1. leht 3-st

kustutada

Postitatud: K Veebr 13, 2008 14:09
Postitas ergoh
kustutada

kustutada

Postitatud: N Veebr 14, 2008 8:53
Postitas NO FEAR
Hea vaadata, et ka selliseid autosi ostetakse! Mitte uuemaid aerosi, vigge ja taldu ja trolle.
Tühikäigu probleem võib peituda throttle body määrdumisega, samuti IAC klapi määrdumisega.
Foorumis on kindlasti nende asukohtade ja puhastamise koha pealt piisavalt juttu olnud. Endalgi see vaevanud.
Muretuid kilomeetreid!

kustutada

Postitatud: N Veebr 14, 2008 9:11
Postitas ivomets
tegelikult mulle ka see esimese otsa 9000 tundub kuidagi sympaatsem oma uuemate vendadega võrreldes.
just need suured esituled ja eraldi olevad suured suunad ja pargid.

kustutada

Postitatud: N Veebr 14, 2008 10:45
Postitas ergoh
Algselt postitas: NO FEAR
Hea vaadata, et ka selliseid autosi ostetakse! Mitte uuemaid aerosi, vigge ja taldu ja trolle.
Tühikäigu probleem võib peituda throttle body määrdumisega, samuti IAC klapi määrdumisega.
Foorumis on kindlasti nende asukohtade ja puhastamise koha pealt piisavalt juttu olnud. Endalgi see vaevanud.
Muretuid kilomeetreid!

Throttle body ja IAC puhastatud.

Aga muidu sümpaatne auto. Mõnus sõita sellega.

Sain kauaoodatud tuleklaasi ka kätte :beer:

kustutada

Postitatud: T Veebr 19, 2008 19:43
Postitas RaidT
Klassikaline 9000, tõsiselt ilus. Peaks endalegi sellise muretsema. Palju õnne ja muretuid kilomeetreid.

kustutada

Postitatud: T Veebr 19, 2008 19:55
Postitas S9K
Mul ka hea meel kui selliseid juurde tekib:thumb:

kustutada

Postitatud: T Veebr 19, 2008 21:15
Postitas ergoh
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mul ka hea meel kui selliseid juurde tekib:thumb:

Saaks tühikäigu murest ka jagu, siis oleks meel veel parem :)

Aga muidu asi edeneb. Enamus vigu likvideeritud, mis ostes ilmnesid.

Nina tõesti ilus sel vanal Saabil. Tagant see luugipool natukene harjumatu silmale :P

kustutada

Postitatud: T Veebr 19, 2008 21:20
Postitas S9K
Krt see on kõigi nende vanade tonniste viga. Seal peab olema mingi muu jama mitte IAC ega throttle body. Tuleks esialgu absoluutselt kõik vaakum voolikud ära vahetada. Just ise ostsin omale 8 meetrit vaakum voolikut. Siiani on kõik ära läinud. Vahetasin absoluutselt kõik peeniksed voolikud nii kapoti all kui ka armatuuri all välja. Volla tühi maksab 10 eeku meeter. Seejärel tuleks murda pead, et ehk aju ei pane pange. Või on mingid andurid peetis.

kustutada

Postitatud: T Veebr 19, 2008 22:45
Postitas olaviv
On too mootor turboga või ilma? Vabalthingaval pole eriti vaakumvollasid mida vahetada. Kuid tühikäiguga on tõesti jamad ja aru ei saa milles asi. Mul sama lugu, maadlen siiani, viga ei leia.
Ja silikoonvoolik 4mm maksab 3m/195eek, see 10eek/m on mingi muu plastik ja see ei kesta kuuma turbomootori kõrval eriti kaua. Aga parem ikka, kui katkine originaalvoolik. Lisaks vaakumvoolikutele põhjustavad jamasid ka plastikniplid (mille otsa voolik läheb) ja nende kummitihendid. Õnneks on neid VM'st normaalse hinnaga saada.

kustutada

Postitatud: T Veebr 19, 2008 22:54
Postitas S9K
Turbo voolikud on mul ikka silikoonid - Firmaks Simota Racing. Aga maksis 2.5 meetrit ja 325 eeku:P. Aga pohlad, ma pole raha peale kade. Pole kunagi olnudki. Teised vollad said mingid läbipaistvad - firmaks Toppi www.toppi.fi

kustutada

Postitatud: K Veebr 20, 2008 12:06
Postitas ergoh
Algselt postitas: olaviv
On too mootor turboga või ilma? Vabalthingaval pole eriti vaakumvollasid mida vahetada. Kuid tühikäiguga on tõesti jamad ja aru ei saa milles asi. Mul sama lugu, maadlen siiani, viga ei leia.
Ja silikoonvoolik 4mm maksab 3m/195eek, see 10eek/m on mingi muu plastik ja see ei kesta kuuma turbomootori kõrval eriti kaua. Aga parem ikka, kui katkine originaalvoolik. Lisaks vaakumvoolikutele põhjustavad jamasid ka plastikniplid (mille otsa voolik läheb) ja nende kummitihendid. Õnneks on neid VM'st normaalse hinnaga saada.

Mul vabalthingav mootor.
Üritan täna teise tühikäigumootori peale saada.
Eks näha ole, mis muutub.

kustutada

Postitatud: K Veebr 20, 2008 12:58
Postitas D116
Algselt postitas: ergoh
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mul ka hea meel kui selliseid juurde tekib:thumb:

Saaks tühikäigu murest ka jagu, siis oleks meel veel parem :)

Aga muidu asi edeneb. Enamus vigu likvideeritud, mis ostes ilmnesid.

Nina tõesti ilus sel vanal Saabil. Tagant see luugipool natukene harjumatu silmale :P

Kas oled kütusebaaki puhastanud veest? Mul pöörded kõikusid, et baagis oli vesi.

kustutada

Postitatud: K Veebr 20, 2008 17:27
Postitas ergoh
Algselt postitas: D116

Kas oled kütusebaaki puhastanud veest? Mul pöörded kõikusid, et baagis oli vesi.

Paaki ei ole puhastanud.

Kruvisin peale Omega tühikäigumootori. See kahe juhtmega ja vedruga tõmbab klappi kinni. Tegin juhtmed ringi ja hetkel püsib tühikäik ilusti 900pöörde juures. Ventilaatori panen täiel võimsusel tööle, siis korraks tõmbab pöörded alla ja siis läheb normi tagasi.
Hetkel paistab, et see probleem lahendatud. Lasen mootoril jahtuda ja vaatan kuidas ta siis käitub. Temp-anduri pistiku võtsin lahti, siis tõmbas pöörded küll 1200 peale.
Hoiame pöialt :thumb:

Tühikäik vähesel määral kõigub, see võib olla tõesti tingitud sellest, et paagis vett natukene.

kustutada

Postitatud: K Veebr 20, 2008 17:43
Postitas S9K
Kas on tõesti lõpuks sellele pöörete kõikumise anomaaliale parandus leitud:thumb:

kustutada

Postitatud: N Veebr 21, 2008 12:02
Postitas ergoh
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kas on tõesti lõpuks sellele pöörete kõikumise anomaaliale parandus leitud:thumb:

Hommikul käitus auto ilusti. Paistab, et sellega asi korras.

Eelmine omanik ütles, et vahetas õli ära. Pagassi mati alla vaadates leidsin sealt uue õlifiltri. Seega võib eeldada,et kas filter jäetud vahetamata või siis õli pole ka vahetatud.
Täna üritan selle õliprobleemi lahendada.
Vahel kui mootor täitsa soe on, siis madalatel pööretel vilksatab õlituli(~600pööret). Kardan, et filter umbes :head:

kustutada

Postitatud: N Veebr 21, 2008 17:47
Postitas olaviv
umbes filter ei tohiks õlisurve kadumist põhjustada, kas seal pole mitte reduktsiooniklapp, mis liigse surve filtrist mööda laseb? Pigem võib hoopis see klapp jamada või halvemal juhul õlipump ise kulumise äärele jõudnud...
Vabalthingaval pole õli kvaliteet nii kriitiline, kui turbol, hea õli kestab ilusti 15'000 km ja kauemgi. Vaata välimuse järgi, kui ikka väga must ja eriti läbi ei paista, siis vaheta ära.

kustutada

Postitatud: N Veebr 21, 2008 18:03
Postitas ergoh
Algselt postitas: olaviv
umbes filter ei tohiks õlisurve kadumist põhjustada, kas seal pole mitte reduktsiooniklapp, mis liigse surve filtrist mööda laseb? Pigem võib hoopis see klapp jamada või halvemal juhul õlipump ise kulumise äärele jõudnud...
Vabalthingaval pole õli kvaliteet nii kriitiline, kui turbol, hea õli kestab ilusti 15'000 km ja kauemgi. Vaata välimuse järgi, kui ikka väga must ja eriti läbi ei paista, siis vaheta ära.

Õlipumba hambad küll ei paistnud kriitiliselt kulunud olevat kui tihendit vahetasin.
Õli oli süsimust, ei paistnud läbi enam. Vahetasin ära ja samuti filtri. Koju sõites seda õlitule põlemist ei märganud(~10km). Loodame, et viga oli vigases filtris, sest viimase paari päeva jooksul hakkas põlema see.
Õhtul uurin asja täpsemalt.

kustutada

Postitatud: T Veebr 26, 2008 13:49
Postitas ergoh
Ülevaatus tuleb varsti peale. Esisillas kolks sees, just nagu paremal pool. Avastasin, et mootori padi väga läbi. Kummi pole enam alleski. Kas ülevaatusel pööratakse sellele tähelepanu? On kellelgi kogemusi. Ära tuleb vahetada nii või naa. Uut samas ei tihka osta..

kustutada

Postitatud: T Veebr 26, 2008 14:15
Postitas S9K
Ma ütleks, et vaheta katkised padjad võimalikult kiiresti. Oli omal selline juhus, et esimene padi katki, kohalt kiirendades tõusis mootor ülesse ja vasak pooltelg tuli kasti pesast välja. Pooltelje tripod laager puruks, pesa puruks ja kõige lõpuks ei saanud pesa ka kastist kätte. Seega ilge keberniit.

Õlisurve kohta niipalju, et kui ikka filter on konkreetselt kinni siis õlisurvet mootoris enam pole ja signaallambike põleb. Reduktsioonklapp mitte ei lase filtrist mööda vaid laseb otse õlivanni tagasi. Muidu poleks filtril mõtet ju.

Küsi toda patja sellise mehe käest nagu "elumees". Minu valge tonnine sai tema kätte ja ehk tal padjad alles. Number kah: 53 463 645 Ivo

Kõige parem variant on muidugi herr Timutit. Sel mehel on lademes igasugu juppe ja üli soodsate hindadega:thumb:

kustutada

Postitatud: T Veebr 26, 2008 15:54
Postitas ergoh
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND

Küsi toda patja sellise mehe käest nagu "elumees". Minu valge tonnine sai tema kätte ja ehk tal padjad alles. Number kah: 53 463 645 Ivo

See number mul olemas. Käisin tema juures tuleklaasi(mis ei sobinud paraku), peegliklaasi, suunatuleklaasi järel.
Helistasin ja pidi uurima padja poole pealt, et kas olemas.
Käisin kanali peal. Parempoolne alumine tagumine padi totaalselt ära lõppenud.

Nädal aega olen sõitnud ringi Golf 3, millel 1,4ltr mootor ja Saab suutis mul näo jälle naerule ajada :thumb:

kustutada

Postitatud: T Veebr 26, 2008 16:31
Postitas S9K
Enam vähem sama lugu jälle siin, pole küll golf aga astra 1.4 on. Täpselt samamoodi veab nagu vintsiga suu kõrvuni kui Saabikuga mõned tiirud teha saab.

kustutada

Postitatud: K Veebr 27, 2008 12:56
Postitas ergoh
Alumine mootoripadi vahetatud.

Ja nüüd sellest veakoodist rääkides. Kunagi netis leidsin kaks tabelit. Ühes oli, et kui 4x vilgub, siis temp-andur. Teises, et kui 4x vilgub, siis detonatsiooniandur. Tookord arvasin, et nii vanal autol seda pole. Aga võta näpust, Täna patja vahetades leidsin selle üles. Ja mis kõige toredam, andur puru. Üks klemm lahti-vahel annab ühendust, vahel mitte.

Poes hirmutati mind ära veits, tahtsid 2k uue eest saada.
Tuli siis vaesemehe meetodi kasutada.. lõhkusin koprust niipalju, et sain klemmidele ligi.. jootsin kokku ja nüüd liimist tegin uue korpuse. Rikketuli enam igatahes ei põle:)

kustutada

Postitatud: K Veebr 27, 2008 23:30
Postitas olaviv
Tollel Boshi pritsungiga motol on tõesti eraldi detonatsiooni andur.
Patjade osas eriti kartma ei pea, vabalthingav ei jaksa end niipalju üles tõsta. Turboga on aga reaalne oht. TÜV mehed mootoripatju ei vaata, vähemalt minul pole kunagi sellist juhust olnud. Küll aga uurivad sillajuppe ja on suht karmid nende koha pealt.
Õlipumba seisundit visuaalselt eriti nagu ei hinda vist? Ikka kaliibriga tuleb tolerantse mõõta - välimise rootori ja korpuse vahe 0.03-0.08 mm ütleb tark raamat.

kustutada

Postitatud: K Veebr 27, 2008 23:34
Postitas S9K
Tõstab ja kuidas veel, mul oli valge saabik ilma turbota. Kohalt minnes tekkis tohutu jõnks sisse ja oligi selleks korraks läbi.

kustutada

Postitatud: E Mär 03, 2008 21:23
Postitas ergoh
Oskab keegi öelda, mis hinnaklassi jääb nahksisu 9000-le? Tekkis väike huvi.. Ehk kellelgi isegi pakkuda viisaka hinna eest (PS abiks) :)