1. leht 1-st

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 18:48
Postitas viktorf
ehk keegi pärnust oskab soovitada kuhu viia oma viga saanud saab 9-5. nimelt lendas minema rihm mis käitas generaatorit ja tundub et ka roolivõimendit. kas midagi veel?
ei tea kas oma geniaalsusest, kuna sai tagasi koju sõidetud umbes 5 kilomeetrit, või minema lennanud rihmast või millestki muust aga mootori ja salongivaheline sein oli ka jahutusvedelikku täis(maitsmise teel tuvastatud). kui keegi oskab nou või jõuga appi tulla siis oleksin tänulik.

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 19:00
Postitas csn
selle rihma peal jookseb kõik. kont, kenekas, roolivõim, veepump. Ega seal midagi keerulist vahetada küll pole. Telli uues rihm ja rullikud ää ja lase kuskil ää vahetada.

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 19:24
Postitas viktorf
sedand küll. tellimises ja vahetamises pole asi. sellega saan ma suurepäraselt hakkama. murelikuks teeb see et kust see jahutusvedelik pärit on? kas midagi sai korralikult ära lõhutud või on võimalus et rihma minema lendamisel sai viga mõni lõdvik?

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 20:42
Postitas dohman
Ma kardan et mootor on küpse :(

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 20:52
Postitas kurimees
ei usu mina,et mootor küpse,pigem ikka mõni lõdvik viga saanud.Palju sul tosooli see on,kas paisupaak tühi?

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 21:25
Postitas viktorf
ma pead ei anna aga oli vist jah tühi. mootor küpse on mulle küll kui kirvega pähe. see et tosool oli välja tulnud panin peale seda tähele kui olin selle 5 kilomeetrit tagasi pöördunud. tasa sõites ei olnud midagi eriti teisiti

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 21:42
Postitas viktorf
vabandan et uus postitus mitte edit - ei lasknud lihtsalt seda teha
aga millest järeldate et mootor omadega kottis. ei saa asja uurida ja vaadata kust jahutusvedeliku väljummine toimus kuna hetkel viibin autost ligi sada kilomeetrit kaugel, et kas rihma purunemisel on see võimeline kuhugi lõdvikule pihta minema ja selle purustama. ja kas sõitmine ilma rihmata näiteks võibki tähendada mootori lõppu kuna ju ka jahutusvedeliku ringi ajamine ei toimi vist. aga keema ma teda ajada ei suutnud selles olen ma suht kindel

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 21:44
Postitas aednik
maitsmise teel järele proovitud? uh, mul läks suvel jahutusvedelikku muru peale, siiamaani sellel kohal laik sees, ei kasva enam.

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 21:51
Postitas dohman
Algselt postitas: kurimees
ei usu mina,et mootor küpse,pigem ikka mõni lõdvik viga saanud.Palju sul tosooli see on,kas paisupaak tühi?

Kui ikka jahutus vedelik ringi ei käi kuna veepump seisab, siis see 5 km on ikka surm küll!

vajan abi Pärnus

Postitatud: L Nov 17, 2007 22:20
Postitas viktorf
aga kas oskab keegi soovitada kelle juurde auto pärnus viia. isiklikest kogemustest. kus ikka asjaga hakkama saadakse?
ei tea kas saab oma idiootsuse vilju maitsta või pääsen seekord ehmatusega.

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 1:43
Postitas olaviv
Ega foorumi teel diagnostikat ei tee. Tuleb rihm peale panna ja vaadata kuskohast lekib. Pärnus Saabile spetsialiseerunud teenindust pole, niiet vaata lihtsalt mõni asjalikum remondikoht.

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 3:58
Postitas freddirek
kui välja valid, anna tulemustest teada!

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 7:31
Postitas viktorf
seda väikest asja ikka saab.

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 7:51
Postitas hoclines
Kui ise valida ei oska, kontakteeruge nõustamiseks Ivometsaga, ta ju paikne vana saabikala.

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 12:23
Postitas ivomets
yhel kylmal talveilmal läks samuti 9-5 rihm. ja märjamaal. ja ilma rihmata jõudsin autoga Troosti,( ca 70 km) kus asikohe korda tehti . ja siiani masin sõidab ja ei mingit jälge. ja vedeliku kadu oli selle aja peale ca 1 l vaid. aga ilm oli KÜLM!

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 13:38
Postitas S9K
No loomulik veeringlus tekib, mis pole küll kuigivõrd kiire aga näiteks vanal ajal olid esimesed vesijahutusega motikad loomuliku veeringlusega ( kui ma mäletan õieti). Selles mõttes nagu saaks sõita jah. Normaalselt sõites ei ole mootoril suurt koormust ka.

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 14:36
Postitas Trionic
Aga risk plokikaaned kõveraks keeta on väga suur.R-4 Saabi DOHC mootorite kaaned kõverduvad hetkega.

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 18:29
Postitas viktorf
nii käisin siis täna asja uurimas - täielikult puruks ja kinni kiilunud oli rullik mis on ülalt vaadates generaatori "peal". alles oli jäänud rulliku laagri osa. jahutusvedelikku süsteemist kadunud heal juhul liitrike. muud häda nagu polnud esmasel tuvastamisel. proovisin korra käima kah - töötas. homme tellin uue rihma ja rullikute komplekti ja ehk saab enne nädalavahetust masina liikuma.

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 18:42
Postitas ivomets
Algselt postitas: Trionic
Aga risk plokikaaned kõveraks keeta on väga suur.R-4 Saabi DOHC mootorite kaaned kõverduvad hetkega.
ON JA tõeliselt ! eriti siis kui kaanel poldid piisavalt lahti on.

huvitav, et ka minu autol põhjustas rihma purunemise rullik

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 18:49
Postitas MadMan
NG-l on ka see väike rullik pinguti küljes üks peavalu. Kiilub kinni ja lööb rihma kärssama jne.

vajan abi Pärnus

Postitatud: P Nov 18, 2007 18:58
Postitas csn
Algselt postitas: MadMan
NG-l on ka see väike rullik pinguti küljes üks peavalu. Kiilub kinni ja lööb rihma kärssama jne.

OT
kui mina endal rihma vahetasin siis öeldi saabiantist mulle et pinguti metall rullikut ei vahetata tavaliselt. Ennem puruneb ikka ülemine plastik rullik.