1. leht 2-st
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 12:26
Postitas iisak
LINK UUDISELE
Mis järgmisena välja mõeldakse:wtf:
Kui fantaseerida siis ma olen enam kui kindel,et kui jalgrataste- mopeedidega liiklema hakata siis leiutatakse kohe ka neile mingi maks....
Igal juhul kui see plaan läbi läheb siis meie Trionicuga ostame endale veel paar 5,... L mootoriga BMW-d ja mõne Trucki

Modedest võiks keegi lingi lühemaks teha. Aitähh!
EDIT: Panin lingile nime. Suur
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 12:32
Postitas que
ei no muidugi... bena aktsiisist ja parkimise tasust jääb väheks veel


mingu käigu statoilist läbi, ostku bena ja tikke ja pangu ennast põlema

Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 12:36
Postitas will
Kahjuks tuleb see varem või hiljem-sellest me kahjuks ei pääse aga nagu ikka ulatavad oma päästva käe igasugu softi muutmised jne.
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 12:52
Postitas sipelgaz
Kusjuures saan rääkida enda praktikast, et selline maks paljudes teistes EU riikides juba kehtestatud.
Minu 9-5 2.3t puhul, mis viskab välja 268 mg CO2'e EU direktiivi 120'e asemel ... tema puhul pidin Luksemburgis 342€ lisamaksu (lollimaksu / saastemaksu) maksma. Lisaks teemaksudele, bensiini maksudele jne jne jne

Sipelgaz:headbang:
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 12:55
Postitas IFF
No siis tuleb osta 2,0l LPT ning see tõsta "käepäraste" vahenditega 3x võimsuse peale ning Pugutada oma öko-autoga.

Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 13:00
Postitas sipelgaz
Ja kõige naljakam sealjuures on, et kui võtta isegi endale mingi nn 2,3 BioPower ... siis saastemaks jääb samaks
Kuna seda arvestatakse ainult väljaheite pealt !!

Sipelgaz

Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 13:29
Postitas MadMan
Värdjad.
Rahandusministeeriumi kinnitusel oleks võimaliku saastemaksu kohaldamise otseseks eesmärgiks inimeste suunamine keskkonnasõbralikemate ja väiksemate autode kasutamisele või loobuma üldse autost ning kasutama ühistransporti.
Millist krdi ühistransporti, ajugeeniused? Tartus ei sõida varsti enam ükski buss, sest meie LV mõttehiiglased oskasid ainukese busse omava firmaga tülli minna. Bussigraafikutest ei räägi ma üldse.
Ma kahtlen sügavalt ka väikese auto suuremas keskkonnasõbralikkuses. Näiteks peale väiksemat kõksu pole tihtipeale enam midagi taastada või on taastamiskulud üüratud.
Väike=odav=ohtlik.
Kui diislile veel rõõmsasti akstsiisi otsa keevitatakse, siis pole bensumootori töömahul enam mingit tähtsust. Kõik sõidavad Hummeriga.
„Üle 2-liitrise töömahuga autosid oli 2006. aasta detsembri seisuga ARK andmetel Eestis 24% kõikidest registreeritud sõidukitest. Enamikes Euroopa Liidu liikmesriikides on see protsent 9-12. Sealjuures näitab rahandusministeeriumi hinnangul uute autode müügistatistika, et populaarsed on erinevate mudelite võimsamate mootoritega ja hea varustustasemega variandid, samuti luksusautod ja maasturid,“ ütles rahandusministeeriumi maksupoliitikaosakonna peaspetsialist Meelis Laub.
Halloo - Eesti on Euroopaga võrreldes ka asustamata kõrb. Erinevalt Euroopa suurlinnadest pole kuskil metsavahel lihtsalt praktiline loksuda 1.6 l Kia Ceediga või sõita turvaliselt meie vähestel kergliiklusteedel (Tln-Trt, Tln-Prn jne), kus 70-ga igujatest ja muudest teel parkijatest möödumiseks peab olema veidi teravam kiirendus kuna tee projekteerija on olnud pime ratastooliinvaliid. 90-110 kmh liikudes on suuremad mootorid tihtipeale sama ökonoomsed kui väiksemad eriti kui auto ka mingit kasulikku koormat veab. Kas Itaalia maksumäär 2.0+ autodele on mõnel autotootjal takistanud seal müümast kalleid ja võimsaid masinaid? Ferrari, anyone?
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 13:56
Postitas eeroz
"Üle 2-liitrise töömahuga autosid oli 2006. aasta detsembri seisuga ARK andmetel Eestis 24% kõikidest registreeritud sõidukitest"
See polegi ju teab mis niiväga suur protsent minuarvates

Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 14:03
Postitas IFF
Algselt postitas: eeroz
"Üle 2-liitrise töömahuga autosid oli 2006. aasta detsembri seisuga ARK andmetel Eestis 24% kõikidest registreeritud sõidukitest"
See polegi ju teab mis niiväga suur protsent minuarvates
Oot, ma siin hakkasin mõtlema, kas sõnastus on õige? Eeldan, et auto all mõeldakse siin alla 3,5t kaaluvaid isendeid?
Usun, et see % on nõnda väike ka tänu meile pärandatud nõuka aegsetest masinatest, mis enamus üle 2.0L ei küündinudki. Kütusekulu ning saastamise kohapealt on muidugi lood veelgi keerulisemad.

Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 14:40
Postitas eeroz
No mingaeg ju siin tehti suurpuhastust kus jäädavalt kadunud vene sõidukid kõrvaldati. Pigem lööb protsendi alla uute väikeautode müük a'la toyota corolla, honda civic ja igasugu korea autod millele üle 2liitrist mootorit ei pakutagi.
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 15:06
Postitas IFF
Algselt postitas: eeroz
No mingaeg ju siin tehti suurpuhastust kus jäädavalt kadunud vene sõidukid kõrvaldati. Pigem lööb protsendi alla uute väikeautode müük a'la toyota corolla, honda civic ja igasugu korea autod millele üle 2liitrist mootorit ei pakutagi.
Siin on statistika LIIKLUSREGISTRIS ENIM ARVEL OLEVAD SÕIDUAUTOD ( M1 ja M1G kategooria) MARGI JÄRGI
seisuga 01.12.2007.a. allikas: ARK
Volkswagen - 64536
Ford - 57962
Opel - 46813
Audi - 45674
BMW - 31793
Toyota - 28244
Vaz - 25141
Kohe näha, mis on rahva autod. Samas ei defineeri ARK'i lehekülg terminit "auto". Elagu ajakrjanikud

Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 16:42
Postitas Rästas
/.../Saastemaksu kehtestamise aluseks võiks ministeeriumi peaspetsialisti sõnul võtta võimsuse, mootorimahtu, kaalu, sõiduki maksumuse, CO2 eritamise või kütuse tarbimise/.../
Sõiduki maksumuse?

Krt, teed on täis selliseid tossavaid rämakaid, mis pole ilmselt kunagi ülevaatuspunktis käinudki... ja võtame aluseks auto hinna

Politseil on aega mõõta veokite raskust, võtku mõõtku sõidukeid, mis silmähtavalt musta tagant välja lasevad. Kui turvavöö on lahti, siis selle eest võib karistada, aga silmnähtava õhusaastamise eest mitte.
Mõne isendi sumpsist tuleb ikka sellist õnnetust välja (saab noaga lõigata), et liiklusummikus selle taga seistes oleks gaasimaski vaja.
Sul on õigus, Iisak, kui jalgrataste- mopeedidega liiklema hakates leiutatakse kohe ka neile mingi maks....
Näiteks hingamismaks.
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 17:13
Postitas iisak
Kas tõesti midagi siis rahva häälega ei saa ära teha

Mind hakkavad järjest rohkem need "peaspetsialistid" ärritama,kes kas igavusest,lollusest vms. üha uusi ja uusi "EL ettekirjutustele vastavaid ukaase" välja mõtlevad....
Jumala eest-ma hakkan varsti mingit autoomanike protestimarssi või midagi organiseerima. Pargime ühel päeval kõik oma autod ümber ministeeriumide ja Toompea. Linnas pole nii palju teisaldusautosid ja parklakohti,et neid siis minema vedada:facts: KURAT,KAUA VÕIB IDIOOTSUSTEGA TEGELEDA


Kui mul nüüd KriPo õhtul ukse taga on siis tulge mind ikka vaatama ja tooge värskeid lehti:head::head:
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 17:30
Postitas caarel
Minu arust juba maksustatakse sedalaadi ju auto omamist. Mida suurem mootor seda suurem on ka kilovattide (mitte 100% paikapidav suhe) arv ja seda suurem on liikluskindlustusmaks. Kahte nahka ühest seljast nagu ikka ei saa. Või tõesti lüüakse laiali kW ja kubatuur ning peagi tehakse kolmas maks mis on siis mootori ehituse põhine et V mootori omanikud maksavad rohkem

Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 18:05
Postitas mad1
ei üllatu..tulumaksu vähendamisega ning min palgatõusu peab ju miski kompenseerima...mis ikka muu kui maksud ja maksud..selline orjanduslik kord( erinevad riigikorrad on ju farss) on olnud ja jääb igas riigis sajandeid:notworthy:
mingil ajahetkel nimetati makse kümniseks..nüüd siis erinevaid makse hulga rohkem..
tea kaugel seegi aeg,kui tuleb sünnimaks..st üleüldse õigus elamiseks:headbang:
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 18:37
Postitas Jupats
Kui selline asi käiku läheb siis võtan oma Hõbenoolel, AMG`l ja ülejäänud autodel katid ära. Saastan lõbuga.
Kõige pealt tuleks riigikoguliikmed trammiga sõitma panna, siis alles mingeid makse looma. Toon maalt UAZ`i ära ja hakkan sellega ringi rallima.
Vihaseks ajavad sellised asja.
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 18:47
Postitas tõh
karistame loodust jah riigikogu plaanide eest.

Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 18:55
Postitas Rästas
Algselt postitas: mad1
tea kaugel seegi aeg,kui tuleb sünnimaks..
Lastetusmaks oli
nõukaajal 
Igasuguseid lollusi saab veel välja mõelda:
teeme telekamaksu, bränditoodete omamise maksu, hommikuse kodust väljumise maksu,
poes korvi kasutamise maksu, maksustame eesti loto võidud + maksude maksustamise maks jne...
Loomulikult on olemas piirid ja topeltmaksustamist ei tule, aga mõni loll ukaas ajab kurjaks.
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 22:20
Postitas napoleon
Algselt postitas: caarel
Minu arust juba maksustatakse sedalaadi ju auto omamist. Mida suurem mootor seda suurem on ka kilovattide (mitte 100% paikapidav suhe) arv ja seda suurem on liikluskindlustusmaks.
Oluline on mainida, et liikluskindlustus on küll kohustuslik, kuid seda raha ei maksa sa riigile. Aga jah, kommunism tuleb vaikselt tagasi. Rohkema CO2 tekitamiseks peab rohkem kütust põletama ja seega aktsiisi maksavad selliste autode omanikud nagunii rohkem. Saastamise teist külge muidugi ei vaadata... 10a vana SAAB on veel päris kobe, aga 10a vana daewoo tico leiab oma lõpu kuusakoskis;)
Saastemaks?
Postitatud: K Jaan 09, 2008 22:27
Postitas Eleri
Algselt postitas: Rästas
Loomulikult on olemas piirid ja topeltmaksustamist ei tule, aga mõni loll ukaas ajab kurjaks.
Topeltmaksustamise vältimiseks ongi need peaspetsialistid, kes suudavad luua sätte, mis tõestab et tegemist ei ole topeltmaksustamisega:D
ja maksame niikuinii.
Saastemaks?
Postitatud: N Jaan 10, 2008 3:46
Postitas fofa
Ma ei julge siin teemas eriti suud lahti teha, kuna toetan sellist maksu kahe käega, juhul kui see läbimõeldult rakendada.
Hämmastavalt väikse silmaringi ja väikse analüüsivõimega üllatavad siin teemas kahjuks mõned kodanikud

Saastemaks?
Postitatud: N Jaan 10, 2008 4:26
Postitas tõh
Algselt postitas: fofa
Hämmastavalt väikse silmaringi ja väikse analüüsivõimega üllatavad siin teemas kahjuks mõned kodanikud
esmareaktsioon ikkagi ju.

Saastemaks?
Postitatud: N Jaan 10, 2008 8:17
Postitas iisak
Algselt postitas: fofa
Ma ei julge siin teemas eriti suud lahti teha, kuna toetan sellist maksu kahe käega, juhul kui see läbimõeldult rakendada.
Hämmastavalt väikse silmaringi ja väikse analüüsivõimega üllatavad siin teemas kahjuks mõned kodanikud
Äkki sa siis selgitaks natuke oma arvamust ja avardaks mu silmaringi:wtf:
Saastemaks?
Postitatud: N Jaan 10, 2008 8:50
Postitas will
Algselt postitas: fofa
Ma ei julge siin teemas eriti suud lahti teha, kuna toetan sellist maksu kahe käega, juhul kui see läbimõeldult rakendada.
Hämmastavalt väikse silmaringi ja väikse analüüsivõimega üllatavad siin teemas kahjuks mõned kodanikud
Aga ole hea ja analüüsi, miks see maks kasulik on? Tuttav tuli eile Belgiast ja tegi mitmes bensukas fotosid ning tõi ka viitungid kaasa. Näiteks 98 maksis seal 15.80!
EV ei osata 90% asju läbimõeldult rakendada.
Saastemaks?
Postitatud: N Jaan 10, 2008 9:27
Postitas Salenga
Mingeid makse peaks autodele rakendama, sest Eesti riik investeerib mõtetult enda raskelt teenitud raha võõraste riikide tööstustesse. Ma arvan et see saastemaks pole see kõige õigem variant kuid midagi seoses KW-dega peaks tegema. Nt on kilowatile kindlaks määratud hind ja kui sa oled tubli kodanik ning ostad väikse 60 kw auto siis saad mingi protsendi soodustust. Kui aga võitled süsteemi vastu ja ostad 150kw auto siis tõuseb ka su kw hind mingi protsendi võrra.
Minu meelest on Eestis üle 140kw omamine täielik raiskamine, kui just pole aktiivne motosportlane. Hetkel aeroga sõites ei ole lihtsalt kuhugi seda jõudu panna. Pole juba ammu saanud pöördeid 6000 juurde kuna esimesega lööks lihtsalt tühja või cutoff ja teisega on number teisel näidikul üle normaalsuse piiri.
PS. Eestlased võiks lõpuks aru saada, et auto millega sõidad ei näita seda, mis mees tegelikult oled. Auto on lihtsalt vahend jõuda punktist A punkti B.