1. leht 1-st
Salongivendi aeglane surm...
Postitatud: N Mär 06, 2008 22:20
Postitas hjuumen
Siin foorumis on küll päris palju sel teemal juttu olnud, aga päris samalaadset juhtu ma ei leidnud. Nimelt siis hakkas salongivent jamama, nii et pöörded hakkasid kõikuma, vahepeal jäi üldse seisma, siis hakkas ise jälle käima. Lõpuks ei läinud ta enne käima kui põrutasid hea kolaka vastu venti kas siis kapoti alt või armatuuri alla. Ja nüüd siis jõudis kätte aeg kus ta täiesti vaikib, enne seda jäid pöörded päris madalaks juba- viimase kiirusega puhus vaevu aknad puhtaks. Probleem tekkis pärast auto paarinädalast seismist( niiskus?) ja kuna ma olen pidevalt komandeeringus, siis pole aega olnud ka remondiks või siis asja lähemaks uurimiseks. Auto on ilma kliimata(ACC?). Kas oskab keegi nö. kohvipaksu pealt öelda- on veel võimalus et mingi ühenduse vms. jama, või tuleb uut venti hakata otsima?
Salongivendi aeglane surm...
Postitatud: N Mär 06, 2008 22:49
Postitas olaviv
Kui vent käsijuhtimisega on siis seal suht lihtne skeem kus lülitiga läbi takistimagasini lülitatakse jadamisi mootoriga rohkem või vähem takisteid ja vastavalt sellele siis mootor rohkem või vähem puhub. Takistite puhul pole nagu varianti, et vähehaaval surevad, võib olla, et mingi klemm on oksüdeerunud ja vähehaaval klemmitakistus suureneb kuniks mootorini enam eriti pinget ei jõua. Aga mootori surm on ka suht tõenäoline. Kõige lihtsam on üle vaadata salongis olev lüliti, selle klemmid. Teiseks siis takistimagasin mida võidakse ka reostaadiks nimetada. Kus see asub pole aimugi, ACC'ga masinal seda pole.
Salongivendi aeglane surm...
Postitatud: N Mär 06, 2008 23:41
Postitas sebastian
Vabalt võib olla, et ventika mootor läbi. Harjad kuluvad lühikeseks, mingi aeg veel töötab katkendlikult ja siis on kõik.
Mootoris toimib asi nii, et kui harjad kulunud, siis nad ei puutu 100% ajast kollektoriga kokku ja algab tugev sädelemine. See omakorda põletab kollektori lamellid mustaks, mis veelgi enam ajab sädelema. Lõpuks annab ainult siis kontakti, kui põrutad (ventika käimavedamiseks on vool kõige tugevam) ja jälle käib mõnda aega. Aga kogu aeg hullemaks läheb. Kõige lõpuks aitab ainult ventika või selle harjade vahetamine + kollektori puhastamine. Ja üsna ilmselt on ka mootoripuksid läbi. Selle aasta autol pole see mingi ime.
Muidugi võib ka regulaatoris viga olla...
Salongivendi aeglane surm...
Postitatud: R Mär 07, 2008 22:16
Postitas hjuumen
Kust neile harjadele ligi pääseb, kas peab kõvasti lammutama? Esmaspäeval peaks koju jõudma, eks siis hakkan uurima asja. Kunagi ammu kui mul siera oli, siis sellel väsisid ka mootoril puksid ära, aga selle vahega, et see läks kärssama lõpuks. Aga see oli sierra ju. SAABi kohta pole mul ÜHTEGI halba sõna öelda arvestades seda, et ma temaga nii vähe tegeleda jõuan. Tänud vastuste eest.
Salongivendi aeglane surm...
Postitatud: R Mär 07, 2008 23:14
Postitas Zazou
http://www.quasimotors.com/core.htm
On küll ACC variant, aga kui seda pole, siis ongi lihtsam mootorit kätte saada.
Salongivendi aeglane surm...
Postitatud: K Mär 12, 2008 22:49
Postitas hjuumen
Üks küsimus veel: kuskilt siit foorumist lugesin, et vendi mahasaamiseks tuleb lahti keerata "salakruvi", kus see võiks asuda?:(. Antud lingis võis see ka kirjeldatud olla, aga väsinud ja uninsena jäi vist kahe silma vahele...
Salongivendi aeglane surm...
Postitatud: N Mär 13, 2008 6:01
Postitas Trionic
Seda kruvi keerad alles siis,kui korpus laual on.
Salongivendi aeglane surm...
Postitatud: N Mär 13, 2008 21:34
Postitas Zazou
quasimotori juhend sai kunagi üheks dokumendiks kokku pandud. Hea välja trükkida ja auto juurde kaasa võtta.
http://www.saabnet.ee/vent.pdf
Salongivendi aeglane surm...
Postitatud: P Mär 16, 2008 22:22
Postitas hjuumen
Tänud Timutit'le(või kuidas seda käänama peabki), kelle saadetud vent ilusti tööle hakkas ja pärast 2 tundi "k....i", sain oma autos jälle sooja tunda ning läbi puhaste akende teed vaadata. Kõvasti abiks olid ka teiste vastused, ilma milleta oleks see vahetus palju rohkem aega võtnud.
