1. leht 1-st
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: K Mai 28, 2008 13:53
Postitas Aeronautik
Minul üks naabrimees sõidab trafoõliga. Pidavat põlema nagu diisel ja maksab ainult 3 kr. liiter. On keegi kuulnud sellisest alternatiivkütusest midagi?
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: K Mai 28, 2008 14:53
Postitas Andrus99
Tean, et vana trafoõli kasutatakse ahjukütusena edukalt.... kas ka automootoris, ju siis...
Kahtlen sügavalt, et uus trafoõli 3 kr liiter maksab. Ehk on tegemist nn vana õliga...?
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: K Mai 28, 2008 15:16
Postitas Aeronautik
Tegu ongi vana õliga. Härral maksab paak Volvo S80 kütet 100 kr.
Auto tal siis aastast 2000 midagi ja muudkui sõidab ja kiidab.
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: K Mai 28, 2008 15:29
Postitas Cyber
Selle järgi on trafoõli defineeritud, kui "kõrgrafineeritud mineraalõli". Kui palju diisliküte "rafineeritud mineraalõli" on, ma ei tea..
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: K Mai 28, 2008 15:42
Postitas Andrus99
Eks ta selline riskantne tegevus ole... odav kütus vs mootori riknemise risk...
Miks trafoõli vahetatakse - reeglina siis, kui see on kaotanud oma elektrilised omadused, kui trafo utiliseeritakse, või tehakse kap.remont. Üldiselt tähendab see, et too õli on seal trafos "marineerunud" 20...30...40 aastat või on toimunud mingi jama trafo sees, mis on õli omadused tuksi keeranud. Krt teab, mis omadused ja lisaained tal selle aja peale on. Vaevalt keegi neid parameeterid testib, läheb see õli kuhugi tünni ja siis ametlikult "utiliseerimisele", kust siis keegi selle vahelt maha müüb...
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: K Mai 28, 2008 18:03
Postitas Aeronautik
Rääkisin just mehega.....ütles, et ennem sõitis Saabiga 2.2d sama materjaliga pool aastat ja polnud ühtegi probleemi. Saab oli siis 9-5 aastast 2002
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: K Mai 28, 2008 18:08
Postitas ivomets
aga kust ta kogaeg kasutatud traafoõli saab?
kas seda on ikka kogu aeg saada?
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: K Mai 28, 2008 18:40
Postitas Aeronautik
Siiamaani väidab, et saab. Tuleb tunda elektrikke, kes tegelevad alajaamadega.
Seal ju seda möginat kõvasti.

Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: N Mai 29, 2008 10:31
Postitas olaviv
Probleemid mis võivad tekkida - sadestumine küttesüsteemis (pihustid) ja tagi kogunemine silindris ja/või väljalaskes. Üldiselt on nende muude õlide tuhasus suurem, kui automootorile lubatud seega suur oht kusagil midagi ummistada.
Üldiselt vanakooli diiselmotod (madalsurve pihustitega) sõidavad _mõnda aega_ igasuguse põleva ainega. Uued kõrgsurve diislid on aga üsna pirtsakad ning võivad ebasobiva kütusega ka äkksurma surra. Ohutum on katsetada, kui õli tavadiisliga pooleks panna.
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: N Mai 29, 2008 10:40
Postitas Andrus99
Algselt postitas: Aeronautik
Siiamaani väidab, et saab. Tuleb tunda elektrikke, kes tegelevad alajaamadega.
Seal ju seda möginat kõvasti.
Selgelt ebaseaduslik tegevus. EE-l on kohustus vana trafoõli seaduspäraselt utiliseerida ja reeglina nad nõuavad vastavalt firmalt ka dokumente, mis tõestaksid utiliseerimist.
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: N Mai 29, 2008 11:42
Postitas olaviv
Ebaseaduslik on see tegevus tõesti. Vanaõli tuleb utiliseerida, mitte müüa. Ning vanaõli utiliseerimiseks (näiteks põletamine mingil viisil) peab olema jäätmekäitluse luba. Aga reaalsus on see, et seda trafoõli pannakse kõrvale ja mitte vähe. Teine sarnane "auk" on igasugu kompressorite ja hüdraulika vanaõlid. Lastakse need filtrist läbi ja läheb jälle kütteks.
Trafoõli diiselkütte asemel?
Postitatud: N Mai 29, 2008 11:57
Postitas romza
Antud juhul usun, et see S80 ja SAAB 2,2 diislid on keskkonnale suht ohutud, misiganes õliga nad ka ei sõida. Hullemad on need vanad bussirondid ja nõukogude aegsed KAMAZ ning ka MAZ tüüpi masinad.
Linnavahel jalutades, kui ikka satud mõne sellise vana rondi kõrvalt mööda minema, siis hingata ikka suht raske.