Tonnine ei tööta nagu peaks...

Tonnised ja nende mured
Vasta
deep
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 08, 2007 20:32
Asukoht:
Auto:

#1

Tere Saabipere!
Pöördun taas ühe mitte just kõige väiksemat sorti murega...
Niisis auto on mul 1990 aasta Saab 9000, 2.3 vabalthingav, 108 kW.
Asi siis selles, et tühikäik ei tööta absoluutselt. Kõige hullem on külmkäivitusel, ei hoia pöördeid ja sureb kohe välja. Kui mootor soe, siis vahel töötab ja vahel mitte. Vajutan siduri alla ja lasen gaasipedaali lahti ning mõnikord hoiab ilusti pöörded sinna 1000 kanti aga mõnikord sureb mootor kohe välja. Samas kui sõidan mingi suvalise käiguga ja lasen gaasi korra järgi siis uuesti vaikselt vajutades hakkab auto jõnksutama... Külmkäivitusel pöörded ka kõiguvad jubedalt ja gaasi vajutamine ei aita ka igakord kuna pöörded käivad nii kuidas tahavad.
Vahetatud on küünlad ja lambda andur. Ka diagnostikas ei avastatud, mis seda põhjustab.
Ma ei tea miks mul jätkub selline sündmuste rada selle auoga. :D Märtsis sain ta kätte Audi keskusest remondist, pidid auto TÜV-ks korda tegema aga peale mõningat aega ja 6,5 kilo arvet oli ÜV punktis vigu 8 ja mootori jõnksutamine alles. Nüüd oli siis teises töökojas ja peale 5,5 kilo arvet on mootoriga asi sama vaata, et hullemgi aga vähemalt seekord sai TÜV tehtud, kuigi mootor ikka jupsib. Ja paar "pisiasja" ka, sillastendis käis auto ning nüüd rool viltu peal, vahele pandi uus kat ja ja ühenduskoha klamber peale paaripäevats sõitu puruks ning sumbuti peale kati olevast ühenduskohast puruks.
Ehks kellelgi on migeid häid mõtteid mida uurida selle jõnksutamise asjus, õhulugeja paistab korras olevat. Samas tühikäigu mootor vms asi mis asub sisselaske klappi küljes on veider, kuna vahet pole kas võtan talt klemmid küljest ära või panen tagasi, töötab samamoodi...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

ECU on avariirežiimil,seepärast ei arvestata ka IAC`i füüsikalist olemasolu.
Ega sa vist sealt saarelt adekvaatset abi saa ka(elu on näidanud). Seega soovitaks pöörduda SaabiAnti,TroostAuto,või VM poole abi saamiseks.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

See sama tühikäigu mootorike võta küljest ära ja tee puhtaks + throttle body tuleb ka puhastada. Parimaks puhastus vahendiks on carburettor cleaner, mida suurema survega seda parem. Kõik tahm tuleb eemaldada. Throttle body on see klapp kuhu külge läheb gaasi tross. See tuleb samamoodi täiesti puhtaks teha, kogu värk. On ka hea kui saad kuskilt mujalt selle mootori ja proovid. Vaakumvoolikud kindlasti jälle üle kontrollida. Ma oma teisel vanal tonnisel näiteks ei saanudki asjast jagu, jäigi vahele jätma ja jõnksutas ka. Ma oleks pidanud proovima teist aju või mootori temperatuuri andurit või mida iganes veel. Paras "pein" on seda viga leida.

EDIT: Targemad räägivad eespool, nii peabki :notworthy: Kui ta avarii režiimis on siis minu jutust pole abi.
deep
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 08, 2007 20:32
Asukoht:
Auto:

#4

Mismoodi selle aju siis õigesse reziimi lahti saab ja ma suht võhik nii, et mis tähendab IAC? Muide mul on kuuris ootamas üks 2.3 mootori turboaju kuna plaanis oli masin ringi ehitada. Kas ma võiksin sellega järele proovida, et kuidas siis töötab? Turbokal ka ju alguses vaakum nagu ikka või ma eksin?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

IAC ehk Idle Air Control Valve - tühikäigu mootor.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#6

1. Tee sumbuti korda!
2. Puhasta IAC ja throttle body
3. Aju vahetada ilma TECH2(SAABi giagnosika) ei saa, ja turbo oma vaevalt sobib
4. Pole mingit mõtet pöörduda AUDI keskusesse:nono:
__In Boost We Trust__
deep
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 08, 2007 20:32
Asukoht:
Auto:

#7

Ei ärge sinna küll minge, olge oma auto vastu head...:wall:
Aga teemasse ka natuke kas tõesti ei saaks tühikäiku, see siis mingi 1000 pööret vms, testida turboka ajuga? Alguses ju turbo ei mõjuta midagi vaid hakkab tööle alles üle 2000 pöörde. Tühikäigust peaks ju aimu saama. Igatahes kui mul nüüd selle teise ajuga tööle hakkab pole muud kui turbo peale. :D Plaan oli ennemgi aga tahtsin mootori korralikult käima saada.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: deep
Ei ärge sinna küll minge, olge oma auto vastu head...:wall:
Aga teemasse ka natuke kas tõesti ei saaks tühikäiku, see siis mingi 1000 pööret vms, testida turboka ajuga? Alguses ju turbo ei mõjuta midagi vaid hakkab tööle alles üle 2000 pöörde. Tühikäigust peaks ju aimu saama. Igatahes kui mul nüüd selle teise ajuga tööle hakkab pole muud kui turbo peale. :D Plaan oli ennemgi aga tahtsin mootori korralikult käima saada.

Oi ei, see asi küll sul nõnda lihtsalt ei lähe, et paned ainult turbo peale. Siin on sellest varemgi juttu olnud. Oluliselt odavam on osta turbo mootoriga isend ning see korda teha kui vabalt hingavale turbot peale aretama hakata
Iga ratas veab and then some!
deep
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 08, 2007 20:32
Asukoht:
Auto:

#9

2.3 turboka aju, turbo kollektor, survetorud, vaakumvoolikud, õlitustorud, bypass, uued pihustid olemas. Intercooler ja turbo ise on ka kinni pandud juba... Hetkel nagu ei teagi mida veel võib vaja minna...
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#10

Kas mitte ka kolvigrupp erinev pole:freak:
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
deep
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 08, 2007 20:32
Asukoht:
Auto:

#11

Osad räägivad, et on süvenditega kolvid aga osad, et mitte. Võta nüüd kinni siis. :D Igatahes peaks mingi 0.6 bar stock mootor kindlasti ära kannatama. Küll neid kolbe ja asju ka muretsema hakkab. Praegu kõige suurem probleem, et kust võtan turbo õlituse? Ploki küljes 2 kinni plommitud kohta, kas on vahet kummast? Ja kuhu suunan turbost õli? Otse karterisse, või panen mingi õliradika ka vahele?
EDIT: Selline asi veel, et kuna nüüd turbotama ka plaan hakata ja õlivahetust tahan nagunii teha, siis mis õli soovitate sisse valada? Et mootor ikka kenasti kestaks... Ja mis õli käigukasti panen?
Vasta