1. leht 1-st

manuaal käigukasti mure, Saab 9000 ´97

Postitatud: L Mai 31, 2008 15:04
Postitas sebastian
Kas tõesti hakkab kast otsi andma...:mad:

Eile hoo pealt pidurdasin auto seisma, veidi järsemini, kui tavaliselt. Siis esimene käik sisse, et veel liikuda u. 2 meetrit aeglaselt.
Ja mis toimus: oli tunne nagu käsipidur peale jäänud. Käik läks korralikult sisse (nii vähemalt tundsin), aga auto edasi ei liikunud. Tuurid läksid alla ja oleks justkui "kahe käigu vahele" läinud.
Okei, käik välja ja uuesti sisse ja nüüd kõik normaalne...justkui.
Täna proovisin hoovis uuesti, esimene käik toimis normaalselt, aga nüüd tagumisega mingi anomaalia. Nimelt, kui tagumine sisse, sidur vaikselt lahti, käis kastis nagu õrn kolks ja alles siis hakkas auto liikuma.
Sõitsin prooviks ühe ringi ümber kvartali ja midagi imelikku enam polnud, kõik käigud toimisid normaalselt.

Eelnevalt on kahtlane olnud:
1. Käiguvahetusel mõnikord käik lausa "hüppab" välja, kuigi üritan aeglaselt käiku välja võtta. Ükski käik päris ise pole kunagi välja hüpanud.
2. Auto liikudes võib käigu välja võtta mõnikord ka sidurit vajutamata. Aga mitte siis, kui kastil on koormus ehk siis kiirendades. See pole vist normaalne?

edit: ise olen "kasti hoidva" sõidustiiliga, pigem libistan natuke sidurit, aga käike vahetan üsna sujuvalt.
Eelmine omanik Rootsis vedas tihti treilerit või käru. Ehk see üks põhjustest miks kast nüüd jamab?

On kellelgi midagi sarnast olnud? Mida soovitate teha? Parandada, vahetada...:?

manuaal käigukasti mure, Saab 9000 ´97

Postitatud: L Mai 31, 2008 16:18
Postitas ill
Aga äkki mootori-või kastiapadjad pehmed?

manuaal käigukasti mure, Saab 9000 ´97

Postitatud: L Mai 31, 2008 16:31
Postitas sebastian
Algselt postitas: ill
Aga äkki mootori-või kastiapadjad pehmed?
Need ongi pehmed, võis siis vähemalt vahetamata :).
Samas käikude sisselükkamine tundub kõik õige olema. Küll aga on naljakas loks kangis. Edasi-tagasi lükates liigub üle sentimeetri koos tihvtiga mis kasti sisse läheb.
Loksu kasti ja kangi vahel niisiis pole, loks hoopis kasti sees. Kas see normaalne, ei teagi...:red:
Kiirendades kang liigub ette-taha, aga sama on ka masinatel, kus padjad Powerflexide vastu just äsja vahetatud. Nii et endale tundub küll, et patjades pole probleem..

edit: just proovisin jälle...tagurpidi käik teeb raginat, kui kohalt minna :wall:

manuaal käigukasti mure, Saab 9000 ´97

Postitatud: P Juun 01, 2008 2:05
Postitas SoS
Algselt postitas: sebastian
2. Auto liikudes võib käigu välja võtta mõnikord ka sidurit vajutamata. Aga mitte siis, kui kastil on koormus ehk siis kiirendades. See pole vist normaalne?
OT: ma teen pidevalt nii... :freak:kas peaksin selle (vale?) harjumuse endast välja juurima?

manuaal käigukasti mure, Saab 9000 ´97

Postitatud: P Juun 01, 2008 2:59
Postitas sebastian
Algselt postitas: SoS
OT: ma teen pidevalt nii... :freak:kas peaksin selle (vale?) harjumuse endast välja juurima?
Kui sa seda õigetel pööretel teed ja valid momendi, kui koormus kastile on olematu, siis pole vast hullu. Aga alati oht, et lükkad käigu välja valel momendil ja see koormab kasti üsna kõvasti.

Enda masina prognoos nüüd selline, et tuleb ikkagi välja vahetada kogu kast, remondil pole ilmselt mõtet :gun:

Erinevatelt saitidelt kogutud info (kooskõlas EPC-ga) selline:

FM-57101 -> 3,609 -> MY94+ Aero, FPT (B234R,L mootorid)
FM-57001 -> 3,609 -> MY94+ LPT (B204E, B234E mootorid)
FM-54001 -> 4,048 -> MY96-98 LPT (B204E mootor)
FM-51001 -> 4,450 -> MY94+ (B204I, B234I mootorid)

Minul FM-57001 ja ülekannetelt sama, mis Aero-l ja FPT-l.

Väidetakse veel seda, et Quasimotorsi lehel, mis muidu üsna ülevaatlik 9000 manuaalkastidest:
http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm
...on ülekandearvud osaliselt valed.

(edit: parandasin koode!)

manuaal käigukasti mure, Saab 9000 ´97

Postitatud: P Juun 01, 2008 10:45
Postitas Cyber
punkt 2 ei ole üldse häda miskit. Kui koormust pole, siis tuleb käik suurema probleemita välja. Aga noh, eks eksperimendid boostiga ja eelmise omaniku treilavedamised võivad kokku teha küll miski sarnase kompoti..:P

manuaal käigukasti mure, Saab 9000 ´97

Postitatud: T Juun 03, 2008 23:46
Postitas olaviv
Ma olen sarnaseid jamasid täheldanud oma masina juures. Aga tunduvad pigem liigse loksuna kangi mehhanismis, kui miski tõsisema purunemisena. Kui kasti hammakad ei unda, siis peaks neil veel ressurssi küll olema ja kangi mehhanismuse juppe ikka mõtekam remontida kui kogu kast vahetada. Noh, eks see maitse asi muidugi ka, mida teha :)

manuaal käigukasti mure, Saab 9000 ´97

Postitatud: K Juun 04, 2008 2:01
Postitas sebastian
Algselt postitas: olaviv
Ma olen sarnaseid jamasid täheldanud oma masina juures. Aga tunduvad pigem liigse loksuna kangi mehhanismis, kui miski tõsisema purunemisena. Kui kasti hammakad ei unda, siis peaks neil veel ressurssi küll olema ja kangi mehhanismuse juppe ikka mõtekam remontida kui kogu kast vahetada. Noh, eks see maitse asi muidugi ka, mida teha :)
Seal on natuke lollim asi. Too jupp, mille pärast tagumine käik hakkab ragistama ja mõne aja pärast hakkab ragistama ka neutraalil on 3-th gear snap ring ja pidavat asuma nii nõmedalt, et selleks tuleb kogu kasti sisu enne eest ära "tirida".
Targemad ehk annavad andeks ja parandavad kui eksin, aga see töö maht on kuuldavasti nii suur, et odavam tuleb teine kast otsida.

Nüüdseks on teine kast olemas ja noh...vana tagavaraks, kasvõi varuosadeks :)

manuaal käigukasti mure, Saab 9000 ´97

Postitatud: K Juun 04, 2008 11:07
Postitas olaviv
See juba teine lugu. Kasti sisu algosadeks lammutamine pole just kõige lihtsam tegevus. Ma ei ole sellist raginat täheldanud (veel), ehk läheb õnneks :)