanduvad maksud (mida tasub maksta šveitsi-saksa piiril, saab natuke numbreid väiksemaks valetada). Ok see oli OT.
Autost. Klassikaline 165000 on läbisõit.

Kontrolli auto Carringus ära, vaata et automaatkast ei rapsiks ja et D peale tõmmates käik ikka sisse läheb. SID-il on kindlasti pikselid surnud jne.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 14:23
Postitas hybrid
SID'i vahetus oli vist mingi 2k kandis? Selle elaks veel üle. Tänud muude nõuannete eest!
OT: kuidas ostmise protsessi järjekorda soovitate? Esmane kontroll, liisingu ettevalmistamine, ARK, ülevaatus, liisingu kinnitamine, kindlustus, midagi taolist?
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 14:30
Postitas Jürgen
SID'i on võimalik remontida kah, kui seda eelnevalt tehtud pole(?)
Targemad kinnitage.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 14:33
Postitas MaxPower
Algselt postitas: hybrid
SID'i vahetus oli vist mingi 2k kandis? Selle elaks veel üle. Tänud muude nõuannete eest!
OT: kuidas ostmise protsessi järjekorda soovitate? Esmane kontroll, liisingu ettevalmistamine, ARK, ülevaatus, liisingu kinnitamine, kindlustus, midagi taolist?
mis asi on liisingu kinnitamine sinu mõistes? ega enne pole sul ARK-s midagi teha kui liisingu paberid on korras.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 14:38
Postitas hybrid
Üks teema just oli, kus räägiti et SID'i saab remontida, aga see võib õnnestuda ja võib ka mitte, et kindlam on uus osta.
MaxPower, tänud info eest, varasemalt pole ise autot ostnud, sellepärast küsingi üle. Antud masin pole Eestis arvel, seega esmalt siis ikka liising korda ja alles siis ARK'i ülevaatusele ja registreerimisele? Selge.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 14:59
Postitas qdwin
Küsi järgi kas kõik EU-sse toomisega kaasnevad maksud on makstud.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 15:09
Postitas hybrid
Algselt postitas: qdwin
Küsi järgi kas kõik EU-sse toomisega kaasnevad maksud on makstud.
Kas on võimalik, et toll on auto lubanud ilusasti Eestisse, kuid ARK näiteks avastab, et maksud on tasumata?
Kui enne ARK'is käiku tuleb liising sõlmida ja omanik väidab, et maksud on tasutud, kuid tegelikult ei ole, siis mis suurusjärgus "üllatus" mulle tulla võib? Kuni 10% auto hinnast? Küsin, et lihtsalt teada, millega riskin.
Tänud!
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 15:12
Postitas Jürgen
Kataloogist vaadatakse summa mis sa tollis tasuma peaks, aga hetkel ei tule meelde palju 9-5'e oma oli.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 19:51
Postitas veldur
Tegemist ikkagi 9-5ga ehk üllatusi võib tulla küllalt ja SID on väike mure.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 20:01
Postitas hybrid
Algselt postitas: veldur
Tegemist ikkagi 9-5ga ehk üllatusi võib tulla küllalt ja SID on väike mure.
Äkki täpsustad palun?
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: P Sept 02, 2007 21:28
Postitas Skybound
9-5 tüüphädadest on ennegi juttu olnud. Enda auto ka Shveitsi päritolu, samas müüjaks oli autoaed, mis vist veidi usaldusväärsem. Ise uurisin enne ostu pikalt-laialt 9-5 tüüpmuresid (kirjutasin isegi üles), nii et kui vaatama lähed, siis kontrolli järgi:
- SID, 90 % tõenäosusega on mõned pikslid surnud;
- automaatkast, kas käigud lülituvad sujuvalt ja ilma kolksuta;
- kas karterituulutus-kit on paigaldatud;
- tagasild, mõned jupid (sharniirliigendid näiteks) ei pea kaua vastu;
- elektroonilised vidinad, näiteks peeglid;
- päikesesirmid, kas püsivad ilusti üleval lae vastas.
Kui ostad 9-5 ja tahad teda ikka tipp-topp korda viia, siis arvesta sellega, et oleks paarkümmend tuhat raha varuks, et auto sisse panna. SID, karterituulutus, õlivahetused iga 10k km tagant ja lähiajal võib vahetust vajada ka kett, mis kõige kallim lõbu. Tüüpvigadest jäi mainimata DI kassett, mis võib ilma hoiatamata teele jätta, aga ega selle vastu mingit ravi vist pole.... tuleb kasutada õigeid NGK küünlaid.
Konkreetsel autol on puudu tulepesurid+kojamehed ja 17'' Aero originaalveljed. Muidu väga ponks isend, ka istmeventilatsioon on olemas

9-5 fännina soovitan vaatama minna, sest kui ülevalmainitud vead puuduvad (või saavad kõrvaldatud), siis oled saanud omale väga hea auto

9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: L Sept 08, 2007 20:06
Postitas hybrid
Tänud info eest! Tüüpvigu ei paistnud esinevat, võib-olla ainult päikesesirmid liikusid cm-paar üles-alla. Isegi SID paistis tipp-top!
Muidugi tuli välja, et on ainult 1 võti ja signa puudub! Maha olid kruvitud ka numbrimärkide plastalused. Tagumine käetugi vajab ühte uut kruvi (natukene lahti tulnud) ja tungraual oli kang jalutama läinud.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: K Sept 19, 2007 21:38
Postitas hybrid
Olen nüüd ka värske lennuki omanik!
Antud isend on tip-top! Seni pole vigu esinenud ja on sõidetud juba vähemalt 200km. Varsti lasen ka põhjalikuma diagnostika teha ja rihmad, õlid üle vaadata. Loodan, et midagi hullu ei selgu.
Kas keegi teab aga rääkida, miks süüdet kohe peale sõitu välja keerata ei tohi? Ja kui pikk see "kohe" umbes on? Tehnoülevaatuse mees kiitis masinat, aga ütles, et ma peaks meeles, et kui tahan turbot hoida ja pole alati kindel õli kvaliteedis, siis laseks peale sõitu tal natukene jahtuda tühikäigul.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: K Sept 19, 2007 21:40
Postitas Jürgen
Algselt postitas: hybrid
Olen nüüd ka värske lennuki omanik!
. Varsti lasen ka põhjalikuma diagnostika teha ja rihmad, õlid üle vaadata. Loodan, et midagi hullu ei selgu.
Saabil on ketid.

Õnnitlen siis ostu puhul!:headbang:
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: K Sept 19, 2007 22:06
Postitas qdwin
Kui mootoril on koormus peal, lähevad turbo ja kollektor väga kuumaks. Tihti suisa punaseks. See ongi põhjus. Kaua peaks siis jahutama? Peale punastamist ikka õige mitmeid minuteid. Muul ajal pole ma üle mõne sekundi viitsinud oodata. Vesi ja õli jahutavad laagripiirkonda aga neil tuleb lasta toimida. Ja oi kuidas selline kuumus hävitab õli struktuuri. Sellesta õlivälba maks. pikkuse soovitus - 10000km.
Et turbo pöörleb ka mootori tühikäigul, on mõistlik peale koormust või niisama gaasi vajutamist lasta turbo pööretel alla tulla. Kasvõi mõni sekund oodata. Kui süüde on väljas, paneb turbo veel inertsist edasi aga seda ilma õlisurveta. Kõige karmim on kui annad gaasi ja siis keerad kohe süüte välja.
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: K Sept 19, 2007 22:23
Postitas hybrid
Tänud, asi selge!:)
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
Postitatud: N Sept 20, 2007 10:42
Postitas Madis
Algselt postitas: hybrid
Varsti lasen ka põhjalikuma diagnostika teha ja rihmad, õlid üle vaadata. Loodan, et midagi hullu ei selgu.
mis nendest õlidest ikka vaadata, ära tuleb vahetada:eureka: