Saab 9-5 Vector Estate 2.2 TiD, 2004, exxonvaldez
Postitatud: T Apr 01, 2008 12:54
Tegemist siis kümne viimase aasta jooksul neljanda Saabiga. Minupoolne muutumine Homo Saabiensiks sai alguse 9000 CD 2.0 T-st (v.a. ’89) aastal 1997, mille vahetas välja 900NG 2.3 (v.a. ’94) ja selle omakorda 9-3 2.0t Anniversary (’02). Paralleelselt oli peres ka teine auto, suurem, uuem ja universaal, kuhu kogu kamp korraga ära mahtus. Kuivõrd 9-5 jäi tookord veel kallivõituks, siis oli selleks üks prantsuse automark. Nimetama seda ei hakkaks, kuivõrd kes lahkunutest ikka halvasti räägib.
Tee seekordse Saabiku juurde hakkas pihta täpselt aasta tagasi, kui abikaasa eelmise, prantslase, tolle hooaja viimase lumega kaunite piruettide saatel teelt kraavi juhtis. Järgnenud sõidukoolituse käigus sai selgeks, et ilma ESP-ta tema järgmisele talvele vastu minema nõus ei ole. Prantslane sai küll korda tehtud aga viimane lagunes, nii enne kui pärast õnnetust, isegi kohapeal seistes (ostetud praktilisel uuena ning läbisõit ka lõpuks alla 100 000 km, sic!). Kokkuvõtteks sai vormeli toetamisest viimasega samal tasemel olevate teeninduse hindade juures küllalt ning sai hakatud uuesti Saabi poole piiluma.
Valikud olid juba enne selgeks mõeldud: Saab 9-5 universaal, kas 2.3 bensukas manuaalina (Vector või Aero) või 2.2 diisel automaadina (kindlalt Vector varustusega). Kuivõrd hommikused Tallinna ummikud eriti just Pirita poolt on tuntud rahulolu kvaliteet, siis läks kaalukauss pigem selle teise variandi suunas. Kohapealt Eestist midagi eriti valida diislite osas ei olnud ning tekkis juba kahtlus, et peab Janne poole pöörduma ning Saksamaalt tellima (Hiljem, õele Janne kaudu sarnast otsides, sai muidugi ka selgeks, et see üritus oleks olnud väga raske. Saksamaal neid lihtsalt turul ei ole ning hinnad on võrdsed meie turul olevate Aerodega. Siinkohal tänud Jannele, kuivõrd õde saigi tema kaudu väga korraliku MY2004 Aero).
Viimasel hetkel (2007 septembris) jäi silma üks värskelt BRC-sse saabunud 9-5. Samal päeval kuulutuse ilmumisega sai kohe ka kiikama mindud. Auto oli Belgiast pärit, teenindusraamat oli kaasas, kuid viimase usaldusväärsust oli võhikuna väga raske hinnata. Samas oli dokumentide kausta vahel kõiksugust muud dokumentatsiooni (vanad „rohelised kaardid“ õige VIN numbriga, mingid Saabi esinduse sertifikaadid, volitused jms) mille võltsimine oleks olnud kogu seda vaeva arvestades selgelt mõttetu. Viimaste alusel kuulus auto ühele Belgia tehnoloogiafirmale ning ühesõnaga takso ei see eelmises elus ei olnud. Läbisõit oli ~150 000 km, mis tundus diisli kohta ja aastaarvu arvestades realistlik. Kohapeal proovisõitu tehes paistis kõik olevat ponks ja BRC andis kaasa ka 6 kuulise garantii mootorile ning käigukastile. Kuivõrd mingeid vigasid silma ei jäänud ning lühike kõne SaabiAntile andis kinnitust, et muud vead oleksid ka ravitavad, siis sai kaup kokku. Ehk siis musternäide sellest, kuidas autot osta tegelikult ei tohi (peaks enne ikka tausta kontrollima ja teadjameeste juures kontrollis käima).
Auto siis iseenesest Saab 9-5 Vector Estate 2.2 TiD, 2004 (mudeliaasta 2005), 5-käiguline automaat, millele lisaks tavapärasele varustusele on lisatud;
- Harman Kardon AS3 koos Denso naviga ja 6-ne CD boks;
- Vihmasensoriga kojamehed ja isetumenevad peeglid;
- Istmesoojendused 2x;
- Elektriline klaasist katuseluuk;
- Xenon esituled;
- Püsikiiruse hoidja;
- Parkimisandurid taga;
- ESP;
- Vector varustuse poolt siis ka poolnahaga sportsisu (Aero istmed ja sportrool) ja spoilerite ring;
- 7-Double Spoke 17’’ veljed (nüüd ka talvekad eraldi 15’’ plekkidel).
Ühesõnaga, oluline olemas ning täielikust paketist ainult puudu vast elektriistmed, istmete ventileerimine ning kokkulapitavad peeglid.
Pildid siis hetkel väga kehva kvaliteediga ning müügikuulutusest. Tehtud tõenäoliselt veel Belgias, kuivõrd kohalik müüja neid teha ei jõudnudki. Paremad tulevad siis kui auto puhas ning suveks valuveljed uuesti all.
Lisatud failid
Tee seekordse Saabiku juurde hakkas pihta täpselt aasta tagasi, kui abikaasa eelmise, prantslase, tolle hooaja viimase lumega kaunite piruettide saatel teelt kraavi juhtis. Järgnenud sõidukoolituse käigus sai selgeks, et ilma ESP-ta tema järgmisele talvele vastu minema nõus ei ole. Prantslane sai küll korda tehtud aga viimane lagunes, nii enne kui pärast õnnetust, isegi kohapeal seistes (ostetud praktilisel uuena ning läbisõit ka lõpuks alla 100 000 km, sic!). Kokkuvõtteks sai vormeli toetamisest viimasega samal tasemel olevate teeninduse hindade juures küllalt ning sai hakatud uuesti Saabi poole piiluma.
Valikud olid juba enne selgeks mõeldud: Saab 9-5 universaal, kas 2.3 bensukas manuaalina (Vector või Aero) või 2.2 diisel automaadina (kindlalt Vector varustusega). Kuivõrd hommikused Tallinna ummikud eriti just Pirita poolt on tuntud rahulolu kvaliteet, siis läks kaalukauss pigem selle teise variandi suunas. Kohapealt Eestist midagi eriti valida diislite osas ei olnud ning tekkis juba kahtlus, et peab Janne poole pöörduma ning Saksamaalt tellima (Hiljem, õele Janne kaudu sarnast otsides, sai muidugi ka selgeks, et see üritus oleks olnud väga raske. Saksamaal neid lihtsalt turul ei ole ning hinnad on võrdsed meie turul olevate Aerodega. Siinkohal tänud Jannele, kuivõrd õde saigi tema kaudu väga korraliku MY2004 Aero).
Viimasel hetkel (2007 septembris) jäi silma üks värskelt BRC-sse saabunud 9-5. Samal päeval kuulutuse ilmumisega sai kohe ka kiikama mindud. Auto oli Belgiast pärit, teenindusraamat oli kaasas, kuid viimase usaldusväärsust oli võhikuna väga raske hinnata. Samas oli dokumentide kausta vahel kõiksugust muud dokumentatsiooni (vanad „rohelised kaardid“ õige VIN numbriga, mingid Saabi esinduse sertifikaadid, volitused jms) mille võltsimine oleks olnud kogu seda vaeva arvestades selgelt mõttetu. Viimaste alusel kuulus auto ühele Belgia tehnoloogiafirmale ning ühesõnaga takso ei see eelmises elus ei olnud. Läbisõit oli ~150 000 km, mis tundus diisli kohta ja aastaarvu arvestades realistlik. Kohapeal proovisõitu tehes paistis kõik olevat ponks ja BRC andis kaasa ka 6 kuulise garantii mootorile ning käigukastile. Kuivõrd mingeid vigasid silma ei jäänud ning lühike kõne SaabiAntile andis kinnitust, et muud vead oleksid ka ravitavad, siis sai kaup kokku. Ehk siis musternäide sellest, kuidas autot osta tegelikult ei tohi (peaks enne ikka tausta kontrollima ja teadjameeste juures kontrollis käima).
Auto siis iseenesest Saab 9-5 Vector Estate 2.2 TiD, 2004 (mudeliaasta 2005), 5-käiguline automaat, millele lisaks tavapärasele varustusele on lisatud;
- Harman Kardon AS3 koos Denso naviga ja 6-ne CD boks;
- Vihmasensoriga kojamehed ja isetumenevad peeglid;
- Istmesoojendused 2x;
- Elektriline klaasist katuseluuk;
- Xenon esituled;
- Püsikiiruse hoidja;
- Parkimisandurid taga;
- ESP;
- Vector varustuse poolt siis ka poolnahaga sportsisu (Aero istmed ja sportrool) ja spoilerite ring;
- 7-Double Spoke 17’’ veljed (nüüd ka talvekad eraldi 15’’ plekkidel).
Ühesõnaga, oluline olemas ning täielikust paketist ainult puudu vast elektriistmed, istmete ventileerimine ning kokkulapitavad peeglid.
Pildid siis hetkel väga kehva kvaliteediga ning müügikuulutusest. Tehtud tõenäoliselt veel Belgias, kuivõrd kohalik müüja neid teha ei jõudnudki. Paremad tulevad siis kui auto puhas ning suveks valuveljed uuesti all.
Lisatud failid