1. leht 1-st

klassik 2,1 l

Postitatud: N Mär 10, 2005 22:39
Postitas ivomets
huvitab, mis mootorite modifikatsioonid on classikutel.?
1,8 2,0 2,1 2,3

ja kuidas on classiku mootorile pandud 2 nukkvõlli ehk 9000 plokikaan?
või nii see vaid paistab?
kas palju ymberehitust??

klassik 2,1 l

Postitatud: N Mär 10, 2005 23:19
Postitas aljoga
minu teada B201 (2,0; 8v; SOHC, tüüp b ja h) ja B202 (2,0 ja 2,1; 16v, DOHC). B202-el on 2 nukkvõlli (DOHC) ja seda modrat pandi ka alguse otsa 9000ndele.

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 11, 2005 9:03
Postitas Cyber
Põhimõtteliselt on see alguseotsa 9000 mootor sama, mis classicul. Võib võtta ühe pealt ja teise peale tõsta peale 90 kraadist keeramist..:)
2.1 tuli vist alles kusagil 90 kandis. 1.8 ja 2.3 vist küll ei tehtud.

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 11, 2005 9:12
Postitas ivomets
no näed, teisedki, ei tea ja kahtlevad, seepärast selle teema tegin.

kõik need variandid on olemas classikute peal.
aga 900 ja 9000 mootoritele ju kastid lähevad erinevalt kylge, seega päris niisama viltu keerates neid ei vaheta.
alles äsja nägin yhe 92 a classiku peal 2 nukvõlliga mootorit, mis meenutas pealt 9000 oma.
seepärast tahaks teada, kas on võimalik tavalisele 2,0 classiku mootorile see 9000 plokikaas panna koos 9000 pritsete ja muude asjadega.
aga 1,8 on vanadel 99 tel ja ka 900 del täitsa olemas- pealt veidi teistsuguneja väiksem klapikambrikaan..

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 11, 2005 9:20
Postitas Cyber
Paar päeva tagasi Trionicuga sel teemal vesteldes, soovitas ta mul doonoriks üks 9000 turbo otsida. (mingi mõte liigub selles suunas, et autole VIN koodi järgne mootor ikkagi peale otsida) Saab lihtsalt kõik ümber tõsta ja asi tahe. See et mootor 9000-l risti on, ei tähenda veel plokk teine on..:)

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 11, 2005 9:20
Postitas aljoga
nagu ma kirjutasin, et B202 DOHC (2 nukaga) mootorit pandi nii 900-sele kui ka 9000ndele (juba alates `85), st plokk ja kaas on neil identsed. pritsesüsteem ilmselt ka, aga peab asetustega mängima.

cyber, räägi oma plaanidest lähemalt, kas tahad T16-st peale tõsta või mis mõttes doonormodra?

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 11, 2005 9:37
Postitas ivomets
classikul ju kast modra all --
9000 modra taga.
kas on sama karteri põhja kujuga??
1:
et 9000 modra saaks panna classiku käigukasti peale??
2:
kas 9000 plokikaane saab panna classiku plokile peale??

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 11, 2005 9:44
Postitas aljoga
käigukasti jebimise koha pealt ei oska öelda, aga kui mõlemad on B202 modrad, siis peaks 9000ndelt võetav plokikaas sobima täpselt 900se B202 ploki peale /ise pole teinud, olen teoreetik/.

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 11, 2005 11:46
Postitas Cyber
Algselt postitas: aljoga
cyber, räägi oma plaanidest lähemalt, kas tahad T16-st peale tõsta või mis mõttes doonormodra?

Jah, tahan küll. Mul on ju VINi järgi see auto 16v turbo. Esialgu ma küll unistan, sest hetkel jääb finantsist puudu. Elukaaslasele peaks selle ka kuidagi selgeks tegema..;). Doonormodra just selles mõttes, et hea oleks võtta kogu kupatus korraga, juhtmed apc jms kaasaarvatud. 9000-id peaks natuke rohkem liikuma kui päris klassikuid. Ja sellise asja puhul peab doonor kõrval olema, et kõiki juppe ei peaks jumal teab kuskohast taga ajama. Eriti hea oleks veel kusagil 2.1 kaas peale panna..:) hingamine pidavat sel palju parem olema..:)

Ivometsale:
minu arusaamist pidi on vastus su mõlemale küsimusele "jah".

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 11, 2005 14:03
Postitas aljoga
aga näeh, kodanik no fear`il seisab garaazinurgas üks vana 9000 turbomodra üle, äkki saad temaga kaubale, enne kui ta mutrivõtme külge paneb.

ps: T16 on T8-ga võrreldes jõu ja vääne poolest ikka jõle loom, aga T16-lt ei tule enam seda "vana-head-õiget" klassiku Saabi häält ;)

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 11, 2005 14:19
Postitas Cyber
Algselt postitas: aljoga
T16-lt ei tule enam seda "vana-head-õiget" klassiku Saabi häält ;)
Tühja sest häälest kui keegi järgi ei jõua, et seda kuulda..;)
Nägin ka seda No feari posti aga nagu ma ütlesin on mul esialgu ainult plaan. Ilmselt selle teostamiseni ma selle aasta sees siiski ei jõua. :(

klassik 2,1 l

Postitatud: E Mär 14, 2005 7:28
Postitas Ryhkija
Kuni 1987 toodetud classicutel peaks kõigil 2,0 või täpsemalt 1985 cm3 mootorid olema:D

klassik 2,1 l

Postitatud: E Mär 14, 2005 8:10
Postitas ivomets
kirjandus räägib ikka ka 1,8 st.

klassik 2,1 l

Postitatud: N Mär 17, 2005 17:31
Postitas Ryhkija
Pagan, peab vist hakkama neid klassikuid aastakäikude kaupa lahkama egas muidu õiget sotti saa;)

klassik 2,1 l

Postitatud: N Mär 17, 2005 17:45
Postitas part
ma ei tea kui adekvaatne see info on, aga kunagi päris mitu aastat tagasi , siis kui mulle klassiku kiiks alles pähe lõi, sai suheldud 1 kontvõõra sommiga meilitsi, kah klassiku hull, neti kaudu juhukontakt sisuliselt, kuulasin maad, soomemaad, seletas, et 2.1 on mingi tüüpiline viga, kaanetihendi ära nätsutamine kui õigesti mäletan, et 2.0 pidi soome friikide hinnagul lollikindlam olema, eeldan, et meie jutt käis ikka mõlemal juhul laiast peast (16 klapist)

klassik 2,1 l

Postitatud: N Mär 17, 2005 18:21
Postitas aljoga
kas see 1,8 pold mitte Triumphi mootor, mida pandi aint 99-le?!
PS: üks link väidetavalt kõikide klassikule pandud modrade kohta: http://home.swipnet.se/danny/900classic_engines.htm

klassik 2,1 l

Postitatud: N Mär 17, 2005 20:14
Postitas Ryhkija
Aljoga toodud link käsitleb vaid 900 mootoreid, kõigil töömaht 1985 cm3, ... väljaarvatud üks väidetavalt 2,1 l, millel töömahtu määratud polegi (aitäh, Aljoga)
Ajavahemikul 1979-87 toodetud nii B (kuni 1981) kui H (alates 1981) tüüpi mootoritele annab venelaste hooldus ja remondikäsiraamat töömahuks kõigile kah 1985 cm3.

klassik 2,1 l

Postitatud: N Mär 17, 2005 23:55
Postitas aljoga
Algselt postitas: Ryhkija
Aljoga toodud link käsitleb vaid 900 mootoreid, kõigil töömaht 1985 cm3...
2,1 on ka ikka ära mainitud!

klassik 2,1 l

Postitatud: R Mär 18, 2005 0:38
Postitas Ryhkija
Näh, jäi jah üks kahe silma vahele, aga sellel pole nad suutnudki täpset kubatuuri määrata;)