1. leht 2-st
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: N Apr 03, 2008 11:25
Postitas macadam
Panen oma noole ka vaatamiseks siia. Ostsin ta mõned kuud tagasi sõbralt ja see on meil peres täitsa esimene auto. Varem on kaasa Rootis kahe Saabiga (900, 9000) sõitnud - mina olin ainult mõnes istunud.
Olen 9-5 teemas kirjutanud ka mis siiani on muret tekitanud aga eks see ole ka palju võimendaud kuna esimene auto ja iga krigin ja klobin paneb südame kiiremini põksuma.
Autol on 2.3t 125KW mootor, üheksa kõlariga stereo, nahksisu ja valuveljed (Saabi originaalid). Läbisõit on praegu 185500 km, kette ja turbot minuaarust vahetatud ei ole, auto on Eestis arvel aastast 2006.
[IMG]
http://img151.imageshack.us/img151/9167/54834503bk4.jpg[/IMG]
[IMG]
http://img98.imageshack.us/img98/2200/64215770xc0.jpg[/IMG]
[IMG]
http://img143.imageshack.us/img143/2642/41354185mj0.jpg[/IMG]
[IMG]
http://img225.imageshack.us/img225/7189/97477390wo9.jpg[/IMG]
[IMG]
http://img88.imageshack.us/img88/9317/66380444mf1.jpg[/IMG]
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Apr 14, 2008 10:02
Postitas macadam
Eile lõpetas koostöö parema tulepesuri kojamees. Alguses jäi keskele seisma ja siis lõpetas üldse pühkimise. Kas pesuritel on eraldi mootorid või üks mõlema kojamehe jaoks? Kui mootorid eraldi peaks olema siis kas selle vahetamine on keeruline töö või saab mootori koduste vahenditega asendada? Kas keegi teab palju mootor maksab? Või on viga hoopis mojal?

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Apr 14, 2008 10:11
Postitas Cyber
eraldi ikka. Kui käed otsas, siis võibolla saad ka lammutamisega hakkama. Vaevalt selle mootori kontseptsioon muututnud on võrreldes varasemate mudelite omaga. See ilmselt termokaitse, mis lükkab voolu tagant ära, kui mootor kinni jookseb vms. lammutad laiali ja võibolla pääsed uhastamisega. Kui mootor muidugi ära kärsanud on, siis tasub asendusmootorit otsida.
EDIT:
Teageri vastav teema tonnise kohta küll...
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Apr 14, 2008 10:39
Postitas macadam
Tänan! Äia töökoda on õhtuks reserveeritud. Printisin juhendi ka välja ja proovin kuidas välja tuleb

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Apr 14, 2008 21:37
Postitas macadam
Nii:) Sain käe valgeks Saabi parandamises. Võtsin selle jubina (kojameeste ajam) maha ja lahti. Mootor oli ära väsinud ja see hammasrataste süteem seal sees käis väga raskelt (määret oli küllaga - tundub, et seda asja on väljast väänatud tugevalt).
Nüüd pean uurima kas saan kuskilt uue süsteemi sinna ... siinkohal on kõik pakkumised oodatud!
Uus maksab pea 2500.-

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Apr 21, 2008 1:16
Postitas -Andrus-
No kas said nüüd korda või veel mitte ? endal kh sama mure üks tulepesuri kojamees ei tööta ... muidu palju uus mootor eraldi maksab ?
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: T Apr 29, 2008 13:35
Postitas macadam
Ei saanud korda, see süsteem oli kõver ja mootor täiesti surnud. Võtsin mõlemad pesurisüsteemid maha. Esinduses maksab uus süsteem 4500.-
Vaatasin ühe sõbra autolt (9-5), et need augud saab täita spets punniga, pean hakkama neid otsima kuskilt.
Vahepeal vahetati autol ära klapisääretihendid ning hakkasin sõitma 98 kütusega lisades Mergi lisandit (Jürgen soovitas).
Tahaksin osta põrandale originaal matte - ega kellegil kuskil ei vedele vanu?
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: T Apr 29, 2008 22:28
Postitas Mikk195
Kui aus olla, siis ega uuedki väga kallid ei ole. Speedparts nt pakub 770.- eest.
http://www.speedparts.ee/pood/index.php?productID=148
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: K Apr 30, 2008 8:25
Postitas macadam
Tänan

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: K Mai 14, 2008 22:57
Postitas macadam
Nii, starteri ruigamisest sain lahti!
Arvele kirjutati üks tore fraas peale "turbovõlli pikilõtk". Ühesõnaga turbo vahetus on peagi soolas.
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: P Mai 18, 2008 22:12
Postitas macadam
Panin mõned uued pildid üles

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Mai 26, 2008 17:11
Postitas macadam
Täna sain uue turbo kätte

Nüüd pean mõned head päevad veel ootama millal see peale pannakse

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: T Juun 10, 2008 22:52
Postitas macadam
Uus turbo peal!
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: T Juun 10, 2008 23:19
Postitas Kessu
Tegelikult on nii, et see auto kuulub meie perre, seega mina olen Saab 9-5 teine õnnelik omanik. Ja ausõna vist ei tunnista enam ühtegi teist automarki

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: N Sept 11, 2008 22:59
Postitas macadam
Sain oma kaua ihaldatud jalamtid kätte (Troostis veel ühed olid). Kah asi millest kirjutada aga ikkagi. Värvisin valged logod aerosoliga mustaks. Nüüd on nad kenasti tumehallid - see valge riivas enne silma.
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: R Sept 12, 2008 8:55
Postitas Rauno
Mul on nad kah tumehallid, aga tahaks valgeid

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: P Jaan 25, 2009 23:18
Postitas macadam
Nii nüüd hakkab amatöör tuunimisest rääkima
Mul on tekkinud kahtlus, et mu autol ei ole (nagu passis kirjas) 125 KW vaid rohkem (võobolla lihtsalt kujutan ette). Nimelt olen seda mitme samasuguse 9-5'ga võrrelnud ja minu oma tundub kõvasti paremini liikuvat plus on talle pandud hulga jämedam väljalase kui teistel (Saabi Antis kunagi väideti, et sellele on suure summa eest midagi juurde pandud - ma ei taibanud küsida mida).
Kas on võimalik, et autole on mingisugune teine soft peale pandud ja kas seda saab kuidagi kontrollida ka? Kapotialla vaadates tundub olevat kõik sama nagu teistel.
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: P Jaan 25, 2009 23:20
Postitas macadam
Vahepeal sai ka veermik üle käidud ja tuli välja, et vahetusse läks päris suur hunnik igasuguseid pukse ja mootoripadi. Pärast seda kadus ka see igihaljas probleem raskesti lülituvate käikudega

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Jaan 26, 2009 0:36
Postitas Homersimpson
Kui mõni protuner on kallal käinud, siis aju karbi peale mingi märge ikka jäetakse.
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Jaan 26, 2009 1:48
Postitas tõh
Sul on hädasti uusi velgi vaja.

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Jaan 26, 2009 7:40
Postitas macadam
Algselt postitas: tõh
Sul on hädasti uusi velgi vaja.
Ma tean

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: E Jaan 26, 2009 7:41
Postitas macadam
Algselt postitas: Homersimpson
Kui mõni protuner on kallal käinud, siis aju karbi peale mingi märge ikka jäetakse.
Kus see karp võiks olla?
Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: N Veebr 19, 2009 12:06
Postitas macadam
Vahepeal siis juhtunud niipalju, et vahetatud on hunnik pukse ja parandatud ABS aju. Mingi nädalake tagasi hakkas ABS tuld vilgutama ja lõpuks jäi see põlema mille tulemusena ei töötanud spidomeeter ABS ja TCS. Uus aju oli ulmekallis aga õnneks Troostis remonfitakse neid ja päevaga sai masina jälle korralikult sõitma. Pärast pukside vahetust käitab auto nagu uus.
Softi kohapealt on tegemist täiesti tavalise masinaga. Viki ütles, et mingi uuendus on tehtud aga see on ka kõiks. Mul on luulud järelikult

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: N Veebr 19, 2009 13:06
Postitas Homersimpson
Algselt postitas: macadam
Softi kohapealt on tegemist täiesti tavalise masinaga. Viki ütles, et mingi uuendus on tehtud aga see on ka kõik. Mul on luulud järelikult
28ndal saaksid dynomaxis luulusi kinnitada või ümber lükata

Saab 9-5 SE 2.3t, 1999, Macadam
Postitatud: N Veebr 19, 2009 14:38
Postitas macadam
Mõtlen selle peale
