1. leht 2-st

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 12:08
Postitas A2hj
Juhtus masinaga selline lugu siis.
Masinaks on Saab 9-5, 2.0 (LPT), 98.a.
Sõitis siiani laitmatult kuid, laupäeval jäi enne Põltsamaa risti seisma. Lihtsalt suri sõidupealt välja ja oligi kõik. Uuest süütest käima panna proovides selgus et aku oli täiesti tühi. Mitte ühte piuksu kah ei tenud. Kutsusin sõbra appi. Proovisime krokodillidega akult akule voolu anda kuid, see ebaõnnestus. Korraks lõi auto tööle kuid suri kohe välja.
Kuna väljas oli juba pime siis vedas sleppis enda juurde.
Järgmine hommik panime aku laadima ja lasime pea päeva laadida. peale mida läks masin ilusti tööle ja töötas ühtlaselt. Hakates sõbra juurest tartusse tagasi sõitma saime Põltsamaa ristist vaevalt kilomeetri sõita kui masin suri uuesti välja ja aku oli tühi nagu oleks see tühjaks imetud.
See järel kutsusin uuesti sõbra tal oli õnneks üks uus aku üle ja ta võttis selle kaasa. Panime peale kuid masin ei teinud midagi. Tuled ja näidikud läksid tööle kuid, süüdet taha ei võtnud.
See on kõige täpsem kirjeldus mis ma anda suudan.
Tean ka seda et, kirjelduse järgi vea ennustamine on keeruline kuid äkki on kellelgi mingeid mõtteid mida võiks kontrollima hakata.
Kaitsmed on kõik ülekontrollitud.

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 12:13
Postitas AndreV
Kas armatuuris aku tuli põlema ei jäänd, ma pakun et asi on laadimises, kompuuter peaks ju laadimist näitama, mul oli endal just eelmine nädal täpselt sama mure;)

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 12:39
Postitas A2hj
Ei jäänud. Armatuuris ei näidaud ühtegi viga ei enne ootamatud seismajäämist ega ka peale seda kui korra tööle läks

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 13:01
Postitas suur
kas akutuli siis põleb, kui süüte lihtsalt sisse keerad. Kui ei, siis kahtlustan, et seal lamp läbi põlend mistõttu info veast jäi labasel kombel saamata.

Siit moraal ka teistele saabiomanikele....

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 13:09
Postitas que
geneka rihm on korras? :D
klemmid vaatasid üle?

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 13:34
Postitas mardikas
ühel 9-5 oli just hiljaaegu selline asi, et generaatori küljes olev ergutuse juhe oli katki läinud ja ka aku oli pidevalt tühi. kusjuures märguande tuli ka sel juhul ei põlenud

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 14:02
Postitas A2hj
Aku klemmid ja juhtmed kontrollisin üle samuti ka geneka rihma. Kõik paistavad korras olema. Laadisin natuke akut ja katsetasin kuid ei miskit vahe oli lihtsalt selles et enne ei teinud miskit siis nüüd hakkas süüde hästi kiiresti plõksima.

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 14:09
Postitas Nastix
Kas DI ei või süüdi olla?

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 14:18
Postitas iisak
Di kindlasti pole:nono:
Pigem genekas ei lae ja ongi kõik

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 14:51
Postitas Jürgen
Mul oli 900'l sama asi, aitas geneka vahetus.

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 15:20
Postitas sebastian
Esimenea asi mis mõttese tuli, et generaator ei lae.
Aku laadisid küll täis, aga sõidu ajal on koormus sellele üsna suur. Esituled, süütesüsteem, võibolla mingid soojendused (tagaaken, peeglid..), ventilaatorid jne. Kõik need võtavad ikka omajagu.
Hullem, kui aku esialgsest mahutavusest (~65Ah) on võibolla ainult pool järel. Ainuüksi käivitamise moment (starter imeb kohutavalt, kuigi suht vähese aja) teeb akule oma karuteene, kui kohe pärast seda genekas ei lae.
Panid sõbra aku ja ei teinud midagi. Usutavasti on ka starteri tõberelee paksult tahmane ja ei anna piisavat kontakti, et starterimootorit ringi vedada.
Tõsi, starteris võib ka mitmeid muid vigasid olla. Kulunud harjad, kulunud puksid jne.
Keerad süüdet, käib klõps starteris, aga ringi ei vea? Kui nii, siis tõmberelee läheb tööle (ei võta palju voolu) ja armatuuris ei lähe tuled seetõttu 'nõrgemaks', aga starteri mähist taha ei haagi.

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 20:31
Postitas mad1
no tüüpilne genekas...harjad ei pruugi kulunud olla...ilmselt kollektori rõngad alla igasuguse normi kulunud..samas ei välista ka starteri halba olukorda,kuna tundub et ka uue akuga ei tule eluvaimu sisse..ka massi puudulikus ( massihari starteris) jne jne jne

no pusige nats ja kui tõesti hakkab oma põhitööd segama,,üritame ise abiks olla...

saaks jõuluks ikka koju:cool:

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: E Dets 10, 2007 20:37
Postitas Jupats
Mõtekas jah kohe genekas ära vahetada, muidu pika nokkimise peale läheb DI ka. Ei ole sel õnnetul palju vaja.

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: N Veebr 21, 2008 14:50
Postitas A2hj
Sain masina lõpuks Tartus ühte remondi kohta viidud ja sealt teatati et, mootor on kokku jooksnud. Nad olevat masin tööle saanud ja mootor pidi kolisema ja lõgisema kohutavalt. :(

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: N Veebr 21, 2008 15:16
Postitas suur
Sellel diagnoosil küll aku tühjenemisega mingit otsest seost pole. Või sõitsid ilma Geneka-veepumba-kliima rihmata?

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: N Veebr 21, 2008 15:27
Postitas mad1
kui koos,siis koos..eks suuremat sorti töö ootab ees,,no tüüpiline 9-5 taas siis, oleme valmis abi pakkuma

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: N Veebr 21, 2008 19:33
Postitas A2hj
Vea kohta öeldi niipalju esialgu et, tundub et, saaled lõgisevad ja hääl pidi päris hirmus olema. Näis mis tegelikult on. Homme haktakse lammutama.

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: N Veebr 21, 2008 20:10
Postitas mad1
kui tõsine saale hääl.pole tihti mõtet enne kardinaalselt lammutada kui uus riiulist võtta, kui raamsaale "ringi visanud" on asi selge..väntvõllile raami kohalt remontmõõtu ei pakuta..aga hoia kursis,,huvitab, mis siis 9-5`l taas juhtus..kas tegemist tüüpilise juhtumiga

peaasi, et oma ala asjatundjad masinal kallal

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: N Veebr 21, 2008 21:54
Postitas melka
Kogu selle mootori kokku jooksmise teemal ei saa ma aru kus siin loogika on?? Mis seos on tühjeneval akul ja saaledel :poke:

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: N Veebr 21, 2008 22:05
Postitas mad1
ei saa isegi..:wall:

võibolla läks teema üle sujuvalt ühelt teisele:P

üldiselt ei tasu elu liiga tõsiselt võtta ju ja eks kõik ole seotud...juhtub ikka, et naabrimees tuleb korraks läbi...tikku küsima ja paari tunni pärast lajatab kirve selga:beer:

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: N Veebr 21, 2008 22:06
Postitas iisak
Ei olegi mingit seost.
Mulle tundub,et mootor jooksis nii kinni,et starter ei jõudnud enam vedada.
Sealt ka kiire järeldus,et äkki on aku tühi...
Aga võibolla ka mitte:drink:

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: N Veebr 21, 2008 22:09
Postitas mad1
iisak üritab ka seoseid leida:P

ebamaine lugu tõepoolest

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: R Mär 07, 2008 10:08
Postitas A2hj
Iisaku oletus on õige . Mootor jooksis kinni ja kuna aku kah oli poolpidune siis sai kohe esimese asjana seda kahtlustatud kuna peale laadimist läks auto uuesti käima (mootor oli maha jahtunud). Sain auto eile kätte ja sõidab. Katsun mingi hetk kirjutada ka mis selle jama põhjustas ja mis vahetati.

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: R Mär 07, 2008 11:15
Postitas miku
einoh, mootor ei jookse ju paugust ja hetkega kokku, tavaline mootori kokkujooksmise sümptom on see, et kõigepealt ei jõua 5-ndaga vedada, siis 4-ndaga jne, kaasneb ka selline tõsine kuumenemine... või on tänapäeval asjad teistmoodi, et paugust nagu kännu taha jääb kinni???

Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

Postitatud: R Mär 07, 2008 11:17
Postitas iisak
Ja just paugust ja hetkega jooksebki:wise: