1. leht 2-st

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 13:03
Postitas Joonas
Tsitaat postimees online`st:
http://www.elu24.ee/?id=6076

"Kas olete kunagi liikluseeskirja rikkunud, kuidas?

Eks aeg-ajalt läheb kiirus liiga suureks, küllap ikka ajanappus ja kärsitus sunnivad. Paari aasta eest jäin vahele vilkuva kollasega valgusfoori alt läbisõiduga. Oli küll hilisõhtune aeg ja vaid üks teine auto silmapiiril, aga trahvi ma sain." :wtf:

Huvitav mis paragrahvi alusel :?

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 14:09
Postitas Cyber
pakun, et liiklusseaduse järgi... Ilmselt on väljendusega pisut puusse pandud, konkreetselt vilkuva korral ei saa tõesti teha midagi, aga ilmselt siiski mõeldi "roosat" ehk kollasega väljasõitu.

§ 7415. Mootorsõiduki- või trammijuhi poolt ristmikule või reguleeritud ülekäigurajale sõitmine foori keelava tule ajal

Mootorsõiduki- või trammijuhi poolt ristmikule või jalakäijate ülekäigurajale sõitmise eest foori keelava tule ajal - karistatakse rahatrahviga kuni 50 trahviühikut.

väljavõte liikluseeskirjast:
LIIKLUSE REGULEERIMISE MÄRGUANDED

1. FOORID

1.Ümartuledega foor. Reguleerib sõidukite, foori 9 puudumisel aga ka jalakäijate liiklust.

Fooril 11 on kolm ümmargust tuld: ülal punane, keskel kollane, all roheline. Erandina võidakse kasutada tulede rõhtasetusega foori 12, millel on vasakul punane, keskel kollane ja paremal roheline tuli.

Tuled tähendavad järgmist:
roheline lubab liikuda;
roheline vilkuv lubab liikuda, kuid teatab peatsest kollase tule süttimisest;
kollane keelab liikuda; peatumiseks ettenähtud kohast tohib edasi sõita vaid juhul, kui seal peatumine on ilma liiklust ohustamata võimatu; kui tuli süttib hetkel, mil juht on ristmikul või ülekäigurajal, tuleb liikumist jätkata;
punane keelab liikuda;
punane ja kollane korraga keelavad liikuda ja teatavad peatsest rohelise tule süttimisest.

PS: ei tõin selle teema naljateemast ära, ei leidnud nalja, küll aga konkreetse küsimuse..:)

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 14:18
Postitas eeroz
Kas vilkuva kollase puhul mitte ei kehti ristmikul olevad tavalised liiklusmärgid? :wtf:

Jutt käib hilisõhtust, seega tõenäoliselt oli ikka vilkuva fooriga tegu...

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 14:24
Postitas salival
:wall::wall::wall::wall:

TÄPSELT samamoodi ma sain trahvi sel laupäeval. kell umbes 22.30, paldiski mnt, suund linnast õismäele, ning need kaks foori loomaaja juures, esimene trolli peatuse ees, teine rocca keskuse parklast väljasõiduks. nägin et teine juba vilgub, mõtlesin et selle peal jään seisma aga mõni sekundi pärast hakkas vilkuma ka see esimene. ning kuna kiirus oli 70 ei hakkanud kohe pidurdama. läks kollaseks.

kohe kuskilt ilmus patrul:poke: nii ja naa, teate miks ma teiega vestlen.

anti 5 tr.ühikut (300-) mis tema sõnul oli minimaalne võimalik ja see ainult sellepärast et ma tunnistasin oma süü ning et mul ennem ühtegi karistust ei olnud.:thumb:

täna (tegelt, iga päev näen) kui ma sõidan kollase tule peale, siis kaks või kolm autot peale mind sõidavad kohe edasi... kui on õigus?::wall::wall::wall: kohe vihaseks ajab... et just hoolast mind tabati...


kusjuures mees ütles, et detsembrist on tänavatel kaks korda rohkem patrulle ning trahvima nad hakkavad kõike ülikarmilt. nii et mõtte on nagu alati - mitte korda teha, vaid pappi saada.:red:

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 14:36
Postitas jack
Mul on tunne, et eeslased on juba nii rikkad, et vilistavad seadusekuulelikkusele.

Kehtib reegel: teen mis tahan, trahvid mind ei heiduta (kas on liiga leebed või liiga väiksed), minu palga juures on see nohu.

Igati positiivne, kui politsei hakkab täie karmidusega liiklushuligaane trahvima.

Kuid üks asi häirib mind tõsiselt.
Nimelt see, et kollasega ristmikule sõit on karistatav, kuid kollasele eelev märguanne ehk vilkuv roheline tuli on vaid vähestel fooridel.
Olen ühel korral isegi pidanud politseiga vestlema teemal kollasega ristmikule, siis kui just oli remonditud hotell Tallinna juures foori (Toompuiestee ja paldiski maantee ristmik) ja peale seda oli kolme vlkumise asemele jäänud poolteist.
Kui jalakäiatele hakkab foor vilkuma juba tükk aeg varem kui värvi vahetab siis miks ei ole see nii ka autode jaoks?

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 14:53
Postitas suur
Algselt postitas: jack
Kuid üks asi häirib mind tõsiselt.
Nimelt see, et kollasega ristmikule sõit on karistatav, kuid kollasele eelev märguanne ehk vilkuv roheline tuli on vaid vähestel fooridel.
Loll jutt suhu tagasi! Kõikidel fooridel (Eestis) eelneb kollasele vilkuv roheline (tsüklis roheline->punane). Väidetavalt puudub Soomes vilkuv roheline. Punaselt tagasi rohelisele tulele minnes pole kõigil fooridel "kollast" vahel.


Loe parem mis Cyber kirjutas.
Algselt postitas: Cyber
1. FOORID

1.Ümartuledega foor. Reguleerib sõidukite, foori 9 puudumisel aga ka jalakäijate liiklust.

Fooril 11 on kolm ümmargust tuld: ülal punane, keskel kollane, all roheline. Erandina võidakse kasutada tulede rõhtasetusega foori 12, millel on vasakul punane, keskel kollane ja paremal roheline tuli.

Tuled tähendavad järgmist:
roheline lubab liikuda;
roheline vilkuv lubab liikuda, kuid teatab peatsest kollase tule süttimisest;
kollane keelab liikuda; peatumiseks ettenähtud kohast tohib edasi sõita vaid juhul, kui seal peatumine on ilma liiklust ohustamata võimatu; kui tuli süttib hetkel, mil juht on ristmikul või ülekäigurajal, tuleb liikumist jätkata;
punane keelab liikuda;
punane ja kollane korraga keelavad liikuda ja teatavad peatsest rohelise tule süttimisest.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 15:00
Postitas Cyber
Tegelikult pole loll jutt.. meil on kahjuks palju selliseid foore, mis teevad umbes kolmveerand rohelise vilgatust enne kui kollase põlema suruvad..:(
Algselt postitas: suur
Loll jutt suhu tagasi! Kõikidel fooridel (Eestis) eelneb kollasele vilkuv roheline (tsüklis roheline->punane). Väidetavalt puudub Soomes vilkuv roheline. Punaselt tagasi rohelisele tulele minnes pole kõigil fooridel "kollast" vahel.
siis peab rõhuma punktile "peatumiseks ettenähtud kohast tohib edasi sõita vaid juhul, kui seal peatumine on ilma liiklust ohustamata võimatu; "

ja kui punaselt rohelisele minnes kollast ei ole siis on kollase pirn katki..:P

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 15:07
Postitas jack
pidasin silmas piisavalt kaua vilkumist.

