1. leht 1-st
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: L Nov 10, 2007 0:38
Postitas olaviv
Ühel ilusal päeval hakkas peas idanema mõte, et peaks ikka ühe turbosaabi ka mängimiseks ostma. Nõnda siis juhtuski, et silmasin üht müügikuulutust, kus imeodavalt turbokat müügiks pakuti. Mõeldud, vaadatud, toodud. Imeodava hinna põhjust polnud muidugi vaja kaugelt otsida - automaatkast omadega pekkis. Tagurpidi lippab nagu noor põder, edaspidi aga roomab nagu põdur tigu. Täpsemal uurimisel selgus, et kastist nii 2l õli puudu oli. Aga selle lisamisel ei muutunud kohe mitte miskit paremaks, peale õlikaupmehe käibe. Egas muud, kui tuleb uut käimakasti otsida.
Veidi tehnilist infi siis kah.
Kere on luukpära, MY 1992, võimu 147 kw, peale tavapäraste lisade ka katuseluuk ja püsikiirushoidja, enamik asju ka toimivad nagu vaja. Pisemaid vigasid ning kulunud asju on muidugi üksjagu. Odomeetril ~410 tuhat km ja ma arvan, et pole keritud

Motol on üksjagu ammu ketid ja plokikaan vahetatud. Turbo tundub tervise juures olevat. Ning automaatkast on samuti aastaid tagasi vahetatud.
Auto ajalugu uurides selgus, et tegu isendiga, mille Saabi-Anti tõi saksast 1998 a. ja seejärel mõned aastad sellega sõitis.
Et auto välimus eriti fotogeeniline pole, siis üks pilt roolist
Lisatud failid
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: L Nov 10, 2007 0:44
Postitas olaviv
Stiilinäide piniseva salongi temperatuurianduri "remontimisest"
Lisatud failid
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: L Nov 10, 2007 1:04
Postitas sebastian
Eks endisele omanikule on närvidele käinud see pisikese ventika vilin. Saabile solidaarseks jäänuna on viisakalt torxi sisse keeranud, mitte mingi suvalise ristpea.
Vasakule istutatud valgusdiood vist annab märku, kui salongis palavaks läheb

Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: L Nov 10, 2007 22:07
Postitas olaviv
Nõme on see, et torx kruvi torkamisega lõhuti termoandur.
Kusjuures selle valgusdioodi tähendust ei olegi ma teada saanud, põleb kogu aeg kui aku taga on. Signa tegevusest see ka nagu ei sõltu...
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: L Nov 17, 2007 7:34
Postitas ametivend
Algselt postitas: olaviv
Nõme on see, et torx kruvi torkamisega lõhuti termoandur.
Kusjuures selle valgusdioodi tähendust ei olegi ma teada saanud, põleb kogu aeg kui aku taga on. Signa tegevusest see ka nagu ei sõltu...
Mul ka se valgusdiood aga ma pole seda kordagi põlemas näinud,
tore oleks teada mille jaoks se ültse on?
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: L Nov 17, 2007 9:47
Postitas karlosas
85 aasta tonnisel oli see valgusdiood kasutusel signa tulukesena, kusjuures signa käis eraldi võtmega- lukk istus vasaku esitiiva küljes, sellest siis veerand pööret ja signa oli peal. ei kasutanud eriti, lukk mädanes kinni ja tiiva vahetusega jäeti lukk kusagile sinna sisse.
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: T Dets 18, 2007 21:41
Postitas olaviv
Viimaks õnnestus siis autole töökorras automaat peale saada ning esimene sõit teha. Polnud kunagi varem automaatkastiga ise sõitnud ning üsna harjumatu oli - parem käsi tõmbleb ja vasak jalg teeb kontrollimatuid liigutusi

Nüüd veel mõned väiksemad tööd ja vedelike vahetused teha ning saab autoga

Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: K Dets 19, 2007 8:17
Postitas Cyber
Harjud ära, mul ka paar nädalat tõmbles käsi ja jalg..

Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: T Dets 25, 2007 23:27
Postitas olaviv
Esimesed maanteesõidud tehtud ning selgeks sai, et turbondusel miski häda küljes, seier valge ala keskelt edasi ei lähe ja tõmmet tundub vähevõitu olevat. Ilmselt mingi häda WG või BPC'ga, peab uurima. Õhufilter ja salongifilter nägid välja nagu poleks 10a vahetatud, jube. Kummalisel moel ei muutnud uus filter masinat sugugi erksamaks. Summuti on täielikult läbi ussitanud, lisaks oli keegi keenius keskmise ja tagumise poti kokku keevitanud, niiet kooslus enam sillatala ja kere vahelt läbi ei mahtunud

Klapikambri kaane all avanes suht jube pilt, niipalju tagi ja sodi polnud ma varem näinud

Ka jahutussüsteemis ringleb mingi sinine ollus nimega tosool, arvata võib, et sealgi elu puhtam pole. Muidugi oli ka pidurivedelik vana. Tagumised pidurid täiesti läbi. Kapoti all käbi klikk-klikk, ei saagi aru kas kett või klapitõukur. See-eest CC toimib ilusti ja väga mugav asjandus pikka maad sõita, intelligentselt panb gaasi juurde juba tõusu algul niiet kiirus kõigub väga vähe

Vähemalt ei hakka igav selle masinaga

Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: R Dets 28, 2007 0:46
Postitas olaviv
Esimest korda elus jäin masinaga teele ja õnnetul kombel just Saabiga

Sõidu ajal lakkas geneka pingeregulaator toimimast ning ainuld akuga ei vedanud Tallinna välja. Nüüd uued harjad küljes ja laeb jälle

Vanad harjad olid täpselt 5mm väljas, mis on ka min lubatud kuid siiski sellest ei piisanud normaalseks laadimiseks. Jah, igav ei hakka.
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: R Dets 28, 2007 8:50
Postitas TFK
Kaluda,vaadata ka üle katalüsaatori seisukord vaakumvoolikud di süüteküünlad nende vahed sest iga pisiasi mõjutab seda edasiliikumist:wise:
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: R Dets 28, 2007 10:29
Postitas olaviv
Kat nägi tagantpoolt väga ilus välja aga muidugi võib ummistus ka ees olla. Vaakumvoolikud on põdurad ja lähevad vahetusse. Küünalde sädevahe oli ~1.5mm

nüüd on 1mm aga midagi tuntavat mootori töös ei muutunud. Peaks üldse uued küünlad panema. Eks ma jõudumööda kõik need tüüpvead parandan, peab ju ükskord selle turbo normaalselt liikuma saama
EDIT: turbomüsteerium lahenes - intercooleri väljundi ja sisselaskesse suunduva toru vaheline ühendus oli peaaegu lahti, vitsa polnud peal. Muidugi ei pidanud see kinni turbo tekitatud rõhku ja lasi õhu välja. Nüüd ühendus korras ja sõidab nagu korralik turbo - seier läheb punaseni välja ja minek on

Yes!
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: P Jaan 06, 2008 18:00
Postitas olaviv
Järjekordne mõistatus kapoti all - intercoolerist läheb alumiinium toru throttle bodi külge ja sellel on külje peal ~6 mm väljavõte, mis oli täiesti lahti

ma sügavalt kahtlen, et see nii peabki olema, ilmselt mingi vaakumvoolik sealt küljest pudenenud. Kuid läheduses ei olnud ühtki lahtist voolikut tolknemas. Mis sinna otsa peaks käima ja kuhu teine vooliku ots suunduda võiks? Üks udune pilt ka juurde, punase ringi sees on jutuks olev toruots.
Lisatud failid
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: P Jaan 06, 2008 18:08
Postitas vulkanus
Tee see ots pimedaks, kui muud rakendust pole, üldjuhul ei tohi nagu ühtegi otsa lahti olla .
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: E Jaan 14, 2008 23:00
Postitas olaviv
Selgus, et tolle torukese otsa käis vaakumvoolik, mis suundus endisesse käigukasti, uuel kastil vaakumi otsa pole. Originaalvoolik aga jäi vanadusest nõdraks ning pudenes otsast. Nüüd silikooniga pime küljes ning minek jälle nõksa parem
Samas tuli välja järjekordne "rosin" - keegi kalevipoeg on käsipiduri kangi kinnituse läbi põhjapleki tõmmanud

Mulle jääb arusaamatuks kuidas see üldse võimalik on sest plekk ca. 1mm paks, mitte mingi foolium. Ilmselt peab keevitama hakkama, kuigi salongis ei tahaks eriti. Poes on mingi keemilise metalli nimeline aine aga sellesse pole eriti usku.
Lisatud failid
Saab 9000 2.3T, 1992, olaviv
Postitatud: E Mai 05, 2008 20:58
Postitas olaviv
Autot remontides ja koristades tulid juhiistme alt üsna huvitavad asjad välja

Huvitav kas Anti jättis visiitkaardi sinna meelega...
Lisatud failid