Saab 9-3 2.2Tid 1998-2002 - hunnik õnnetust?
Postitatud: T Veebr 19, 2008 19:55
Esimese asjana tänaksin kõiki, kes viitsivad järgnevasse teksti süveneda ja võtavad vaevaks ka vastata!
Juba mõned kuud tagasi hakkasin endale potentsiaalselt uut autot otsima. See ei oleks sugugi keeruline ülesanne, kui poleks piiratud eelarve juures sedavõrd palju erinevaid nõudmisi, kui minul on.
Auto soetamise eelarve on hetkel 100 000 ning saab see toimuma liisingu najal. Auto väljalaskeaasta ei tohiks olla vanem kui 1998-1999. Üsnagi kindel eelistus on diiselmootor, et suurenenud kulutusi (liisingu tagasimakse) väiksema kütusekulu arvelt korvata. Olgu siinkohal mainitud, et praeguseks liikuriks on 2,3 mootoriga vana Audi 90, mis rüüpab linnaliikluses orienteeruvalt 13 liitrit sajale. Praeguste kütusehindade juures võiks see number siiski oluliselt väiksem olla.
Teine diisli suunas vaatamise põhjus on kindlasti võrreldes lahjemate bensukatega oluliselt parem vääne. Paljud mu tutvusringkonnast on viimastel aastatel soetanud endale diisel-liikurid ja on üldjoontes rahul. Endal lähemad kokkupuuted diislitega puuduvad.
Kindlasti tekib paljudel küsimus, et mis kunst see 100 tuhande eest diiselauto soetamine siis ikka on? Ei olekski, aga edasi tuleb mängu juba oluliselt rohkem nõudmisi - vähemalt enimkasutatavad elektrilisad, soovitavalt kliimaseade ja püsikiirusehoidja, paha ei teeks ka multifunktsionaalne rool. Üha enam muutub kinnisideeks hele nahksisu, mis on mind juba aastaid köitnud.
Esimeste seas vaatasin Audi, VW ja Seati õlipresse. Üsna kiirelt sai selgeks, et VAG autode puhul saab selle raha eest üldjuhul ääretult vähe lisavarustust ja eriti VW puhul ka tohutult igavat disaini. Ühesõnaga ei pakuta antud eelarve juures suurt midagi, mis paneks vere kiiremini käima. On küll üks 1,9 TDI mootoriga ja heleda nahksisuga A4 pakkumises, kuid olles omanud kolme Audit järjest, on kange tahtmine midagi muud proovida. Samas VAG 1,9 TDI-d peetakse väga heaks ja peaaegu pommikindlaks mootoriks. Näitajad on võrdlemisi head ja kütusekulu madal.
Sai ka Opelid üle vaadatud, kui autode välisilme võib veel vastuvõetav olla, siis selle margi salongidisain on üldjuhul kas kole või väga kole. Opel oleks muidugi väga praktiline ost, varuosad on üldjuhul väga odavad ja remontida oskavad neid saane ka peaaegu kõik. Aga jah, ei eruta mind nende autode puhul suurt midagi. Hele nahksisu on Opeli puhul üsnagi haruldane.
Sai uuritud ka Fordi. Mondeo alates 2001a. on vastuvõetava väljanägemisega, salongi disain on üle keskmise hea, 2.0 TDCi väidetavalt hea mootor, varustusaste autode hindu arvestades üldjuhul väga hea. Kuid lähemal uurimisel selgub ehmatav tõsiasi, et sõltumata tsingitud kerest esineb kuni 2004a. Mondeotel suuri roosteprobleeme, uste alumised servad, tagatiibade servad ja tagaluugi serv ussitavad loetud aastatega läbi. Keregarantii on küll 12a. kuid et see kehtiks, on paras "pain in ass", eriti välismaalt toodud isendite puhul.
Kui kere välja arvata, oleks ka Ford üsna praktiline ost, kuna jupid odavad ja remontijaid iga nurga peal.
Peagi jäi mul juba mulje, et ma otsin midagi sellist, mida pole olemas. Igasugused jaapanlased heitsin kohe kõrvale, kuna mulle ei meeldi klõbisevad ja papist autod. Salongi disain on enamusel ikka odav mis odav. Pealegi ei saa auto vanust ja eelarvet arvestades ühtegi sobiva varustusega isendit.
Aga siis, ühel õhtul, otsustasin auto24.ee vahendusel vaadata, kas üldse saab kuni 100 000 eest heleda nahksisuga ja sobivate näitajatega diiselmootoriga autot, mis oleks silmale nii seest kui väljast kena vaadata ning millele oleks tehases külge kruvitud vähemalt keskmiselt hea varustus. Ja oh üllatust - Saab 9-3 oli auto, mis vastas kõikidele nõudmistele! Vähemalt pealiskaudselt jäi selline mulje, kui harjumatu armatuurlaua disain välja arvata. Aga sellega harjuks, kuna tegemist on Saabile iseloomuliku disainielemendiga, samas antud kere oma väliskujult on mulle aegade algusest meeldinud.
Kõige rohkem on pakutavatest hetkel silma jäänud see isend:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Kuna ma ei olnud enne üldse mõelnudki, et võiksin Saabi valida, siis sai kibekiirelt erinevatest allikatest infot hakatud otsima. Esimesena muidugi seesama foorum, kus olen nüüd ühtekokku juba kolm õhtut Saabide kohta infot hankides veetnud. Järgmisena sai arvamust küsitud mõnelt sõbralt-tuttavalt, kellel Saabidega kokkupuuteid olnud. Praegune teema on tehtud põhjusel, et kokkuvõtvat ja ammendavat vastust pole ma paljudele punktidele saanud.
Tehnilistest plussidest:
Seda, et Saab on roostekindel, ma teadsin. 9-3 sildade väidetavalt väga hea vastupidavus ka Tallinna teedel tuli mulle meeldiva üllatusena, uuematel VAG autodel on see jällegi väga nõrk koht. Kõik, kes Saabidega sõitnud, väidavad, et Saabi istmed on ülimalt mugavad ning üldine sõidumugavus kindlasti üle keskmise hea.
Siinkohal aga paistavad meeldivad üllatused minu jaoks otsa saavat. Kõige hullem paistab olevat see Isuzu toodetud 2.2 Tid mootor, millega on pidevalt mingid jamad, kõrgsurvepump kustub, mis-iganes klapid surevad, mootoril on tühikäigul väidetavalt tuntav vibratsioon ja keegi siinsetest saabispetsidest olevat väitnud, et see mootor teeb lisaks kõigele ka kohutavat häält. Ülelüldse väidetakse 1998-2000 üheksakolmed olevat üsna kehvakesed, millega pidevalt üks jama teise otsas. Jällegi ühe siinse tunnustatud saabispetsi väide. Lisaks hirmkallid varuosad ja müstilised summad, mis Saabi remondiks aastaks kulutatakse... Ja need ei ole müüdid, vaid suur osa infost pärineb siit foorumist või siinset foorumit kasutavate saabispetside käest.
Ühesõnaga hakkas üsna kiiresti kokku varisema lootus, et olen lõpuks leidnud auto, mis mulle erinevate põhjustel sobiks. Ma saan aru, et paljude jaoks siin on Saab mitte lihtsalt auto, vaid ka kultusobjekt, kuid mul ei ole vastavat eelarvet, et liigkulukat autot ülal pidada. Kui minuni jõudnud andmed vastavad suures osas tõele, olen ilmselt sunnitud siiski mõne teise margi valima...
Ma väga ei loodagi, et saan Saabi foorumist Saabi kohta väga erapoolikut arvamust, kuid siiski. Avaldage mu jutu ja väidete kohta arvamust, ehmatage mind reaalsusega, rahustage põhjendamatuid kartusi! Tänud vastamast!
Juba mõned kuud tagasi hakkasin endale potentsiaalselt uut autot otsima. See ei oleks sugugi keeruline ülesanne, kui poleks piiratud eelarve juures sedavõrd palju erinevaid nõudmisi, kui minul on.
Auto soetamise eelarve on hetkel 100 000 ning saab see toimuma liisingu najal. Auto väljalaskeaasta ei tohiks olla vanem kui 1998-1999. Üsnagi kindel eelistus on diiselmootor, et suurenenud kulutusi (liisingu tagasimakse) väiksema kütusekulu arvelt korvata. Olgu siinkohal mainitud, et praeguseks liikuriks on 2,3 mootoriga vana Audi 90, mis rüüpab linnaliikluses orienteeruvalt 13 liitrit sajale. Praeguste kütusehindade juures võiks see number siiski oluliselt väiksem olla.
Teine diisli suunas vaatamise põhjus on kindlasti võrreldes lahjemate bensukatega oluliselt parem vääne. Paljud mu tutvusringkonnast on viimastel aastatel soetanud endale diisel-liikurid ja on üldjoontes rahul. Endal lähemad kokkupuuted diislitega puuduvad.
Kindlasti tekib paljudel küsimus, et mis kunst see 100 tuhande eest diiselauto soetamine siis ikka on? Ei olekski, aga edasi tuleb mängu juba oluliselt rohkem nõudmisi - vähemalt enimkasutatavad elektrilisad, soovitavalt kliimaseade ja püsikiirusehoidja, paha ei teeks ka multifunktsionaalne rool. Üha enam muutub kinnisideeks hele nahksisu, mis on mind juba aastaid köitnud.
Esimeste seas vaatasin Audi, VW ja Seati õlipresse. Üsna kiirelt sai selgeks, et VAG autode puhul saab selle raha eest üldjuhul ääretult vähe lisavarustust ja eriti VW puhul ka tohutult igavat disaini. Ühesõnaga ei pakuta antud eelarve juures suurt midagi, mis paneks vere kiiremini käima. On küll üks 1,9 TDI mootoriga ja heleda nahksisuga A4 pakkumises, kuid olles omanud kolme Audit järjest, on kange tahtmine midagi muud proovida. Samas VAG 1,9 TDI-d peetakse väga heaks ja peaaegu pommikindlaks mootoriks. Näitajad on võrdlemisi head ja kütusekulu madal.
Sai ka Opelid üle vaadatud, kui autode välisilme võib veel vastuvõetav olla, siis selle margi salongidisain on üldjuhul kas kole või väga kole. Opel oleks muidugi väga praktiline ost, varuosad on üldjuhul väga odavad ja remontida oskavad neid saane ka peaaegu kõik. Aga jah, ei eruta mind nende autode puhul suurt midagi. Hele nahksisu on Opeli puhul üsnagi haruldane.
Sai uuritud ka Fordi. Mondeo alates 2001a. on vastuvõetava väljanägemisega, salongi disain on üle keskmise hea, 2.0 TDCi väidetavalt hea mootor, varustusaste autode hindu arvestades üldjuhul väga hea. Kuid lähemal uurimisel selgub ehmatav tõsiasi, et sõltumata tsingitud kerest esineb kuni 2004a. Mondeotel suuri roosteprobleeme, uste alumised servad, tagatiibade servad ja tagaluugi serv ussitavad loetud aastatega läbi. Keregarantii on küll 12a. kuid et see kehtiks, on paras "pain in ass", eriti välismaalt toodud isendite puhul.
Kui kere välja arvata, oleks ka Ford üsna praktiline ost, kuna jupid odavad ja remontijaid iga nurga peal.
Peagi jäi mul juba mulje, et ma otsin midagi sellist, mida pole olemas. Igasugused jaapanlased heitsin kohe kõrvale, kuna mulle ei meeldi klõbisevad ja papist autod. Salongi disain on enamusel ikka odav mis odav. Pealegi ei saa auto vanust ja eelarvet arvestades ühtegi sobiva varustusega isendit.
Aga siis, ühel õhtul, otsustasin auto24.ee vahendusel vaadata, kas üldse saab kuni 100 000 eest heleda nahksisuga ja sobivate näitajatega diiselmootoriga autot, mis oleks silmale nii seest kui väljast kena vaadata ning millele oleks tehases külge kruvitud vähemalt keskmiselt hea varustus. Ja oh üllatust - Saab 9-3 oli auto, mis vastas kõikidele nõudmistele! Vähemalt pealiskaudselt jäi selline mulje, kui harjumatu armatuurlaua disain välja arvata. Aga sellega harjuks, kuna tegemist on Saabile iseloomuliku disainielemendiga, samas antud kere oma väliskujult on mulle aegade algusest meeldinud.
Kõige rohkem on pakutavatest hetkel silma jäänud see isend:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Kuna ma ei olnud enne üldse mõelnudki, et võiksin Saabi valida, siis sai kibekiirelt erinevatest allikatest infot hakatud otsima. Esimesena muidugi seesama foorum, kus olen nüüd ühtekokku juba kolm õhtut Saabide kohta infot hankides veetnud. Järgmisena sai arvamust küsitud mõnelt sõbralt-tuttavalt, kellel Saabidega kokkupuuteid olnud. Praegune teema on tehtud põhjusel, et kokkuvõtvat ja ammendavat vastust pole ma paljudele punktidele saanud.
Tehnilistest plussidest:
Seda, et Saab on roostekindel, ma teadsin. 9-3 sildade väidetavalt väga hea vastupidavus ka Tallinna teedel tuli mulle meeldiva üllatusena, uuematel VAG autodel on see jällegi väga nõrk koht. Kõik, kes Saabidega sõitnud, väidavad, et Saabi istmed on ülimalt mugavad ning üldine sõidumugavus kindlasti üle keskmise hea.
Siinkohal aga paistavad meeldivad üllatused minu jaoks otsa saavat. Kõige hullem paistab olevat see Isuzu toodetud 2.2 Tid mootor, millega on pidevalt mingid jamad, kõrgsurvepump kustub, mis-iganes klapid surevad, mootoril on tühikäigul väidetavalt tuntav vibratsioon ja keegi siinsetest saabispetsidest olevat väitnud, et see mootor teeb lisaks kõigele ka kohutavat häält. Ülelüldse väidetakse 1998-2000 üheksakolmed olevat üsna kehvakesed, millega pidevalt üks jama teise otsas. Jällegi ühe siinse tunnustatud saabispetsi väide. Lisaks hirmkallid varuosad ja müstilised summad, mis Saabi remondiks aastaks kulutatakse... Ja need ei ole müüdid, vaid suur osa infost pärineb siit foorumist või siinset foorumit kasutavate saabispetside käest.
Ühesõnaga hakkas üsna kiiresti kokku varisema lootus, et olen lõpuks leidnud auto, mis mulle erinevate põhjustel sobiks. Ma saan aru, et paljude jaoks siin on Saab mitte lihtsalt auto, vaid ka kultusobjekt, kuid mul ei ole vastavat eelarvet, et liigkulukat autot ülal pidada. Kui minuni jõudnud andmed vastavad suures osas tõele, olen ilmselt sunnitud siiski mõne teise margi valima...
Ma väga ei loodagi, et saan Saabi foorumist Saabi kohta väga erapoolikut arvamust, kuid siiski. Avaldage mu jutu ja väidete kohta arvamust, ehmatage mind reaalsusega, rahustage põhjendamatuid kartusi! Tänud vastamast!