1. leht 1-st
K: mootori temperatuurianduri tööpõhimõte
Postitatud: T Mär 04, 2008 13:54
Postitas SeekordJaak
Silmaringi laiendamise nimel viskan küsimuse: mis põhimõttel töötab V4 (ilmselt ka muude) mootoriploki ülanurka kruvitud temperatuuriandur? Selline juhtmekannaga, nr 13 peaga ja vaskse (?) kerega poldike. On tal sees mingid kuumaga paisuvad-koolduvad metallipaarid või mis?
Heidaks teisegi pähkli enne soojemate garaazi-ilmade tulekut. Kust hakata viga otsima, kui enne käivitamist on autol (seesama V4) lähi- ja kaugtuled olemas, aga töötava mootoriga pole neid mitte?
K: mootori temperatuurianduri tööpõhimõte
Postitatud: T Mär 04, 2008 15:05
Postitas saab9-3
Temp. andur on üks termotakisti põhimõtteliselt. Ei tea, täpselt milline Saabil see seest on, aga tavaliselt on ka temp. takisti sees peenike plaatina- või vasktraat, mille takistus oleneb temperatuurist.
K: mootori temperatuurianduri tööpõhimõte
Postitatud: K Mär 05, 2008 5:09
Postitas Trionic
Termotakisti on takisti, mille takistus sõltub temperatuurist. Termotakisteid on kahte tüüpi: 1)termistor, mille takistus temperatuuri tõusmisel väheneb, st on negatiivse takistuse temperatuuriteguriga. 2)posistor, mille takistus temperatuuri tõusmisel kasvab, st on positiivse takistuse temperatuuriteguriga. termotakisteid kasutatakse elekrtoonikas soojuse mõõtmiseks ja temperatuuri reguleerimise juhtimiseks.
Tänapäeval kasutatakse autoelektroonikas NTC termistore,mis koosnevad keraamilisest pooljuhtmaterjalist,lisandina mitmed oksiidid(Mn,Ni,Fe,U,Ti jne.).Takistus väheneb temperatuuri tõustes lineaarselt.
PTC termistorid koosnevad lisaainetega töödeldud polükristallilisest ainest ja baariumnitraadist.Takistus suureneb temperatuuri tõustes hüppeliselt.
K: mootori temperatuurianduri tööpõhimõte
Postitatud: K Mär 05, 2008 21:01
Postitas mart96
...tulede kohapealt kahtlustaksin tulede releed. Sellel on ju ka see päevatulede automaatika värk?