1. leht 1-st
B308E modifitseerimine
Postitatud: K Dets 05, 2007 23:07
Postitas MadMan
Ühes varasemas teemas sai viidatud Opeli X30XE tüüpprobleemidele, mis 90% esinevad ka Saabil.
Küsimus seoses õlijahutusega:
Kas piisab kui asendada plokisisene vesijahutus tavalise R4 õhkjahutusega? Või peab panema midagi kobedamat?
B308E modifitseerimine
Postitatud: K Dets 05, 2007 23:46
Postitas MadMan
veidi pildimaterjali ka
V6 originaal
R4

B308E modifitseerimine
Postitatud: N Dets 06, 2007 3:55
Postitas Trionic
Kindlasti piisab.
Ja mitte "plokisisene vesijahutus",vaid -õlijahutus. Pisike õliradiaator (esimesel skeemil nr.1) kipub aastate jooksul lekkima hakkama kõrgemate õlirõhkude juures. Alul lekib õli veesärki. Kui seda piisavalt vara ei avastata, halveneb mootori jahutatavus. Kõikjale mootori sisepindadele tekkiv emulsioon juhib halvasti soojust ja kittides kinni temperatuurianduri, ei näe ka temp.kellalt tõest tulemit ( kell on kalibreeritud näitama vahemikku ca.75-115 kraadi osuti skaala keskel olevana)mistõttu algavad lokaalsed ülekuumenemised plokikaantes, mistõttu need kõverduvad. Lõpuks jõuab löga ka mootorisse.
9-5`tel pole selle veaga veel pidanud tegelema.Tonnistel küll.
B308E modifitseerimine
Postitatud: N Dets 06, 2007 7:54
Postitas S9K
V6 mootoritel on vist temperatuuri kõikumine päris suur. Näiteks silindrid väljast võrreldes silindri ridade vahelt.