Kui sõidad kasvõi 50km/h siis et pidama saada enne foori kulub sul kõigepealt teatud aeg, et reageerida foori tulele, siis veel jupp aega, et auto normaalselt peatuma saada. Selle kõige jooksul sõidad sa piisava vahemaa maha. Kui sa oled liiga lähedal juba ristmikule, siis jõuad ju vaid konstateerida fakti et kurat, kisub kollaseks, kui juba oledki keset ristmikku ja paari vilgutuse järel on rohelisest saanud kollane ja sinust on saanud liikluseeskirja rikkuja.:wall:

minu arust ei toosama LE punkt vilkuvast foorist ei seleta lahti, kui peatselt kollane tuli peale rohelist sütib.

Kunagi kümmekond aastat tagasi vilkusid foorid ikka tuntavalt kauem kui praegu. :wise:
Siis sai juba kaugelt hoo maha võtta. Ei tekkinud dilemmatki, et kas teha äkkpidurdus või lisada hoopis gaasi.
Selliselt vilguvad siiamaani Läti ja Leedu foorid.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 15:22
Postitas suur
Algselt postitas: jack
pidasin silmas piisavalt kaua vilkumist
Vovoh, hoopis teine jutt. Ise kirun Tallinnas Paldiski maanteel meremeeste haigla kandis olevaid jalakäijate foore. Seal lööb pärast nupuvajutust praktiliselt kohe punaseks.
Jalakäijatele see foor muidugi meeldib...

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 15:34
Postitas Salenga
Eelmine neljapäev käisin oma Saabikuga Helsingi linnas kündmas. Seal ei ole olemas siukest asja nagu rohelise vilkumine. Harjumine sellega võttis ca 20 minutit. Edaspidi oskasin arvestada. Nii et see ei tohiks olla vabandus. Eks see süsteem ongi seal selline et kui jõuad pidama jääda siis jääd ja kui ei jõua siis sõida läbi ja miskit hullu ei juhtu. Kuid jah, põhimõtteliselt vaja sõita kogu aeg jalg piduril.
Eestis ei julge pidurdada isegi kollase ajal sest mõni ambaal sõidab siis X5-ga selga ja suurest vihast, et ma siuke blokk olen, paneb veel vastu hambaid kah.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 15:36
Postitas snowguy
see tõlgendamine on nii nagu ta on...kui liikluspolitsei neid kõiki roosadeks loeb siis võiks need kollased sealt üldse ära kaotada sest vaadates meie liikluskultuuri siis ummikutes olles on ikke pärispalju neid uimaseid kes ilma vahtraleheta endale kollase ajal käiku kasti ei suuda panna et rohelisega liikuma saada ja pidurdavad ristmikute läbilaskevõimet

kuradi palju on ka neid telefoniga kõnelejaid ja ajalehe lugejaid roolis, on nähtud ka tibisid kellel hamburger veel põses punnitamas ja salat rooli hoidva käe peost veel läbi esiklaasi paistab



nuh õnneks tartus väga ei kurda...kuid kirun hoopis seda et tatus enamasti puudub politsei sealt kus teda kõige rohkem vaja oleks.....passitakse mingite mõtetute kõrvaltänavate juures ja maksimarketite parklates kui võiks näiteks kuskil linnast väljuvate suurmagistralidel raskejalaga noorukeid maha võtta

samuti ei võeta ette midagi nende eesti kodanikega kes olenemata märkidest üritavad keelatud kohtadest vasakpöördeid teha tipptunni ajal

sry kui teemast mööd veic rääkisin;)

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 17:01
Postitas virmaline
Tartus juhtus mul selline asi, et sõitsin ka kord kollase(punasega) kogematta läbi foori. märkasin liiga hiöja kollast tuld, üritasin küll pidurdada, kuid ei tahtnud keset jalakäijate ülekäigurad ka seisma jääda. Politsei aga passis seal samas hansakeskuse juures ja tuli kohe järgi. Sain küll trahvi, mis polnud eriti suur , aga närvi ajas ikkagi. Kõige rohkem ajas närvi see , et kui politsei ütles, et kui ma oleks seisma jäänud ja tagasi tagusrdanud, poleks rikkumist olnud ja trahvi tehtud. Kuigi minuarust selline manööverdus võtab veel rohkem aega ja ohustab teisi liiklejaid rohkem kui kollasga läbisõit.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 17:06
Postitas eeroz
Algselt postitas: virmaline
Tartus juhtus mul selline asi, et sõitsin ka kord kollase(punasega) kogematta läbi foori. märkasin liiga hiöja kollast tuld, üritasin küll pidurdada, kuid ei tahtnud keset jalakäijate ülekäigurad ka seisma jääda. Politsei aga passis seal samas hansakeskuse juures ja tuli kohe järgi. Sain küll trahvi, mis polnud eriti suur , aga närvi ajas ikkagi. Kõige rohkem ajas närvi see , et kui politsei ütles, et kui ma oleks seisma jäänud ja tagasi tagusrdanud, poleks rikkumist olnud ja trahvi tehtud. Kuigi minuarust selline manööverdus võtab veel rohkem aega ja ohustab teisi liiklejaid rohkem kui kollasga läbisõit.

Ja selleajapeale on sinu järgi sõitnud auto juba õiges kohas peatunud ja siis passidki lolli näoga seal ülekäigurajal.

Mina olen sarnases situatsioonis politseihärradega niikaua vestelnud ja põhjendanud, et antud olukorrason ohutum kollasega läbi sõita kui pidurite krigisedes keset ristmiku seisma jääda ja tookord jäi trahv saamata. Aga eks siin tuleb inimlik faktor sisse, mis tuju politseinikul on jne. Alati tasub püüda rahulikult enda teguviisi põhjendada ja asjale oma selgitus anda.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 18:59
Postitas Trionic
Ma püüan alati vältida vilkuvate tulede alt läbisõitu,samuti ei kipu mentidega vaidlema.Kirjeldan vaid,mida mõtlesin rikkumise ajal ja olen saanud alati ka inimlikud karistused ja õnneks pole neid viimastel aastatel ka eriti kogunenud,kuigi momendil on nõmedaid kehtivaid,näiteks lõppenud üv,-kindlustus.Kiirusejumal on mind terve elu säästnud ja mu teisele minale märku andnud,et ära kima,mõõdetakse. Usaldan alati oma sisetunnet ja see pole veel petnud.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 19:37
Postitas stennadi
Vat sellest kiirusejumala fenomenist ma ei saagi aru. Ma sõidan suht mõistuse piires alati 95-100 km h. Kiirust ei ületa ja tarvitses mul möödunud suvi üks kord natuke pühapäeva vara hommikul kuskil Jõgeva taga tühjal teel natuke kiiremini vajutada (120 km/h) ja oligi trahv käes.
Samas tean tüüpe kes alatasa tallavad Tallinna ja Tartu jms linnade vahet 150km/h ja kiiremini ning pole kordagi kinni peetud.
kas tõesti on mingi sisetunne olemas :D
Edit: Ma olen alati Trionicult tahtnud küsida, et kuidas tal veel load alles on sest need autod, mis tal siin järgemööda omatud on lausa nõuavad vahepeal , et nendega legaalsest piirist natuke kiiremini sõidetaks.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 19:39
Postitas tiib
Kuigi olen üldiselt korralik, liikluseeskirju järgiv ja kaasliiklejatega arvestav juht, õnnestus mul siiski tänavu mai lõpus puht omast lollusest linnas kiiruse ületamise ja vahtralehe puudumise eest 3k välja võluda.
:freak: Karistus oli nõnda leebe, ikuna varasemalt ei ole korrakaitseorganitega kokkupuudet olnud. Peale seda sai ka kohe lõppastme koolitus e. libedasõit ära tehtud ja vahtraleht ametlikult maha võetud.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 20:54
Postitas iisak
Algselt postitas: stennadi
Edit: Ma olen alati Trionicult tahtnud küsida, et kuidas tal veel load alles on sest need autod, mis tal siin järgemööda omatud on lausa nõuavad vahepeal , et nendega legaalsest piirist natuke kiiremini sõidetaks.
Sest millegipärast olen mina alati nende kiirete autode roolis,kui vahelejäämise hooaeg on:gun::gun:
Iisak@alati valel ajal vales kohas...:angry:

küsimus karistuse kohta

Postitatud: E Nov 19, 2007 21:00
Postitas Joonas
Algselt postitas: Cyber
pakun, et liiklusseaduse järgi... Ilmselt on väljendusega pisut puusse pandud, konkreetselt vilkuva korral ei saa tõesti teha midagi, aga ilmselt siiski mõeldi "roosat" ehk kollasega väljasõitu.

PS: ei tõin selle teema naljateemast ära, ei leidnud nalja, küll aga konkreetse küsimuse..:)

Jõudsin juba imestada, kuhu mu postitus sai! ;)
Mõistsin seda sõnastust tegelikult sama moodi nagu herr Cyber... aga selle teksti lugemine (seostasin ühe anekdoodiga) lihtsalt ajas korra näo muigele.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: T Nov 20, 2007 6:57
Postitas Trionic
Algselt postitas: stennadi

Edit: Ma olen alati Trionicult tahtnud küsida, et kuidas tal veel load alles on sest need autod, mis tal siin järgemööda omatud on lausa nõuavad vahepeal , et nendega legaalsest piirist natuke kiiremini sõidetaks.
Ma ei ela end liikluses eriti välja.Sõidan legaalsete kiirustega:thumb:
Kiiruse eest karistati viimati vist 7. a.tagasi.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: T Nov 20, 2007 23:30
Postitas olaviv
Viimane trahv kiiruse eest oli vist 98 või 99 a., peale seda olen sõidukiirust valinud vastavalt liiklusoludele ning märke rohkem soovituslikena võtnud. Siiani pole seadusesilmad pahaseks saanud :notworthy:

Foorituledega on nii, et Tallinna tipptunni ajal panen suht julmalt üle ristmiku ka siis kui "tumepunane" põleb aga muul ajal olen üsna korralik. Siiani pole seetõttu seadusega pahuksis olnud. Vähemalt tipptunni ajal ei pahanda mind punasega üle ristmiku kimajad, kui just asi ohtlikuks ei lähe. Mida rohkem autosid tsükliga üle saab, seda kiiremini ummik liigub. Aga igal asjal on siiski omad mõistlikud piirid - paar päeva tagasi, suht hilja õhtul, pidin peaaegu ühele liinibussile küljelt sisse sõitma, kuna too otsustas ristmikule sõita siis, kui teises suunas juba roheline põles. Liinibuss!! Elukutseline juht!! :gun:

küsimus karistuse kohta

Postitatud: K Nov 21, 2007 8:26
Postitas suur
Algselt postitas: olaviv
Foorituledega on nii, et Tallinna tipptunni ajal panen suht julmalt üle ristmiku ka siis kui "tumepunane" põleb aga muul ajal olen üsna korralik.
...
Vähemalt tipptunni ajal ei pahanda mind punasega üle ristmiku kimajad, kui just asi ohtlikuks ei lähe. Mida rohkem autosid tsükliga üle saab, seda kiiremini ummik liigub.
Siuksed punasega ülekihutajad takistavad teistpidi tsükli algust. täiega. Korduvalt on nii, et lubava rohelise süttides ei saa startida, kuna ristmikul on veel mingid tropid, kes punasega ette sõitsid.

küsimus karistuse kohta

Postitatud: K Nov 21, 2007 10:36
Postitas iisak
Algselt postitas: olaviv
Foorituledega on nii, et Tallinna tipptunni ajal panen suht julmalt üle ristmiku ka siis kui "tumepunane" põleb aga muul ajal olen üsna korralik. Siiani pole seetõttu seadusega pahuksis olnud. Vähemalt tipptunni ajal ei pahanda mind punasega üle ristmiku kimajad, kui just asi ohtlikuks ei lähe. Mida rohkem autosid tsükliga üle saab, seda kiiremini ummik liigub.
Pole tükk aega nii kitsarinnalist ja egoistlikku põhjendust lugenud:gun::gun:
Suur ütles juba ka minu seisukoha seega üle kordama ei hakka. Aga just selliste "tumepunasega" ristmikule sõitjate pärast tahaks autosse muretseda raskema kui 3kilose löögivahendi:fight:

Iisak@marus anarhia propageerimise üle...

küsimus karistuse kohta

Postitatud: N Nov 22, 2007 0:02
Postitas olaviv
Kui ümberringi keeb anarhia ja mina seal sees üritan pidevalt korralik olla siis tekib tahes tahtmata võõrkeha tunne ja kuidagi ebameeldiv on. Teine variant on käituda nii nagu teised kaasliiklejad ning tunne on kodusem. Tallinnas on tipptunni ajal punasega ristmikule sõit normiks. Mitte küll päris kõik aga suurem enamus küll. Kui nad ristmikult nobedalt minema saavad, ei näe ma põhjust nende peale pahandada. Kadedust tunda võibolla küll aga mitte pahandada. Hoopis teine teema on see, kui tüübid ennast ristmikule pressivad, kus teised autod juba ees (seda võib ka rohelise tulega teha) ning siis sinna teisi takistama jäävad - neid võiks küll n-kilosega õpetada. Sellist teguviisi ma küll kuidagi ei propageeri (kui keegi nii välja luges, siis sai valesti väljendatud). Pisut teine olukord siiski. Nagu ma varem ütlesin - asja tuleb mõistusega võtta ja piiri pidada.

Ja tegelikult pole Tallinna liiklus absoluutskaalas eriti anarhia, mitte kaugel on linnad, kus olud sootuks karmimad. Olles neid lähemalt näinud asetuvad kodused olud perspektiivi ja ei tundu enam nii hullud. Aastaid tagasi oli ka minul aegajalt Tallinna liikluses tunne, et võtaks ja virutaks või hoopis :gun: Nüüd kus iga päev ummikutes ukerdan ei ole enam sellist tunnet. Pigem üritan massiga ühte sulada. Roomas käitu nagu roomlane - nii vist öeldi selle kohta?

küsimus karistuse kohta

Postitatud: N Nov 22, 2007 0:12
Postitas IS-D
Algselt postitas: olaviv
Kui ümberringi keeb anarhia ja mina seal sees üritan pidevalt korralik olla siis tekib tahes tahtmata võõrkeha tunne ja kuidagi ebameeldiv on. Teine variant on käituda nii nagu teised kaasliiklejad ning tunne on kodusem. Tallinnas on tipptunni ajal punasega ristmikule sõit normiks. Mitte küll päris kõik aga suurem enamus küll. Kui nad ristmikult nobedalt minema saavad, ei näe ma põhjust nende peale pahandada. Kadedust tunda võibolla küll aga mitte pahandada. Hoopis teine teema on see, kui tüübid ennast ristmikule pressivad, kus teised autod juba ees (seda võib ka rohelise tulega teha) ning siis sinna teisi takistama jäävad - neid võiks küll n-kilosega õpetada. Sellist teguviisi ma küll kuidagi ei propageeri (kui keegi nii välja luges, siis sai valesti väljendatud). Pisut teine olukord siiski. Nagu ma varem ütlesin - asja tuleb mõistusega võtta ja piiri pidada.

Ja tegelikult pole Tallinna liiklus absoluutskaalas eriti anarhia, mitte kaugel on linnad, kus olud sootuks karmimad. Olles neid lähemalt näinud asetuvad kodused olud perspektiivi ja ei tundu enam nii hullud. Aastaid tagasi oli ka minul aegajalt Tallinna liikluses tunne, et võtaks ja virutaks või hoopis :gun: Nüüd kus iga päev ummikutes ukerdan ei ole enam sellist tunnet. Pigem üritan massiga ühte sulada. Roomas käitu nagu roomlane - nii vist öeldi selle kohta?

Sorry, aga maga ennast kaineks!:eureka:

küsimus karistuse kohta

Postitatud: N Nov 22, 2007 0:38
Postitas ErQ
Alustada tuleb endast!!!